Spring naar bijdragen

Rentmeesterschap


Aanbevolen berichten

57 minuten geleden zei thom:

Als de Geest de werkingen van het lichaam doodt, moeten die werkingen zich wel overgeven. Als de 'vijandschap' blijft ontkennen, vluchten of zichzelf in stand houden, trekt Geest zich terug. Met andere woorden; door de strijd geeft ook de vijand zich bloot.

Het is geen strijd. In Christus, in de nieuwe schepping zijn we gered en weten we dat we het eeuwig leven hebben ontvangen. In Christus hebben we de dood overwonnen, de Geest is eeuwigheid. We worden niet meer beoordeeld volgens de wet, maar leven in de genade. De Geest is het grootst mogelijke geschenk..

bewerkt door Nicky O
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 166
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Omdat de opwarming van de aarde een zeer gevoelig debat is wat vooral misbruikt wordt burgers geld uit de zak te slaan.

Wel, de aarde warmt al millennia op. What’s new pussycat? Dat greenhouse effect van Venus is ook totaal niet te vergelijken met co2 op aarde. Ene vulkaan spat deftig uit en we hebben meer co2 dan

In tegenstelling tot wat dat Wikipedia verhaal zegt is er onder wetenschappers geen overeenstemming over de oorzaken van de opwarming van de aarde hoewel de enorme uitstoot van CO2 er zeker ook aan bi

1 uur geleden zei thom:

Mooi.

Openb. 3

20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.

21 Die overwint, Ik zal hem geven met Mij te zitten in Mijn troon, gelijk als Ik overwonnen heb, en ben gezeten met Mijn Vader in Zijn troon.

Ja, van buiten naar binnen dus. Pas dan gaat het licht schijnen als de deur wordt opengedaan. Voordien is het duister daarbinnen. Geen greintje licht te bekennen en dus ook niet e.o.a. vonkje dat nog brand.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nicky O:

Het is geen strijd. In Christus, in de nieuwe schepping zijn we gered en weten we dat we het eeuwig leven hebben ontvangen. In Christus hebben we de dood overwonnen, de Geest is eeuwigheid. We worden niet meer beoordeeld volgens de wet, maar leven in de genade. De Geest is het grootst mogelijke geschenk..

Waarom dat eindeloos herhalen? Moet er nog iemand overtuigd worden, die dat niet al gelijk zou zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei thom:

En geen verzoekingen en beproevingen gelukkig. Alles in orde.?

Aaa? dat wel natuurlijk. Mijn punt is eigenlijk dat allertheid belangrijk is, dat we waakzaam moeten zijn zodat we niet in de verleiding komen omdat we dan ingaan tegen de Geest, Zijn wil. (Maar zondigen we toch, mogen we dat naar het kruis van Jezus brengen, ontvangen we vergiffenis en gaan we verder met een schone lei). We geven de duivel geen aandacht en richten onze blik weer op God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei thom:

Dat is een gevolg van bekeren inderdaad. De Joh. de Doper instelling, die weet van Hem heeft, maar Hem niet is, maar waar door zijn levensstijl Hij zich uiteindelijk wel zal openbaren.

Maak recht de weg des Heere.

De vraag is dan, hoe ver moet je dit doortrekken? Ik zeg het wel meer tegen mijn vriendin: ik moet Hem ademen, eten en drinken.

Dan kom ik in de supermarkt en koop ik enorm vervuilende producten. Geeft mij mijn land mijn beesten en een vrij bestaan om tot God te komen. Zo hoort het het ook te zijn. Maar niemand in de familie heeft nog land en niemand maakt nog zijn klederen zelf. En wat je dan moet kopen heeft een culturele voorkeur. Alles is strak geregeld naar het evenbeeld van het beestensysteem. We zijn daar allen in gevormd en geboren. Letterlijk geboren in zonde, uw eerste levensadem bevat asbest en ander fijn stof. 

We zijn ver van het paadje af en de goddelozen regeren. We volgen allemaal reeds het nummer van het beest gedrukt op onze eurobriefkes, bank- en kredietkaarten. We vreten allemaal zonder schuldgevoel ons buikje vol met vervuilende producten en vele zuipen meer dan goed voor ze is. Fallen we have. 

Er is geen weg tot de Heere behalve door er aan dood te gaan. Jezus toonde ons dat wel :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

We zijn ver van het paadje af en de goddelozen regeren. We volgen allemaal reeds het nummer van het beest gedrukt op onze eurobriefkes, bank- en kredietkaarten. We vreten allemaal zonder schuldgevoel ons buikje vol met vervuilende producten en vele zuipen meer dan goed voor ze is. Fallen we have. 

Er is geen weg tot de Heere behalve door er aan dood te gaan. Jezus toonde ons dat wel :)

Waar is jou portemonnee mee gevuld? Ik neem aan dat jij eet uit je eigen tuin (die je niet hebt)?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei sjako:

Nee, het is een kwestie van goed lezen.

Naar mijn mening, en dat zal wel duidelijk zijn, is het een kwestie van inlegkunde.

Er is geen enkele reden waarom ze naar twee verschillende zaken zouden vragen tenzij jij kunt aangeven dat eerder in het verhaal dat al is duidelijk gemaakt. Dat ze twee verschillende zaken op het netvlies hebben. Ik zie graag teksten (uit de verhaallijn, dus niet niet uit de hele bijbel bijeengeschraapt) die daar op wijzen. 

Als je die niet hebt dan wil het hierbij laten want dan blijven we alleen maar hetzelfde tegen elkaar zeggen wat mij persoonlijk een vrij nutteloze bezigheid lijkt :-) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Waar is jou portemonnee mee gevuld? Ik neem aan dat jij eet uit je eigen tuin (die je niet hebt)?

Meestal niets :) ik heb niet zoveel per maand. Maar ik ga niet meer uit, koop amper kledij, ....

Eten is wel iets waar ik enorm in kan spenderen. Als ik een groot lap vlees zie liggen is het alsof mijn naam erop staat en bedenk oo ter plaatse 10 gerechten wat ik met dat vlees zou kunnen doen. 

16 uur geleden zei thom:

Het is een absoluut gestoorde tijd. Maar elke tijd heeft zijn storingen, met de Romeinen en Farizeeërs was het waarschijnlijk ook niet altijd even gemakkelijk leven.

Joh. de Doper was daarin schaars gekleed en at minimaal, en de woestijn was zijn domein. Dat is symbolisch voor wat trek je aan.. (..) van je omgeving, als het leven naar binnen gericht is, op het Leven wat binnen zich aandient.

Hem ademen, eten en drinken is alleen door Hem.

Johannes zijn hoofd ligt dan op de schaal.. ultieme taak volbracht van de natuurmens. (ook symboliek)

 

??

Maar in iedere tijd waren de wetten van God wel hetzelfde, alleen speelt in deze tijd de verleiding iets meer. Ik maakte de tijd zonder mobiel bellen nog mee. Er bestond enkel een vaste telefoon. Ze kregen ons niet van straat, nu krijgen we de jeugd niet meer op straat lol.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Meestal niets :) ik heb niet zoveel per maand. Maar ik ga niet meer uit, koop amper kledij, ....

Eten is wel iets waar ik enorm in kan spenderen. Als ik een groot lap vlees zie liggen is het alsof mijn naam erop staat en bedenk oo ter plaatse 10 gerechten wat ik met dat vlees zou kunnen doen. 

Maar wat er in zit staat het merk van de duivel op volgens jou en je eet zonder schuldgevoel je buikje rond aan een groot lap vlees. Om nog maar te zijgen over de THC consumptie, welke i.m.o. snoepgoed van de duivel is. Wat wil je nu eigenlijk zeggen allemaal?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar wat er in zit staat het merk van de duivel op volgens jou en je eet zonder schuldgevoel je buikje rond aan een groot lap vlees. Om nog maar te zijgen over de THC consumptie, welke i.m.o. snoepgoed van de duivel is. Wat wil je nu eigenlijk zeggen allemaal?

Dat staat er toch duidelijk? De vraag is hoe ver trek je de lijn door in functie van God te leven. Want ontkomen aan de duivel doe je niet. Die zit tot in onze portemonnee. De creatie is van God he, dat plantje was er voor de mens al. Het zou onze aarde veel leed besparen moest er wat minder kinderachtig over gedaan worden. Kledij, biodiesel, meubels, papier, touw, verpakkingen, ... Maar dat is dus niet wat ik “eigenlijk” wou zeggen, je spectrum fixeert zich weer. Waardoor ik het me berouw u niet genegeerd te hebben :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Maar wat er in zit staat het merk van de duivel op volgens jou en je eet zonder schuldgevoel je buikje rond aan een groot lap vlees. Om nog maar te zijgen over de THC consumptie, welke i.m.o. snoepgoed van de duivel is. Wat wil je nu eigenlijk zeggen allemaal?

Hij doet niet aan yoga. ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-8-2019 om 09:18 zei thom:

En de storing is hoger, letterlijk, inderdaad.

Inderdaad. Men heeft zelfs de frequenties in muziek veranderd. Frequenties kunnen je depressief of positief doen voelen. Eigenlijk is de hele psychologie achter popmuziek brainwashing en je gevangen houden in de misleiding. Beetje als de ratten van Hamel. Ik spreek dan niet over alle muziek, maar muziek waar de popsterren gekozen worden en diens teksten door een team deskundigen opgesteld wordt. Er zijn al vele rechtszaken geweest waarin duidelijk werd dat muziek een spelend element was waardoor de beklaagde ontoerekeningsvatbaar werd gesteld. 

Artiesten als Lady Gaga, Beyonce, Billie Elish etc zijn zulke gekozen artiesten. Wanneer ze posseren op de foto verbergen ze veelal 1 oog. Dat is om de dajjal te symboliseren. Een teken van de anti christ uit de islam. Die clips spatten uit van subliminale boodschappen, numerologie en symboliek. 

Zeker research waard. En zal dit alleen verder met je pm bespreken als je daar vragen over zou hebben. Die belangstelling is te belangrijk voor me om hier als parels voor zwijnen te strooien :)

bewerkt door Fundamenteel
Dt
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid