Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo, ik had een vrijwillige ban met accountnaam Noel, maar kreeg geen antwoord op de mail om die weer op te heffen, dus probeer ik het met een Noel2 account.

ik hoop een stukje wijzer te zijn dan vorig jaar, en wil graag af en toe nog iets bijdragen.

mijn chistelijkheid is beperkt tot af en toe de Bijbel raadplegen, en verlichting zoeken in het Woord. Christus plaats ik in zijn tijd als laatste van het sterke geslacht.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welkom terug Noel. Was jij niet degene die ook een eigen forum oprichtte toen je hier actief was?

Ja klopt, werd alleen niet goed bezocht en is nu inactief.

Ik ben ook niet meer zo'n veelposter op forums. Mijn voornemen is in ieder geval elke reactie 5-10 minuten te wachten met reageren en te denken/contact met God te hebben.

 

11 uur geleden zei Trajecto:

Welkom terug Noel.

Er is kennelijk iets niet goed gegaan. En JoostG die een account weer open kan zetten kan ik momenteel moeilijk bereiken.

Maar zo gaat het nu ook wel, als Noel2.

Dankje. Het is niet mijn bedoeling om er meerdere accounts op na te houden, onder allerlei verschillende namen/identiteiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

Geen ziel die zich wil laten gelden.

Ok, jammer dat je dat vindt. Ik vind dat juist wel. Als je ziet hoe broeders en zusters met elkaar omgaan die elkaar nog nooit gezien hebben vind ik prachtig. Een bezieling die je niet veel ziet in deze wereld. Hier een filmpje over het congres in Toronto.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Noel2:

ik had het bij dat laatste over mijzelf, niet perse de JG. Het is voor mij moeilijk om te leven zonder sterke identiteit. Als de JG kritiek hebben op te sterke identiteit in wereldheerschappij is dat dus juist voor mij een gemis. Maar ik wil zeker niet ondankbaar zijn.

Ok, op die manier. Dan ligt daar een opdracht voor jezelf! Ik denk dat iedereen je wel wilt helpen hier. Mocht je vragen hebben dan zal ik die graag beantwoorden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 1-8-2019 om 09:52 zei Noel2:

Ja klopt, werd alleen niet goed bezocht en is nu inactief.

Jouw geloofsforum was (is) m.i. van een hogere orde. Heel bijzonder, goed van structuur. En een bijzonder goede aanvulling op de enige twee overgebleven christelijke fora. Het was mede mijn fout (mijn kortzichtigheid van toen) dat je het hier niet mocht noemen, waarvoor mijn excuses. 

Ik denk dat jouw forum heel goed zou kunnen lopen, met een breed publiek (spiritueel, filosofisch en theologisch) als het via de juiste kanalen cq in de juiste kringen  bekendheid zou krijgen.  De structuur is naar mijn mening geniaal. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dolce Vita:

Jouw geloofsforum was (is) m.i. van een hogere orde. Heel bijzonder, goed van structuur. En een bijzonder goede aanvulling op de enige twee overgebleven christelijke fora. Het was mede mijn fout (mijn kortzichtigheid van toen) dat je het hier niet mocht noemen, waarvoor mijn excuses. 

Ik denk dat jouw forum heel goed zou kunnen lopen, met een breed publiek (spiritueel, filosofisch en theologisch) als het via de juiste kanalen cq in de juiste kringen  bekendheid zou krijgen.  De structuur is naar mijn mening geniaal. 

Nee doe ik niet meer. In je eentje kan je geen sociaal vangnet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het hele internet is een net/web om de menselijke geest te vangen. Denk daar maar eens op na. Hier leuteren over yoga gaat u valse gevoelens van verlossing geven. Niets of niemand kan u verlossing behalve God geven. Ze zeggen wel eens dat God tussen uw 2 oren zitten, maar als ik er teveel over ga nadenken sluit ik me er net voor af. 

Het goddelijke is overal, in hele uit uitbundigheid aanwezig. Maar we zijn er vies van geworden en het beginnen plastificeren en nu zoeken mensen het heil in artificiëlen zaken zoals internet, yoga, gamen, netflix, ... Alles om maar niet geconfronteerd te worden met onze eigen vuiligheid. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het hele internet is een net/web om de menselijke geest te vangen. Denk daar maar eens op na. Hier leuteren over yoga gaat u valse gevoelens van verlossing geven. Niets of niemand kan u verlossing behalve God geven. Ze zeggen wel eens dat God tussen uw 2 oren zitten, maar als ik er teveel over ga nadenken sluit ik me er net voor af. 

Het goddelijke is overal, in hele uit uitbundigheid aanwezig. Maar we zijn er vies van geworden en het beginnen plastificeren en nu zoeken mensen het heil in artificiëlen zaken zoals internet, yoga, gamen, netflix, ... Alles om maar niet geconfronteerd te worden met onze eigen vuiligheid. 

Ik denk dat U gelijk heeft hierin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Het hele internet is een net/web om de menselijke geest te vangen. Denk daar maar eens op na. Hier leuteren over yoga gaat u valse gevoelens van verlossing geven. Niets of niemand kan u verlossing behalve God geven. Ze zeggen wel eens dat God tussen uw 2 oren zitten, maar als ik er teveel over ga nadenken sluit ik me er net voor af. 

Het goddelijke is overal, in hele uit uitbundigheid aanwezig. Maar we zijn er vies van geworden en het beginnen plastificeren en nu zoeken mensen het heil in artificiëlen zaken zoals internet, yoga, gamen, netflix, ... Alles om maar niet geconfronteerd te worden met onze eigen vuiligheid. 

 

Ja je kunt beter ekker inactief op je zuignap blijven zitten, je geest volproppen met alles wat van de wereld is en dan drugs roken om de bagger die je in je eigen hoofd hebt gepropt te verdoven en vanachter je computer mensen tot haat en opruiing aanzetten, das pas echt goddelijk. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dolce Vita:

 

Ja je kunt beter ekker inactief op je zuignap blijven zitten, je geest volproppen met alles wat van de wereld is en dan drugs roken om de bagger die je in je eigen hoofd hebt gepropt te verdoven en vanachter je computer mensen tot haat en opruiing aanzetten, das pas echt goddelijk. 

Alzo spreken zelfverklaarde herboren christenen :) als ik mijn hoofd volprop met zoetzure onbevlekte maagden is er geen haat aanwezig in mijn hoofd. Dan is alles relax en geheiligd als dat Jezus voor mij loopt en het pad effent. Ik zet niemand aan tot haat maar maak wel de boze in onze wereld bekend, zonder schroom. Linkse mensen reageren daar inderdaad slecht op. Alsof ik me schuldig zou moeten voelen? :)

Maar willen die linkse ettertjes eens stoppen met dit telkens op te rakelen in alle topics? Het draait niet rond mij en als je alleen maar op mijn rug kan posten ben je gewoon een grotere loser dan een gebruiker met eigen mening. Ik doe tenminste geen hard drugs (alcohol) meer. Ieder het zijne, ik het mijne. 

Iemands gebruik is geen argument als je aan diens discussie verder niets aanraakt. Je zou het dan net vele beter moeten doen. Maar helaas....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid