Spring naar bijdragen

Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 364
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

O jee de toorn van Nicky O! Heb jij thuis een vloerbedekking van eierschalen? En hoe doe je dat in het leven daar buiten als iemand een term gebruikt waar je aanstoot aan neemt? Dan is er ge

@TTC heb je overdag iets te doen? Activiteit(en)? Handelingen? Ik heb ervaren dat bezig zijn helpt, na een burnout/depressie te hebben gehad. Vrijwilligerswerk bij een manege bijvoorbeeld. Iets eenvou

Het valt me op dat er een gebruiker wordt behandeld als iemand die lariekoek uitkraamt, terwijl hij gewoon aantoonbaar gelijk heeft. Een groep uilen heet inderdaad een parlement en geldtekorten bestaa

3 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Draai de zaak nu maar niet om. Mensen die in hun eigen fantasie geloven worden de dupe van zichzelf.

Beperkte rationaliteit heeft niets met fantasie te maken, het gaat om mensen die niet op de hoogte zijn van de beschikbare alternatieven. Stellingen zoals de waan van de dag verwijzen hiernaar, dit is geen hocus pocus maar de bikkelharde realiteit waarin jij en ik leven. En wie wordt er dan de dupe van zichzelf, jij met al je stigma naar anderen misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik lachte niet. Was om je aan het denken te zetten en bedoeld op de context die ik quoteerde.

De wereld is in mij en ik ben in de wereld, als een figurant in een film die zich vragen stelt en van daaruit ook tot conclusies kan komen. Ja, dat is wat ik soms doe, complexe problemen zo eenvoudig mogelijk voorstellen om dan te gaan kijken hoe ze tot stand komen, desgevallend een alternatief aanbieden ter overweging. En neen, ik ben niet alleen, ik ken veel mensen die ernstig en gewetensvol nadenken over onze toekomst. Maar dan komt de schok en kwelling, wanneer je met die alternatieven naar buiten komt, de GGZ verklaart je voor gek omdat je op het absurde idee was gekomen om je verstand te gebruiken. En erger, de eenvoudige hulpvraag die ik ooit stelde werd tot op heden nog steeds niet beantwoord. Hoop doet leven, de pijn van de marginalisatie, de eenzaamheid en het angstwekkende verdriet gratis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De wereld is in mij en ik ben in de wereld, als een figurant in een film die zich vragen stelt en van daaruit ook tot conclusies kan komen. Ja, dat is wat ik soms doe, complexe problemen zo eenvoudig mogelijk voorstellen om dan te gaan kijken hoe ze tot stand komen, desgevallend een alternatief aanbieden ter overweging. En neen, ik ben niet alleen, ik ken veel mensen die ernstig en gewetensvol nadenken over onze toekomst. Maar dan komt de schok en kwelling, wanneer je met die alternatieven naar buiten komt, de GGZ verklaart je voor gek omdat je op het absurde idee was gekomen om je verstand te gebruiken. En erger, de eenvoudige hulpvraag die ik ooit stelde werd tot op heden nog steeds niet beantwoord. Hoop doet leven, de pijn van de marginalisatie, de eenzaamheid en het angstwekkende verdriet gratis.

Daarom de grot van Plato. Anderen wensen zo niet meteen een alternatief omdat ze veilig en betrouwd zijn geraakt met de projectie van de realiteit in die grot. Het is een stuk beter verfilmd in de Matrix. 

Natuurlijk zijn er veel mensen bezig over en met onze toekomst. Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil? Wat denk je dat mensen met een rechtse ideologie ondergaan? Vele vechten al decennia 1 simpele waarheid aan het licht te brengen. Kijk hoe verdeeld iedereen is. Waarom zou jij ze een alternatief willen aanbieden dan? Sterker, waarom zou jij jezelf van het leven beroven omdat anderen falen? F them :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom de grot van Plato. Anderen wensen zo niet meteen een alternatief omdat ze veilig en betrouwd zijn geraakt met de projectie van de realiteit in die grot. Het is een stuk beter verfilmd in de Matrix. Natuurlijk zijn er veel mensen bezig over en met onze toekomst. Maar wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil? Wat denk je dat mensen met een rechtse ideologie ondergaan? Vele vechten al decennia 1 simpele waarheid aan het licht te brengen. Kijk hoe verdeeld iedereen is. Waarom zou jij ze een alternatief willen aanbieden dan? Sterker, waarom zou jij jezelf van het leven beroven omdat anderen falen? F them 

Zo, het spel kan weer beginnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij die zogeheten kracht van eenvoud heb ik door de jaren heen een dubbel gevoel ontwikkeld, een soort van vergiftigd geschenk eigenlijk. De reden is even eenvoudig dan die kracht zelf, langs de ene kant kunnen we ze gebruiken om tot vreedzame doorbraken te komen, langs de andere kant werkt ze ‘verwoestend’ omdat heel wat beproefde geloofsovertuigingen onder druk komen te staan. In het beste geval kan een dergelijk proces fluweelzacht verlopen, ervaring leert echter dat het vaak heel anders verloopt. Het is in de eerste plaats een prangende keuze die je ook in een tweestrijd kan doen belanden, eenmaal voorbij aan deze twijfel gaat het steeds vlotter aangezien tal van obstakels geen belemmering meer vormen in je manier van denken. Pioniers zullen het beamen, wees vooral voorzichtig wanneer je dit wil overwegen, ondanks zeer hoopvol kan het ook heel andere emoties in je opwekken. En voor wie dat liever leest, de kracht van eenvoud heeft ook met verbinding en onvoorwaardelijke liefde te maken, zij het op een manier die je je misschien heel anders had voorgesteld. De proef op de som maakt dit veel duidelijker, niet de woorden die het omschrijven willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Niet alles is om te lachen, het gaat om mensen die vandaag zelfmoord plegen.

Iemand die dat doet is volkomen zelf verantwoordelijk voor zijn daad. Hij kan het op niemand afschuiven. Ieder mens ondergaat lijden. Niemand uitgezonderd. Daar is niets bijzonders aan. Ieder mens is geroepen zijn of haar kruis op te pakken en Hem te volgen. Zelfmoord is een kosmische misdaad. 

12 Geliefde broeders en zusters, wees niet verbaasd over de vuurproef die u ondergaat; er overkomt u niets uitzonderlijks. 13 Hoe meer u deel hebt aan Christus' lijden, des te meer moet u zich verheugen, en des te uitbundiger zal uw vreugde zijn wanneer zijn luister geopenbaard wordt. 14 Als u gehoond wordt omdat u de naam van Christus draagt, prijs u dan gelukkig, want dat betekent dat de Geest van God in al zijn luister op u rust. 15 Laat niemand van u moeten lijden omdat hij een moordenaar is, een dief, misdadiger of onruststoker. 16 Maar als u lijdt omdat u christen bent, schaam u dan niet en draag die naam tot eer van God.

1 Petrus 4:12-16 (NBV)

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Dolce Vita:

Iemand die dat doet is volkomen zelf verantwoordelijk voor zijn daad. Hij kan het op niemand afschuiven. Ieder mens ondergaat lijden. Niemand uitgezonderd. Daar is niets bijzonders aan. Ieder mens is geroepen zijn of haar kruis op te pakken en Hem te volgen. Zelfmoord is een kosmische misdaad. 12 Geliefde broeders en zusters, wees niet verbaasd over de vuurproef die u ondergaat; er overkomt u niets uitzonderlijks. 13 Hoe meer u deel hebt aan Christus' lijden, des te meer moet u zich verheugen, en des te uitbundiger zal uw vreugde zijn wanneer zijn luister geopenbaard wordt. 14 Als u gehoond wordt omdat u de naam van Christus draagt, prijs u dan gelukkig, want dat betekent dat de Geest van God in al zijn luister op u rust. 15 Laat niemand van u moeten lijden omdat hij een moordenaar is, een dief, misdadiger of onruststoker. 16 Maar als u lijdt omdat u christen bent, schaam u dan niet en draag die naam tot eer van God.1 Petrus 4:12-16 (NBV)

Misschien af en toe ook eens lezen wat er staat ipv telkens het argumentum ad hominem boven te halen. Bij persoonlijke ontwikkeling of groei wordt er ook iets hersteld waardoor de alternatieven op een dienblad geserveerd worden, het is het stigma dat dodelijk is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 15-8-2019 om 12:10 zei TTC:

Veel OPS-lijders plegen na verloop van tijd zelfmoord omwille van aanhoudend stigma.

Vervelend voor je dat je OPS hebt opgelopen. http://www.stichtingops.nl/pagina/symptomen

 

4 uur geleden zei TTC:

Niet alles is om te lachen, het gaat om mensen die vandaag zelfmoord plegen.

Dat je OPS hebt betekent niet dat je jouw lijden mag gebruiken om impliciet met zelfmoord te dreigen of dat het goed is  je lijden te verheerlijken.

Zelfmoord is en blijft ieders eigen verantwoordelijkheid. Doe vooral wat jij vindt dat je moet doen, maar manipuleer daar anderen niet mee.  Ik heb dit bericht nu gemeld omdat er van je topic geen chocola te maken valt en omdat je nu zo ver gaat dat je mensen emotioneel aan het manipuleren bent. Mocht je besluiten toch voor God en dus het leven te kiezen, vervoeg je dan bij een goede psychiater. Deze kan jou helpen met gesprekken en indien nodig medicijnen en om je emoties beter te leren hanteren. 

1 uur geleden zei TTC:

Misschien af en toe ook eens lezen wat er staat ipv telkens het argumentum ad hominem boven te halen. Bij persoonlijke ontwikkeling of groei wordt er ook iets hersteld waardoor de alternatieven op een dienblad geserveerd worden, het is het stigma dat dodelijk is. 

Het bericht waarop jouw tekst een reactie is, bevatte helemaal niets dat ook maar in de richting van een ad hominem te duiden valt. Ook dit heb ik dus gemeld, niet omdat ik je slecht gezind zou zijn, maar omdat ik denk dat je de realiteit kwijt aan het raken bent en dringend professionele hulp nodig hebt. Een forum kan je dat niet bieden.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dolce Vita:

Vervelend voor je dat je OPS hebt opgelopen. http://www.stichtingops.nl/pagina/symptomen

Dat je OPS hebt betekent niet dat je jouw lijden mag gebruiken om impliciet met zelfmoord te dreigen of dat het goed is  je lijden te verheerlijken. Zelfmoord is en blijft ieders eigen verantwoordelijkheid. Doe vooral wat jij vindt dat je moet doen, maar manipuleer daar anderen niet mee.  Ik heb dit bericht nu gemeld omdat er van je topic geen chocola te maken valt en omdat je nu zo ver gaat dat je mensen emotioneel aan het manipuleren bent. Mocht je besluiten toch voor God en dus het leven te kiezen, vervoeg je dan bij een goede psychiater. Deze kan jou helpen met gesprekken en indien nodig medicijnen en om je emoties beter te leren hanteren. Het bericht waarop jouw tekst een reactie is, bevatte helemaal niets dat ook maar in de richting van een ad hominem te duiden valt. Ook dit heb ik dus gemeld, niet omdat ik je slecht gezind zou zijn, maar omdat ik denk dat je de realiteit kwijt aan het raken bent en dringend professionele hulp nodig hebt. Een forum kan je dat niet bieden.

Je hebt er geen idee van, dat kan ook niet omdat je geen weet hebt van andere zaken. 

Het was door de ervaringsoefening te maken dat het steeds helderder begon te worden, iets dat ik eerder niet eens zag dan wel aan den lijve ervaren heb. Erich Fromm heeft het benoemd als angst voor vrijheid, metaforisch gezien wil dat zeggen dat je mensen de sleutels om zichzelf te bevrijden in handen kan geven, toch gebeurt er niets. En erger, alsof er een soort verkramping optreedt gebeurt maar al te vaak nu net het omgekeerde, alsof we ons graag vastklampen aan dat waar we ons nu net van willen bevrijden. Het is door dit fenomeen beter te begrijpen dat ook veel andere fenomenen me plots veel duidelijker werden, iets waarvan ik meen dat veel lotgenoten mee te maken krijgen maar misschien (nog) niet altijd even duidelijk is. En dat is niet iets dat je eenmalig ervaren kan maar als een continuïteit, uitermate pijnlijk in de vorm van wat ik onbewust stigma zou willen noemen. Ja, op deze manier kan hoop je ook zeer wanhopig maken, je ziet het immers elke dag en je staat er onmachtig naar te kijken, angst- en zorgwekkend is het. Nee, het is niet zomaar wat, en al zeker niet om eventjes bij het volgende ontbijt op te lossen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je hebt er geen idee van, dat kan ook niet omdat je geen weet hebt van andere zaken. 

Ik ben blij dat ik van die  zogenaamde kennisboom dan niet gegeten heb, want volgens mij ben je daar enkel high van geworden.   Kom maar weer gewoon met je voetjes op de grond en wandel in plaats van die hoogvliegerij.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik ben blij dat ik van die  zogenaamde kennisboom dan niet gegeten heb, want volgens mij ben je daar enkel high van geworden.   Kom maar weer gewoon met je voetjes op de grond en wandel in plaats van die hoogvliegerij.

Ben ook blij voor je, zalig zijn de armen van geest. Je ziet dan wellicht ook niet wat er gebeurt, noch kan je daar enig gevoel bij hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Dit topic gaat werkelijk nergens meer over. Een en al waas in lalaland.

Dit topic gaat over iets dat je niet begrijpt, en mensen die zelfmoord plegen omdat ze steeds te maken krijgen met het soort stigma dat je hier nu weer laat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

moderatie:

Het is me niet duidelijk wat er hier aan de hand is maar het lijkt me geen goede zaak.

Zelfmoord is zeker geen goede zaak.

TTC, kun je me in eenvoudige taal schetsen wat je hier aan het bespreken bent?

Je hebt het kennelijk over zaken die mij onbekend zijn en die ik mogelijk ook niet begrijpen kan.

Dit forum is in principe een christelijk jongenforum en ik zie in dit vreemde topic geen heldere connectie met die basis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Trajecto:

moderatie:

Het is me niet duidelijk wat er hier aan de hand is maar het lijkt me geen goede zaak.

Zelfmoord is zeker geen goede zaak.

TTC, kun je me in eenvoudige taal schetsen wat je hier aan het bespreken bent?

Je hebt het kennelijk over zaken die mij onbekend zijn en die ik mogelijk ook niet begrijpen kan.

Dit forum is in principe een christelijk jongenforum en ik zie in dit vreemde topic geen heldere connectie met die basis.

OPS-lijderschap zoals in de titel staat, misschien kan je je informeren om het correlaat te zien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Trajecto:

Gaat het over waar dze stichting voor is?

http://www.stichtingops.nl/

En zo ja, lijd je zelf aan het Organisch Psycho Syndroom?

?

Citaat

Iedereen weet wel wat het is om met gevaarlijke stoffen te werken en de meeste mensen hebben het wel eens ervaren; het zweverige en soms misselijke gevoel na een dag schilderen. Vooral wanneer een slecht geventileerde ruimte met oplosmiddel houdende stoffen wordt verfraaid, komen dergelijke klachten voor.

Ik schreef dat het over mensen gaat die ook zelfmoord plegen omdat ze niet bestand zijn tegen het aanhoudende stigma dat ze elke dag ervaren, niet omdat ze geen mensen zijn maar omdat ze hooggevoelig zijn en vaak ook extreem bewust van wat er in de maatschappij aan het gebeuren is. En dat komt in veel termen, als de expressie van Christusbewustzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij co-creatie krijgen veel mensen warme gevoelens, meer verbondenheid en hand in hand het lokale buurtfeest organiseren is dan ook een zeer aangenaam gebeuren. Op zich natuurlijk niets mis mee en sterk aan te bevelen in een samenleving die enkel nog om geld draait. Echter, wanneer we dat begrip nader gaan bekijken dan blijkt het te gaan over een zwaar ethisch vraagstuk, een historisch vraagstuk in de menselijke geschiedenis. De romantiek ontgaat een mens al snel wanneer we geconfronteerd worden met het contrast tussen dat wat is en dat wat mogelijk is, het is dus maar de vraag welke versie je neemt en tot waar onze psychische draagkracht reikt. Volkomen eens nochtans, co-creatie zal noodzakelijk zijn of worden, het is een revolutionair concept dat misschien toch niet door iedereen op applaus zal onthaald worden, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto changed the title to Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis
  • Trajecto pinned, unpinned en locked this discussie
  • Trajecto unlocked this discussie
  • Trajecto locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid