Spring naar bijdragen

Wat is jouw sterrenbeeld? En hecht je er enige waarde aan?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Is dit wat? Bron: https://www.erkendeastrologen.nl/erkenning/

Ik ben Ram. Op dezelde dag geboren als Jezus ?   Bijzonder nuttig is de astrologie. Maar je moet voor een goede astrologie wel een van de top astrologen raadplegen en daar zijn er maar weinig van

Misschien was het een ruimtevaarder in een klein fel ruimteschip, zoals Chris de Burgh zo mooi bezong.  

5 uur geleden zei Dolce Vita:

Hangt er maar net vanaf wat men ermee doet he. Ik schreef dan ook over goede astrologie.  Bovendien ging de ster van Bethlehem niet over astrologie. Dat is Mystiek.   Met een beetje boerenverstand te snappen.

 

Nee, dat snap ik niet. Leg eens uit waarom het geen astrologie is maar mystiek. Met een hoofdletter em.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat snap ik niet. Leg eens uit waarom het geen astrologie is maar mystiek. Met een hoofdletter em.

Dat valt niet uit te leggen. Enkel te ervaren. ?

Voor zo ver er wel iets over te zeggen valt, heeft Thom in de maanden dat hij hier deelnam uitstekend werk verricht.  Lees zijn berichten maar na.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dolce Vita:
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Nee, dat snap ik niet. Leg eens uit waarom het geen astrologie is maar mystiek. Met een hoofdletter em.

Dat valt niet uit te leggen. Enkel te ervaren. ?

Voor zo ver er wel iets over te zeggen valt, heeft Thom in de maanden dat hij hier deelnam uitstekend werk verricht.  Lees zijn berichten maar na.

Dat is vreemd, want wij hebben geen van allen die ster gezien.
Toch beweer je:

Citaat

Bovendien ging de ster van Bethlehem niet over astrologie. Dat is Mystiek.   Met een beetje boerenverstand te snappen.

En als ik dan vraag om uitleg, dan kun je dat niet geven.
Als iets te snappen is, is het ook uit te leggen.
Als je het niet kunt uitleggen maar moet ervaren, dan klopt je bewering dat het met boerenverstand is te snappen, niet.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:


Als je het niet kunt uitleggen maar moet ervaren, dan klopt je bewering dat het met boerenverstand is te snappen, niet.

 

In die tijd had men nog geen computers. Dus het was onmogelijk om van elke minuut in het heelal een horoscoop te maken. Dat bedoel ik dus met je boerenverstand.

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dolce Vita:

In die tijd had men nog geen computers. Dus het was onmogelijk om van elke minuut in het heelal een horoscoop te maken. Dat bedoel ik dus met je boerenverstand.

Maar de astrologen in die tijd waren wel ongelooflijk nauwkeurig in het bijhouden van de standen, en deden dat eeuwen achter elkaar,
Bedoel je te zeggen dat de ster van Bethlehem slechts een fantasie was van de schrijver ?
We vinden het nergens anders terug dan in 1 enkel bijbelboek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Maar de astrologen in die tijd waren wel ongelooflijk nauwkeurig in het bijhouden van de standen, en deden dat eeuwen achter elkaar,
Bedoel je te zeggen dat de ster van Bethlehem slechts een fantasie was van de schrijver ?
We vinden het nergens anders terug dan in 1 enkel bijbelboek.

Er zijn vele verschillende visies. 

 

Citaat

Maar wat hebben de wijzen uit het oosten dan precies gezien? Verklaringen voor de ster die de afgelopen eeuwen zijn geopperd, variëren van

-een vuurbol,

- meteoor of vallende ster,

- een komeet,

- een supernova van een exploderende ster,

- een planeet of een samenstand van planeten,

- de planeet Uranus,

- planetoïden,

- een bolbliksem

- en een horoscoopfiguratie

- tot een ufo,

somt Walrecht op.

 

https://www.rd.nl/boeken/de-ster-van-bethlehem-blijft-een-groot-mysterie-1.1361762 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites

Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen niet Mijn wegen, zo luidt de godsspraak van Jahwe, want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan ook Mijn wegen uw wegen te boven, en mijn gedachten uw gedachten. Jesaja 55:8-9

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dat zijn ze niet voor niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nicky O:

Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten, en uw wegen niet Mijn wegen, zo luidt de godsspraak van Jahwe, want zoals de hemel hoger is dan de aarde, zo gaan ook Mijn wegen uw wegen te boven, en mijn gedachten uw gedachten. Jesaja 55:8-9

Gods wegen zijn ondoorgrondelijk en dat zijn ze niet voor niets.

Wat is je . Nicky?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dolce Vita:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Maar de astrologen in die tijd waren wel ongelooflijk nauwkeurig in het bijhouden van de standen, en deden dat eeuwen achter elkaar,
Bedoel je te zeggen dat de ster van Bethlehem slechts een fantasie was van de schrijver ?
We vinden het nergens anders terug dan in 1 enkel bijbelboek.

Er zijn vele verschillende visies. 

War dat antwoord op slaat is mij niet duidelijk. Ik vroeg geen opsomming van wat Walrecht denkt dat het wel eens kan zijn geweest. Ik vroeg wat jij bedoelde te zeggen. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

Gedenkt der vorige dingen van oude tijden af, dat Ik God ben, en er is geen God meer, en er is niet gelijk Ik; Die van den beginne aan verkondigt het einde, en van ouds af die dingen, die nog niet geschied zijn; Die zegt: Mijn raad zal bestaan, en Ik zal al Mijn welbehagen doen. (Jes.46:9-10)

En laat die sterrenkijkers maar mooi wat aan pruttelen en zeveren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dat beloof ik:

War dat antwoord op slaat is mij niet duidelijk. Ik vroeg geen opsomming van wat Walrecht denkt dat het wel eens kan zijn geweest. Ik vroeg wat jij bedoelde te zeggen. 

Dat het verhaal de betekenis heeft die jij erin ziet.  Wat betekent het evangelie voor jou, DBI? 

8 minuten geleden zei Bastiaan73:

@Kaasjeskruid en @Nicky O jullie passen wellicht bij elkaar; het staat in de sterren geschreven ?

:#

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
56 minuten geleden zei Dolce Vita:
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

War dat antwoord op slaat is mij niet duidelijk. Ik vroeg geen opsomming van wat Walrecht denkt dat het wel eens kan zijn geweest. Ik vroeg wat jij bedoelde te zeggen. 

Dat het verhaal de betekenis heeft die jij erin ziet.  Wat betekent het evangelie voor jou, DBI? 

Dus jouw antwoord op mijn vraag aan jou Bedoel je te zeggen dat de ster van Bethlehem slechts een fantasie was van de schrijver ?
is: Dat het verhaal de betekenis heeft die jij erin ziet.

In dat geval is mijn antwoord op jouw vraag als volgt.
Groene kamillethee met een zoetje.
Om maar te laten zien dat ik ook best nietszeggende antwoorden kan geven.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dus jouw antwoord op mijn vraag aan jou Bedoel je te zeggen dat de ster van Bethlehem slechts een fantasie was van de schrijver ?
is: Dat het verhaal de betekenis heeft die jij erin ziet.

In dat geval is mijn antwoord op jouw vraag als volgt.
Groene kamillethee met een zoetje.
Om maar te laten zien dat ik ook best nietszeggende antwoorden kan geven.

 

Dan is voor jou de betekenis groene kamillethee met een zoetje.

Wat is trouwens groene kammilethee?  Ik ken wel groene thee en ik ken kamilethee, maar van groene kammilethee heb ik nog nooit gehoord.   Waarom doe je daar een zoetje in? Als je het dan toch zoeten wil, is suiker gezonder.

En drink je dat dan, of mediteer je erop?  

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-8-2019 om 07:20 zei Dat beloof ik:

Als je dat leest, kan de ster van Bethlehem dus niet onder astrologie vallen, want die voorspelde volgens het verhaal dat ze de koning van de Joden zouden vinden. En astrologie is volgens jou geen voorspelling. 

Die ster was niet zo maar een ster. Nuchter gezien was het helemaal niet zo voordelig voor de pasgeboren Jezus dat iedereen wist waar Hij was, inclusief Herodes. De ster leidde de astrologen eerst naar Herodes! Zou het niet kunnen dat die ster niet van God was maar juist van satan? Herodes wilde Jezus ombrengen. Waarom zou God met die ster de plek aanwijzen waar Jezus lag? Bovendien heeft God niks met astrologie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:
Op 27-8-2019 om 07:20 zei Dat beloof ik:

Als je dat leest, kan de ster van Bethlehem dus niet onder astrologie vallen, want die voorspelde volgens het verhaal dat ze de koning van de Joden zouden vinden. En astrologie is volgens jou geen voorspelling. 

Die ster was niet zo maar een ster. Nuchter gezien was het helemaal niet zo voordelig voor de pasgeboren Jezus dat iedereen wist waar Hij was, inclusief Herodes. De ster leidde de astrologen eerst naar Herodes! Zou het niet kunnen dat die ster niet van God was maar juist van satan? Herodes wilde Jezus ombrengen. Waarom zou God met die ster de plek aanwijzen waar Jezus lag? Bovendien heeft God niks met astrologie.

Voor de eventueel geïnteresseerde lezer:

Citaat

Volgens een oude overlevering is er in die dagen een heldere ster verschenen in het teken ‘Coma’ (voorstellende en vrouw met een zoon), behorend bij het sterrenbeeld ‘Maagd’. Deze ster zou gedurende twee eeuwen geschenen hebben en sindsdien niet meer gezien zijn.
De helderste ster in het sterrenbeeld Virgo (Maagd) is: Spica. Dit is een Latijnse naam en betekent ‘korenaar’. In het Arabisch wordt zij Al Zimach genoemd: tak, loot, spruit. De Hebreeuwse naam is Tsemech en dat is interessant. In de Bijbel komt dat woord voor in vijf teksten die alle spreken over de (komst van) de Messias.
Elke tekst brengt Hem verder in verband met een speciaal verslag over Hem, opgetekend in de Evangeliën (teksten uit Statenvertaling):

...

Bron: https://www.amen.nl/artikel/1336/de-ster-van-bethlehem

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei sjako:

Die ster was niet zo maar een ster. Nuchter gezien was het helemaal niet zo voordelig voor de pasgeboren Jezus dat iedereen wist waar Hij was, inclusief Herodes. De ster leidde de astrologen eerst naar Herodes!

Dat is niet wat het verhaal zegt.
Ze vermeldt enkel dat de wijzen in Jeruzalem aankwamen om te vragen waar de pasgeboren koning der joden was, daar ze zijn ster in het oosten hadden gezien. Vervolgens merkt Herodus hen op en laat hen na beraad met de hogepriesters en schriftgeleerden in het geheim komen voor verdere inlichtingen.
Pas ná het bezoek aan Herodus wordt uitdrukkelijk vermeld dat de ster voor hen uit ging, tot aan de plaats waar het Kind zich bevond.

bewerkt door Robert Frans
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Robert Frans:

Ze vermeldt enkel dat de wijzen in Jeruzalem aankwamen om te vragen waar de pasgeboren koning der joden was, daar ze zijn ster in het oosten hadden gezien.

Ze volgden de ster toch. De ster bracht hen eerst naar Jeruzalem naar Herodes. Enkel satan was hiermee gediend omdat die Jezus wilde doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid