Spring naar bijdragen

Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 364
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

O jee de toorn van Nicky O! Heb jij thuis een vloerbedekking van eierschalen? En hoe doe je dat in het leven daar buiten als iemand een term gebruikt waar je aanstoot aan neemt? Dan is er ge

@TTC heb je overdag iets te doen? Activiteit(en)? Handelingen? Ik heb ervaren dat bezig zijn helpt, na een burnout/depressie te hebben gehad. Vrijwilligerswerk bij een manege bijvoorbeeld. Iets eenvou

Het valt me op dat er een gebruiker wordt behandeld als iemand die lariekoek uitkraamt, terwijl hij gewoon aantoonbaar gelijk heeft. Een groep uilen heet inderdaad een parlement en geldtekorten bestaa

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

F no

Dan rapporteer ik ze. Grote smoeltje achter een computerscherm, smoeltje weer gevuld met een joint natuurlijk. Volgens mij ben ik niet tegen jou aan het praten maar tegen de drugs.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

En TTC vergeet die discussies hier eens. Dit forum is geen weergave van de realiteit die rond ons heen speelt. Waarom zou,je uw energie afstaan aan wezens die zichzelf aan anderen optrekken hun zielig bestaan enige zingeving te geven? Eerder dan ganse dagen te forummen, kom eens een pintje zuipen en lacht wat met M.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Daarom bro, F them. Ik schreef hier laatst eens “je kan zo gaan snikken bij de assen van Hitler als medeleven voor de mens een motief zou zijn.” De goddelozen hebben een andere Vader. Je kan niet in compromis gaan met de duivel. Je zal altijd aan het kortste einde trekken. Daarom is het loochenen van jezelf en onthechten van deze wereld een essentieel element in de vorming. Wat jij poogt te doen is de wereld hervormen en dat zal uw ondergang kunnen worden. Groot verlies voor ons, big win for de boze.

De zielenpijn wordt groter naarmate de gewetenslast groeit, in die zin is bewustwording geen prettige gedachte. En dat is op z’n zachtst gezegd dubbel, als een parcours waarin we ons dan wel kunnen bevrijden van hardnekkige obstakels maar er ook nieuwe, en vaak veel grotere, in de plaats krijgen. Paradoxaal genoeg, groter wil hier niet zeggen moeilijker maar eenvoudiger, zij het niet altijd begrepen door nu net die hardnekkige obstakels waarvan we ons nu net verlost hebben in de loop van het parcours. Het proces is de weg, de kers op de taart een optie.

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

En TTC vergeet die discussies hier eens. Dit forum is geen weergave van de realiteit die rond ons heen speelt. Waarom zou,je uw energie afstaan aan wezens die zichzelf aan anderen optrekken hun zielig bestaan enige zingeving te geven? Eerder dan ganse dagen te forummen, kom eens een pintje zuipen en lacht wat met M.

Het is des te erger in de buitenwereld, en dat op zich wil heel wat zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De zielenpijn wordt groter naarmate de gewetenslast groeit, in die zin is bewustwording geen prettige gedachte. En dat is op z’n zachtst gezegd dubbel, als een parcours waarin we ons dan wel kunnen bevrijden van hardnekkige obstakels maar er ook nieuwe, en vaak veel grotere, in de plaats krijgen. Paradoxaal genoeg, groter wil hier niet zeggen moeilijker maar eenvoudiger, zij het niet altijd begrepen door nu net die hardnekkige obstakels waarvan we ons nu net verlost hebben in de loop van het parcours. Het proces is de weg, de kers op de taart een optie.

Maar laat de wereld los en leg die (gewetens)last op Christus Zijn schouders. Geloof me, dat werkt. Je hoeft je meningen niet op te offeren. Iedereen heeft zwarte dagen, ik weet daar alles van. Maar je hoeft die obstakels niet op te zoeken of te overbruggen. Je kan ze best de rug toekeren. Het beste lijkt mij de verandering te beleven die je wilt hebben in de wereld. Mensen die bv zo pro vluchtelingen zijn kunnen alles hier achterlaten en daar hun kennis van hier toepassen om dat land her op te bouwen, hun zieken daar verzorgen. Mensen die voor economie zijn en het groter plaatje zien kunnen dan surfen op de golven van het systeem door op de beurs te spelen en die winst uitdelen aan behoeftigen. Wie zien wel problemen, maar geen oplossing. 

Wanneer de oplossing duidelijk is maar er is een Babylonische muur, staan we daar beter verenigd tegenover en niet verdeeld. Maar de meeste mensen houden liever vast aan de waanzin die al dit veroorzaakt. Keer ze de rug toe eerder dan ze te helpen en doe uzelf de beste gunst die je uzelf kan geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei thom:

De kers op de taart een optie.. die begrijp ik niet. Het proces is de weg, oké, maar de weg heeft wel een doel. En het doel is waarom de weg is. De weg zwaarder maken doordat het doel uit het oog verloren is, is het proces vroegtijdig willen beëindigen. Wie maakt de weg zwaarder, kun je je afvragen.

Het proces is de weg, zo wordt je spontaan getuige van die weerzinwekkende omstandigheden, zij het onmachtig om er ook iets aan te kunnen verhelpen. Het maar al te vaak onbewuste stigma komt hier bovenop, de kers op de taart vinden we dan in de dood.

1 minuut geleden zei Kaasjeskruid:

Wat is je bedoeling nu dan? Wil je zielig gevonden worden?

Waarom zou je nooit iets inhoudelijk willen beschouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Het is des te erger in de buitenwereld, en dat op zich wil heel wat zeggen

De buitenwereld is groot he :D Ik vermijd 90% van de omgeving waar ik woon. Als ik ze dagelijks moet confronteren ben ik ook buiten mijn normale doen. Niemand kan me verplichten ze te confronteren. Maar dan zoek ik die andere 10% gewoon de volle 100% op he ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Ik denk eerder dat er hard gefileerd zal worden, dan gesmuld.

Wat blijkt toch iets moeilijker te zijn dan de boekjes doen vermoeden, als ware het helse pijnen.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

De buitenwereld is groot he  Ik vermijd 90% van de omgeving waar ik woon. Als ik ze dagelijks moet confronteren ben ik ook buiten mijn normale doen. Niemand kan me verplichten ze te confronteren. Maar dan zoek ik die andere 10% gewoon de volle 100% op he 

Ja, werk eerst aan je persoonlijke ontwikkeling, dan zie je het ook.

10 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Omdat me de relatie tot het christen zijn volledig ontgaat met je zelfverheerlijking.

Het mag jou ontgaan, anderen misschien niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Wat blijkt toch iets moeilijker te zijn dan de boekjes doen vermoeden, als ware het helse pijnen.

Ja, werk eerst aan je persoonlijke ontwikkeling, dan zie je het ook.

Dat onderscheidt ons. Ik werk alleen aan datgene ik wil veranderen in relatie tot GOD. Not the system. Jij poogt het systeem te veranderen en gaat er aan onder door. Fts

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het proces is de weg, zo wordt je spontaan getuige van die weerzinwekkende omstandigheden, zij het onmachtig om er ook iets aan te kunnen verhelpen. Het maar al te vaak onbewuste stigma komt hier bovenop, de kers op de taart vinden we dan in de dood.

Übernarcisme dus toch. Jammer. Het zij zo.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Als ik mezelf toelaat om anderen te begrijpen dan zou het kunnen zijn dat ik ook mezelf begin te begrijpen, en het is vooral dat laatste dat me angst inboezemt.  

Omdat je dan erkennen moet dat je je eigen oorzaak bent. Maar juist in die erkenning ligt de mogelijkheid tot ware genezing, omdat je dan pas goed kunt inzien dat je Christus Jezus nodig hebt.

Je lijden heb je zelf veroorzaakt en niemand anders. Je bent net als iedereen uit de hemel gevallen en om daarin te kunnen terugkeren heb je het Lichaam van Christus nodig. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Alsof er een verschil zou zijn.

Ja want het bekend maken van de duivel en diens minions is voldoende. Verder koloniseer ik Mars en rijd ik een klassement F1 2019 terwijl ik daarna de vruchten van het leven proef en de Heere loof voor de spijzen ter ere van Zijne glorie en majesteit.

My cup runs over.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Het is sterven in christus, het stigma is blijkbaar gratis.

En de rust die je daarmee krijgt ook zodat je je tijd kunt besteden aan echte bijbelstudie, en een contemplatief leven in oprechte dienstbaarheid aan God en je naaste. Ook als je mensen mijdt, want men kan dan nog altijd de straat schoonhouden ( om maar een voorbeeld te noemen)

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het is sterven in christus, het stigma is blijkbaar gratis.

Welk stigma? Het begrip "hoogsensitief" kom ik in de hele mensengeschiedenis pas de laatste 15 jaar tegen. En wel een begrip in het leven geroepen door de psychiatrie... wie stigmatiseert hier nou dan?

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Trajecto pinned, unpinned en locked this discussie
  • Trajecto unlocked this discussie
  • Trajecto locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid