Spring naar bijdragen

Televisie en multimedia en de invloed op kinderen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het valt me sowieso op dat mensen nog weleens nauwelijks echt nadenken over wat ze nou eigenlijk (mee)zingen of kijken. Ik bedoel, veel van K3's teksten zouden niet misstaan in een bouquetroman, maar

Verschil alleen wel is dat de voorbeelden die je noemt voornamelijk voor pubers en jong-adolescenten gemaakt waren. K3 is echter heel specifiek gericht op kleuters en kinderen in de onderbouw; hun muz

Die kinderen wordt geleerd juist niet na te denken en worden volgestopt met zaken waar over nagedacht is door mensen die niet het beste met ze voor hebben. Kindjes van 4/5 jaar oud voor K3 zetten is v

1 minuut geleden zei Fundamenteel:

Ja dat is zo. Maar wellicht zijn ze dan al lang uit de lagere school he :) De strafmaat is gewoon te laks. 

En je ega? Die zal ook een poos zonder je moeten. En zowel je ega als je kind worden gestigmatiseerd met een moordenaar als vader. De reden van die moord boeit de meesten een biet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

En je ega? Die zal ook een poos zonder je moeten. En zowel je ega als je kind worden gestigmatiseerd met een moordenaar als vader. De reden van die moord boeit de meesten een biet.

Natuurlijk wel, zo is de juwelier die uit zijn raam met een riotgun op overvallers schoot de held van de streek. Niet dat wat anderen denken mijn koude klederen zou raken hoor. 

Mijn lief moet me dan sloeven sigaretten brengen en wellicht wiet binnensmokkelen hahahah

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk wel, zo is de juwelier die uit zijn raam met een riotgun op overvallers schoot de held van de streek. Niet dat wat anderen denken mijn koude klederen zou raken hoor. 

Mijn lief moet me dan sloeven sigaretten brengen en wellicht wiet binnensmokkelen hahahah

Het lijkt misschien heel nobel, maar mij komt het alleen maar egoïstisch over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Het lijkt misschien heel nobel, maar mij komt het alleen maar egoïstisch over.

Wat het ook is. Ik/ego ben/is geen persoon dit te laten passeren en toebetrouwen aan een falend bestuur. No way in hell.

Ik ben dan ook een moordenaar, maar u ook, mits de omstandigheden manifesteren die u zo ver zouden drijven. Ik zou ook niets empathie hebben bij de dood van een praktiserend pedofiel of jihadist. Geen greintje en daar schaam ik me niet eens voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Lobke:

@Fundamenteel,

Borrelpraat, kletsen op feestjes hoe het zou moeten, de beste stuurlui staan aan wal. 
Daarom hou ik niet van zulke feestjes.


WWJD?

Die zou ze ws helemaal de de grond in trappen en aan zijn kloten aan de hoogste boom hangen. Daarna voldaan aan het kruis Lobke. Goed bezig jij. Blijf dan aub maar mooi thuis met je rare praatjes.

Blij dat jij niet aan het roer staat.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Die zou ze ws helemaal de de grond in trappen en aan zijn kloten aan de hoogste boom hangen. Daarna voldaan aan het kruis Lobke. Goed bezig jij. Blijf dan aub maar mooi thuis met je rare praatjes.

Blij dat jij niet aan het roer staat.

Ik had bij het bericht @Fundamenteelmoeten zetten;

 

@Kaasjeskruidje mag vinden dat ik rare praatjes heb, maar persoonlijk vind ik dat niet. Jij bepaald niet of ik thuis moet blijven. Maar laten we recht uitspreken maar aan rechters overlaten, beter dan mensen die weten hoe het moet zonder achtergronden te kennen. 
We hebben het over;~ televisie en multimedia en de invloed op kinderen~en we komen weer bij moslims uit.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Lobke:

Ik had bij het bericht @Fundamenteelmoeten zetten;

 

@Kaasjeskruidje mag vinden dat ik rare praatjes heb, maar persoonlijk vind ik dat niet. Jij bepaald niet of ik thuis moet blijven. Maar laten we recht uitspreken maar aan rechters overlaten, beter dan mensen die weten hoe het moet zonder achtergronden te kennen. 
We hebben het over;~ televisie en multimedia en de invloed op kinderen~en we komen weer bij moslims uit.

Dan nog had je een reactie gekregen met je schijnheilige praatjes over een Jezus die jou inspiratiebron is. Voor iedereen gestorven behalve voor de pedofiel.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Die zou ze ws helemaal de de grond in trappen en aan zijn kloten aan de hoogste boom hangen. Daarna voldaan aan het kruis Lobke. Goed bezig jij. Blijf dan aub maar mooi thuis met je rare praatjes.

Blij dat jij niet aan het roer staat.

 

1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dan nog had je een reactie gekregen met je schijnheilige praatjes over een Jezus die jou inspiratiebron is. Voor iedereen gestorven behalve voor de pedofiel.

Je scheld mensen voor rot, hangt ze aan de hoogste boom, en dat allemaal met Jezus als inspiratiebron... Ga je lekker ?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Het lijkt misschien heel nobel, maar mij komt het alleen maar egoïstisch over.

Juist. En het getuigt van ongeloof.

13 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat het ook is. Ik/ego ben/is geen persoon dit te laten passeren en toebetrouwen aan een falend bestuur. No way in hell.

 

Ik Ben is in dat geval in jou inderdaad nog geen Persoon.  Helaas is dat dan wel een way in hell.

15 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Niet per definitie. Normaal is dat wat door de meeste mensen geaccepteerd wordt en dat maakt toch wel een behoorlijk verschil. Zo wordt normaal dus een hele subjectieve bedoening.

Juist. En de islamofiele westerling staat het allemaal toe. Sommigen nemen een masker van christendom aan, maar zijn dienaren van de hel. De waarheid is de eerste die sneuvelt.

14 uur geleden zei Lobke:

Niet alle pedofielen zullen toegeven aan hun lust, maar het zal zwaar zijn voor hen. Het mag niet seks met kinderen, maar mensen met deze geaardheid zullen hopelijk hulp en begeleiding vragen wanneer het te zwaar voor hen wordt. Het zijn niet allemaal "oude viezerikken''

Het zijn allemaal demonen, Lobke, die "mensen" zelf.  En het is grote flauwekul dat een mens geen andere keuze kan maken en dat ie zijn lul maar overal in moet steken waar ie in zijn gestoorde geest zin in heeft. Er is geen excuus. None whatsoever. Het is Pure Evil.  Pure opstand tegen God. Wie zelfs pedofilie nog rechtpraat die is geen kinderen waard. Die heeft waarachtig de Geneesheer nodig voor de eigen zieke geest. De Geneesheer schrijft bekering voor en biedt het Medicijn aan. Oordeel en Levenschenkend Kruis. Een groot deel van het christendom is zouteloos geworden (de grote afval) en het westen heeft nu zelfs  een pedofiele religie binnengehaald, waar pedofilie geinstitutionaliseerd is (kindbruidjes), waar niets van gezegd mag worden. En degene die de waarheid zeggen, worden zwartgemaakt. Het is de wereld op zijn kop.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat het ook is. Ik/ego ben/is geen persoon dit te laten passeren en toebetrouwen aan een falend bestuur. No way in hell.

Ik ben dan ook een moordenaar, maar u ook, mits de omstandigheden manifesteren die u zo ver zouden drijven. Ik zou ook niets empathie hebben bij de dood van een praktiserend pedofiel of jihadist. Geen greintje en daar schaam ik me niet eens voor.

Ik wel. En daarom ben ik blij dat God het Zelf afhandelt met die zielen in de hel.  En zo kan de Levende dan in mij Levend blijven.  Want men schaadt de Levende (verduistert Het Lichaam) door moord.  Dat neemt niet weg dat we wel een scherp oordeel dienen te vellen. We hebben daarbij geen leger nodig. We are already sitting on a Mighty One.  God dealt met hen. Hem komt de wrake toe. Maar wij houden ons verstand scherp en helder en dragen het tweesnijdend zwaard van Christus op de tong.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dan nog had je een reactie gekregen met je schijnheilige praatjes over een Jezus die jou inspiratiebron is. Voor iedereen gestorven behalve voor de pedofiel.

Waar schrijf ik dat? Ik voel bewogenheid voor mensen die die geaardheid hebben, maar vind dat ze er niet aan toe mogen geven. We hadden zo'n buurman, afschuwelijk wat hij gedaan had; hij heeft zijn straf uitgezeten maar men bleef hem straffen door hem met de nek aan te kijken. Zelfs zo dat toen hij stierf iemand in de straat de vlag uithing. En nee, daar kon ik niet om lachen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Lobke:

Waar schrijf ik dat? Ik voel bewogenheid voor mensen die die geaardheid hebben, maar vind dat ze er niet aan toe mogen geven. We hadden zo'n buurman, afschuwelijk wat hij gedaan had; hij heeft zijn straf uitgezeten maar men bleef hem straffen door hem met de nek aan te kijken. Zelfs zo dat toen hij stierf iemand in de straat de vlag uithing. En nee, daar kon ik niet om lachen.

Ik wel. De kinderen zijn voor het leven beschadigd. Doodzonden.

Kots en kotsmisselijk word ik ervan dat er nog steeds gesproken wordt van geaardheid in plaats van delinquent begane zonden. Geen medelijden meer mee. Recht en Gerechtigheid. 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik wel. En daarom ben ik blij dat God het Zelf afhandelt met die zielen in de hel.  En zo kan de Levende dan in mij Levend blijven.  Want men schaadt de Levende (verduistert Het Lichaam) door moord.  Dat neemt niet weg dat we wel een scherp oordeel dienen te vellen. We hebben daarbij geen leger nodig. We are already sitting on a Mighty One.  God dealt met hen. Hem komt de wrake toe. Maar wij houden ons verstand scherp en helder en dragen het tweesnijdend zwaard van Christus op de tong.

Maar een strengere strafmaat op aarde zou ook niet misstaan. Vrijgesproken na groepsverkrachting is er wel een tikkeltje erover. 

Ons gerechtssysteem is overigens ontstaan door de thora. Volgens die wet moet je die mens gewoon doodstenigen. 

20 minuten geleden zei Lobke:

Waar schrijf ik dat? Ik voel bewogenheid voor mensen die die geaardheid hebben, maar vind dat ze er niet aan toe mogen geven. We hadden zo'n buurman, afschuwelijk wat hij gedaan had; hij heeft zijn straf uitgezeten maar men bleef hem straffen door hem met de nek aan te kijken. Zelfs zo dat toen hij stierf iemand in de straat de vlag uithing. En nee, daar kon ik niet om lachen.

Nou nou.Wij hadden in Belziek een lijst gemaakt met veroordeelde pedofielen en online gezet. Die hebben ze offline moeten halen. Ik weet toch ook graag wie dat heeft gedaan betere maatregelen te nemen. Veiligheid is er niet meer. Politici kijken naar ons alsof we prooien in een Hunger Game zijn. Als Rutte leest dat een meisje verkracht is lacht die daar wellicht mee in het vuistje. Inclusief Belgische politici. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pedofilie wordt over het algemeen niet als geaardheid gezien, maar als een parafilie, dus een afwijkende seksuele behoefte waarbij gelijkwaardigheid tussen partners in de seksuele relatie niet meer voldoende bevredigend is.
Andere parafilieën zijn fetisjisme (met voorwerpen), bestialiteit (met dieren), seksueel machosisme (met vernedering) en dus ook pedofilie en de verschillende schakeringen daarin (zoals efebofilie, dus met pubers). Waarbij de ene parafilie uiteraard onschadelijker is dan de andere.

Wat ik begrepen heb, wordt (tot nu toe) binnen de psychiatrie alleen homoseksualiteit als een echte geaardheid erkend, waarbij de hersenen dus ook echt anders zijn. Bij andere seksuele (gelijkwaardige) voorkeuren (denk aan biseksualiteit, panseksualiteit of aseksualiteit) is de mate van geaardheid niet bewezen en of hoogst twijfelachtig.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar een strengere strafmaat op aarde zou ook niet misstaan. Vrijgesproken na groepsverkrachting is er wel een tikkeltje erover. 

 

Mee eens. Na boven enige twijfel bewezen verkrachting moet iemand gewoon niet meer worden losgelaten, óf gecastreerd, mag ie zelf kiezen. En bij vastzetting gewoon laten werken voor eigen onderhoud binnen het gevang. Het gevangeniswezen klopt ook niet. Lummelen is nergens goed voor. Gewoon werken voor de kost. Dan is er ook geen gelegenheid voor het uitbroeden van kwade plannen en voor onrust. Gewoon keihard laten werken in werkzalen. Niet meedogenloos, maar wel gewoon van negen tot vijf werken. Dingen in elkaar zetten, sorteerwerk, naaiatelier, zelf alles laten schoonhouden. Noem maar op.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je scheld mensen voor rot, hangt ze aan de hoogste boom, en dat allemaal met Jezus als inspiratiebron... Ga je lekker ?

Wel eens van stijlfiguren vernomen? Wat een gepruts altijd met jou man, voel jij je wel lekker? Natuurlijk, je voelt je uitstekend. Maar je bent dan ook bijzonder goed in jezelf en anderen voor de gek houden.

1 uur geleden zei Dolce Vita:

Ik wel. De kinderen zijn voor het leven beschadigd. Doodzonden.

Kots en kotsmisselijk word ik ervan dat er nog steeds gesproken wordt van geaardheid in plaats van delinquent begane zonden. Geen medelijden meer mee. Recht en Gerechtigheid. 

Eigenlijk heeft een ieder die niet in God geaard is door geloof in het offer van Jezus, een zondige geaardheid en leeft zich dus uit in zonde. Zowel de pedofiel als de ogenschijnlijke vrome weldoener die handelt vanuit eigen inzicht, beiden zijn geaard in de zonde en laten daar hun wortels in groeien. Iedereen die zonder God wil leven behoort in de DSM te staan met zijn zondige geaardheid en is doodziek.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Eigenlijk heeft een ieder die niet in God geaard is door geloof in het offer van Jezus, een zondige geaardheid en leeft zich dus uit in zonde. Zowel de pedofiel als de ogenschijnlijke vrome goeddoener die handelt vanuit eigen inzicht, zijn beiden geaard in de zonde en laten daar hun wortels in groeien. Iedereen die zonder God wil leven behoort in de DSM te staan met zijn zondige geaardheid en is doodziek.

Neen. Dit klopt niet, omdat er iets ontbreekt aan je inzicht, en daarom  je volg-orde niet klopt en je daarmee het goede kwaad noemt.  Maar ik besef dat ik niet in staat ben je dit aan het verstand te peuteren. Thom kan het heel goed en scherp aangeven, ofschoon je het ook dan meestal niet verstaat. Ik weet dat je het niet leuk vindt dat ik dit zeg. Sorry dat ik het je niet kan duidelijk maken. Je oordeelt het goede en dat is verkeerd. Het goede is uit God, ook als de persoon zich daar nog niet van bewust is. Zodra je dat oordeelt vernietig je de Weg waarop die persoon wandelt zonder Zijn Identiteit reeds te kennen.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Je oordeelt het goede en dat is verkeerd. 

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen. Welker mond vol is van vervloeking en bitterheid; Hun voeten zijn snel om bloed te vergieten; Vernieling en ellendigheid is in hun wegen; En den weg des vredes hebben zij niet gekend. Er is geen vreze Gods voor hun ogen. (Rom.3:10-18, SV)

Ook het ogenschijnlijke goede wat men uit zichzelf meent te kunnen bewerkstelligen zal als venijn worden gerekend.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gelijk geschreven is: Er is niemand rechtvaardig, ook niet een; Er is niemand, die verstandig is, er is niemand, die God zoekt. Allen zijn zij afgeweken, te zamen zijn zij onnut geworden; er is niemand, die goed doet, er is ook niet tot een toe. Hun keel is een geopend graf; met hun tongen plegen zij bedrog; slangenvenijn is onder hun lippen. Welker mond vol is van vervloeking en bitterheid; Hun voeten zijn snel om bloed te vergieten; Vernieling en ellendigheid is in hun wegen; En den weg des vredes hebben zij niet gekend. Er is geen vreze Gods voor hun ogen. (Rom.3:10-18, SV)

Ook het ogenschijnlijke goede wat men uit zichzelf meent te kunnen bewerkstelligen zal als venijn worden gerekend.

Er staat nog meer in de Bijbel. Je moet alles lezen om niet uit balans te raken. "Wijkt niet af, noch naar rechts noch naar links." Er worden ook mensen goed en rechtvaardig genoemd. En alles wat goed is komt van God.

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Willempie:

Er staat nog meer in de Bijbel. Je moet alles lezen om niet uit balans te raken. "Wijkt niet af, noch naar rechts noch naar links." Er worden ook mensen goed en rechtvaardig genoemd. En alles wat goed is komt van God.

O, en waar staat dat de mens goed is zonder God?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid