Spring naar bijdragen

Televisie en multimedia en de invloed op kinderen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 148
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het valt me sowieso op dat mensen nog weleens nauwelijks echt nadenken over wat ze nou eigenlijk (mee)zingen of kijken. Ik bedoel, veel van K3's teksten zouden niet misstaan in een bouquetroman, maar

Verschil alleen wel is dat de voorbeelden die je noemt voornamelijk voor pubers en jong-adolescenten gemaakt waren. K3 is echter heel specifiek gericht op kleuters en kinderen in de onderbouw; hun muz

Die kinderen wordt geleerd juist niet na te denken en worden volgestopt met zaken waar over nagedacht is door mensen die niet het beste met ze voor hebben. Kindjes van 4/5 jaar oud voor K3 zetten is v

Zojuist zei Willempie:

Ik zal het voor je opzoeken. Maar je leest de Bijbel toch wel, Kaasjeskruid?

Ik heb geen idee waar jij het over hebt, de Bijbel is een geheel nieuw concept voor mij. In afwachting van een antwoord verblijf ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Willempie:

Jacobus 1 gedeeld door 17.

Willem,

Daar staat dat alle goeds door God gegeven wordt. Niet dat alle goeds dat door de mens gedefinieerd wordt van God komt. Een mens kan niet goed zijn zonder God, dan gaat deze namelijk op de hobbel met wat hij denkt dat goed is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Willem,

Daar staat dat alle goeds door God gegeven wordt. Niet dat alle goeds dat door de mens gedefinieerd wordt van God komt. Een mens kan niet goed zijn zonder God, dan gaat deze namelijk op de hobbel met wat hij denkt dat goed is.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Er is niemand goed zoals God. Maar zelfs ongelovigen beseffen wel dat er verschil tussen goed en kwaad bestaat. Jij hebt het over goed als perfectie. Dat bestaat nog niet in deze wereld. Maar er bestaat al wel goed en kwaad en zelfs ongelovigen komen er niet onderuit om daartussen te kiezen. Er zijn mensen die ervoor kiezen om hun medemens zo min mogelijk schade te berokkenen, en dat is al heel wat. Er zijn helaas ook mensen die zich laten leiden door hun driften, ongeacht de schade die ze daarmee aanrichten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Willempie:

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor. Er is niemand goed zoals God. Maar zelfs ongelovigen beseffen wel dat er verschil tussen goed en kwaad bestaat. Jij hebt het over goed als perfectie. Dat bestaat nog niet in deze wereld.

Dat bestaat wel Willem. Gods liefde die Hij ons geeft is perfect. Een mens die denkt goed te doen maar God niet erkent en eert, overtreed al gelijk het eerste en grootste gebod.

En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand. Dit is het eerste en het grote gebod. (Mat.22:37-38, SV)

Alles wat aan zogenaamd goeds wordt gedaan zonder met dit gebod rekening te houden, is een waardeloze bezigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je hebt er zelf nog een topic over geopend...

 

Waar staat dat?

Ja wie mij inspireert dat heb ik geschreven maar betekend dat dat ik net ben als Hij, dat we net zijn als Hij?  Nee toch? Waar schreef ik;  dat Hij voor iedereen gestorven is behalve voor de pedofiel? En waarom schijnheilig; ik heb nooit aangegeven dat ik Heilig ben, dus ik kan ook niet schijnheilig zijn. Mij wedergeboren christen noemen doe ik ook niet, dat laat ik aan anderen over hier.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

Ja wie mij inspireert dat heb ik geschreven maar betekend dat dat ik net ben als Hij, dat we net zijn als Hij?  Nee toch? Waar schreef ik;  dat Hij voor iedereen gestorven is behalve voor de pedofiel? En waarom schijnheilig; ik heb nooit aangegeven dat ik Heilig ben, dus ik kan ook niet schijnheilig zijn. Mij wedergeboren christen noemen doe ik ook niet, dat laat ik aan anderen over hier.

Jezus stierf niet voor de (praktiserende) pedofiel, lees Openbaringen 21.

Die overwint, zal alles beerven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood”

Dus ook de praktiserende pedofiel. Een praktiserende pedofiel heeft zijn zonde niet overwonnen en beging een doodzonde. Zwak vlees wordt niet opgenomen in het nieuwe rijk maar zal verderven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Lobke:

En waarom schijnheilig; ik heb nooit aangegeven dat ik Heilig ben, dus ik kan ook niet schijnheilig zijn.

Als jij niet heilig bent, ben je ook geen kind van God en dus voortdurend schijnheilig bezig. Als jij dat wat ik schrijf als borrelpraat wegzet, borrelpraat op een feestje waar jij zo'n hekel aan hebt, dan ben jij mijn zuster niet en blijf je gelukkig terecht weg.

Je eert een eigen beeld van God, maakt je eigen Jezus en laat je door niks anders inspireren dan jezelf.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Als jij niet heilig bent, ben je ook geen kind van God en dus voortdurend schijnheilig bezig. Als jij dat wat ik schrijf als borrelpraat wegzet, borrelpraat op een feestje waar jij zo'n hekel aan hebt, dan ben jij mijn zuster niet en blijf je gelukkig terecht weg.

Je eert een eigen beeld van God, maakt je eigen Jezus en laat je door niks anders inspireren dan jezelf.

Die borrelpraat daar had ik @Fundamenteelboven moeten zetten. Heb ik al eerder aangegeven. Ik heb één broer dus inderdaad je bent mijn broer niet. Twintig jaar lid zijn van een evangelische gemeente heeft mij de betrekkelijkheid van elkaar broer en zus noemen wel ingezien. 

Ik heb een eigen beeld van God een ander beeld dan jij, dat is een waarheid als een koe. En of jij mij nu wel of niet ziet als christen dat boeit me voor geen meter. Misschien is het wel een compliment.

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Lobke:

Die borrelpraat daar had ik @Fundamenteelboven moeten zetten. Heb ik al eerder aangegeven. Ik heb één broer dus inderdaad je bent mijn broer niet. Twintig jaar lid zijn van een evangelische gemeente heeft mij de betrekkelijkheid van elkaar broer en zus noemen wel ingezien. 

Ik heb een eigen beeld van God een ander beeld dan jij, dat is een waarheid als een koe.

I rest my case.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zijn er ook concrete tips dit te counteren? (Invloed van ... op kinderen?)

Als ik hier de wifi afzet ben ik de duivel himself. 

Gewoon niet het schoothondje gaan uithangen. Leg uit waarom je dat doet en doe wat je zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Gewoon niet het schoothondje gaan uithangen. Leg uit waarom je dat doet en doe wat je zegt.

Zal hen eens sensibiliseren met liveleak.com en de gevolgen ervan presenteren.

Of is dat erover? Ik heb ze zo ook de gordel leren correct dragen. "carcrash aftermath" en voor goede hygiëne toonde ik een mond waarin maden volop voortplantten. 

Erover? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Zal hen eens sensibiliseren met liveleak.com en de gevolgen ervan presenteren.

Of is dat erover? Ik heb ze zo ook de gordel leren correct dragen. "carcrash aftermath" en voor goede hygiëne toonde ik een mond waarin maden volop voortplantten. 

Erover? 

Het valt nog niet mee om van sinterklaas naar zwarte piet te gaan begrijp ik. Als het je gaat om veilig internetten, is de zaak natuurlijk ook anders te regelen. Maar ik vermoed dat dit niet de kwestie is en zij waarschijnlijk ook wel. Het gaat je volgens mij niet om het hackgevaar, maar om het verantwoordelijk surfen op het internet. Je zult ze moeten aanspreken op hun gedrag dus. Wat dat betreft zou je ipv volledig bannen van internet bijvoorbeeld kunnen kiezen voor bepaalde tijden waarop geïnternet kan worden, kunnen ze gelijk werken aan hun planvaardigheden. Met inachtneming van het feit dat papa je in de gaten houdt natuurlijk, het is jou huis en jij bepaald wat er onder jou dak gebeurd. Je kan volgens mij op de centrale computer te alle tijden meekijken op de andere computers, met als bijkomend voordeel dat je er zelf ook wat van kan leren. Wijs ze ook op de positieve kanten van het internet. Internet is tegenwoordig wel belangrijk en weten hoe je dat moet doen en bijhouden van de ontwikkelingen gaat niet door het te verbieden. Mobieltjes uit in huis zou een optie kunnen zijn. Ga andere activiteiten met ze ondernemen en bied alternatieven om jezelf, of liever elkaar, te vermaken.

Reken op weerstand en laat je niet breken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Jezus stierf niet voor de (praktiserende) pedofiel, lees Openbaringen 21.

Die overwint, zal alles beerven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.

Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood”

Dus ook de praktiserende pedofiel. Een praktiserende pedofiel heeft zijn zonde niet overwonnen en beging een doodzonde. Zwak vlees wordt niet opgenomen in het nieuwe rijk maar zal verderven.

Een praktiserende pedofiel kan zijn zonden wel overwinnen. De enige doodzonde, of beter gezegd: de onvergeeflijke zonde, is de zonde tegen de Heilige Geest, en daar valt pedoseksualiteit niet onder. Het kan er wel een gevolg van zijn.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Een praktiserende pedofiel kan zijn zonden wel overwinnen. De enige doodzonde, of beter gezegd: de onvergeeflijke zonde, is de zonde tegen de Heilige Geest, en daar valt pedoseksualiteit niet onder. Het kan er wel een gevolg van zijn.

Als de zonde gepleegd is kan ze niet ongedaan gemaakt worden zonder boetedoening. 

Ik mag maar hopen dat types zoals Dutroux hun aandeel nog krijgen eerder dan de vergiffenis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als de zonde gepleegd is kan ze niet ongedaan gemaakt worden zonder boetedoening.

Dat geld voor elke zonde, behalve voor die van de zonde tegen de Heilige Geest, daar is niets meer aan te doen.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hoe kan je zondigen tegen de HG? 

Door Hem te lasteren. Door opzettelijk Hem te haten en kenmerken toe te schrijven die des duivels zijn. Deze zonde bega je niet van de ene op de andere dag, maar daar gaat een heel proces van verharding aan vooraf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid