Spring naar bijdragen

Wat is jouw sterrenbeeld? En hecht je er enige waarde aan?


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei Mullog:

Een astronomische klok heeft niet zo heel veel met astrologie te maken.

Astrologie: 

Citaat

Astrologie, astromantie of sterrenwichelarij is een verzamelnaam voor ideeën over het veronderstelde verband tussen het lot van mensen en gebeurtenissen op aarde en de stand van de hemellichamen.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Astrologie

Astronomie:

Citaat

Astronomie of sterrenkunde is de wetenschap die zich bezighoudt met de observatie en de studie van alle fenomenen buiten de atmosfeer van de Aarde.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Astronomie

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is dit wat? Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?   Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van

Misschien was het een ruimtevaarder in een klein fel ruimteschip, zoals Chris de Burgh zo mooi bezong.  

2 minuten geleden zei Mullog:

@Bastiaan73 wat wil je duidelijk maken?

Het verschil in definitie van astrologie en astronomie.

Citaat

Een astronomisch uurwerk of astronomische klok is een uurwerk waarop men astronomische gegevens kan aflezen, zoals de stand van de Zon, Maan, sterrenbeelden en/of de sterrenhemel zoals die zich boven de plaats toont waar het uurwerk zich bevindt en soms van (de stand van) de belangrijkste planeten, evenals allerlei cyclische informatie zoals de tijdsduur van de dag en de nacht op dat moment en de tijdstippen van zonsopkomst en -ondergang, datum van de zons- en maansverduistering, datum van Pasen en andere religieuze feesten, tijdstippen van de getijden.

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Astronomisch_uurwerk

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

de omstandigheden (ook de stand van sterren) tijdens de geboorte kunnen alleen zoveel betekenis hebben omdat de geboorte ten diepste traumatisch is, niet omdat de sterren een werking hebben of zo, want die werking hebben ze dan ook op leeftijd van een paar maanden.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Dolce Vita:

Het demoniseren van astrologie is imho des duivels.

Of astrologie (in combinatie met het christendom) ketters zou zijn of niet bepaalt de Kerk zelf wel. En voor zover ik weet staat zij daar niet positief tegenover.

20 uur geleden zei Dolce Vita:

Een goede horoscoop kan een mens tot geloof in God doen komen.

De ontmoeting met Christus brengt mensen tot geloof en Hij gebruikt daar het Evangelie voor. Verhalen en riten uit andere levensbeschouwingen zijn er om mensen voor te bereiden op het Evangelie, zodat ze uiteindelijk in de Kerk de sacramenten kunnen ontvangen en onderricht kunnen worden in de juiste leer.
Ze staan dus niet op zichzelf en kunnen niet zonder meer gecombineerd worden met het christendom. Ook bij kerstening verliest het betreffende gebruik volledig haar oude betekenis en wordt het uitsluitend gericht op de exclusieve aanbidding van God.

20 uur geleden zei Dolce Vita:

In een beetje degelijke Katholieke Dom hangt dan ook een astronomische klok.  Zoals deze in Münster 

Er zijn geen voorschriften die bepalen dat zo'n klok in een katholieke kerk zouden moeten hangen. Daarbij zeg je zelf al dat het een astronomische klok is. En astronomie, zoals hier al gezegd, is iets anders dan astrologie.
Het is waar dat binnen de Kerk ook de sterren en de andere hemellichamen worden bestudeerd; ze heeft zelfs sterrenwachten hier en daar gebouwd, waaronder de eeuwenoude Vaticaanse Sterrenwacht. Maar dat is puur uit wetenschappelijke interesse, niet om astrologische uitspraken mee te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Robert Frans:

De ontmoeting met Christus brengt mensen tot geloof en Hij gebruikt daar het Evangelie voor. Verhalen en riten uit andere levensbeschouwingen zijn er om mensen voor te bereiden op het Evangelie, zodat ze uiteindelijk in de Kerk de sacramenten kunnen ontvangen en onderricht kunnen worden in de juiste leer.

De drie wijzen waren magoï. Astrologen. Ook de Levieten hadden trouwens magische kennis. Dankzij astrologie op topniveau kunnen mensen inzicht opdoen van het besturingssysteem van God en individueel iets van God leren kennen en dat bevalt de valse kerk (van welke denominatie ook) geheel niet. Het breekt de macht van het instituut. 

En wie De Kerk, Het Lichaam, is, bepaalt Jezus de Christus Alleen, en niet "de kerk" zelfs niet als die met een hoofdletter geschreven wordt. 

De toestand in de Roomse kerk bewijst de leugen die zij gemaakt heeft van de Eucharistie, waarvan Hij enkel heeft gezegd: "doe dit te mijner nagedachtenis".

Al die homoseksuele pedofiele "priesters" in wat zich de kerk noemt,  hebben allemaal dat zogenaamde "sacrament" gehad, en zij ontvingen het Lichaam van Christus geenszins. In hen in wie Christus woont is geen zonde en die kan zulke dingen niet doen.  Een smerige bende, inclusief alle medeplichtigen die het blijven verzwijgen waardoor het nu het nieuwe "normaal" is.

Wie de Waarheid niet liefheeft, kan Hem niet volgen, en is in Hem niet. En Hij zal ze allemaal uitspugen!!!!

Kortom, het ritueel is prima. Het is een manier van verbeelding en van leren.  Het is evenwel niet meer dan dat. En katholieken van de oude vooroorlogse stempel die weten dat, want hen is niets anders geleerd dan dat het een ritueel is te Zijner nagedachtenis.

Deze lieden hebben elke zondag het ouweltje ontvangen:

 

En zie hier waar "de kerk" nog meer mee hoereert

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Even tussendoor omdat ik etymologie zelf wel leuk vind en hoop dat anderen het ook kunnen waarderen: het voorvoegsel  astro- is afgeleid van het Latijnse 'astro' en dit weer van het Griekse 'astron', 'astèr' --> ster. Het Nederlandse woord 'des-astreus' en het Engelse woord 'dis-aster' zijn hier ook van afgeleid.

Latijn 'dis-' en 'astrum' --> letterlijk 'ont-sterd' --> 'onder een ongelukkig gesternte'.

Los hiervan heb je ook nog Astro: lid van UB40 ?

astro-interview2014.jpg

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Mullog:
4 uur geleden zei Bastiaan73:

Het was meer voor de lezer(s) die het eventueel niet wist(en). ?

Je onderschat het publiek op een manier die ik zelfs niet zou durven ?

Klopt het dat je ook de betekenis van het woord 'eventueel' kent?

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Dolce Vita:

De drie wijzen waren magoï. Astrologen.

Niet persé, magoï had meerdere betekenissen, één daarvan is astroloog.

Je schreef: 

Citaat

Dankzij astrologie op topniveau kunnen mensen inzicht opdoen van het besturingssysteem van God en individueel iets van God leren kennen 

Pakken jouw eigen beschrijving van astrologie er bij: "Astrologie is geen voorspelling maar een beschrijving van de kosmische stand achter de geboorte en hoe die heeft uitgewerkt  in je leven."
Als je dat leest, kan de ster van Bethlehem dus niet onder astrologie vallen, want die voorspelde volgens het verhaal dat ze de koning van de Joden zouden vinden. En astrologie is volgens jou geen voorspelling. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Dat beloof ik:

Niet persé, magoï had meerdere betekenissen, één daarvan is astroloog.

Je schreef: 

Pakken jouw eigen beschrijving van astrologie er bij: "Astrologie is geen voorspelling maar een beschrijving van de kosmische stand achter de geboorte en hoe die heeft uitgewerkt  in je leven."
Als je dat leest, kan de ster van Bethlehem dus niet onder astrologie vallen, want die voorspelde volgens het verhaal dat ze de koning van de Joden zouden vinden. En astrologie is volgens jou geen voorspelling. 

Hangt er maar net vanaf wat men ermee doet he. Ik schreef dan ook over goede astrologie.  Bovendien ging de ster van Bethlehem niet over astrologie. Dat is Mystiek.   Met een beetje boerenverstand te snappen.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Appie B:

Hoe kun je "goede astrologie" van slechte onderscheiden? En wie zijn die "topastrologen" waarover je het hebt?

Ik zou zeggen, maak er zelf maar studie van. Paarlen voor de zwijnen steek ik geen energie in. 

Bovendien is het off-topic. De vraag van de topic is wat je sterrenbeeld is en of je er waarde aan hecht. Jij niet. En dat is uitstekend.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dolce Vita:

Ik zou zeggen, maak er zelf maar studie van. Paarlen voor de zwijnen steek ik geen energie in. Bovendien is het off-topic. De vraag van de topic is wat je sterrenbeeld is en of je er waarde aan hecht. Jij niet. En dat is uitstekend.

Je spreekt over goede en slechte astrologie, gaat dan via pedofiele priesters richting de mystiek en de ster van Bethlehem, maar zogauw iemand je vraagt hoe je goede astrologie van slechte kunt onderscheiden, is het plots allemaal off-topic.

Ben Leeuw, maar het zegt me weinig. Weet niet hoe je goede astrologie van slechte kunt onderscheiden en sta er simpelweg sceptisch en neutraal tegenover totdat iemand met iets aantoonbaars komt.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:
2 uur geleden zei Appie B:

Hoe kun je "goede astrologie" van slechte onderscheiden? En wie zijn die "topastrologen" waarover je het hebt?

Ik zou zeggen, maak er zelf maar studie van. Paarlen voor de zwijnen steek ik geen energie in. 

Bovendien is het off-topic. De vraag van de topic is wat je sterrenbeeld is en of je er waarde aan hecht. Jij niet. En dat is uitstekend.

Wat een 'cop out' weer. Vraag is trouwens volledig on-topic en is een vraag naar aanleiding van jouw post.

Zoals altijd kom je weer met allerlei claims en opmerkingen en als er naar gevraagd wordt, dan is het "paarlen voor de zwijnen". Wat is jouw doel hier eigenlijk op dit forum? Je schijnt iets te weten waar andere interesse in hebben en dan sla je dicht. Als je geen interactie wilt, waarom dan reageren op een forum?

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Appie B:

Wat een 'cop out' weer. Vraag is trouwens volledig on-topic en is een vraag naar aanleiding van jouw post.

Zoals altijd kom je weer met allerlei claims en opmerkingen en als er naar gevraagd wordt, dan is het "paarlen voor de zwijnen". Wat is jouw doel hier eigenlijk op dit forum? Je schijnt iets te weten waar andere interesse in hebben en dan sla je dicht. Als je geen interactie wilt, waarom dan reageren op een forum?

Daar is een boek over geschreven. De titel is Bijbel.

Vele wegen lijden naar het nieuwe Jeruzalem. Een goede horoscoop kan het inzicht doen gloren dat God bestaat omdat Zijn besturingssysteem zich doet gelden in je persoonlijk leven.  Niet door voorspellingen maar door beschrijvingen.  

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Appie B:

Daar staat nogal veel in. Waar staat hoe je het verschil tussen "goede astrologie en slechte kunt zien? En waar staan wie die "topastrologen' zijn?

Een goede horoscoop doet niet aan voorspellingen, enkel beschrijvingen.  Als je je horoscoop wilt laten maken raad ik je aan gewoon eens wat professionals in die branche te vragen naar hun werkwijze en dan zelf een keuze maken.   

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een goede horoscoop doet niet aan voorspellingen, enkel beschrijvingen.  Als je je horoscoop wilt laten maken raad ik je aan gewoon eens wat professionals in die branche te vragen naar hun werkwijze en dan zelf een keuze maken.   

Prima. Maar wie zijn dan die professionals? Hoe herken ik die en hoe maak ik onderscheid met de 'kwakzalvers'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Appie B:

Prima. Maar wie zijn dan die professionals? Hoe herken ik die en hoe maak ik onderscheid met de 'kwakzalvers'.

Is dit wat?

Citaat

Kwaliteitsoordeel erkende vakverenigingen

‘Erkend astroloog’ is een keurmerk. Een kwaliteitsoordeel dat wordt afgegeven aan astrologen die voldoen aan de door de erkende vakverenigingen gestelde eisen. Door te kiezen voor een erkende astroloog ben je er van verzekerd dat je te maken hebt met een astroloog die zich verbonden heeft aan de beroepscode en klachtenprocedure, en dat hij/zij voldoet aan strenge kwaliteitsnormen.

Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid