Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

22 uur geleden zei Robert Frans:

Wellicht ten overvloede wil ik aangeven dat het bidden van de psalmen natuurlijk niet de enige wijze van bidden hoeft te zijn. Het is slechts een eeuwenoud idee dat ik je wilde meegeven. :)

Toevallig is dit ook tijdens een lezing bij ons langsgekomen de afgelopen weken. Als we de juiste woorden niet kunnen vinden dan zijn de Psalmen vaak een hulpmiddel en kunnen we ook die woorden gebruiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Bron van Zijn, die ik ontmoet in wat mij ontroert,
Ik geef u een naam opdat ik u een plaats kan geven in mijn leven.
Bundel uw licht in mij - maak het nuttig.

Vestig uw rijk van eenheid nu,
uw enige verlangen handelt dan samen met het onze. 
Voed ons dagelijks met brood en met inzicht.
Maak de koorden van fouten los die ons binden aan het verleden,
opdat wij ook anderen hun misstappen kunnen vergeven.
Laat oppervlakkige dingen ons niet misleiden.

Uit u wordt geboren:
de alwerkzame wil, 
de levende kracht om te handelen, 
en het lied dat alles verfraait, 
en zich van eeuw tot eeuw vernieuwt.

Bron: https://www.brammoerland.com/teksten/ArameseJezus/arameseJezusgebed.html

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Toevallig is dit ook tijdens een lezing bij ons langsgekomen de afgelopen weken. Als we de juiste woorden niet kunnen vinden dan zijn de Psalmen vaak een hulpmiddel en kunnen we ook die woorden gebruiken.

Ook vinden we veel profetie in Psalmen, al met al een boek om rekening mee te houden met wat er binnenkort gaat gebeuren, een van mijn favoriete verzen, weet even het nummer niet is: "De naam van Jehovah is een sterke toren, daarheen vlucht de rechtvaardige" ik beweer niet dat ik nu zo lekker rechtvaardig ben, wel weet ik ik dat de schepper daadwerkelijk, mentaal en fysiek kan bijstaan en zeker in geval van nood.

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid