Spring naar bijdragen

Rentmeesterschap


Aanbevolen berichten

Weet je nog “an inconvienent truth” van Al Gore? Er zouden volgens hem nu geen ijspolen meer zijn. Iedereen liet zich gek maken maar het ijs staat nu dikker dan normaal. De ijsberen populatie is zelfs toegenomen.

People that don’t learn from the past are doomed to make the same mistakes...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Omdat de opwarming van de aarde een zeer gevoelig debat is wat vooral misbruikt wordt burgers geld uit de zak te slaan.

Wel, de aarde warmt al millennia op. What’s new pussycat? Dat greenhouse effect van Venus is ook totaal niet te vergelijken met co2 op aarde. Ene vulkaan spat deftig uit en we hebben meer co2 dan

In tegenstelling tot wat dat Wikipedia verhaal zegt is er onder wetenschappers geen overeenstemming over de oorzaken van de opwarming van de aarde hoewel de enorme uitstoot van CO2 er zeker ook aan bi

1 uur geleden zei thom:

 

Maar natuurlijk niets op tegen om voor je omgeving te zorgen. Ik hoop dat je de bomenkap tegen kunt houden in je straat, en de plaatsing van 5G antennes. 

 

https://www.bomenkapmeldpunt.nl/5g/bomenkap-om-5g-vrij-baan-te-geven/

https://www.alwareness.org/bomen-kappen-voor-signaalbereik-5g-daar-komt-een-aap-uit-de-mas/

https://www.geenstijl.nl/5147106/6-vragen-over-de-grote-bomenkap-van-2019/

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Eentje voor jou en eentje voor @Lobke ??Zand erover.

Haal die transmitter niet in huis en vernieuw je router niet. Maak van je voorramen een tuin. Laat maar helemaal toegroeien met lekkere vruchten en laat de natuur je beschermen tegen deze straling. Neen tegen 5G, luidkeels!

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Eentje voor jou en eentje voor @Lobke ??Zand erover.

Haal die transmitter niet in huis en vernieuw je router niet. Maak van je voorramen een tuin. Laat maar helemaal toegroeien met lekkere vruchten en laat de natuur je beschermen tegen deze straling. Neen tegen 5G, luidkeels!

Eén verschilpuntje: ik laat niets toegroeien (kan ook niet, ik woon in betonflat) en gebruik alles. Ik maak mij namelijk helemaal nergens zorgen om aangezien ik leef in Christus en niet in het vlees. 

Het signaleren van de tekenen des tijds (islam, chemtrails, ufo's, de ware oorzaak van klimaatverandering, nl. het planet X systeem) deed ik vroeger alleen maar om ongelovigen wakker te schudden dat wat in de Heilige Schrift is voorzegd, waarheid is, opdat zij zich nog zouden bekeren en Christus zouden willen aanvaarden. Geen andere reden.  Maar wie dat nu nog steeds niet wil inzien, die is in mijn optiek toch niet meer te bereiken. Vandaar dat ik vrijwel geen moeite meer doe. 

P.S. De natuur beschermt je niet tegen 5G, omdat de natuur daar zelf aan sterft. 

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dolce Vita:

Eén verschilpuntje: ik laat niets toegroeien (kan ook niet, ik woon in betonflat) en gebruik alles. Ik maak mij namelijk helemaal nergens zorgen om aangezien ik leef in Christus en niet in het vlees. 

 

De HG als beschermingsmechanisme? Begrijp ik enigszins wel. Maar ik maak me zeer veel zorgen om de gezondheid van mijn naasten. Niet het minste. Dat ik vroegtijdig doodga is een berekend risico. Maar het is een fundamenteel mensenrecht te kunnen opgroeien in veilige en gezonde omgeving. Dat is de overheid ons verplicht, daarvoor krijgen ze een mandaat. Er is voldoende onderzoek die hersentumoren bij kinderen linken aan draadloze communicatie. Ik heb op dit forum een onderzoeker aan het woord gelaten. Gelinkte data van onderzoeken op kankerpatienten in ziekenhuizen tonen wel degelijk een verband. Die stijging kwam wanneer die antennes massaal opgesteld werden in Amerika. Op youtube te vinden onder California brain tumor association.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jaja maar ik ga toch niet alleen wachten. Eerder een rotsvast verzet vasthouden. 

Whatever pushes you, push it back.

Daarmee voed jij alleen maar diezelfde kwade kracht. De enige Redding ligt in het Evangelie. Breng dát naar de mensen. 

Wat jij doet is te vergelijken met wat automobilisten vaak doen als ze op glad(de) ijs(besneeuwde) weg rijden.  Er liggen tientallen meters open plek om hem heen, maar hij ziet enkel de lantaarnpaal waar ie niet tegenaan wil botsen. En wat gebeurt er, hij botst ertegenaan.  Het is verrekte knap om tegen een lantaarnpaal van 30 centimeter omtrek aan te rijden.  Waarom botst de automobilist ertegenaan, omdat hij focust op de paal. En waar hij kijkt daar stuurt hij zijn auto onwillekeurig naartoe.

Wat jij doet is je bewustzijn op het kwaad blijven richten, in plaats van je er in Christus bovenuit te laten tillen. Dus ben je je eigen werkelijkheid aan het creëren. Jij pusht graag, nou dan zul je moeten pushen (dan krijg je met dat kwaad te maken want jij pusht daar zo graag tegen).

Leef liever in liefde. Wees zorgzaam voor je omgeving. Zorg voor de natuur in je eigen kleine kring. Breng je stem uit daar waar je denkt dat dat nuttig is. Geef je kinderen christelijke normen en waarden mee en vooral veel liefde. En focus je niet op het kwaad.  Alles is volbracht aan het Kruis. En wij hoeven de eindtijdprofetieën niet te verhinderen uit te komen. Sterker nog, dat kunnen wij niet en moeten wij ook niet willen.  Breng liever het Evangelie, hetzij sprekend hetzij zwijgend (door de liefde te leven). 

Wat je bestrijdt, neemt alleen maar toe.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Dolce Vita:

Daarmee voed jij alleen maar diezelfde kwade kracht. De enige Redding ligt in het Evangelie. Breng dát naar de mensen. 

Wat jij doet is te vergelijken met wat automobilisten vaak doen als ze op glad(de) ijs(besneeuwde) weg rijden.  Er liggen tientallen meters open plek om hem heen, maar hij ziet enkel de lantaarnpaal waar ie niet tegenaan wil botsen. En wat gebeurt er, hij botst ertegenaan.  Het is verrekte knap om tegen een lantaarnpaal van 30 centimeter omtrek aan te rijden.  Waarom botst de automobilist ertegenaan, omdat hij focust op de paal. En waar hij kijkt daar stuurt hij zijn auto onwillekeurig naartoe.

Wat jij doet is je bewustzijn op het kwaad blijven richten, in plaats van je er in Christus bovenuit te laten tillen. Dus ben je je eigen werkelijkheid aan het creëren. Jij pusht graag, nou dan zul je moeten pushen (dan krijg je met dat kwaad te maken want jij pusht daar zo graag tegen).

Leef liever in liefde. Wees zorgzaam voor je omgeving. Zorg voor de natuur in je eigen kleine kring. Breng je stem uit daar waar je denkt dat dat nuttig is. Geef je kinderen christelijke normen en waarden mee en vooral veel liefde. En focus je niet op het kwaad.  Alles is volbracht aan het Kruis. En wij hoeven de eindtijdprofetieën niet te verhinderen uit te komen. Sterker nog, dat kunnen wij niet en moeten wij ook niet willen.  Breng liever het Evangelie, hetzij sprekend hetzij zwijgend (door de liefde te leven). 

Wat je bestrijdt, neemt alleen maar toe.

Ik kom van een andere orde en zal mijn Europees bloed nooit te nimmer loochenen. Gedenk die laatste tubefilm die ik je deelde na de teksten van 1 Johannes op de waakzaamheid waartoe wij opgeroepen worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
44 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik kom van een andere orde en zal mijn Europees bloed nooit te nimmer loochenen. Gedenk die laatste tubefilm die ik je deelde na de teksten van 1 Johannes op de waakzaamheid waartoe wij opgeroepen worden.

U geschiede naar uw geloof, Fundamenteel. Niets van wat u schrijft "gedenk" ik. Ik ben namelijk reeds in de Gedachtenis van Mijn Heer en ik draag de geestelijke wapenrusting, ook en juist tegen uw obsessies. U stuurt af op de wereld die u zelf creëert en trekt daar mensen in mee.  Daar bent u dan op uw plek.  U bent dan klaarblijkelijk inderdaad van "een andere orde".   De waakzaamheid van de Christen is de waakzaamheid op eigen hart en geest, onder andere tegen uw obsessies, uw angsten, uw vleselijke strijd en uw verlegging van de focus op het kwaad. Uw angsten, uw zorgen, uw obsessies, zijn uit God niet.

U heeft Europees bloed zegt u. Ik niet. Ik heb het voor de mensen vergoten bloed van Christus aanvaard.

Mattheüs 6

19] Verzamel geen schatten op aarde, waar mot of houtworm ze aantast, en waar dieven inbreken om ze te stelen. [20] Maar verzamel schatten in de hemel, waar mot noch houtworm ze aantasten, en waar geen dieven inbreken om ze te stelen. [21] Want waar je schat is, daar zal ook je hart zijn. [22] De lamp van het lichaam is het oog. Dus als je oog helder is, zal heel je lichaam verlicht zijn. [23] Maar als je oog slecht is, zal heel je lichaam duister zijn. Als nu binnenin je het licht duisternis is, hoe erg zal dan de duisternis zijn!  [24]Niemand kan twee heren dienen. Want hij zal de een verfoeien en van de ander houden, of zich hechten aan de eerste en de ander verachten. Je kunt God en de geldduivel niet tegelijk dienen. [25] Daarom zeg Ik jullie: maak je niet bezorgd over wat je zult eten of drinken om in leven te blijven, en ook niet over de kleding voor je lichaam. Is het leven niet meer dan het eten, en het lichaam niet meer dan de kleding? [26] Kijk naar de vogels van de hemel: ze zaaien niet en maaien niet en oogsten niet, je hemelse Vader voedt ze. Zijn jullie niet meer waard dan vogels? [27] Wie van jullie kan met al zijn zorgen een el toevoegen aan zijn leven? [28] En wat maak je je bezorgd over je kleren? Leer van de lelies op het veld hoe ze groeien. Ze werken niet, ze spinnen niet. [29] Maar Ik zeg jullie: zelfs Salomo met al zijn pracht en praal ging niet gekleed als een van hen. [30] Als God nu het gras op het veld, dat er vandaag staat en morgen in de oven wordt gegooid, zo kleedt, hoeveel te meer kleedt Hij dan jullie, kleingelovigen? [31] Vraag je dus niet bezorgd af: Wat zullen we eten? Wat zullen we drinken? Wat zullen we aantrekken? [32] Want naar dat alles zijn de heidenen op zoek. Jullie hemelse Vader weet wel dat je dat allemaal nodig hebt. [33] Zoek eerst het Koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan krijg je dat alles erbij. [34] Maak je dus niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zich wel bezorgd maken over zichzelf. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.

 

Lucas 12:4,5: Ik zeg u, mijn vrienden, vreest hen niet, die het lichaam doden en daarna niets meer kunnen doen. Ik zal u tonen, wie gij vrezen moet. Vreest Hem, die, nadat Hij gedood heeft, macht heeft om in de hel te werpen. Voorwaar, Ik zeg u, vreest Hem!

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Een christen voert geen oorlog tegen zijn medemens, zelfs voor geestelijke waarden, des te min voor fysiek leven of wereldse goederen, omdat zijn burgerschap in de hemel is (Filippenzen 3:20). Jezus zei aan Pilatus: "Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier" (Johannes 18:36). 

Een christen voert geen oorlog tegen zijn medemens omdat hij zich bezig houdt met een hogere strijd, een strijd, niet tegen naties of mensen, maar tegen het kwade. "Want al leven wij in het vlees, wij trekken niet ten strijde naar het vlees want de wapenen van onze veldtocht zijn niet vleselijk, maar krachtig voor God tot het slechten van bolwerken" (2 Korintiërs 10:3,4).

Paulus zegt ons de hele wapenrusting Gods aan te doen, "want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten" (Efeziërs 6:12).

De wapenrusting Gods beschermt ons tegen het kwade van de oorlog: 

De christen wordt niet bedrogen door de valse propaganda van oorlog, want zijn lendenen zijn met de waarheid omgord. 

Hij wordt niet in de onrechtvaardigheid van de oorlog meegesleurd, want hij is met het pantser der gerechtigheid bekleed.

Hij heeft vrede midden in de oorlog, want zijn voeten zijn met de bereidvaardigheid van het evangelie des vredes geschoeid. 

Hij wordt niet door twijfels overwonnen, want hij neemt het schild des geloofs ter hand. 

Hij vreest de vernietiging niet, want hij draagt de helm des heils. 

Hij vreest het zwaard van de mensen niet, omdat hij het zwaard van de Geest hanteert. 

Bron: http://gemeente-van-christus.org/Preken/Davison/Roy/oorlog.html

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwelling, Het moge duidelijk zijn: Christenen kunnen over deze kwesties dezelfde extreme standpunten innemen als ieder ander mens.
Dat jij over het klimaat een bepaald standpunt in neemt, wil niet automatisch zeggen dat andere christenen dat standpunt delen.
En iedereen denkt dat hij gelijk heeft en dat iemand die er anders over denkt geen goed christen is.
Dit geldt trouwens niet alleen voor het klimaat, maar voor talloze andere onderwerpen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Kwelling

Kom je er nog op terug? Ik wou je nog wijzen op geo engineering. Wat dan daarvan? 

Ook hoop ik dat je de vraag wenst te beantwoorden of je uw autonomie wilt afgeven aan mensen die de grootste vervuiling veroorzaken? Hoe doen ze dat? Door de economie telkens eerst te plaatsen want daarop verrijken ze zich.

Niet dat een economie de vijand hoort te zijn, maar globalisme bracht ons niet veel goeds. Ja vorige generaties plukte daar vele vruchten van, en wij ook. Gedenk een website als Ali express. Het lange termijn effect is echter zeer pijnlijk, maar wordt weg gemoffeld. We zouden ons beter regionaal richten op de mensen en terug worden wie we oorspronkelijk waren. Streekproducten kopen. Kinderslavernij vermijden (= geen kledij van de Action oa). De vergrijzing is net goed voor het milieu en klimaat. Al zeker in een automatiserende maatschappij. Maar politici achtten de bevolkingsgroei belangrijker en toen ging het enorm mis. Niemand aan de top die verantwoordelijkheid neemt. En door Antifa meisjes als Greta ga ik me niet gek laten maken.

Voel je vooral niet schuldig.( <- en dat meen ik zonder 1 noot ironie)

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei thom:

En nog even over 'mensen die er verstand van hebben'. Ik denk, dat het verstand vaak in de portemonnee huist; wiens brood men eet, diens taal men spreekt.

https://niburu.co/index.php?option=com_content&amp;view=article&amp;id=14262:hittegolven-kwamen-vroeger-vaker-voor-dan-nu&amp;catid=9:binnenland&amp;Itemid=22

Serieus.... er staat niburu in de link. Dan ga ja daar toch niet op klikken ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees joop.nl reformatorisch dagblad, xander en meer, nu zeg  ik er wel bij dat veel  reacties ongewenste polarisatie in de hand  kunnen bewerken, ik lees dat met een filter. 

De artikelen zelf  komen weleens  van mensen die midden in de problematiek zitten, ik lees de schrift natuurlijk veel meer, niet iedereen zal het met mij evens zijn dat ik die artikelen lees, en dat begrijp ik.

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Leugen is waarheid geworden en de waarheid tot leugen. Ben ik met je eens. Het worden nog doldrieste tijden.

We kunnen nog wel het een en ander verwachten, dat is zeker, de schrift is hoopvol daar vertrouw ik toch maar op, er zal eerst zogenaamde vrede en zekerheid  zijn en daarna de verschrikkelijke oorlogen, welteverstaan Gods oorlogen  

2019602_O_cnt_1_xl.jpg

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je kan sommige stemmers ook als de hoeren van Babylon zien. Zij geven een deel van hun winst met plezier af omdat ze daarmee een gevoel van geborgen veiligheid kopen. Als de tv ze maar gerust stelt en vooral niet laat zien wat er daadwerkelijk aan de gang is.

Welkom in de grote misleiding dames en heren.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg het met een liedje, klein klein kleuterke wat doe jij in mijn hof? ?

No one was caring for years and now we are the majority. Nationalism like it or not, globalism will be cast away to a hot spot. A spot where they can’t buy freedom, nor slavedom. It’s over, the rules are broken and a now world is approaching. ??

modbreak Trajecto: Dit is spam; hoort niet in dit topic thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid