Spring naar bijdragen

Provocerend of niet...?


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag en ben benieuwd wat andere christenen ervan vinden. Ik sta op het punt om te gaan hardlopen en heb een shirtje aan met een Israëlische vlag (in de vorm van een hart) erop. Mijn man raadt het mij af om daarmee te gaan hardlopen omdat hij bang is dat bepaalde radicale mensen iets zullen doen als ze me daarmee zien. Ik vind het onzin en mijn instelling is 'ik leef in een vrij land en kan daarmee de straat op'. Uiteindelijk kom ik hem tegemoet en trek er iets anders over aan, maar het voelt als zwakte.

Wat vind u: heeft mijn man een laffe instelling of een verstandig punt?

Het speelde zich trouwens af in Schiedam op een zondagavond.

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei Alive&free:

Ik heb een vraag en ben benieuwd wat andere christenen ervan vinden. Ik sta op het punt om te gaan hardlopen en heb een shirtje aan met een Israëlische vlag (in de vorm van een hart) erop. Mijn man raadt het mij af om daarmee te gaan hardlopen omdat hij bang is dat bepaalde radicale mensen iets zullen doen als ze me daarmee zien. Ik vind het onzin en mijn instelling is 'ik leef in een vrij land en kan daarmee de straat op'. Uiteindelijk kom ik hem tegemoet en trek er iets anders over aan, maar het voelt als zwakte.

Wat vind u: heeft mijn man een laffe instelling of een verstandig punt?

Het speelde zich trouwens af in Schiedam op een zondagavond.

Persoonlijk zou ik dat shirtje niet aantrekken. Waarom niet, omdat ook moslims tot Christus (moeten mogen) kunnen komen. En door u zich te bemoeien met Israëls affaire stoot u hen alleen maar af.   Dat is de hoofdreden. Ook aan moslims is God aan het werk.

Ten tweede, spiritueel gezien is de oorlog tussen moslims en joden een broedertwist, die teruggaat op de zonde van Abraham en Sarah die in ongehoorzaamheid aan God Hagar misbruikten om voor hun een kind op de wereld te zetten, dat vervolgens wegens de jaloezie van Hagar met zijn moeder ook nog de woestijn in werd gestuurd om daar te sterven, als God niet ingegrepen had. God schonk ook hen het leven.

Ten derde ken ik die stad redelijk goed.  Het is inderdaad ook nog eens vragen om moeilijkheden. Vooral gezien wegens 1 en 2 het wel eens zo zou kunnen zijn dat God Zijn Bescherming over u opheft. Hij houdt van al Zijn kinderen in spé en die bevinden zich ook onder moslims. 

We kunnen van Israël houden en innerlijk achter Israël blijven staan, en ook begrip hebben voor moslims die nog niet alles begrijpen.

Niet doen dus. Zou ik zeggen.

 

Vergeet ook niet dat moslims, hoe je het ook wendt of keert, toch echte Godzoekers zijn.  Het vergt moed en trouw om in een land waar jouw godsdienst vreemd is, toch je vast te houden aan je geloof. Het is in mijn ogen verre van uitgesloten dat Christus Zich ook aan sommigen van hen zal Openbaren.  Christus is veel groter dan een flat character in een boek, hoe Heilig dat Boek ook is.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Mullog:

Waar woon je? In Oost-Groningen zou ik er mij niet druk om maken. In het Vondelpark in Amsterdam zou ik liever "safe then sorry" zijn.

@Mullog Schiedam.

Natuurlijk kun je dat shirt aandoen, net zoals mensen die Palestijnen steunen dat ook kunnen laten zien. Ik weet niet of er commentaar op komt; mobiel mee en misschien eerst eens samen hardlopen met man of vrienden.

Is het verstandig? Nee, in die zin ben ik het met mijn voorgangers eens, al kan het best meevallen met de reacties.  

Maar waarom wil je dit shirt aan, om te provoceren of gewoon je mening uitdragen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Lobke:

@Mullog Schiedam.

Natuurlijk kun je dat shirt aandoen, net zoals mensen die Palestijnen steunen dat ook kunnen laten zien. Ik weet niet of er commentaar op komt; mobiel mee en misschien eerst eens samen hardlopen met man of vrienden.

Is het verstandig? Nee, in die zin ben ik het met mijn voorgangers eens, al kan het best meevallen met de reacties.  

Maar waarom wil je dit shirt aan, om te provoceren of gewoon je mening uitdragen? 

Dan ken jij Schiedam echt niet....!

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties zover. Nee, mijn hoofdreden is puur mening uitdragen, niet provoceren. Alleen het lijkt wel of dat niet kan, vanwege de politieke lading. Of in elk geval, alles kan, maar ik vind het jammer dat ik de afweging moet maken of het verstandig is. (op zichzelf is die afweging niet verkeerd natuurlijk, maar juist omdat NL zogezegd een vrij land is vind ik het toch krom). En dan vind ik het zelfs al logisch dat ik het shirt niet aan doe naar mijn werk, maar in meer situaties niet verstandig, zo blijkt uit de meningen.

Op de christelijke school van mijn zoon tijdens een ouderavond zat een vrouw voor mij met een 'Free Palestine' shirt aan. Dat vond ik wel aanstootgevend en ik dacht 'wat een lef'. Dat zal dan andersom ook wel zo zijn, maar sympathie uitdragen voor de Palestijnen kan dan wel veilig en voor Israël niet... Naar aanleiding van die situatie heb ik trouwens wel dat Israëlshirt besteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Lobke:

@Dolce Vita,nee misschien zie ik het te optimistisch. Wel erg toch als dat echt niet kan.

Dat zie je ECHT veel te optimistisch.  Breek mij de bek maar niet open. Echt niet. Het is erg.  Zonder stevig in Christus verankerd te blijven konden wij hier niet blijven.  Dat meen ik echt en ik overdrijf niets. Maar ik wil er niets over vertellen, omdat er figuren zijn als een Fundamenteel op dit forum, die ik niet meer kan zien als christen maar als een  Radovan Karadzic met een dun laagje christendomvernis.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Alive&free:

Nee, mijn hoofdreden is puur mening uitdragen, niet provoceren.

Interessante vraag is eigenlijk ook, los van of het verstandig zou zijn of niet: waarom zou je per se je mening ongericht aan elke passant willen uitdragen tijdens het hardlopen, dus tijdens een activiteit die daar helemaal niets mee te maken heeft?
Je mening uiten in een discussie, tijdens een demonstratie of bij het geven van een lezing, dat is niet meer dan normaal, maar waarom zouden mensen meteen aan Israël moeten denken als ze jou gewoon zien hardlopen? Je maakt zo van het hardlopen zélf een demonstratie, terwijl je dan volgens mij toch echt alleen wil hardlopen.

De kunst is mijns inziens om enkel je mening gericht te geven daar waar het gepast is en alleen aan mensen die daadwerkelijk bereid zijn te luisteren en waar gewenst respectvol de discussie met je aan te gaan, dus niet in het wilde weg.
Dat heeft niets te maken met wel of niet sterk zijn, maar eerder met bezonnenheid en wijsheid, met het beheersen van je tong en in dit geval je kledingkeuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Alive&free:

Ik heb een vraag en ben benieuwd wat andere christenen ervan vinden. Ik sta op het punt om te gaan hardlopen en heb een shirtje aan met een Israëlische vlag (in de vorm van een hart) erop. Mijn man raadt het mij af om daarmee te gaan hardlopen omdat hij bang is dat bepaalde radicale mensen iets zullen doen als ze me daarmee zien. Ik vind het onzin en mijn instelling is 'ik leef in een vrij land en kan daarmee de straat op'. Uiteindelijk kom ik hem tegemoet en trek er iets anders over aan, maar het voelt als zwakte.

Wat vind u: heeft mijn man een laffe instelling of een verstandig punt?

Het speelde zich trouwens af in Schiedam op een zondagavond.

Stel, ik zou ook mee lopen en een shirtje met de Palestijnse vlag dragen. Gaat U samen met mij hand in hand over te finish?

Kijk, het zit zo: hardlopen is gezond en doe je voor je conditie of zo.

Natuurlijk heb je de vrijheid om de straat op te gaan met wat je wilt.

Het is alleen niet zo handig  om dat altijd en overal zomaar te doen. Waarom zou je dat als zwakte zien, en bv niet als 'rekening houden met je omgeving'? 

 

3 uur geleden zei Alive&free:

Bedankt voor de reacties zover. Nee, mijn hoofdreden is puur mening uitdragen, niet provoceren. Alleen het lijkt wel of dat niet kan, vanwege de politieke lading

Dat heeft niets te maken met de lading, maar met 'kleed voor de gelegenheid'. 
Als je naar de kerk gaat doe je ook geen badkleding aan om aan te geven dat het zo leuk vind op het strand.
Dat doe je niet. Badkleding trek je aan naar het strand.
En als je gaat hardlopen trek je geen kleding aan die daar niets mee te maken heeft.
Ik mag toch aannemen dat als je in Israel bij de klaagmuur staat, je geen hardloopkleding draagt. 

3 uur geleden zei Robert Frans:

Interessante vraag is eigenlijk ook, los van of het verstandig zou zijn of niet: waarom zou je per se je mening ongericht aan elke passant willen uitdragen tijdens het hardlopen, dus tijdens een activiteit die daar helemaal niets mee te maken heeft?
Je mening uiten in een discussie, tijdens een demonstratie of bij het geven van een lezing, dat is niet meer dan normaal, maar waarom zouden mensen meteen aan Israël moeten denken als ze jou gewoon zien hardlopen? Je maakt zo van het hardlopen zélf een demonstratie, terwijl je dan volgens mij toch echt alleen wil hardlopen.

De kunst is mijns inziens om enkel je mening gericht te geven daar waar het gepast is en alleen aan mensen die daadwerkelijk bereid zijn te luisteren en waar gewenst respectvol de discussie met je aan te gaan, dus niet in het wilde weg.
Dat heeft niets te maken met wel of niet sterk zijn, maar eerder met bezonnenheid en wijsheid, met het beheersen van je tong en in dit geval je kledingkeuze.

Hulde! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Alive&free:

Ik moest wel even lachen over het hand in hand de finish over gaan met een Palestinasympathisant - ja hoor, ik wil wel, in het duizendjarig vrederijk ;)

Als je echter nú al met zo iemand hand in hand over de finish kunt gaan, dan zul je pas écht groot worden in het koninkrijk der hemelen. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Alive&free:

Ik moest wel even lachen over het hand in hand de finish over gaan met een Palestinasympathisant - ja hoor, ik wil wel, in het duizendjarig vrederijk ;)

Bedankt voor het reageren. Ik ben heel tevreden met de laatste twee reacties én overtuigd.

Ik ben blij je te hebben kunnen overtuigen.
Dat hand in hand is uiteraard bedoeld hier in Nederland

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid