Spring naar bijdragen

Wat is jouw sterrenbeeld? En hecht je er enige waarde aan?


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf Maagd, qua sterrenbeeld. Wat is jouw sterrenbeeld en hecht je er enige waarde aan? Dat het met je persoonlijkheid/karakter te maken zou hebben?

 

modbreak Trajecto: Dit is toch wel een wat eigenaardig topic voor het Credible-forum. Zeker in orthodoxe kring wordt niet positief over astrologie gedacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is dit wat? Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?   Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van

Misschien was het een ruimtevaarder in een klein fel ruimteschip, zoals Chris de Burgh zo mooi bezong.  

13 minuten geleden zei sjako:

Sterrenbeelden heeft met astrologie te maken en dus met waarzeggerij wat Bijbels wordt afgekeurd. Dus het Credible lijkt me geen goede plaats dit te bespreken.

Over de Wijzen uit het Oosten:

Citaat

De in Mattheus 2 genoemde magiërs waren astrologen, die zich bezig hielden met verschijnselen aan het firmament.
Zij waren de mannen van de wetenschap in die dagen.

Bron: https://www.digibron.nl/search/detail/013b089684a492d83fb6bec2/wie-waren-de-wijzen-uit-het-oosten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?  

Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van in de wereld.  En je moet de zin van de onzin weten te scheiden, maar een topastroloog produceert geen onzin (en doet dan ook geen voorspellingen, enkel beschrijving).

Het laat iets zien van Gods besturing en voorzienigheid.

 

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Bastiaan73:

Over de Wijzen uit het Oosten:

Maar dat wilt dus niet zeggen dat God waarzeggerij goedkeurt.

Deut 18:10

Het mag bij jullie niet voorkomen dat iemand zijn zoon of dochter als offer verbrandt, dat iemand aan waarzeggerij, toverij of magie doet, naar voortekens zoekt,  11 bezweringen over anderen uitspreekt, een medium of waarzegger raadpleegt of de doden om raad vraagt. 

En zo zijn er nog wel 10 of meer teksten te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Maar dat wilt dus niet zeggen dat God waarzeggerij goedkeurt.

Deut 18:10

Het mag bij jullie niet voorkomen dat iemand zijn zoon of dochter als offer verbrandt, dat iemand aan waarzeggerij, toverij of magie doet, naar voortekens zoekt,  11 bezweringen over anderen uitspreekt, een medium of waarzegger raadpleegt of de doden om raad vraagt. 

En zo zijn er nog wel 10 of meer teksten te vinden.

Maar wat is jouw sterrenbeeld?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Sterrenbeelden heeft met astrologie te maken en dus met waarzeggerij wat Bijbels wordt afgekeurd. Dus het Credible lijkt me geen goede plaats dit te bespreken.

Jij bent degene die de hele tijd profetieën loopt uit te leggen, nogal vreemd dus.
Nu zul je waarschijnlijk gaan zeggen dat dit iets anders is.
Nee, dat is hetzelfde, maar dan anders verwoord.

15 minuten geleden zei sjako:

Maar dat wilt dus niet zeggen dat God waarzeggerij goedkeurt.

Deut 18:10

Het mag bij jullie niet voorkomen dat iemand zijn zoon of dochter als offer verbrandt, dat iemand aan waarzeggerij, toverij of magie doet, naar voortekens zoekt,  11 bezweringen over anderen uitspreekt, een medium of waarzegger raadpleegt of de doden om raad vraagt. 

En zo zijn er nog wel 10 of meer teksten te vinden.

Dat ging over de regels die men moest aanhouden als men in het beloofde land kwam.
Die gelden niet meer voor jou hoor.

 

Gegroet, een Waterman.

Ik hecht waarde aan astrologie op dezelfde manier als ik waarde hecht aan andere oude vormen van wetenschap of religie.
Ze hebben meegespeeld in de vorming van de mens(heid) zoals die nu is.
Het maakt deel uit van de geschiedenis, en het is altijd goed om daarvan kennis te hebben.
Niet om het perse te gebruiken, maar om te begrijpen waar onze hedendaagse gebruiken vandaan komen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Dolce Vita:

Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van in de wereld.  En je moet de zin van de onzin weten te scheiden, maar een topastroloog produceert geen onzin (en doet dan ook geen voorspellingen, enkel beschrijving).

Als het sterrenbeeld je persoonlijkheid bepaald en je sterrenbeeld altijd op een vaste maand in het jaar valt, kun je dan dus ook bepalen wat voor persoonlijkheid (en toekomst) je kind krijgt, door het in de juiste maand geboren te laten worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

Als het sterrenbeeld je persoonlijkheid bepaald en je sterrenbeeld altijd op een vaste maand in het jaar valt, kun je dan dus ook bepalen wat voor persoonlijkheid (en toekomst) je kind krijgt, door het in de juiste maand geboren te laten worden?

Het gaat niet over persoonlijkheid noch toekomst. En bovendien kan geen mens "een kind in de juiste maand geboren laten worden".  Hoe lasterlijk de gedachte dat wie dan ook dat kunnen zou.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:

Het gaat niet over persoonlijkheid noch toekomst. En bovendien kan geen mens "een kind in de juiste maand geboren laten worden".  Hoe lasterlijk de gedachte dat wie dan ook dat kunnen zou.

Nou ja, zo'n gekke gedachte is dat niet hoor. Ik bedoel, het idee is toch dat je sterrenbeeld iets over je zegt, dat aan elk sterrenbeeld bepaalde verwachtingen of eigenschappen gebonden zijn.
Maar als dat zo is, dan is het toch logisch dat als je je kind bijvoorbeeld in oktober als Weegschaal geboren laat worden, dat het dan de eigenschappen krijgt die bij dat sterrenbeeld horen. Waarom zou dat dan niet kunnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Robert Frans:

Nou ja, zo'n gekke gedachte is dat niet hoor. Ik bedoel, het idee is toch dat je sterrenbeeld iets over je zegt, dat aan elk sterrenbeeld bepaalde verwachtingen of eigenschappen gebonden zijn.
Maar als dat zo is, dan is het toch logisch dat als je je kind bijvoorbeeld in oktober als Weegschaal geboren laat worden, dat het dan de eigenschappen krijgt die bij dat sterrenbeeld horen. Waarom zou dat dan niet kunnen?

A) Het zonneteken an sich zegt helemaal niets.  Je moet je hele horsocoop (gemaakt door een van de topastrologen ter wereld) kennen wil je er de voorzienigheid van God in kunnen herkennen.

B ) Een mens kan niet bepalen "wanneer ie zijn kind geboren laat worden".  God schenkt je een kind. Of Hij schenkt je geen kind. En zelfs al zou je proberen je kind dusdanig te "plannen" dat het vermoedelijk in een bepaalde maand geboren zal worden, dan heeft God nog steeds beschikt dat het kind dan en dan geboren zal worden.    En ook in dat geval geldt dat het zonneteken an sich helemaal niets zegt.

Astrologie is geen voorspelling maar een beschrijving van de kosmische stand achter de geboorte en hoe die heeft uitgewerkt  in je leven. En iemand die niet in God gelooft kan door zo'n horoscoop van een topastroloog tot geloof komen.  Zo bijzonder is dat. Een stokongelovige kan tot de ontdekking komen dat er veel meer is tussen hemel en aarde en dat "iets" zijn of haar leven dus heeft voorbestemd.

Behalve een bijzonder accurate beschrijving van mijn hele leven, is ook het leven en de specifieke rollen van mijn ouders in  mijn leven tot op iedere punt en komma correct beschreven. En dat terwijl de gegevens van mijn ouders niet gegeven hoefden te worden. Hun rol staat in mijn horoscoop beschreven.

Het demoniseren van astrologie is imho des duivels. Een goede horoscoop kan een mens tot geloof in God doen komen.  

In een beetje degelijke Katholieke Dom hangt dan ook een astronomische klok.  Zoals deze in Münster

48618696748_b952f40bbc_n.jpg

Bron foto: https://www.stadt-muenster.de/nl/tourismus/bezienswaardigheden/oude-stadsgedeelte/st-paulus-dom.html

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Maar dat wilt dus niet zeggen dat God waarzeggerij goedkeurt.

Deut 18:10

Het mag bij jullie niet voorkomen dat iemand zijn zoon of dochter als offer verbrandt, dat iemand aan waarzeggerij, toverij of magie doet, naar voortekens zoekt,  11 bezweringen over anderen uitspreekt, een medium of waarzegger raadpleegt of de doden om raad vraagt. 

En zo zijn er nog wel 10 of meer teksten te vinden.

Zou je mijnPM willen bekijken, dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Robert Frans:

Maar als dat zo is, dan is het toch logisch dat als je je kind bijvoorbeeld in oktober als Weegschaal geboren laat worden, dat het dan de eigenschappen krijgt die bij dat sterrenbeeld horen. Waarom zou dat dan niet kunnen?

Nou, bijvoorbeeld doordat een kind eigenschappen overneemt van zijn ouders, in plaats van dat dit afhankelijk is van de stand van Venus op dat moment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik begrijp de verwarring en verdeeldheid van meningen wel.
Wat je mening ook is, voor- of tegenstander van astrologie, je kunt in de Bijbel steun vinden voor je standpunt.

Als je tegen bent, zijn er diverse erg duidelijke teksten, daar moet ik @sjako gelijk in geven.
Zoals bv Jeremia 10 Hoor het woord dat de HEERE tot ulieden spreekt, o huis Israëls. Zo zegt de HEERE: Leert de weg der heidenen niet, en ontzet u niet voor de tekenen des hemels, dewijl zich de heidenen voor dezelve ontzetten. Die is duidelijk: geen astrologie dus.
Of Leviticus 19,26 :Laat je niet in met waarzeggerij of wolkenschouwerij.
En zoals gebruikelijk staat de doodstraf door steniging op dat soort praktijken (Deut 17: 2-5)

Maar aan de andere kant
Staat in Genesis 1:14 dat de lichten aan het uitspansel er zijn tot tekenen.
En wie kent niet het verhaal van de wijzen uit het Oosten die worden geleid door een ster. (Mattheus 2)
In Openbaringen 12 wordt gesproken over een groot teken aan de hemel.

Conclusie: De Bijbel is niet duidelijk. De sterren zijn geplaatst tot teken, maar als je dat teken leest, dan mag dat niet en moet je worden gestenigd.
Je kunt er dus alle kanten mee op. Je zit dus altijd goed. Of altijd fout, net hoe je het bekijkt.



 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nou, bijvoorbeeld doordat een kind eigenschappen overneemt van zijn ouders, in plaats van dat dit afhankelijk is van de stand van Venus op dat moment.

Dat weet ik ook wel, maar veel aanhangers van de astrologie zeggen dat het sterrenbeeld waarin je geboren wordt, bepalend is voor je karakter. Maar als je dan redeneert dat je dan ook iemands karakter moet kunnen plannen door degene in de juiste maand geboren te laten worden, dan zou dat weer niet kunnen. Die inconsistentie probeer ik dus aan te tonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Robert Frans:

Dat weet ik ook wel, maar veel aanhangers van de astrologie zeggen dat het sterrenbeeld waarin je geboren wordt, bepalend is voor je karakter. Maar als je dan redeneert dat je dan ook iemands karakter moet kunnen plannen door degene in de juiste maand geboren te laten worden, dan zou dat weer niet kunnen. Die inconsistentie probeer ik dus aan te tonen.

Je zou ook kunnen concluderen dat wat die aanhangers van astrologie zeggen onzin is. Je kunt iemands karakter daardoor niet plannen. Ken je een bepaalde maand waarin alleen Christenen worden geboren, of een maand waarin alleen Moslims ter wereld komen. Nee, want die is er niet. Voila, dat geldt voor andere eigenschappen ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik begrijp de verwarring en verdeeldheid van meningen wel.
Wat je mening ook is, voor- of tegenstander van astrologie, je kunt in de Bijbel steun vinden voor je standpunt.

Als je tegen bent, zijn er diverse erg duidelijke teksten, daar moet ik @sjako gelijk in geven.
Zoals bv Jeremia 10 Hoor het woord dat de HEERE tot ulieden spreekt, o huis Israëls. Zo zegt de HEERE: Leert de weg der heidenen niet, en ontzet u niet voor de tekenen des hemels, dewijl zich de heidenen voor dezelve ontzetten. Die is duidelijk: geen astrologie dus.
Of Leviticus 19,26 :Laat je niet in met waarzeggerij of wolkenschouwerij.
En zoals gebruikelijk staat de doodstraf door steniging op dat soort praktijken (Deut 17: 2-5)

Maar aan de andere kant
Staat in Genesis 1:14 dat de lichten aan het uitspansel er zijn tot tekenen.
En wie kent niet het verhaal van de wijzen uit het Oosten die worden geleid door een ster. (Mattheus 2)
In Openbaringen 12 wordt gesproken over een groot teken aan de hemel.

Conclusie: De Bijbel is niet duidelijk. De sterren zijn geplaatst tot teken, maar als je dat teken leest, dan mag dat niet en moet je worden gestenigd.
Je kunt er dus alle kanten mee op. Je zit dus altijd goed. Of altijd fout, net hoe je het bekijkt.



 

Jeremia 10, doe niet net zoals de heidenen (maak er geen afgod van)

Leviticus, deut: hou je niet bezig met occulte zaken.

Genesis 1:14  en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

Math: is een eenmalig uitzonderlijk teken 

Openbaring spreekt in code

Link naar bericht
Deel via andere websites
59 minuten geleden zei Thinkfree:

Jeremia 10, doe niet net zoals de heidenen (maak er geen afgod van)

Wel de hele zin pakken he, daar hoort achter "en ontzet U niet voor de tekenen des hemels" . Als er had gestaan "ontzet U wel, maar maak er geen afgod van"  dan had je een punt. Maar dat staat er niet.

59 minuten geleden zei Thinkfree:

Leviticus, deut: hou je niet bezig met occulte zaken.

Zoals daar zijn ......

59 minuten geleden zei Thinkfree:

Genesis 1:14  en dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren!

Er staat niet "tekenen tot gezette tijden en dagen en jaren."  Als dat er had gestaan, dan had je en punt. Maar dat staat er niet.

59 minuten geleden zei Thinkfree:

Math: is een eenmalig uitzonderlijk teken 

Maar wel een teken. Feitelijk zouden de wijzen uit het Oosten dus moeten worden gestenigd, in plaats van dat hun giften worden geaccepteerd.
Maar er zijn wel meer tekenen aan de hemel in de Bijbel.

59 minuten geleden zei Thinkfree:

Openbaring spreekt in code

 De tekenen aan de hemel hebben inderdaad een betekenis. Maar het zijn wel tekenen aan de hemel. 

 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Wel de hele zin pakken he, daar hoort achter "en ontzet U niet voor de tekenen des hemels" . Als er had gestaan "ontzet U wel, maar maak er geen afgod van"  dan had je een punt. Maar dat staat er niet.

Ja precies, er staat onzet u niet gelijk de heidenen.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Er staat niet "tekenen tot gezette tijden en dagen en jaren."  Als dat er had gestaan, dan had je en punt. Maar dat staat er niet.

 

Sv met kanttekeningen

14 En God zeide: fDat er 26lichten zijn in het uitspansel des hemels, om scheiding te maken tussen den dag en tussen den nacht; en 27dat zij zijn tot tekenen en tot gezette tijden, en tot dagen en jaren.

f Ps. 136:7. 

26 Zie Ps. 74:16. 

27 Dat is, om te dienen tot aftekening van verscheidene gelegenheden der tijden, als lente, zomer, herfst, winter; verlenging, verkorting en effeningen der dagen, eclipsen, enz., mitsgaders om zekere dagen, weken, maanden, en jaren waar te nemen en te onderhouden, zowel in kerkelijke, als in politieke en burgerlijke handelingen, dit leven aangaande.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar wel een teken. Feitelijk zouden de wijzen uit het Oosten dus moeten worden gestenigd, in plaats van dat hun giften worden geaccepteerd.
Maar er zijn wel meer tekenen aan de hemel in de Bijbel.

Dat waren heidenen die de profetie vervulden in allereerste zin

 Jesaja 60:3: "De heidenen zullen tot Uw Licht gaan, en koningen tot de glans, die u is opgegaan."

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

De tekenen aan de hemel hebben inderdaad een betekenis. Maar het zijn wel tekenen aan de hemel

Tis maar net wie of wat je erin zoekt

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Dolce Vita:

gemaakt door een van de topastrologen ter wereld

Wie zijn dat dan. Waar kan ik die aan herkennen? Hebben ze een diploma?

15 uur geleden zei Dolce Vita:

Een mens kan niet bepalen "wanneer ie zijn kind geboren laat worden".

Hoezo niet? Een beetje slim rekenen en plannen en je komt een heel eind. Als het perse moet kan je nog een keizersnede laten uitvoeren op het moment dat het nodig is. En natuurlijk kan de natuur roet in het eten gooien maar met een goede planning is de kans groter dat het kind in de buurt van wat je wilt geboren wordt dan dat het op het verkeerde moment geboren wordt.

15 uur geleden zei Dolce Vita:

Astrologie is geen voorspelling maar een beschrijving van de kosmische stand achter de geboorte en hoe die heeft uitgewerkt  in je leven.

En dit is zo'n lariekoek. Het is niet bekend hoe die kosmische stand precies was op het van de geboorte. Ten eerste ben je afhankelijk van de klok waar op gekeken wordt en ten tweede is volstrekt onduidelijk hoe nauwkeurig de stand van de hemellichamen bekend zou moeten zijn en ik kan je verzekeren dat je die nooit nauwkeurig genoeg krijgt om welke relatie dan ook te herkennen, ten derde is de hele dierenriem een volstrekt willekeurige menselijke constructie die ook nog eens aan veranderingen onderhevig is. Zo kent de dierenriem eigenlijk 13 sterrenbeelden en als je daar rekening mee houdt verschuiven alle data en heb je een ander sterrenbeeld (bron). Verder verschuift de dierenriem wat bijvoorbeeld betekent dat 21 maart 2016 niet meer tot de vissen behoort maar voortaan een waterman is. Laat ik lang gedacht hebben dat ik een steenbok ben, blijk ik toch een boogschutter te zijn :-) 

15 uur geleden zei Dolce Vita:

Het demoniseren van astrologie is imho des duivels. Een goede horoscoop kan een mens tot geloof in God doen komen.  

Hoezo demoniseren? Ik heb altijd veel plezier bij het lezen van mij horoscoop. Over de zaken waar ze helemaal naast zitten en de zaken waar ze het toevallig soms goed mee hebben. Wat mij dan doet verbazen dat alle boogschutters of steenbokken die dag dat toch ook allemaal meegemaakt moeten hebben. En als je met die flauwekul tot God komt raak ik bijna in de verleiding om dingen te zeggen die op een christelijk forum niet passen :$

15 uur geleden zei Dolce Vita:

In een beetje degelijke Katholieke Dom hangt dan ook een astronomische klok.  Zoals deze in Münster

Een astronomische klok heeft niet zo heel veel met astrologie te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid