Spring naar bijdragen

Ik neem afscheid


Aanbevolen berichten

Ik heb er thuis over gehad en ik neem weer afscheid van dit forum. Sommigen willen mij ook weg hebben, heb ik gezien. Een enkeling vind het jammer.

Voor mij is het gewoon dat het overduidelijk is dat ik mijn geloof hier niet moet plaatsen, want dan wordt je beticht van duimzuigerij. Van atheïsten kan ik dat nog begrijpen, maar het komt juist vooral uit onverwachte hoek. Van iemand die meent christen te zijn en zelfs van iemand die zegt evangelisch te zijn en me ook in het mailverkeer al in het verleden het leven heeft zuur gemaakt. Het is immers allemaal mijn schuld dat mijn vrouw in de WIA zit, dat we niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning, dat ik deels een arbeidshandicap heb en ik niet genoeg verdien om naast een particuliere absurd hoge huur te kunnen sparen. Ik zou ook alles aan elkaar fantaseren en ik zou geen geloof hebben.

Wel, als christenen er zo over denken en bemiddelen betekend dat we met een oordelende vinger moeten oordelen, dan weet ik voldoende wat ik moet doen.

Dan vertrek ik. Vier maar feest met elkaar. Trek de champanjeflessen maar open, want jullie worden op jullie wenken bediend.

Ik ga deze tent verlaten.

Enkel als iemand met een hulproep hier op het forum komt en ik denk iets voor hem te kunnen doen, zal ik mogelijk eens reageren, maar niet meer om met jullie mijn geloof te delen, want daar is hier geen plaats voor en dat wordt hier zelfs geminacht.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Gaitema:

dan wordt je beticht van duimzuigerij.

Nee, je werd beticht van duimzuigerij omdat je zelf aangaf een verhaal van Gottmers te hebben aangedikt.

2 uur geleden zei Gaitema:

Het is immers allemaal mijn schuld dat mijn vrouw in de WIA zit,

Dat is niet jouw schuld, maar je bent er wel bij om daar zo goed mogelijk mee om te gaan.

2 uur geleden zei Gaitema:

dat we niet in aanmerking komen voor een sociale huurwoning,

dan moet je het in Nederland nogal behoorlijk bont hebben gemaakt. Die maatregel wordt niet genomen omdat je jezelf op een internetforum erg zielig vind.
 

2 uur geleden zei Gaitema:

dat ik deels een arbeidshandicap heb

 Ik weet niet wie jou gemaakt heeft, wie is jouw schepper? 
 

2 uur geleden zei Gaitema:

Ik zou ook alles aan elkaar fantaseren

Niet alles hoor.

2 uur geleden zei Gaitema:

Trek de champanjeflessen maar open, want jullie worden op jullie wenken bediend.

Misschien een schok, maar de wereld draait niet om jou. Zonder jou gaat alles gewoon verder.
 

2 uur geleden zei Gaitema:

Enkel als iemand met een hulproep hier op het forum komt en ik denk iets voor hem te kunnen doen, zal ik mogelijk eens reageren,

Hoe wou je dat gaan doen, als je afscheid gaat nemen van dit forum ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, je werd beticht van duimzuigerij omdat je zelf aangaf een verhaal van Gottmers te hebben aangedikt.

Zo bracht je dat gisteren niet. Mooi dat je nu de nuance brengt. Maar jij bent voor mij niet "de" reden van vertrek. Ik snap dat je als atheïst niet alles kan geloven wat ik zeg en dat hoeft ook niet.

Citaat

Dat is niet jouw schuld, maar je bent er wel bij om daar zo goed mogelijk mee om te gaan.

Ja, en dat gaat ook de goede kant op. Over een jaar gaat ze weer reïntergreren.

Citaat

dan moet je het in Nederland nogal behoorlijk bont hebben gemaakt. Die maatregel wordt niet genomen omdat je jezelf op een internetforum erg zielig vind.
 

Ja, ik weet niet wat het hier is op het forum, maar het zit toch echt heel eenvoudig. Om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning (heb ik al eens gezegd) mag je geen gezamenlijk inkomen hebben van boven de 38.000 euro per jaar. Maar mijn vrouw en ik zitten door mijn loon en haar WIA er ruim boven. Maar door haar WIA kunnen we ook niks kopen, omdat het een tijdelijke WIA betreft. Daarnaast hebben we geen eigen vermogen meer. Al hoe wel, we kunnen dit jaar weer voor het eerst sparen. Dus particulier wonen blijft over en ook dat is lastig, want ik heb geen vast contract en zij een WIA en dan valt al een groot deel van die markt af, aangezien dat daar ook vaak als "onzeker" geldt. Op deze manier zijn er in Nederland al best wat daklozen, wist je dat? 

Citaat

 Ik weet niet wie jou gemaakt heeft, wie is jouw schepper? 
 

Neemt deze vraag soms mijn handicap weg?

Citaat

Niet alles hoor.

Dat vind ik van jou nog de meest toereikende reactie. Daarvoor dank.

Citaat

Misschien een schok, maar de wereld draait niet om jou. Zonder jou gaat alles gewoon verder.
 

Was het maar waar. WdG, Kaadjeskruid en Dolce Vita waren gisteren anders behoorlijk met "mij" bezig. Het leek even dat ze me bij Christus wilden brengen, maar ik heb me vergist. Ze wilden me juist bij demonen brengen en ik heb deze demonen ook even toe gelaten. Ze hebben flink de boel op stelten gezet en nu denk ik dat ik maar weer op Huis aan ga.

Citaat

Hoe wou je dat gaan doen, als je afscheid gaat nemen van dit forum ? 

Gewoon mee lezen en reageren als ik mij daartoe geroepen voel. Maar wees maar niet benauwd. Ik discuseer nu nog even met jou, maar het deurtje gaat wel dicht. Ik ga zeer gedoceerd deelnemen. Zeer minimaal. 

WdG en Kaasjeskruid hoeven van mij geen reactie meer te verwachten.  Dolce Vita zie ik wel op het andere forum

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

Al hoe wel, we kunnen dit jaar weer voor het eerst sparen.

 

2 uur geleden zei Gaitema:

ik niet genoeg verdien om naast een particuliere absurd hoge huur te kunnen sparen.

Gek he,  dat mensen denken dat je er maar op los fantaseert.
En nu ga jij weer boos op mij worden, terwijl je dit toch echt zelf doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

 

Gek he,  dat mensen denken dat je er maar op los fantaseert.
En nu ga jij weer boos op mij worden, terwijl je dit toch echt zelf doet.

Pfff, wat een zuignap ben je toch.  Ik kan doorgaans niet sparen nee, maar kan dit jaar een belasting terugave apart zetten. Dat is alles.

3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee. Maar wijst wel naar de schuldige op dit gebied.

God dus. Ja, hij krijgt van jou de schuld dus. Volgens WdG is het mijn schuld. Kunnen jullie onderling een topic over openen. Zet er maar boven: "heeft God de pdd-nosser zo gemaakt?" 

Ik doe daar dus niet inhoudelijk verder wat mee. 

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:
2 uur geleden zei Gaitema:

ik niet genoeg verdien om naast een particuliere absurd hoge huur te kunnen sparen.

Gek he,  dat mensen denken dat je er maar op los fantaseert.
En nu ga jij weer boos op mij worden, terwijl je dit toch echt zelf doet.

 

3 minuten geleden zei Gaitema:

Pfff, wat een zuignap ben je toch

Kijk, dat bedoel ik dus. 
- Mijn bedoeling is om je er op te wijzen dat je tegenstrijdige berichten post.
- Het is hier nu helemaal niet belangrijk hoe je spaart.
Maar het eerste laat je compleet liggen terwijl je op het tweede wel in gaat.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

@Gaitema doe jezelf en de rest van het forum een lol en vraag aan de moderatoren of ze je account blokkeren. Zelfstandig afscheid nemen gaat duidelijk niet lukken en ik denk dat een korte forumvakantie goed voor je is.

Die lol ga ik jou niet geven. Ik heb gezegd dat ik doelbewust zal reageren op wie hulp nodig heeft. Dat jij mij graag weg wil hebben, weet ik.

1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

 

Kijk, dat bedoel ik dus. 
Mijn bedoeling is om je er op te wijzen dat je tegenstrijdige berichten post.
Het is hier nu helemaal niet belangrijk hoe je spaart.

Zou dat helpen denk je? Geloven mensen me nu opeens wel? 

Trouwens alleen WdG en Kaasjeskruid waar nu de discussie over gaat en aangezien ik mijn vertrouwen in hen heb opgegeven, hoef ik met hen ook niks meer.

Nou, de slot mag er wel op. Want ik denk dat het anders vandaag weer een occult topic gaat worden. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Gaitema:

WdG en Kaasjeskruid hoeven van mij geen reactie meer te verwachten.  Dolce Vita zie ik wel op het andere forum

Jij daarentegen kunt van mij verwachten dat ik ten alle tijden bereid ben om in gesprek met je te gaan. Voorlopig zal dat wel even moeilijk gaan, ik moet ook afstand nemen ivvm een onverwachts sterfgeval in de familie welke mij toch harder aankomt dan gedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verzoek inmiddels ingediend.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Jij daarentegen kunt van mij verwachten dat ik ten alle tijden bereid ben om in gesprek met je te gaan. Voorlopig zal dat wel even moeilijk gaan, ik moet ook afstand nemen ivvm een onverwachts sterfgeval in de familie welke mij toch harder aankomt dan gedacht.

Gecondoleerd Kaasjeskruid.

Maar een gesprek moet als basis wel onderlinge vertrouwen hebben. Je hebt duidelijk te kennis gegeven dat niet te hebben. Dan zie ik ook geen mogelijkheid tot gesprek meer.

Maar wel mijn oprechte medeleven met het verlies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gaitema als je denkt mij een lol te doen dan heb je de strekking van mijn opmerking niet goed begrepen.  Het interesseert  mij helemaal niks of je wel of niet op dit forum acteert. Ik zie alleen iemand die in zijn berichtgeving steeds extremer wordt en moeite heeft grenzen te te bepalen in wat wel en niet verstandig is om te zeggen. En als mens geef ik dan een advies waarvan  ik denk dat het verstandig is.

Doe ermee wat je goeddunkt  en sterkte ermee.

5 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jij daarentegen kunt van mij verwachten dat ik ten alle tijden bereid ben om in gesprek met je te gaan. Voorlopig zal dat wel even moeilijk gaan, ik moet ook afstand nemen ivvm een onverwachts sterfgeval in de familie welke mij toch harder aankomt dan gedacht.

Gecondoleerd  en sterke  @Kaasjeskruid

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Jij daarentegen kunt van mij verwachten dat ik ten alle tijden bereid ben om in gesprek met je te gaan. Voorlopig zal dat wel even moeilijk gaan, ik moet ook afstand nemen ivvm een onverwachts sterfgeval in de familie welke mij toch harder aankomt dan gedacht.

Mijn deelnemingen. 

Hooglied 8:6 Draag mij als een zegel op je hart, als een zegel op je arm. Sterk als de dood is de liefde, beklemmend als het dodenrijk de hartstocht. De liefde is een vlammend vuur, een laaiende vlam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Mijn deelnemingen. 

Hooglied 8:6 Draag mij als een zegel op je hart, als een zegel op je arm. Sterk als de dood is de liefde, beklemmend als het dodenrijk de hartstocht. De liefde is een vlammend vuur, een laaiende vlam.

Bedankt allemaal. De dood is niet om voor te vrezen, maar hij is zo vreselijk definitief. Ik haat hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Afscheidstopic kan nog even open blijven. Vanwege het grote verlies bij Kaasjeskruid.

40 minuten geleden zei Mullog:

@Gaitema als je denkt mij een lol te doen dan heb je de strekking van mijn opmerking niet goed begrepen.  Het interesseert  mij helemaal niks of je wel of niet op dit forum acteert. Ik zie alleen iemand die in zijn berichtgeving steeds extremer wordt en moeite heeft grenzen te te bepalen in wat wel en niet verstandig is om te zeggen. En als mens geef ik dan een advies waarvan  ik denk dat het verstandig is.

Ik ben zoals ik ben. Deze maatregel neem ik juist, omdat ik op dit forum niet mijzelf kan zijn.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Gaitema:

Afscheidstopic kan nog even open blijven. Vanwege het grote verlies bij Kaasjeskruid.

Het hoeft geen condoleanceregister te worden hoor. Daar is mijn opmerking niet voor bedoeld.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Robert Frans:

Ook mijn deelneming, Kaasjeskruid. Moge diegene rusten in vrede.

Dat is nu net waarom ik mijn hart vasthoud. Ik hoop zo dat ze het nog in orde heeft weten te krijgen tussen haar en haar Schepper in die laatste momenten van haar leven waarop ze letterlijk gebroken ter aarde lag. God wat haat ik de dood. Nu is het vechten of vluchten voor mij. Ik vlucht, dat lijkt me het beste. Van vechten komt groot gedonder.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat is nu net waarom ik mijn hart vasthoud. Ik hoop zo dat ze het nog in orde heeft weten te krijgen tussen haar en haar Schepper in die laatste momenten van haar leven waarop ze letterlijk gebroken ter aarde lag. God wat haat ik de dood. Nu is het vechten of vluchten voor mij. Ik vlucht, dat lijkt me het beste. Van vechten komt groot gedonder.

Je kan inderdaad het beste naar God vluchten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid