Spring naar bijdragen

gebed


Aanbevolen berichten

Vader in de hemel, ik erken, dat ik een zondaar ben, die uw wet steeds weer heb overtreden. Ik heb vergeving nodig, en erken, dat Jezus voor mij aan het kruis is gestorven om de prijs voor mijn zonden te betalen en na drie dagen uit de dood is verrezen. Here Jezus, ik open nu mijn hart en ik vraag u om binnen te komen en mijn Heer te wezen in alle dingen. Wil mij vergeven al mijn zonden en mij leiden, al de dagen van mijn leven? Dank u Jezus. Dank u Vader, dat ik nu mag weten een kind van u te zijn, en dat ik het eeuwig leven van u heb ontvangen, in Jezus naam, Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Je kunt bidden tot je een ons weegt, echter het is niet een kwestie van beheersen.

Nee?  Dus je vond het onlangs fijn om iemand te slaan en dergelijken?  Je wilt die lagere natuur niet door de Christusgeest laten beheersen?  Je houdt liever zelf de teugels in handen?  

De Bijbel is leuk en aardig maar het moet vooral lectuur blijven?  Woord in plaats van Geest? 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Leugenaar.

Schreef je dat niet zelf dan? Dat je de fout inging en dat vervelend vond?  Of herinner ik me dat verkeerd en was het iemand anders?  Kan hoor.   Maar voordat je iemand tot leugenaar uitmaakt kun je ook gewoon zeggen dat jij dat niet was en eens bedenken dat iemand zich gewoon vergissen kan in plaats van hem of haar voor leugenaar uit te maken. Dat is namelijk ook zo'n primaire reactie.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dolce Vita:

Schreef je dat niet zelf dan? Dat je de fout inging en dat vervelend vond?

Precies, niet fijn dus. En enkel ter zelfverdediging tegen twee lafaards. Hou nu maar gewoon op met zaken uit de context te lichten om een (vals) punt te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Precies, niet fijn dus. En enkel ter zelfverdediging tegen twee lafaards. Hou nu maar gewoon op met zaken uit de context te lichten om een (vals) punt te maken.

Oh dus het was toch wel waar.

Jammer dat de essentie je steeds ontgaat.  Ef.4,23 "Wordt vernieuwd in de Geest van uw denken".  Wellicht dat je dan die situaties niet meer hoeft mee te maken cq niet meer aantrekt.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Noel2:

Vanuit het lichaam gedacht nog wel, mar bedankt dat je laat zien waar ik het perpectief heb.

Je focus moet liggen op overgave, niet op beheersing. Beheersing is zelf doen. Je moet je oude natuur niet beheersen maar doden. Beter vraag je om verlossing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onze Vader, Die in de hemelen zijt! Uw Naam worde geheiligd.

Uw Koninkrijk kome. Uw wil geschiede, gelijk in den hemel alzo ook op de aarde.

Geef ons heden ons dagelijks brood.

En vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onzen schuldenaren.

En leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van den boze. Want Uw is het Koninkrijk, en de kracht, en de heerlijkheid, in der eeuwigheid, amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei thom:

Maar Kaasjeskruid, als je je oude natuur moet doden, wat blijft er over om over te geven?

En wie doodt de oude natuur? Het ego? Gekmakend lijkt mij.

De oude natuur moet echt wel dood, daar wij in zonde geboren zijn en naar zonde gevormd zijn. Door het vormsel in Christus ontwaakt je nieuwe natuur en sterft je ego. Een ego dood is waar alle mensen die naar verlichting zoeken toe streven. Het christendom omvat het, mooi mooi mooi.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei thom:

Dood aan de werken. Hoe kan het ego doden waaruit het bestaat. Dat kan niet dan overgave aan wat Nieuw is.

 

Ego is Latijn voor “ik”.

Dat is toch de essentie van het christendom? Het ego/ik loochenen en Hem voorop plaatsen. Gnosticisme vervaagt die lijn. Wij zijn geen goden, maar sterfelijke mensen uit de aarde genomen en in leven geblazen door de adem van God. Van stof tot stof.

Er is een vonk van God in ons aanwezig, maar in deze wereld -na de zondeval- worden wij gevormd naar het duiveltje op onze schouder te luisteren. In uw volwassenheid geloof je niet dat dat duiveltje daar nog is en denk je snel dat het uw eigen meningen en werken zijn. Net zoals God in ons kan werken zo ook heeft er een tegenstander van God toegang tot onze psyche. Dat moet eruit of je kan niet herboren worden in Christus. Het ik is nooit vrij van zonde en dat maakt de bekering wel bekend. Het zijn die vleselijke lusten of negatieve gedachten die onderstrepen dat de duivel zeer nabij ons is. Hij is in ons, rondom ons en tussenin de hele communicatie van onze tech. Alles wordt ooit 1 geheel en is het beestensysteem voltooid. This earth has been infected by a force of evil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei thom:

Er wordt wel gesproken van het kleine ik, en Ik. De Ik met hoofdletter is niet de 'ikkigheid zoals Hij jou bedoeld heeft'.

Het Ik is de Graal inderdaad, maar pas na; 'en de duivel ging van Hem heen, en engelen kwamen om Hem te dienen'.

 

Dank voor de verheldering.

Ja. De Ik met hoofdletter moet kleiner worden zodat het zaad, de ik met kleine letter groeien kan.  Daarvoor moet Ik met hoofdletter de teugels uit handen geven aan Geest, zodat God vlees kan worden. 

Zoals je zei zijn het de werken van het grote Ik die gedood moeten worden maar niet het ego zelf. Anders valt er niks meer over te geven. Het is onszelf dat wij overgeven immers. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Wat de mens aanstuurt, en niet beter weet, is datgene wat uit het natuurlijke ons overlevingsmechanisme is; ziel, hart en verstand, ons lichaam.

Wat de Geest aangaat, is het datgene wat uit de goddelijke natuur aanstuurt.

 

Nee, dit wordt verkeerd begrepen. Wat kleiner moet worden, is waar Joh. de Doper voor staat; reiniging met water; het ego in dienst stellen voor Hem die voor hem was, en na hem komt; de weg voorbereiden voor het Ik Ben.

Wat groeien moet is Ik Ben, uit het zaad Jezus Christus, de vonk, of het geloof van Jezus Christus. Dat is Joh. 17, dat is 1 Kor. 15, Rom. 8 enz.

De Ik, is de Zoon..''zoals Hij jou bedoeld heeft''; Hem gelijkvormig te worden.

 

In mijn beleving heb ik hetzelfde gezegd.  Maar je kunt het grote Ik en het kleine ik ook omgekeerd beschouwen natuurlijk, dat hangt af van het perspectief. 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei thom:

Wat de mens aanstuurt, en niet beter weet, is datgene wat uit het natuurlijke ons overlevingsmechanisme is; ziel, hart en verstand, ons lichaam.

Wat de Geest aangaat, is het datgene wat uit de goddelijke natuur aanstuurt.

Mooi gezegd wel. Wel laten we de natuurwetten dan de hand van God noemen en de respectloze attitude van de mensheid jegens de natuur de zondeval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Ik denk dat dit het mooist kan weergegeven worden door het onderstaande, wat ik al vaker geplaatst heb;

 

Het Labyrint.

Het Labyrint is het eeuwenoude symbool voor de Transformatie van de mens, van de zoektocht van de ziel naar haar Ware Bestemming.

Het Labyrint is geen doolhof waarin je verdwalen kan, maar kent slechts één Pad dat leidt naar het Hart ervan...

In het Labyrint komt het gezegde 'Ken uzelf' helemaal tot leven.

De Weg slingert zich tot in de vier segmenten, die gevormd worden door het kruis en staan symbool voor de vier lagere lichamen van de mens, opdat zij in totaliteit doorleefd kunnen worden. Dit is noodzakelijk, want het oude zal afgelegd moeten worden opdat in het Centrum het Nieuwe tot bloei kan komen. Daar wordt de Roos geboren, daar verrijst de Nieuwe Mens als een Feniks uit zijn as.

Soms loopt de Weg rakelings voorbij het Hart om zich er dan opnieuw van te verwijderen. Alhoewel hij slingert, loopt hij toch rechtstreeks naar het Doel. De momenten, waarop de zoekende mens zich opnieuw op wat grotere afstand bevindt, zijn de momenten waar hij op Standvastigheid en Vertrouwen beproefd wordt. Het Doel is niet meer zichtbaar, alhoewel het er altijd Is maar hij moet blindelings verder gaan.

Het belopen van het Pad houdt de Belofte in van God aan de mens dat hij aanspraak kan maken op Zijn Erfenis.

Alles wat duister is komt geleidelijk in het Licht te staan, en op die manier ontdekt men gaandeweg de ware toestand waarin men verkeert.

Alles wordt belicht en men wordt Toeschouwer van zichzelf. Het is hierom dat Jezus zegt: "Laat de zoeker blijven zoeken totdat hij vindt. Als hij vindt, dan zal hij verontrust raken, en als hij verontrust is, zal hij verbijsterd staan..."

Dit is het Proces van de Transfiguratie, de Verlossingsweg, de weg van de ik-versterving, die de ziel opnieuw zal leiden naar haar Ware Bestemming.

In de Griekse mythe wordt verhaald hoe Theseus moet vechten met de Minotaurus die in het labyrint huist, maar ook hoe hij hulp krijgt van Ariadne(de dochter van de koning) die buiten het labyrint op hem wacht. Want indien hij erin slaagt het centrum te bereiken en de Minotaurus te doden mag hij met haar huwen. Doch hiervoor krijgt hij hulp van haar, door middel van een kluwen draad die hij ontrolt als hij het labyrint binnengaat om zo zijn weg terug te vinden.

Theseus staat voor de ziel die 'geroepen' wordt door God, door de Gnosis en het Pad aanvangt. Daardoor het gevecht aangaat, moet aangaan, met de lagere natuur van de mens in het labyrint van het leven. De draad van Ariadne staat als symbool van onze eigen Poolster, Goddelijke Vonk die het Pad voor ons verlicht, als Erfenis en Belofte voor de Thuiskomst, waardoor het 'Alchemistische Huwelijk' voltrokken kan worden.

Wanneer Geest en Ziel samen scheppen, dan zijn ze verenigd in het Heilig Huwelijk waarin de mens 'Mens' wordt en is het God die Mens wordt en zo Zichzelf ervaart.

De verschijnselen dienen enkel om de Werkelijkheid erin te ontdekken en dan pas wordt de grote Illusie ingezien.

(M)

Je zou het altijd als script voor Matrix V in kunnen dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei thom:

Voor jou, omdat ik je al tijden op negeren had staan, een allerlaatste opmerking; het is het script van de trilogie de Matrix.

Blijf lekker onnozel verder..?

Nu ben ik echt weg. Doei.

Succes met figureren dan. Het zal je nergens brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gebed voor De Heilige Kerk, het Lichaam. (De Militia Christi, die binnen de kerkmuren strijdt voor en in Christus)

Almachtige eeuwige God, in Christus hebt Gij uw heerlijkheid aan alle volken geopenbaard. Waak over het werk van uw barmhartigheid: geef dat uw Kerk, verspreid over heel de wereld, standhoudt in de belijdenis van uw Naam. Door Christus onze Heer.

Amen.

Voor de eenheid van de christenen

Heer, zie genadig naar uw volk en schenk het in uw goedheid de gaven van uw Geest. Laat het voortdurend groeien in liefde tot de waarheid, en de volmaakte eenheid van alle christenen met woord en daad nastreven. Door Christus onze Heer.

Amen.

Voor de priesters.

Heer onze God, om leiding te geven aan uw volk maakt Gij gebruik van het dienstwerk van de priesters. Schenk hun de genade als trouwe dienaars altijd uw wil te volbrengen, zodat zij door hun dienstwerk en hun leven U in Christus verheerlijken. Door Christus onze Heer. Amen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid