Spring naar bijdragen

Wat deed jou glimlachen vandaag?


Aanbevolen berichten

Een topic over dagelijks klein geluk (bij gebrek aan een betere omschrijving).

Heb je vandaag iets gezien, gehoord, gedaan, gedacht waardoor je mondhoeken zich optrokken tot een glimlach? Deel het hier! Misschien steken we elkaar nog eens aan.

TS trapt uiteraard af. Vanochtend op weg naar de trein liep ik door een woonwijk. Daar kwam zojuist een man op een grote zitmaaier aangereden, hij stopte naast mij op het voetbalveldje en bleef daar stationair draaien. Ik besluit hem te begroeten, maar voor ik iets kan zeggen krijg ik van hem de breedste glimlach die ik ooit zag en een luide 'hele goedemorgen mevrouw!'. Ha, van dat soort dingen word ik dus echt heel blij!

En, hoewel niet vandaag, nog zo'n parel. Mijn treinhalte voor werk is een eindstation. Ik hoor dus regelmatig de riedel van de conducteur 'vergeet uw eigendommen niet, check uit, etc.'. Vrij standaard, weinig forenzen schenken er aandacht aan. Laatst was er een die het leuker aanpakte. 'Dames en heren, we hebben bij de NS al een hele hoop telefoons en telefoonsopladers verzameld dus u hoeft ons niet meer te helpen onze collectie compleet te maken. Maar hartelijk dank voor alle bijdragen tot dus toe'. En dan kijkt ineens iedereen in de trein elkaar aan en glimlacht schaapachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

In Vlaanderen is er een meisje met een zeldzame spierziekte. Een behandeling is mogelijk, maar nooit zal ze volledig herstellen. De behandeling kost 1,9 miljoen euro in Amerika. De ouders hadden dat geld niet (wie wel he?) en ze organiseerden een sms actie voor hun dochter Pia.

Op 2d tijd is het geld met €50000 op overschot verzameld. 

#proud

smiled with tears in my eyes. Dat is solidariteit!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

In Vlaanderen is er een meisje met een zeldzame spierziekte. Een behandeling is mogelijk, maar nooit zal ze volledig herstellen. De behandeling kost 1,9 miljoen euro in Amerika. De ouders hadden dat geld niet (wie wel he?) en ze organiseerden een sms actie voor hun dochter Pia.

Op 2d tijd is het geld met €50000 op overschot verzameld. 

#proud

smiled with tears in my eyes. Dat is solidariteit!

Geweldig! Dat geeft een mens weer hoop. Er zijn dus nog steeds veel goede en lieve mensen. Daarom en alleen daarom bestaan we nog. En daarom heeft God ons geschapen, ondanks alle verschrikkelijke dingen die de mens ook kan doen. 

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
7 minuten geleden zei Trajecto:

moderatie:

Een bericht verwijderd. Men kan het met algemene beslissingen en politiek oneens zijn, maar brandstichting als tegenactie in het kader van zulke zaken hier melden als iets waarbij men glimlacht kan op dit forum niet.

Behalve dan als ze het christendom aanvallen? Of de lofprijzingen ontgaan toen de Notre Dam in brand werd gestoken? ?

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Nu draai je het min of meer om. Over wat je nu zegt glimlachen we niet maar verwachten we passende maatregelen. Als die uitblijven zijn we uiteraard niet blij. Zelf echter "tegenactie" gaan bedrijven via brandstichting is niet wat hier gepropageerd mag worden of worden goedgekeurd.

Om over zulke zaken verder te praten -- binnen grenzen die sowieso voor heel het forum gelden -- zul je echter een topic op een andere plek moeten openen. Dit topic is er in geen geval voor. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid