Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik had een vraag aan de beste mensen op dit forum:

Aangezien ik denk dat deze vers erg belangrijk is, want er zijn zo veel "Christenen"

 

Het woord "Ongerechtigheid" in de vers:  Mattheüs 7:23 SVV  23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!   

Matthew 7:21-23 King James Version (KJV)

21 Not every one that saith unto me, Lord, Lord, shall enter into the kingdom of heaven; but he that doeth the will of my Father which is in heaven.

22 Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name? and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works?

23 And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

 

 

ongerechtigheid,iniquity.  Dit woord betekend ἀνομία;Anomia: Anomia      

 

De betekenis hiervan is: 

anomia: lawlessness

Original Word: ἀνομία, ας, ἡ
Part of Speech: Noun, Feminine
Transliteration: anomia
Phonetic Spelling: (an-om-ee'-ah)
Definition: lawlessness
Usage: lawlessness, iniquity, disobedience, sin.

HELPS Word-studies

458 anomía (from 1 /A "not" and 3551 /nómos, "law") – properly, without law;

lawlessness; the utter disregard for God's law (His written and living Word).

458 /anomía ("lawlessness") includes the end-impact of law breaking – i.e. its negative influence on a person's soul (status before God).

 

 

Hoe komt het dan dat de doctrine bestaat dat de geboden van Yah er niet meer toe doen? 

Psalm 68:4 King James Bible
Sing unto God, sing praises to his name: extol him that rideth upon the heavens by his name JAH, and rejoice before him.

 

 

anomia.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 174
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ben jij een Christen? Wat maakt iemand een Christen?

Aldus spreken de toevallig samengeklonterde atomen.

Matheus18 3 En zeide: Voorwaar zeg Ik u: Indien gij u niet verandert, en wordt gelijk de kinderkens, zo zult gij in het Koninkrijk der hemelen geenszins ingaan. Een wedergeboren mens moet op

Posted Images

2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Ben jij een Christen? Wat maakt iemand een Christen?

Veel mensen noemen zichzelf christen, de vraag is dan, zijn ze dit wel echt?   Ik geloof zelf in de bijbel als 100% waarheid.

4 minuten geleden zei Willempie:

Welke doctrine is dat dan? Wie durft zoiets te beweren?

Ik ken sommige christenen die durven te beweren dat he gebod over de sabbath niet meer geldig is, maar dit is niet voor niets een van de 10 geboden,  

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei dingo:

Een zevendedagsadventist dus. Grappig want ik wist het al toen ik je openingspost las.

Ik ben geen zevendedagsadventist, Ik vind enkel de waarheid in de bijbel belangrijk, De sabbath is ook niet op zaterdag, aangezien de bijbelse kalender niet gelijk loopt met de gregoriaanse kalender.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei RMatse:

Veel mensen noemen zichzelf christen, de vraag is dan, zijn ze dit wel echt?   Ik geloof zelf in de bijbel als 100% waarheid.

Ik geloof dat Christus honderd procent de volle waarheid is. En dat Hij tot ons spreekt door de Kerk, dat immers zijn Lichaam is. En waaruit de Schrift ook voortgekomen is. Ach ja, zo heeft ieder zijn eigenaardigheden hè? :)

Maar goed, je hangt het christenzijn dus op aan het wel of niet vieren van de sabbat. Kan. Het Evangelie doet dat niet, maar ieder zijn keuze natuurlijk.
Je gelooft dus dat wij de sabbat moeten vieren. Prima, maar de vraag is alleen dan hoe je dat dan wil doen. Welke ritus wil je daarvoor dan gebruiken?
De kwestie is namelijk dat de sabbat onder de mozaïsche offercultus, ofwel ritus valt. Er staan in het OT allerlei offerbepalingen rondom de sabbat en de joodse feestdagen. Het is namelijk niet zomaar een rustdag, maar een rituele plechtigheid die zowel thuis als in de tempel gevierd werd.

Alleen, die offers kunnen niet meer gebracht worden, want er is geen mozaïsche tempel meer. De enige tempel die wij nu hebben is Christus en het enige Offer dat we nu hebben is zijn kruisoffer.
Wij vallen zelfs niet meer onder het priesterschap van Aäron, maar onder die van Melchisédek.
Kortom, er moet dan wel een apostolische, bijbelse ritus zijn voor het vieren van de sabbat op 'Melchisedaanse' ofwel christelijke wijze. Zonder ritus immers geen offer en zonder offer geen bijbels feest.

Wat is dan een ritus, vraag je je misschien af? Welnu, lees voor een mooi voorbeeld het boek Leviticus en de laatste hoofdstukken van Exodus. Dát is een ritus. Het is een verzameling rituelen, voorschriften en gebeden die verricht worden door het volk van God om Hem te aanbidden en zijn offers te brengen.
En zoals je in die boeken ook leest, waakt God er streng voor dat zijn gegeven riten correct en respectvol worden uitgevoerd, want het is een belangrijke taal waarin Hij spreekt en waarin wij tot God spreken.
Als God dus zou willen dat wij als christenen de sabbat vieren, dan zou Hij ons dus een christologische ritus daarvoor geven, om zo de plechtigheden van de sabbat zonder mozaïsche offers en tempel te kunnen vieren, geheel gericht op Christus.
En als de bijbel daarvoor de enige juiste bron zou zijn, zoals jij impliceert, dan zou die ritus dus volledig uitgeschreven moeten staan in het NT, op dezelfde wijze als de riten in het OT.

Maar dat is dus niet zo. Je komt nergens een dergelijke ritus tegen. Wel een paar algemene aanwijzingen voor de eredienst, maar geen omschrijving van het verloop, de vereiste gebeden, het tegenwoordigstellen van het Offer, etc. Nergens wordt dus het sabbatsfeest in het NT christologisch vormgegeven.
Christenen die de sabbat vieren, komen vaak dan ook met eigen rituelen en erediensten, of nemen riten over van het rabbijnse jodendom, doch in iets aangepaste versie. Prima, maar dat is dan net zo goed een zelf samengestelde ritus, want de bijbel schrijft zoiets niet voor.
Het is dus leentjebuur spelen uit andere geloofstraditie en van wat men meent dat wel bijbels zou zijn. Maar als je het OT goed bestudeert, dan zie je dat de goddelijke eredienst nooit zo kan ontstaan. Toen niet en nu niet, want God blijft Dezelfde.

Strikt bijbels gezien is het dus niet mogelijk om de mozaïsche sabbat te vieren. In de christelijke geloofstraditie, zoals deels ook vastgesteld in het NT, is nooit een christologische ritus voor de sabbat en de andere joodse feesten ontstaan in de orde van Melchisédek, laat staan door Christus zelf voorgeschreven.
Er is wel een christelijke ritus, meerdere zelfs, maar die is niet geënt op de sabbat, maar op de eerste dag van de week. En die is geënt op het Offer van Christus, die zij in de eucharistie sacramenteel en dus werkelijk tegenwoordigsteld.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij dan precies de sabbat viert, zo zonder voor christenen geldige bijbelse richtlijnen over hoe je dat moet doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei RMatse:

heel mensen noemen zichzelf christen, de vraag is dan, zijn ze dit wel echt?   Ik geloof zelf in de bijbel als 100% waarheid.

Christen zijn en geloven dat de Bijbel 100 % waar is zijn 2 verschillende zaken.
De Bijbel is pas honderden jaren later opgesteld.
Dat deze 2 zaken bij jou wel samen vallen, betekent niet dat dit bij anderen ook zo moet zijn.

48 minuten geleden zei RMatse:

Ik ken sommige christenen die durven te beweren dat het gebod over de sabbath niet meer geldig is, maar dit is niet voor niets een van de 10 geboden,

Dat is geen kwestie van durven, ze denken alleen dat hier aan een andere manier invulling wordt gegeven dan jij dat doet.

26 minuten geleden zei RMatse:

De sabbath is ook niet op zaterdag, aangezien de bijbelse kalender niet gelijk loopt met de gregoriaanse kalender.

De sabbath is dan ook een Joodse heilige dag volgens de Joodse kalender.
De Gregoriaanse kalender is beïnvloed door de Romeinse zonnegod cultus, vandaar dat zondag daar de dag werd waarom met de rustdag vierde.
Dat was om de mensen die dat toch al deden binnen het christendom te halen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei RMatse:

Veel mensen noemen zichzelf christen, de vraag is dan, zijn ze dit wel echt?   Ik geloof zelf in de bijbel als 100% waarheid.

Kijk naar hun vruchten en je weet of een Christen echt is of niet. Ik geloof ook 100% in de Bijbel. Zo staat bijv in Jesaja dat Gods volk de oorlog niet meer zullen leren, maar toch zijn er Christenen die de wapens opnemen. Ook krijgen Christenen het gebod om Gods Koninkrijk te prediken. Hoeveel Christenen prediken nu echt dit Koninkrijk? Wat is überhaupt dit Koninkrijk? De meesten weten dat niet eens.

Dit soort belangrijke dingen onderscheidt de echte Christen. Het meest identificerende aspect van Christenen is dat ze liefde onderling hebben. Zo sterk eigenlijk dat je je leven op zou offeren om een ander te redden. 

19 uur geleden zei RMatse:

Ik ken sommige christenen die durven te beweren dat he gebod over de sabbath niet meer geldig is, maar dit is niet voor niets een van de 10 geboden,  

Leef jij dan nog onder het Oude Verbond? De sabbath en de hele Wet was aan de Joden gegeven niet aan de Christenen. Exodus 24:5-8

18 uur geleden zei Robert Frans:

Nergens wordt dus het sabbatsfeest in het NT christologisch vormgegeven.

Precies, dus ook niet de zondag!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2019 om 20:32 zei Dat beloof ik:

De Bijbel is pas honderden jaren later opgesteld.

Flauwekul.

 

Op 6-7-2019 om 20:32 zei Dat beloof ik:

De Gregoriaanse kalender is beïnvloed door de Romeinse zonnegod cultus, vandaar dat zondag daar de dag werd waarom met de rustdag vierde.
Dat was om de mensen die dat toch al deden binnen het christendom te halen. 

Nonsens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
58 minuten geleden zei Desid:
Op 6-7-2019 om 20:32 zei Dat beloof ik:

De Bijbel is pas honderden jaren later opgesteld.

Flauwekul.

 

Op 6-7-2019 om 20:32 zei Dat beloof ik:

De Gregoriaanse kalender is beïnvloed door de Romeinse zonnegod cultus, vandaar dat zondag daar de dag werd waarom met de rustdag vierde.
Dat was om de mensen die dat toch al deden binnen het christendom te halen. 

Nonsens.

Ik ben niet onder de indruk van je zwaarwegende, diepgravende argumentatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat @RMatse dat wel is.
Dit is redeneren op kleuterniveau: welles, nietes. Maar dan: flauwekul, nonsens.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben niet onder de indruk van je zwaarwegende, diepgravende argumentatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat @RMatse dat wel is.
Dit is redeneren op kleuterniveau: welles, nietes. Maar dan: flauwekul, nonsens.

Aldus spreken de toevallig samengeklonterde atomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 6-7-2019 om 20:26 zei Robert Frans:

Ik geloof dat Christus honderd procent de volle waarheid is. En dat Hij tot ons spreekt door de Kerk, dat immers zijn Lichaam is. En waaruit de Schrift ook voortgekomen is. Ach ja, zo heeft ieder zijn eigenaardigheden hè? :)

Maar goed, je hangt het christenzijn dus op aan het wel of niet vieren van de sabbat. Kan. Het Evangelie doet dat niet, maar ieder zijn keuze natuurlijk.
Je gelooft dus dat wij de sabbat moeten vieren. Prima, maar de vraag is alleen dan hoe je dat dan wil doen. Welke ritus wil je daarvoor dan gebruiken?
De kwestie is namelijk dat de sabbat onder de mozaïsche offercultus, ofwel ritus valt. Er staan in het OT allerlei offerbepalingen rondom de sabbat en de joodse feestdagen. Het is namelijk niet zomaar een rustdag, maar een rituele plechtigheid die zowel thuis als in de tempel gevierd werd.

Alleen, die offers kunnen niet meer gebracht worden, want er is geen mozaïsche tempel meer. De enige tempel die wij nu hebben is Christus en het enige Offer dat we nu hebben is zijn kruisoffer.
Wij vallen zelfs niet meer onder het priesterschap van Aäron, maar onder die van Melchisédek.
Kortom, er moet dan wel een apostolische, bijbelse ritus zijn voor het vieren van de sabbat op 'Melchisedaanse' ofwel christelijke wijze. Zonder ritus immers geen offer en zonder offer geen bijbels feest.

Wat is dan een ritus, vraag je je misschien af? Welnu, lees voor een mooi voorbeeld het boek Leviticus en de laatste hoofdstukken van Exodus. Dát is een ritus. Het is een verzameling rituelen, voorschriften en gebeden die verricht worden door het volk van God om Hem te aanbidden en zijn offers te brengen.
En zoals je in die boeken ook leest, waakt God er streng voor dat zijn gegeven riten correct en respectvol worden uitgevoerd, want het is een belangrijke taal waarin Hij spreekt en waarin wij tot God spreken.
Als God dus zou willen dat wij als christenen de sabbat vieren, dan zou Hij ons dus een christologische ritus daarvoor geven, om zo de plechtigheden van de sabbat zonder mozaïsche offers en tempel te kunnen vieren, geheel gericht op Christus.
En als de bijbel daarvoor de enige juiste bron zou zijn, zoals jij impliceert, dan zou die ritus dus volledig uitgeschreven moeten staan in het NT, op dezelfde wijze als de riten in het OT.

Maar dat is dus niet zo. Je komt nergens een dergelijke ritus tegen. Wel een paar algemene aanwijzingen voor de eredienst, maar geen omschrijving van het verloop, de vereiste gebeden, het tegenwoordigstellen van het Offer, etc. Nergens wordt dus het sabbatsfeest in het NT christologisch vormgegeven.
Christenen die de sabbat vieren, komen vaak dan ook met eigen rituelen en erediensten, of nemen riten over van het rabbijnse jodendom, doch in iets aangepaste versie. Prima, maar dat is dan net zo goed een zelf samengestelde ritus, want de bijbel schrijft zoiets niet voor.
Het is dus leentjebuur spelen uit andere geloofstraditie en van wat men meent dat wel bijbels zou zijn. Maar als je het OT goed bestudeert, dan zie je dat de goddelijke eredienst nooit zo kan ontstaan. Toen niet en nu niet, want God blijft Dezelfde.

Strikt bijbels gezien is het dus niet mogelijk om de mozaïsche sabbat te vieren. In de christelijke geloofstraditie, zoals deels ook vastgesteld in het NT, is nooit een christologische ritus voor de sabbat en de andere joodse feesten ontstaan in de orde van Melchisédek, laat staan door Christus zelf voorgeschreven.
Er is wel een christelijke ritus, meerdere zelfs, maar die is niet geënt op de sabbat, maar op de eerste dag van de week. En die is geënt op het Offer van Christus, die zij in de eucharistie sacramenteel en dus werkelijk tegenwoordigsteld.

Ik ben dus erg benieuwd hoe jij dan precies de sabbat viert, zo zonder voor christenen geldige bijbelse richtlijnen over hoe je dat moet doen.

Nee, want de geboden van Yah staan los van de mozaïsche wetten, wel hebben de phariseeen onder de mozaïsche wetten, allerlei dingen erbij bedacht,  

download (9).jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben niet onder de indruk van je zwaarwegende, diepgravende argumentatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat @RMatse dat wel is.
Dit is redeneren op kleuterniveau: welles, nietes. Maar dan: flauwekul, nonsens.

Ik ben vaak genoeg ingegaan tegen de rommel die je hier steeds blijft plaatsen. En altijd, als puntje bij paaltje komt, stop je met inhoudelijk reageren, of vind je een slap excuus om weg te lopen. Je kunt mij dus niet kwalijk nemen dat ik nu slechts noteer dat je weer eens onzin uitkraamt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik ben niet onder de indruk van je zwaarwegende, diepgravende argumentatie. Ik kan me ook niet voorstellen dat @RMatse dat wel is.
Dit is redeneren op kleuterniveau: welles, nietes. Maar dan: flauwekul, nonsens.

Inderdaad,  Ik gebruik zelf een Goede app, deze heet WLC Calendar The Creator's Calendar   ,En ja De sabbath dag is naar zaterdag veranderd zodat de toenmalige machtshebber makkelijk de heidenen en christenen tegelijk kon regeren, later is het naar zondag veranderd,  Dus er zijn veel mensen die de Sabbath houden op zaterdag maar dit is dus ook niet correct, wetende dat de gregoriaanse kalender heidens is,      Terugkomende  op de geboden:   

1 John 5:3 King James Version (KJV)

3 For this is the love of God, that we keep his commandments: and his commandments are not grievous.

 

Revelation 14:12 King James Version (KJV)

12 Here is the patience of the saints: here are they that keep the commandments of God, and the faith of Jesus.

Op 7-7-2019 om 15:09 zei sjako:

Kijk naar hun vruchten en je weet of een Christen echt is of niet. Ik geloof ook 100% in de Bijbel. Zo staat bijv in Jesaja dat Gods volk de oorlog niet meer zullen leren, maar toch zijn er Christenen die de wapens opnemen. Ook krijgen Christenen het gebod om Gods Koninkrijk te prediken. Hoeveel Christenen prediken nu echt dit Koninkrijk? Wat is überhaupt dit Koninkrijk? De meesten weten dat niet eens.

Dit soort belangrijke dingen onderscheidt de echte Christen. Het meest identificerende aspect van Christenen is dat ze liefde onderling hebben. Zo sterk eigenlijk dat je je leven op zou offeren om een ander te redden. 

Leef jij dan nog onder het Oude Verbond? De sabbath en de hele Wet was aan de Joden gegeven niet aan de Christenen. Exodus 24:5-8

Precies, dus ook niet de zondag!

Er is een verschil tussen de Wet van De Vader en de Mozaistische Wet,    

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei RMatse:

En ja De sabbath dag is naar zaterdag veranderd zodat de toenmalige machtshebber makkelijk de heidenen en christenen tegelijk kon regeren, later is het naar zondag veranderd,

De joden zitten echt niet fout beste man, het klopt wel dat ie later door de RKK veranderd is naar zondag.

Zaterdag is de zevende dag. ( heel exact) vrijdagavond zonsondergang tot zaterdagavond zonsondergang.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei RMatse:

Er is een verschil tussen de Wet van De Vader en de Mozaistische Wet, 

Wat versta je onder de Wet van de Vader? 

Wij staan nu onder de Wet van de Christus. Galaten 6:2: Blijf elkaars lasten dragen, want zo vervul je de wet van de Christus.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Wat versta je onder de Wet van de Vader? Wij staan nu onder de Wet van de Christus. Galaten 6:2: Blijf elkaars lasten dragen, want zo vervul je de wet van de Christus.  

Volgens de theodicee van de vrije wil accepteert God het bestaan van het kwaad in de wereld omdat de mens pas iets heeft aan zijn vrije wil als hij er ook iets mee te kiezen heeft. Het Kwaad bestaat dus zodat de mens een keuze kan maken ertegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Wat versta je onder de Wet van de Vader? 

Wij staan nu onder de Wet van de Christus. Galaten 6:2: Blijf elkaars lasten dragen, want zo vervul je de wet van de Christus.  

 

De wet van christus is liefde, dat houdt in dat we boven de wet opereren en niet onder de wet.

5. Eert uw vader en uw moeder, opdat uw dagen verlengd worden in het land, dat u de Heere uw God geeft. (Gezag eren) > naaste

6. Gij zult niet doodslaan. (Geef/behoud leven) >naaste

7. Gij zult niet echtbreken. (Trouw) >naaste

8. Gij zult niet stelen. (Maar geven)>naaste

9. Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste. (eerlijk  en in waarheid) > naaste

10. Gij zult niet begeren uws naasten huis; gij zult niet begeren uws naasten vrouw, noch zijn dienstknecht, noch zijn dienstmaagd, noch zijn os, noch zijn ezel, noch iets, dat uws naasten is.

(Maar gunnen) > naaste

 

Wet van God is dezelfde als die van christus,  coherent met geheel de schrift.

 

De wet van God verteld wat je niet moet doen, de wet van christus verteld wat je wel moet doen uit liefde en wat de liefde teweegbrengt.

Aansluitende op elkaar

bewerkt door Thinkfree
Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei thom:

Dat klinkt als hoogmoed, want hoe kan de mens boven de wet leven als hij elk moment zijn afhankelijkheid hiervan toont omdát hij van vlees en bloed is, letterlijk ''hierin gezaaid is''.

Echter, er is sprake van hoge moed, om náást de ander te kunnen leven, onder de wet van Christus.

We moeten leven naar de Wet van de Christus, niet meer onder het Oude Verbond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Dat klinkt als hoogmoed, want hoe kan de mens boven de wet leven als hij elk moment zijn afhankelijkheid hiervan toont omdát hij van vlees en bloed is, letterlijk ''hierin gezaaid is''.

Echter, er is sprake van hoge moed, om náást de ander te kunnen leven, onder de wet van Christus.

 

God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf. Is Gods wet van liefde, welke refereert naar de 10 geboden.

Boven de wet > betekend gewillige gehoorzaamheid ten goede van God en de naaste.

Onder de wet > betekend niet willen leven naar Gods liefde wet.

De wet van christus is het leven uit liefde, boven de wet.

Meschien is het zo duidelijker. ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei thom:

De wet van Christus, is kunnen leven vanuit Godsvrucht

Dus boven de wet.

14 minuten geleden zei thom:

De Godsvrucht kunnen tonen, is het leven onder de wet van Christus, of het leven vanuit het lichaam van Christus.

Heb je een bijbels voorbeeld dat aantoont, dat men onder de wet van christus leeft?

16 minuten geleden zei thom:

door het gebod heb uw naaste lief als jezelf, omdat er vanuit de Liefde geleefd wordt.

Je vergeet het grootste gebod genoodzaakt voor het tweede. (God liefhebben boven alles)

Romeinen 13

9 Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.

 

Zie je dan niet dat de wet der liefde de tien geboden zijn? (Zie romeinen hierboven)

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Thinkfree:
26 minuten geleden zei thom:

door het gebod heb uw naaste lief als jezelf, omdat er vanuit de Liefde geleefd wordt.

Je vergeet het grootste gebod genoodzaakt voor het tweede. (God liefhebben boven alles)

Romeinen 13

9 Want dit: Gij zult geen overspel doen, gij zult niet doden, gij zult niet stelen, gij zult geen valse getuigenis geven, gij zult niet begeren; en zo er enig ander gebod is, wordt in dit woord als in een hoofdsom begrepen, namelijk in dit: Gij zult uw naaste liefhebben gelijk uzelven.

De bijbel geeft aan dat dit de tweede tafel betreft, zeer duidelijk in mijn mening je spreekt dan ook jezelf tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid