Spring naar bijdragen

Branden in Amazone en Afrika


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei sjako:

Gek genoeg horen we weinig over de branden in Afrika die misschien nog wel erger zijn.

Dat is niet het geval Het verschil tussen beiden is dat de branden in Afrika steppenbranden zijn die alleen (of hoofdzakelijk) grasland raken. Die branden vinden al zolang plaats dat ze feitelijk onderdeel zijn van de ecologie aldaar en ervoor zorgen dat er voldoende meststoffen zijn om de graslanden jaar op jaar te vernieuwen. Het zou pas een teken van de laatste dagen zijn als die gebieden niet in de hens zouden gaan :-) 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

De afgelopen 2000 jaar zijn er elk decennia al zeer duidelijke tekenen van "de laatste dagen" waargenomen. 

En hier zijn we dan in 2019. Wat nou "teken van de laatste dagen"? 

Sjako heeft natuurlijk gewoon gelijk.  Op naar de Amazone.?

 

 

Amazone: 1) Amerikaanse rivier 2) Bereden vrouw 3) Berijdster van een paard 4) Breedste rivier ter wereld 5) Circusrijdster 6) Dame te paard 7) Danseres ? Dappere vrouw 9) Écuyère 10) Flinke vrouw 11) Groene papagaai 12) Grootste rivier in zuid-amerika 13) Grote rivier in zuid-amerika 14) kledingstuk 15) Kloeke vrouw 16) Kunstrijdster 

 

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/De_vier_ruiters_van_de_Apocalyps

 

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Mullog:

@Dolce Vita wat zit er in dat meer als een uur aan filmpjes wat de stelling van @sjako bevestigd of ontkracht? In de 4 ruiters van de Apocalyps zie ik geen enkele heldere relatie met de branden in Afrika en een min of meer gezochte relatie met de branden in Brazilië.  

Antichristelijke antitheïsten, humanisten, marxisten en Roomse conformisten die een mens (de paus) en instituut achterna blijven lopen in plaats van Christus, krijgen samen met de rest die van de wereld wenst te blijven, de kerk en het wereldlijk bestuur die zij hebben gewild. Een kerk die homoseksualiteit goedkeurt, die vrouwen in het ambt benoemt, die een globale, marxistische milieupolititiek bedrijft, die koste wat kost , onder het mom van natuurbescherming, natuurvolkeren in de Amazone en Afrika inlijft en de geesten die zij aanbidden tot voorbeeld gaat maken voor de rest van de wereld. Een kerk die dezelfde astrale Jezus als in The Family aanbidt, maar dan nog een paar graadjes erger. Oppervlakkige ogenschijnlijk humanistische 'vernieuwingsreligie' waar de hele wereld achteraanloopt. 

De s(y)node  van Francis in de Amazone. https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=650&dos=459

Al die branden in de hele wereld hebben de natuur en de middenstand (niemand vraagt zich nog af waarom toch al die grote bedrijven steeds "spontaan" in de fik vlogen) kapot gemaakt, om de wereld rijp te maken voor 1 wereldbestuur en 1 wereldreligie. Het bestuur van de Antichrist en de valse profeet Franciscus.

 

 

 

Goddank voor de dappere Militia Christi in de kerk die zich uitspreken. Een hele kleine minderheid, zoals deze kardinaal. Zij worden door de valse profeet en zijn volgers traditionalisten en fatimisten genoemd, omdat zij de Weg, de Waarheid en het Leven trouw bleven en de waarschuwingen die Onze Lieve Vrouwe aan de kerk heeft gegeven - waarin o.a. tegen de grote afval binnen de geestelijkheid is gewaarschuwd - ter harte namen.

 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

We horen veel over de branden in de Amazone. Gek genoeg horen we weinig over de branden in Afrika die misschien nog wel erger zijn. Het is Apocalyptisch te noemen. Duidelijk een teken van de laatste dagen.

https://images.app.goo.gl/Ke7c5Q8BFMHogABt8

Dat is helemaal niet gek.

Dit is de tekst bij het artikel van de foto:

Citaat

,Vuur is een normaal iets in Afrika. Het is deel van een cyclus. In het droge seizoen zet men struikgewas in brand, maar geen vochtig regenwoud”, vertelt Philippe Verbelen, een Greenpeace woud-campagneleider uit het Congobekken aan news.com.au. Ook het Angolese ministerie van Klimaat liet weten een vergelijking niet op z'n plaats te vinden: ,,Het gebeurt in dit moment van het jaar in veel delen van ons land. De branden worden veroorzaakt door boeren ter voorbereiding op het regenseizoen.”

Waarom laat je die tekst weg, en begin je in plaats daarvan over 'gek genoeg'  en 'apocalyptisch'  terwijl hier een doodnormale verklaring voor is? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 uur geleden zei Thorgrem:

En weer allemaal maffe filmpjes gedumpt.

Wanneer gaat Credible weer eens een geloofwaardig gespreksplatform worden voor christenen? 

Wat je maf noemt. Weet je wat maf is?  De paar mensen die trouw zijn gebleven aan Christus in de kerk, maf noemen. 

Weet je wat nog maffer is? Een paus  die zich inlaat met de natuurgeesten uit de Amazone en die o.a. genezingswonderen gaat verrichten die uit die onreine geesten zijn.  En die de Oorspronkelijke Leer van Jezus Christus verloochent, En die de mensen in de handen van de antichrist Obama gaat geven.

Onthoud het maar.  Heel maf ja. 

bewerkt door Dolce Vita
Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Dolce Vita:

Wat je maf noemt. Weet je wat maf is?  De paar mensen die trouw zijn gebleven aan Christus in de kerk, maf noemen. 

Weet je wat nog maffer is? Een paus  die zich inlaat met de natuurgeesten uit de Amazone en die o.a. genezingswonderen gaat verrichten die uit die onreine geesten zijn.  En die de Oorspronkelijke Leer van Jezus Christus verloochent, En die de mensen in de handen van de antichrist Obama gaat geven.

Onthoud het maar.  Heel maf ja. 

Dat jij al die larie voor zoete koek slikt zegt wel dat maf nogal een understatement was. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-8-2019 om 14:17 zei Thorgrem:

De afgelopen 2000 jaar zijn er elk decennia al zeer duidelijke tekenen van "de laatste dagen" waargenomen. 

En hier zijn we dan in 2019. Wat nou "teken van de laatste dagen"? 

Het was wel nooit zo erg als nu. De ene na andere vulkaan barst uit, de breuklijnen scheuren open, dieren sterven aan massaal tempo uit, zulke uitstervingsratio is ongezien overheen 2000j. Er sterven jaarlijks tientallen diersoorten uit. 

Dat komt grotendeels door het beestensysteem dat meer pakt dan nodig is. De natuur kan zich niet tijdig herstellen of voorraden aanvullen. Ze vissen nu al tonijn die bijna uitgestorven is om in te vriezen, dan is ie minstens het dubbele waard als hij uitgestorven is of beschermd wordt. 

We mogen na 2000j best zeggen dat er een lange termijn effect is en dat de natuur duidelijke signalen geeft. Maar mensen als Al Gore of linkse activisten verschuiven die aandacht. Ze moeten stoppen met de oorzaak alleen bij de consument te leggen, ook de producent draagt een verpletterende verantwoordelijkheid. Maar ons falend bestuur loopt mee activisten als Gore of Greta en dan krijg je wanbeleid. Plastiek rietjes verbieden. Koeien vervangen voor windmolens. Of de zee volplanten met windmolens omdat mensen liever een ongefundeerde mening rond kernenergie opdringen.

De mens zal ons geen soelaas brengen, en ik vrees God voor de meeste ook niet, inclusief mij.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was wel nooit zo erg als nu. De ene na andere vulkaan barst uit, de breuklijnen scheuren open, dieren sterven aan massaal tempo uit, zulke uitstervingsratio is ongezien overheen 2000j. Er sterven jaarlijks tientallen diersoorten uit. 

Vulkanen barstten altijd al uit. Het verschil is dat we op internet op de hoogte kunnen zijn van werkelijk elke beving. Maar die waren er altijd al.
Breuklijnen scheuren niet open, het zijn plaatsen waar platen langs elkaar schuiven (je weet wel, die dingen waar de Bijbel met geen woord over rept en waarvan we alleen maar weten dankzij wetenschap). Tientallen diersoorten per jaar die uitsterven is niets raars. Van alle soorten die ooit leefden, is 99% uitgestorven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Thorgrem:

_O-

Ook dat zeggen ze al 2000 jaar met grote regelmaat. 

Als je dan toch de eindtijdprofeet wil uithangen had je in 1914-1918 veel gunstiger jaren om maar wat te noemen. 

Hadden de dino's eigenlijk ook eindtijdprofeten?

Ik spreek qua natuurelementen he. Natuurlijk leefden ze veel vuiler toen, maar er waren wel veel minder monden te voeden en mensen waren tevreden met wat op tafel kwam. Mensen wisten nog de waarde van alles. Nu is alles te krijgen met enkele muisklikken en goedkoper dan de lokale bedrijven. 

Doe toch eens normaal.

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Vulkanen barstten altijd al uit. Het verschil is dat we op internet op de hoogte kunnen zijn van werkelijk elke beving. Maar die waren er altijd al.
Breuklijnen scheuren niet open, het zijn plaatsen waar platen langs elkaar schuiven (je weet wel, die dingen waar de Bijbel met geen woord over rept en waarvan we alleen maar weten dankzij wetenschap). Tientallen diersoorten per jaar die uitsterven is niets raars. Van alle soorten die ooit leefden, is 99% uitgestorven.

Jaja maar die breukllijnen gaan wel kilometers ver. Iedereen voelt nu instinctief aan dat er iets groter aan de gang is dan ons gezegd wordt. Geo engineering is geen duimzuigerij van nutcrackers maar bikkelhard feit. Dat niemand in de msm daar aandacht aan geeft of dat puntje weigert te verbinden kenmerkt dat ze deel van het probleem zijn.

Geloof het of niet, massa extinctie is gaande. In onze afgeschermde steden met winkels aan volle voorraden merk je dat wat minder. Maar globaal is er iets ongeziens gaande wat geen mens voor ons meemaakte. Ieder oog zal aanschouwen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Jaja maar die breukllijnen gaan wel kilometers ver.

Tienduizenden en strekken over heel de aarde, zoals ze altijd al hebben gedaan.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Iedereen voelt nu instinctief aan dat er iets groter aan de gang is dan ons gezegd wordt.

Geen idee. Mij is niet uberhaupt niet gezegd dat er iets aan de gang is.
Ik sluit niet uit dat aan jou wel iets is verteld en dat je nu in de gaten krijgt dat dit niet klopt.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tienduizenden en strekken over heel de aarde, zoals ze altijd al hebben gedaan.

Geen idee. Mij is niet uberhaupt niet gezegd dat er iets aan de gang is.
Ik sluit niet uit dat aan jou wel iets is verteld en dat je nu in de gaten krijgt dat dit niet klopt.

 

Neenee die in Afrika. De Rift Valley in Kenia. Misschien had ik dat beter moeten nuanceren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:
13 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Tienduizenden en strekken over heel de aarde, zoals ze altijd al hebben gedaan.

Geen idee. Mij is niet uberhaupt niet gezegd dat er iets aan de gang is.
Ik sluit niet uit dat aan jou wel iets is verteld en dat je nu in de gaten krijgt dat dit niet klopt.

 

Neenee die in Afrika. De Rift Valley in Kenia. Misschien had ik dat beter moeten nuanceren. 

Je had het duidelijk over

Citaat

'de breuklijnen scheuren open' 

en dat is totaal anders dan "er is iets met de Rift Valley in Kenia" .

Wat bedoel je nu eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk leefden ze veel vuiler toen, maar er waren wel veel minder monden te voeden en mensen waren tevreden met wat op tafel kwam. Mensen wisten nog de waarde van alles. Nu is alles te krijgen met enkele muisklikken en goedkoper dan de lokale bedrijven. 

Doe toch eens normaal.

ik weet niet wat het vuil ermee te maken heeft. Ik heb het nu over rond 1900 (inclusief de eerste wereldoorlog) Dat er minder monden te voeden waren is niet waar. De gezinnen waren groter dan nu wat het probleem opleverde dat er meer monden te voeden waren zonder dat er een sociaal vangnet was of voldoende inkomen. Schilderijen als de aardappeleters van Van Gogh zijn niet geschilderd omdat hij het zo mooi vond maar omdat het de realiteit van die tijd was (N.B. ik ben mij er van bewust dat Van Gogh net wat eerder leefde, maar veel verschil was er niet). Gelukkig werd de gezinsgrootte ingedamd door een grote kindersterfte (30 % haalde het derde jaar en verderop gingen er ook nog de nodigde dood). (N.B. ik hoop dat je het cynisme in de opmerking leest)

Mensen waren tevreden met wat er op tafel kwam (alhoewel ook niet altijd, "ik bid nie veur bruune bonen" ?) omdat er niks anders op tafel kon komen en ze wisten de waarde van alles omdat ze de mogelijkheid niet hadden iets te vervangen. 

Doe eens normaal (?) Ken je geschiedenis past hier beter

1 uur geleden zei Fundamenteel:

De Rift Valley

De THINGVELLIR in IJsland is ook een mooie, Drijft zo'n 2 centimeter per jaar uit elkaar. 

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je had het duidelijk over

en dat is totaal anders dan "er is iets met de Rift Valley in Kenia" .

Wat bedoel je nu eigenlijk.

Dat er scheuren in de aarde komen die km's ver reiken. Vulkanen barstten altijd uit, maar de seismische activiteiten nemen toe. De ene na de andere barst uit en ook supervulkanen worden closer dan normaal gemonitord. Er drukt iets fameus op de aarde. Het gaat alleszins een knaller worden.

13 minuten geleden zei Mullog:

ik weet niet wat het vuil ermee te maken heeft. Ik heb het nu over rond 1900 (inclusief de eerste wereldoorlog) Dat er minder monden te voeden waren is niet waar. De gezinnen waren groter dan nu wat het probleem opleverde dat er meer monden te voeden waren zonder dat er een sociaal vangnet was of voldoende inkomen. Schilderijen als de aardappeleters van Van Gogh zijn niet geschilderd omdat hij het zo mooi vond maar omdat het de realiteit van die tijd was (N.B. ik ben mij er van bewust dat Van Gogh net wat eerder leefde, maar veel verschil was er niet). Gelukkig werd de gezinsgrootte ingedamd door een grote kindersterfte (30 % haalde het derde jaar en verderop gingen er ook nog de nodigde dood). (N.B. ik hoop dat je het cynisme in de opmerking leest)

Mensen waren tevreden met wat er op tafel kwam (alhoewel ook niet altijd, "ik bid nie veur bruune bonen" ?) omdat er niks anders op tafel kon komen en ze wisten de waarde van alles omdat ze de mogelijkheid niet hadden iets te vervangen. 

Doe eens normaal (?) Ken je geschiedenis past hier beter

De THINGVELLIR in IJsland is ook een mooie, Drijft zo'n 2 centimeter per jaar uit elkaar. 

Er waren grotere gezinnen maar minder monden te voeden. Vandaag is er een globalisering he. We voeden zelfs oorlogsbarbaren.

Ken zelf uw geschiedenis. We zijn wereldwijd op een halve eeuw tijd verdubbeld in aantal. Niet door de blanke neen. En dat zijn de monden waarover ik het had. Dat gij appelen bij peren gooit is niet mijn zaak. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat gij appelen bij peren gooit is niet mijn zaak. 

Dat komt omdat gij nooit weet over welk fruit ge het nu precies hebt. 

Maar vertel mij eens, hoe ga jij als nationalist de milleproblematiek aanpakken. Ik vind dat die Jair Bolsonaro in Brazilië helemaal gelijk heeft. Waar bemoeien wij ons mee, platbranden dat oerwoud, broeinest van enge insecten. En laten we de wereld volstorten met eilanden van plastic. Ik snap niet dat Boyan Slat de moeite neemt om die troep op te gaan ruimen. hij heeft die er toch niet ingegooid. En laten we inderdaad stoppen met het helpen van de derde wereld. Ze zoeken het maar uit. Als ze aan de grens komen schieten we ze kapot. Dat is de enige echte oplossing. In Congo stikken ze toch in hun Ebola! Als ze niet zelf slim genoeg zijn om een vaccin te bedenken dan zetten we er gewoon een muur omheen. Als het daar maar blijft. En die Chinese troep, daar gaan we toch gewoon import heffingen op zetten. Dat zal ze leren die Chinezen. Dat ze die troep toch ergens anders gaan dumpen.

Nee wij kruipen lekker veilig achter onze grens, doen hem helemaal dicht, geen kip meer erin of eruit. Ik kan niet wachten tot het zover is. 

?

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

maar de seismische activiteiten nemen toe.

Waaruit blijkt dat? 
Daar zijn helemaal geen cijfers over bekend. 

23 minuten geleden zei Fundamenteel:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je had het duidelijk over

en dat is totaal anders dan "er is iets met de Rift Valley in Kenia" .

Wat bedoel je nu eigenlijk.

Dat er scheuren in de aarde komen die km's ver reiken

Die waren er altijd al. En nu is het dus ineens niet meer specifiek de Rift Valley in Kenia? 

 

Conclusie: voor de zoveelste keer beweer je iets vaags zonder onderbouwing.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik spreek qua natuurelementen he. Natuurlijk leefden ze veel vuiler toen, maar er waren wel veel minder monden te voeden en mensen waren tevreden met wat op tafel kwam. Mensen wisten nog de waarde van alles. Nu is alles te krijgen met enkele muisklikken en goedkoper dan de lokale bedrijven. 

Doe toch eens normaal.

Als een complete stad met inwoners wordt weggevaagd door een vulkaanuitbarsting dan heb je plots veel minder monden te voeden ja. En nadien vruchtbare grond om gewassen te verbouwen. Pompeï 79 n. Chr.

Of als een groot deel van de populatie het loodje legt door de zwarte dood 1346-1351 of Spaanse griep 1918-1919.

Maar de aanleiding voor dit gesprek is de openings post en die is inmiddels keihard debunked. Wat mij betreft kan er een slotje op dit zoveelste eindtijd topic. Al is het maar om mensen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Valse profetieën uitspreken is immers geen mals vergrijp. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thorgrem:

Wat mij betreft kan er een slotje op dit zoveelste eindtijd topic

moderatie:

Lijkt me een uitstekend idee, Thorgrem.

Dus ik ga de daad bij het woord voegen.

Er is zo wel het één en ander gezegd en er pagina's lang over doorgaan zal naar waarschijnlijkheid niet nog een duidelijke eendrachtige mening over de kwestie naar voren brengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid