Spring naar bijdragen
Noel2

gebed

Aanbevolen berichten

Heer ik bid U

Vindt voor mijn zondige natuur een Geest om die te beheersen.

Laat mij deelachtig worden van die Geest.

geef de armen hun brood en de zieken hun laving.

verzoek mij ter versterking van de wens tot laving

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vader in de hemel, ik erken, dat ik een zondaar ben, die uw wet steeds weer heb overtreden. Ik heb vergeving nodig, en erken, dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven om de prijs voor mijn zonden te betalen en na drie dagen uit de dood is verrezen. Here Jezus, ik open nu mijn hart en ik vraag u om binnen te komen en mijn Heer te wezen in alle dingen. Wil mij vergeven al mijn zonden en mij leiden, al de dagen van mijn leven? Dank u Jezus. Dank u Vader, dat ik nu mag weten een kind van u te zijn, en dat ik het eeuwig leven van u heb ontvangen, in Jezus naam, Amen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt bidden tot je een ons weegt, echter het is niet een kwestie van beheersen.

Nee?  Dus je vond het onlangs fijn om iemand te slaan en dergelijken?  Je wilt die lagere natuur niet door de Christusgeest laten beheersen?  Je houdt liever zelf de teugels in handen?  

De Bijbel is leuk en aardig maar het moet vooral lectuur blijven?  Woord in plaats van Geest? 

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Leugenaar.

Schreef je dat niet zelf dan? Dat je de fout inging en dat vervelend vond?  Of herinner ik me dat verkeerd en was het iemand anders?  Kan hoor.   Maar voordat je iemand tot leugenaar uitmaakt kun je ook gewoon zeggen dat jij dat niet was en eens bedenken dat iemand zich gewoon vergissen kan in plaats van hem of haar voor leugenaar uit te maken. Dat is namelijk ook zo'n primaire reactie.

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Schreef je dat niet zelf dan? Dat je de fout inging en dat vervelend vond?

Precies, niet fijn dus. En enkel ter zelfverdediging tegen twee lafaards. Hou nu maar gewoon op met zaken uit de context te lichten om een (vals) punt te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Precies, niet fijn dus. En enkel ter zelfverdediging tegen twee lafaards. Hou nu maar gewoon op met zaken uit de context te lichten om een (vals) punt te maken.

Oh dus het was toch wel waar.

Jammer dat de essentie je steeds ontgaat.  Ef.4,23 "Wordt vernieuwd in de Geest van uw denken".  Wellicht dat je dan die situaties niet meer hoeft mee te maken cq niet meer aantrekt.

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt bidden tot je een ons weegt, echter het is niet een kwestie van beheersen.

Vanuit het lichaam gedacht nog wel, mar bedankt dat je laat zien waar ik het perpectief heb.

bewerkt door Noel2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Vanuit het lichaam gedacht nog wel, mar bedankt dat je laat zien waar ik het perpectief heb.

Je focus moet liggen op overgave, niet op beheersing. Beheersing is zelf doen. Je moet je oude natuur niet beheersen maar doden. Beter vraag je om verlossing.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze Vader, Die in de hemelen zijt! Uw Naam worde geheiligd.

Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.

Geef ons heden ons dagelijks brood.

En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.

En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Je focus moet liggen op overgave, niet op beheersing. Beheersing is zelf doen. Je moet je oude natuur niet beheersen maar doden. Beter vraag je om verlossing.

Maar Kaasjeskruid, als je je oude natuur moet doden, wat blijft er over om over te geven?

En wie doodt de oude natuur? Het ego? Gekmakend lijkt mij.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Maar Kaasjeskruid, als je je oude natuur moet doden, wat blijft er over om over te geven?

De oude natuur moet echt wel dood, daar wij in zonde geboren zijn en naar zonde gevormd zijn. Door het vormsel in Christus ontwaakt je nieuwe natuur en sterft je ego. Een ego dood is waar alle mensen die naar verlichting zoeken toe streven. Het christendom omvat het, mooi mooi mooi.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:
20 minuten geleden zei thom:

De oude natuur moet echt wel dood, daar wij in zonde geboren zijn en naar zonde gevormd zijn. Door het vormsel in Christus ontwaakt je nieuwe natuur en sterft je ego. Een ego dood is waar alle mensen die naar verlichting zoeken toe streven. Het christendom omvat het, mooi mooi mooi.

Dood aan de werken. Hoe kan het ego doden waaruit het bestaat. Dat kan niet dan overgave aan wat Nieuw is.

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het ego is goddelijk. Ik Ben. Het ego is je ikkigheid. God wil jou juist helemaal hebben zoals Hij jou bedoeld heeft. Het is juist niet je ikkigheid dat sterven moet. Dat is een new age illusie.  Je ego is de Graal waar Ik Ben in woont.

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Dolce Vita:

Het ego is goddelijk. Ik Ben. Het ego is je ikkigheid. God wil jou juist helemaal hebben zoals Hij jou bedoeld heeft. Het is juist niet je ikkigheid dat sterven moet. Dat is een new age illusie.  Je ego is de Graal waar Ik Ben in woont.

Er wordt wel gesproken van het kleine ik, en Ik. De Ik met hoofdletter is niet de 'ikkigheid zoals Hij jou bedoeld heeft'.

Het Ik is de Graal inderdaad, maar pas na; 'en de duivel ging van Hem heen, en engelen kwamen om Hem te dienen'.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Dood aan de werken. Hoe kan het ego doden waaruit het bestaat. Dat kan niet dan overgave aan wat Nieuw is.

Ego is Latijn voor “ik”.

Dat is toch de essentie van het christendom? Het ego/ik loochenen en Hem voorop plaatsen. Gnosticisme vervaagt die lijn. Wij zijn geen goden, maar sterfelijke mensen uit de aarde genomen en in leven geblazen door de adem van God. Van stof tot stof.

Er is een vonk van God in ons aanwezig, maar in deze wereld -na de zondeval- worden wij gevormd naar het duiveltje op onze schouder te luisteren. In uw volwassenheid geloof je niet dat dat duiveltje daar nog is en denk je snel dat het uw eigen meningen en werken zijn. Net zoals God in ons kan werken zo ook heeft er een tegenstander van God toegang tot onze psyche. Dat moet eruit of je kan niet herboren worden in Christus. Het ik is nooit vrij van zonde en dat maakt de bekering wel bekend. Het zijn die vleselijke lusten of negatieve gedachten die onderstrepen dat de duivel zeer nabij ons is. Hij is in ons, rondom ons en tussenin de hele communicatie van onze tech. Alles wordt ooit 1 geheel en is het beestensysteem voltooid. This earth has been infected by a force of evil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Er wordt wel gesproken van het kleine ik, en Ik. De Ik met hoofdletter is niet de 'ikkigheid zoals Hij jou bedoeld heeft'.

Het Ik is de Graal inderdaad, maar pas na; 'en de duivel ging van Hem heen, en engelen kwamen om Hem te dienen'.

Dank voor de verheldering.

Ja. De Ik met hoofdletter moet kleiner worden zodat het zaad, de ik met kleine letter groeien kan.  Daarvoor moet Ik met hoofdletter de teugels uit handen geven aan Geest, zodat God vlees kan worden. 

Zoals je zei zijn het de werken van het grote Ik die gedood moeten worden maar niet het ego zelf. Anders valt er niks meer over te geven. Het is onszelf dat wij overgeven immers. 

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:
39 minuten geleden zei thom:

Ego is Latijn voor “ik”.

Dat is toch de essentie van het christendom? Het ego/ik loochenen en Hem voorop plaatsen. Gnosticisme vervaagt die lijn. Wij zijn geen goden, maar sterfelijke mensen uit de aarde genomen en in leven geblazen door de adem van God. Van stof tot stof.

Er is een vonk van God in ons aanwezig, maar in deze wereld -na de zondeval- worden wij gevormd naar het duiveltje op onze schouder te luisteren. In uw volwassenheid geloof je niet dat dat duiveltje daar nog is en denk je snel dat het uw eigen meningen en werken zijn. Net zoals God in ons kan werken zo ook heeft er een tegenstander van God toegang tot onze psyche. Dat moet eruit of je kan niet herboren worden in Christus. Het ik is nooit vrij van zonde en dat maakt de bekering wel bekend. Het zijn die vleselijke lusten of negatieve gedachten die onderstrepen dat de duivel zeer nabij ons is. Hij is in ons, rondom ons en tussenin de hele communicatie van onze tech. Alles wordt ooit 1 geheel en is het beestensysteem voltooid. This earth has been infected by a force of evil.

Wat de mens aanstuurt, en niet beter weet, is datgene wat uit het natuurlijke ons overlevingsmechanisme is; ziel, hart en verstand, ons lichaam.

Wat de Geest aangaat, is het datgene wat uit de goddelijke natuur aanstuurt.

8 minuten geleden zei Dolce Vita:
20 minuten geleden zei thom:

Dank voor de verheldering.

Ja. De Ik met hoofdletter moet kleiner worden zodat het zaad, de ik met kleine letter groeien kan.  Daarvoor moet Ik met hoofdletter de teugels uit handen geven aan Geest, zodat God vlees kan worden. 

Zoals je zei zijn het de werken van het grote Ik die gedood moeten worden maar niet het ego zelf. Anders valt er niks meer over te geven. Het is onszelf dat wij overgeven immers. 

Nee, dit wordt verkeerd begrepen. Wat kleiner moet worden, is waar Joh. de Doper voor staat; reiniging met water; het ego in dienst stellen voor Hem die voor hem was, en na hem komt; de weg voorbereiden voor het Ik Ben.

Joh. de Doper gaf zich als mens van vlees en bloed helemaal, de natuurmens, ten koste van zichzelf. Dat is overgave van het ego.

Wat groeien moet is Ik Ben, uit het zaad Jezus Christus, de vonk, of het geloof van Jezus Christus. Dat is Joh. 17, dat is 1 Kor. 15, Rom. 8 enz.

De Ik, is de Zoon..''zoals Hij jou bedoeld heeft''; Hem gelijkvormig te worden.

bewerkt door thom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Wat de mens aanstuurt, en niet beter weet, is datgene wat uit het natuurlijke ons overlevingsmechanisme is; ziel, hart en verstand, ons lichaam.

Nee, dit wordt verkeerd begrepen. Wat kleiner moet worden, is waar Joh. de Doper voor staat; reiniging met water; het ego in dienst stellen voor Hem die voor hem was, en na hem komt; de weg voorbereiden voor het Ik Ben.

Wat groeien moet is Ik Ben, uit het zaad Jezus Christus, de vonk, of het geloof van Jezus Christus. Dat is Joh. 17, dat is 1 Kor. 15, Rom. 8 enz.

De Ik, is de Zoon..''zoals Hij jou bedoeld heeft''; Hem gelijkvormig te worden.

In mijn beleving heb ik hetzelfde gezegd.  Maar je kunt het grote Ik en het kleine ik ook omgekeerd beschouwen natuurlijk, dat hangt af van het perspectief. 

bewerkt door Dolce Vita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Mooi gezegd wel. Wel laten we de natuurwetten dan de hand van God noemen en de respectloze attitude van de mensheid jegens de natuur de zondeval.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Noel2:

Heer ik bid U

Vindt voor mijn zondige natuur een Geest om die te beheersen.

Laat mij deelachtig worden van die Geest.

Terug naar het topic gebed; hoe kan ''laat mij deelachtig worden van die Geest'' dan uitgevoerd worden? 

Niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid