Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei TTC:

Je had ondertussen zelf nog veel meer opties kunnen bedenken, hoe kom je nu eigenlijk nog tot die intrest? Zie je, dat is het verschil, door je altijd met de duivel bezig te houden heb je geen idee van wat er in de rest van de wereld gebeurt. Overigens, je hoeft helemaal niet bij de nationale bank te zijn, waar haal je dat vandaan?

Zo werkt het nu eenmaal, je krijgt een lening in ruil dat je interest betaalt. Ik heb het niet bedacht.

Wie kan in deze tijd nog een vastgoed kopen zonder te lenen? Bekijk het eens realistisch en niet vanuit uw eigen ontworpen wereldje.

En eerder dan “opties” te schrijven, weerleg die eens concreet. Je betoog mist heel veel nuance @TTC

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zo werkt het nu eenmaal, je krijgt een lening in ruil dat je interest betaalt. Ik heb het niet bedacht. Wie kan in deze tijd nog een vastgoed kopen zonder te lenen? Bekijk het eens realistisch en niet vanuit uw eigen ontworpen wereldje. En eerder dan “opties” te schrijven, weerleg die eens concreet. Je betoog mist heel veel nuance @TTC

Nee, je had ook kunnen opletten, maar blijf rustig denken dat er geen alternatieven bestaan in jouw wereldje. Netjes verankerd aan de duivel, het is aandoenlijk.

18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bekijk het eens realistisch en niet vanuit uw eigen ontworpen wereldje.

Is er iemand die wil meehelpen om een computersimulatie te bouwen? Het idee is heel eenvoudig, we gaan de wereldziel nabootsen waarin we alle gedachten, aspiraties en emoties van alle mensen herbergen om vervolgens te gaan kijken of we co-creatief niet iets kunnen doen om van deze wereld een betere plaats te maken. Ik kan me echter goed voorstellen dat de meeste mensen hier nu geen tijd voor hebben, ik zou daarom willen voorstellen om eerst alle reeds beschikbare sociale alternatieven effectief te realiseren om pas dan aan dat niet van enige ethiek en empathie gespeend model te beginnen. Projectmanagers noemen dat ‘quick-wins’, zo krijgen we meer tijd en ademruimte om na te denken hoe we vanaf hier verder gaan. En voor de goede orde, geen verplichting uiteraard, enkel voor wie het de interesse geniet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Nee, je had ook kunnen opletten, maar blijf rustig denken dat er geen alternatieven bestaan in jouw wereldje. Netjes verankerd aan de duivel, het is aandoenlijk.

Is er iemand die wil meehelpen om een computersimulatie te bouwen? Het idee is heel eenvoudig, we gaan de wereldziel nabootsen waarin we alle gedachten, aspiraties en emoties van alle mensen herbergen om vervolgens te gaan kijken of we co-creatief niet iets kunnen doen om van deze wereld een betere plaats te maken. Ik kan me echter goed voorstellen dat de meeste mensen hier nu geen tijd voor hebben, ik zou daarom willen voorstellen om eerst alle reeds beschikbare sociale alternatieven effectief te realiseren om pas dan aan dat niet van enige ethiek en empathie gespeend model te beginnen. Projectmanagers noemen dat ‘quick-wins’, zo krijgen we meer tijd en ademruimte om na te denken hoe we vanaf hier verder gaan. En voor de goede orde, geen verplichting uiteraard, enkel voor wie het de interesse geniet.

Woordjes harken.... ik ben misleid door de duivel, maar je beseft niet eens dat mijn lening van de bank bij de nationale bank aangevraagd wordt. Men leent gedwongen voor vastgoed omdat weinigen dat contant kunnen betalen. Daarvoor moet je dus in ruil interest betalen. Ik ben daarin niet misleid, maar schetste de situatie zoals ze is.

Dus opnieuw: wat gebeurt er met mensen die hun schulden niet betalen? Dan mag je er nog zoveel woorden tegen aan gooien, het vonnis zal sowieso in het voordeel van de bank zijn omdat je een akkoord tekende.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Woordjes harken.... ik ben misleid door de duivel, maar je beseft niet eens dat mijn lening van de bank bij de nationale bank aangevraagd wordt. Men leent gedwongen voor vastgoed omdat weinigen dat contant kunnen betalen. Daarvoor moet je dus in ruil interest betalen. Ik ben daarin niet misleid, maar schetste de situatie zoals ze is. Dus opnieuw: wat gebeurt er met mensen die hun schulden niet betalen? Dan mag je er nog zoveel woorden tegen aan gooien, het vonnis zal sowieso in het voordeel van de bank zijn omdat je een akkoord tekende.

Het blijkt heel moeilijk om van denkspoor te veranderen, dat is gekend. Het vereist enige concentratie en de bereidheid om over iets na te denken dat gratis wordt aangeboden, namelijk informatie die voor iedereen toegankelijk is om er iets mee te doen. En zo weten we ook hoe tragisch absurd de situatie is, bijna ongeloofwaardig dat het anno 2019 nog steeds kan. Maar dat is de duivel, zeggen ze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het blijkt heel moeilijk om van denkspoor te veranderen, dat is gekend. Het vereist enige concentratie en de bereidheid om over iets na te denken dat gratis wordt aangeboden, namelijk informatie die voor iedereen toegankelijk is om er iets mee te doen. En zo weten we ook hoe tragisch absurd de situatie is, bijna ongeloofwaardig dat het anno 2019 nog steeds kan. Maar dat is de duivel, zeggen ze.

Het denkspoor veranderen deed je al he, maar je kan dit niet praktisch toepassen. Anders nam je toch gewoon mijn schulden over?

Ik denk iedereen wel geconfronteerd wordt met absurde situaties, er is 1 alternatief. Niet lenen. Maar dan komen ze op een erbarmelijke huurmarkt terecht waar je geluk moet hebben iets deftigs te vinden.

Mijn ouders betaalden een huis af aan 11000 BEF per maand. Ongeveer 275 euro per maand. Datzelfde huis betaal je nu op 30j een dikke 600 euro per maand. Dan zeggen ze: “Jamaar mensen verdienen nu meer”. Nochtans kon mijn vader met 1 loon een gezin onderhouden en er jaarlijks mee op reis. We konden niet alles kopen, maar we leefden met voldoende middelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het denkspoor veranderen deed je al he, maar je kan dit niet praktisch toepassen. Anders nam je toch gewoon mijn schulden over? Ik denk iedereen wel geconfronteerd wordt met absurde situaties, er is 1 alternatief. Niet lenen. Maar dan komen ze op een erbarmelijke huurmarkt terecht waar je geluk moet hebben iets deftigs te vinden. Mijn ouders betaalden een huis af aan 11000 BEF per maand. Ongeveer 275 euro per maand. Datzelfde huis betaal je nu op 30j een dikke 600 euro per maand. Dan zeggen ze: “Jamaar mensen verdienen nu meer”. Nochtans kon mijn vader met 1 loon een gezin onderhouden en er jaarlijks mee op reis. We konden niet alles kopen, maar we leefden met voldoende middelen.

Hoe moeilijk loslaten is kunnen we vandaag aantonen aan de hand van een aantal heel eenvoudige oefeningen, ook op die manier wordt het makkelijk om een aantal psychische ongemakken inhoudelijk beter te begrijpen. In het verlengde hebben we echter heel veel moeilijke woorden nodig om een en ander te verklaren, wat op zich dan weer de eenvoud naar de achtergrond verdrijft en het risico op misinterpretatie en miscommunicatie verhoogt. Als manifestatie binnen tijd en ruimte is het uiterst fascinerend, voor de gemoedstoestand veel minder waardoor we kunnen besluiten dat meer inzicht of ervaringskennis geen garantie is voor een aangenamer leven, integendeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Hoe moeilijk loslaten is kunnen we vandaag aantonen aan de hand van een aantal heel eenvoudige oefeningen, ook op die manier wordt het makkelijk om een aantal psychische ongemakken inhoudelijk beter te begrijpen. In het verlengde hebben we echter heel veel moeilijke woorden nodig om een en ander te verklaren, wat op zich dan weer de eenvoud naar de achtergrond verdrijft en het risico op misinterpretatie en miscommunicatie verhoogt. Als manifestatie binnen tijd en ruimte is het uiterst fascinerend, voor de gemoedstoestand veel minder waardoor we kunnen besluiten dat meer inzicht of ervaringskennis geen garantie is voor een aangenamer leven, integendeel.

Als je iets echt begrijpt, hoe complex ook, kan je dat simpel verwoorden zodat iedereen het begrijpt.

Het is idd heel eenvoudig. Een lening aanvragen doe je meestal in een bank, die bank moet goedkeuring vragen bij de nationale bank, eens goedgekeurd krijgt de bank jouw lening met interest. Jij betaalt dan interest aan uw eigen bank, uw eigen bank betaalt interest aan de nationale bank.

je zegt dat ik misleid ben, maar dat is toch de situatie zoals ze voor iedereen opgaat? Waar komt de vraag dan vandaan waar ik interest vandaan haal?

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je iets echt begrijpt, hoe complex ook, kan je dat simpel verwoorden zodat iedereen het begrijpt. Het is idd heel eenvoudig. Een lening aanvragen doe je meestal in een bank, die bank moet goedkeuring vragen bij de nationale bank, eens goedgekeurd krijgt de bank jouw lening met interest. Jij betaalt dan interest aan uw eigen bank, uw eigen bank betaalt interest aan de nationale bank. je zegt dat ik misleid ben, maar dat is toch de situatie zoals ze voor iedereen opgaat? Waar komt de vraag dan vandaan waar ik interest vandaan haal?

Het is niet complex, dat is de misvatting. Maar als je de bronconfiguratie ontwerpt op basis van dubieuze logica dan zijn de neveneffecten complex, en daarin zit je nu verstrengeld op een manier die pijnlijk is voor de nuchtere toeschouwers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Het is niet complex, dat is de misvatting. Maar als je de bronconfiguratie ontwerpt op basis van dubieuze logica dan zijn de neveneffecten complex, en daarin zit je nu verstrengeld op een manier die pijnlijk is voor de nuchtere toeschouwers.

Ik ontwerp die niet. Ik schetste een voorbeeld. Je zegt dat mensen geen schulden moeten betalen, geen interest moeten betalen...

Dit is het westen he TTC, als je interestvrije systemen wil kan je beter naar Saudi Arabië verhuizen ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ontwerp die niet. Ik schetste een voorbeeld. Je zegt dat mensen geen schulden moeten betalen, geen interest moeten betalen... Dit is het westen he TTC, als je interestvrije systemen wil kan je beter naar Saudi Arabië verhuizen

Je wil er liever in blijven hangen, zo heb je de duivel nodig als geliefkoosde tegenpartij. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei TTC:

Je wil er liever in blijven hangen, zo heb je de duivel nodig als geliefkoosde tegenpartij. 

Wie tekende hangt vast tot einde contractduur. Dat is nu eenmaal zo ontworpen en we staan daar machteloos in. De enige macht die je hebt is er niet aan meedoen... 

Maar dan zouden meeste mensen geen huis meer kunnen kopen. Je hebt zelfs mensen die lenen voor een auto. Mijn grootvader kocht al zijn auto's cash en grootmoeder was vrouw aan de haard. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wie tekende hangt vast tot einde contractduur. Dat is nu eenmaal zo ontworpen en we staan daar machteloos in. De enige macht die je hebt is er niet aan meedoen... Maar dan zouden meeste mensen geen huis meer kunnen kopen. Je hebt zelfs mensen die lenen voor een auto. Mijn grootvader kocht al zijn auto's cash en grootmoeder was vrouw aan de haard. 

Aan je gevangenschap en vastklampen zal niemand twijfelen, dat mag gezegd. Maar hoe dan ook, de sleutels liggen als een open geheim verborgen in een virtuele ruimte, wat normale mensen gewoon internet noemen. En wie zoekt, het is nog steeds hetzelfde.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

Aan je gevangenschap en vastklampen zal niemand twijfelen, dat mag gezegd. Maar hoe dan ook, de sleutels liggen als een open geheim verborgen in een virtuele ruimte, wat normale mensen gewoon internet noemen. En wie zoekt, het is nog steeds hetzelfde.

Welk gevangenschap? Ik leef met beide armen open :) Ik stel me gewoon de vraag hoe mensen van hun schulden kunnen afkomen als ze stoppen met betalen. Al de rest is rond de pot gedraai...

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Fundamenteel:

Welk gevangenschap? Ik leef met beide armen open. Ik stel me gewoon de vraag hoe mensen van hun schulden kunnen afkomen als ze stoppen met betalen. Al de rest is rond de pot gedraai...

Je hangt vast aan een contract, en het idee dat je intrest zou moeten betalen. Je kan de alternatieven dan ook niet begrijpen, er is immers geen ruimte voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Dat is gewoon wat een Jubeljaar betekent, stokoud.

Maar dat is niet van toepassing. Er is u met handen en voeten uitgelegd waarom zelfs. 

1 uur geleden zei TTC:

Je hangt vast aan een contract, en het idee dat je intrest zou moeten betalen. Je kan de alternatieven dan ook niet begrijpen, er is immers geen ruimte voor.

Dat is geen idee of illusie. Iemand die een hypothecaire lening aangaat moet daar interest op betalen. Behalve in sharia banken. Maar of zij aan de kafir lenen is mij vaag.

Onze nieuwe generatie kan geen huis kopen zonder lenen, en dat konden de meeste uit vorige generaties ook niet.

ff met voetjes op de grond komen. Anders moet je die alternatieven maar eens toepassen en voordoen hoe het gedaan wordt. Iets bedenken is 1, het uitvoeren is 2. De praktijk is meestal geheel anders dan de theorie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar dat is niet van toepassing. Er is u met handen en voeten uitgelegd waarom zelfs. Dat is geen idee of illusie. Iemand die een hypothecaire lening aangaat moet daar interest op betalen. Behalve in sharia banken. Maar of zij aan de kafir lenen is mij vaag. Onze nieuwe generatie kan geen huis kopen zonder lenen, en dat konden de meeste uit vorige generaties ook niet. ff met voetjes op de grond komen. Anders moet je die alternatieven maar eens toepassen en voordoen hoe het gedaan wordt. Iets bedenken is 1, het uitvoeren is 2. De praktijk is meestal geheel anders dan de theorie.

Niet van toepassing dus, lange leve het christendom en zij die beweren dat te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Niet van toepassing dus, lange leve het christendom en zij die beweren dat te zijn.

Achterlijke opmerking.

Viel het u dan niet op dat de goddelozen regeren? Nochtans was Europa heel wat anders toen de christelijke hand regeerde. Toen werden invasies afgeweerd stuk per lik. Nu slapen onze veteranen op straat terwijl de vijand onderdak en eten krijgt. Mede mogelijk gemaakt door alle wegkijkers, inclusief gij.

AVV VVK

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Fundamenteel:

Achterlijke opmerking. Viel het u dan niet op dat de goddelozen regeren? Nochtans was Europa heel wat anders toen de christelijke hand regeerde. Toen werden invasies afgeweerd stuk per lik. Nu slapen onze veteranen op straat terwijl de vijand onderdak en eten krijgt. Mede mogelijk gemaakt door alle wegkijkers, inclusief gij. AVV VVK

Het lijkt wel op een grammofoonplaat, we horen dat nu al meer dan 2000 jaar. En dan de totale verkramping door alles nog wat kortzichtiger te maken, angst- en zorgwekkend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Fundamenteel:

Achterlijke opmerking.

Evolutie komt zoals altijd met goed en slecht nieuws, het leven vergt dan ook onze continue alertheid om het redelijke evenwicht te bewaren. Situaties kunnen echter ook extreem uit de hand lopen waardoor de spanning op de spits gedreven wordt, biflatie maakt het mogelijk om ‘monetaire’ spanningen te neutraliseren maar zegt niets over hoe het dan verder moet. Dit is eigen aan de werking van katalysators, ze kunnen een proces op gang brengen maar de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het lijkt wel op een grammofoonplaat, we horen dat nu al meer dan 2000 jaar. En dan de totale verkramping door alles nog wat kortzichtiger te maken, angst- en zorgwekkend is het.

Jij bent de oorzaak van die grammafoon hier he. We horen dat niet al 2000j. Na de 2e wereldoorlog was hier welvaart voor iedereen. Niet omdat wij migreerde naar een ander land, maar ons kapot werkte Europa op te bouwen. En hoe ontstond die welvaart? Door leningen o.a. met interest. Mensen die op pensioen gingen hadden veelal 2 eigendommen, een buitenverblijfje en hun huis. Wat de kinderen dan erfden. 

Was dat systeem perfect? Neen, en na tijd zeker uitgemolken waardoor bij enkelen meer schulden ontstonden dan ze konden betalen. Maar is het nu dan beter dan in de jaren 50? Ja het was streng, ja het was hard werken. Maar er was wel christelijk fatsoen en mensen werkten tenminste voor zichzelf. Toen was een gezin met 5 tot 10 kinderen niet ongewoon. Nu wil geen westerling nog kinderen maken. Allemaal door oorzaken die de okifoben en politieke correcten weigeren te benoemen. Uw generatie deelde al die opgebouwde welvaart voor vanzelfspekend uit he. Nu komen we tot de vaststelling dat er niet voldoende voor iedereen is en onze kinderen de dupe zijn. We moeten onze dochters zelfs bewapend op straat sturen in de grootsteden, zo ver is het mogen komen. 

De opmerking was achterlijk omdat je zoals gewoonlijk weigert te nuanceren hoe je al die praatjes in de praktijk moet omzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jij bent de oorzaak van die grammafoon hier he. We horen dat niet al 2000j. Na de 2e wereldoorlog was hier welvaart voor iedereen. Niet omdat wij migreerde naar een ander land, maar ons kapot werkte Europa op te bouwen. En hoe ontstond die welvaart? Door leningen o.a. met interest. Mensen die op pensioen gingen hadden veelal 2 eigendommen, een buitenverblijfje en hun huis. Wat de kinderen dan erfden. Was dat systeem perfect? Neen, en na tijd zeker uitgemolken waardoor bij enkelen meer schulden ontstonden dan ze konden betalen. Maar is het nu dan beter dan in de jaren 50? Ja het was streng, ja het was hard werken. Maar er was wel christelijk fatsoen en mensen werkten tenminste voor zichzelf. Toen was een gezin met 5 tot 10 kinderen niet ongewoon. Nu wil geen westerling nog kinderen maken. Allemaal door oorzaken die de okifoben en politieke correcten weigeren te benoemen. Uw generatie deelde al die opgebouwde welvaart voor vanzelfspekend uit he. Nu komen we tot de vaststelling dat er niet voldoende voor iedereen is en onze kinderen de dupe zijn. We moeten onze dochters zelfs bewapend op straat sturen in de grootsteden, zo ver is het mogen komen. De opmerking was achterlijk omdat je zoals gewoonlijk weigert te nuanceren hoe je al die praatjes in de praktijk moet omzetten.

In m’n analyses heb ik het vaak over onbewust stigma dat binnen een paradigmashift als normaal kan beschouwd worden, het is een bijzonder aandachtspunt voor pioniers die ijveren voor een harmonieuzer samenleving. Het is als zich begeven in het centrum van een orkaan tussen twee paradigma’s om zodoende een brug te kunnen vormen van A naar B. Op verschillende manieren kan dit proces gefaciliteerd worden, in de eerste plaats een denkproces waarbij oude overtuigingen worden losgelaten en nieuwe (hervonden) zich nestelen. Ook hier kunnen we heel wat raakpunten vinden met diverse psychische ongemakken, onherstelbaar bekeken vanuit paradigma A, logisch te begrijpen vanuit paradigma B. En wie nu al kijkt vanuit paradigma B naar paradigma A kan slechts getuige zijn van een wereld die maar al te vaak het ongeloof tart, met inbegrip van emoties en innerlijke spanningen die vanuit paradigma A moeilijk te bevatten zijn, van waaruit de term onbewust stigma te verklaren valt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

In m’n analyses heb ik het vaak over onbewust stigma dat binnen een paradigmashift als normaal kan beschouwd worden, het is een bijzonder aandachtspunt voor pioniers die ijveren voor een harmonieuzer samenleving. Het is als zich begeven in het centrum van een orkaan tussen twee paradigma’s om zodoende een brug te kunnen vormen van A naar B. Op verschillende manieren kan dit proces gefaciliteerd worden, in de eerste plaats een denkproces waarbij oude overtuigingen worden losgelaten en nieuwe (hervonden) zich nestelen. Ook hier kunnen we heel wat raakpunten vinden met diverse psychische ongemakken, onherstelbaar bekeken vanuit paradigma A, logisch te begrijpen vanuit paradigma B. En wie nu al kijkt vanuit paradigma B naar paradigma A kan slechts getuige zijn van een wereld die maar al te vaak het ongeloof tart, met inbegrip van emoties en innerlijke spanningen die vanuit paradigma A moeilijk te bevatten zijn, van waaruit de term onbewust stigma te verklaren valt.

A en b is reeds van toepassing. 

Nogmaals, je kan die alternatieven nooit invoeren zolang er dictators dicteren hoe een economie moet draaien en niet de democratie. Macron is geen verkozenen, Verhofstadt ook niet. Von der Leyen ook niet, Charles Michel,ook niet.

de klimaattaksen die Nederland weldra krijgt zijn wel democratisch verkozen, zij kozen Timmermans. Al die Vlaamse verkozenen in de EU zijn hier pertinent afgestraft in het kieshokje. Nationalisme viert hier hoogtij en dat houden ze tegen. Waarom? Omdat de wereld dan zou zien (zoals in Polen en Hongarije) dat nationalisme ons beter dient dan globalisme. 

Je mag invoeren wat je wil, zolang we een globalisme hebben zal het geld verkeerd blijven circuleren en de illusie opwekken dat er niet voldoende is. Er is wel voldoende geld, die dictators delen het liever onder zichzelf en de wereld uit. Jef en Jordy stierven van ontbering, maar geen haan die kraaide. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

A en b is reeds van toepassing. Nogmaals, je kan die alternatieven nooit invoeren zolang er dictators dicteren hoe een economie moet draaien en niet de democratie. Macron is geen verkozenen, Verhofstadt ook niet. Von der Leyen ook niet, Charles Michel,ook niet. de klimaattaksen die Nederland weldra krijgt zijn wel democratisch verkozen, zij kozen Timmermans. Al die Vlaamse verkozenen in de EU zijn hier pertinent afgestraft in het kieshokje. Nationalisme viert hier hoogtij en dat houden ze tegen. Waarom? Omdat de wereld dan zou zien (zoals in Polen en Hongarije) dat nationalisme ons beter dient dan globalisme. Je mag invoeren wat je wil, zolang we een globalisme hebben zal het geld verkeerd blijven circuleren en de illusie opwekken dat er niet voldoende is. Er is wel voldoende geld, die dictators delen het liever onder zichzelf en de wereld uit. Jef en Jordy stierven van ontbering, maar geen haan die kraaide. 

Je zit er nu eenmaal in vast, andere opties zijn er dan ook niet. Ik zou dan kiezen om verder in te krimpen, zo wordt de wereld ook groter maar dat is niet hetzelfde dan wat er met verruiming van visie bedoeld wordt.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Evolutie komt zoals altijd met goed en slecht nieuws, het leven vergt dan ook onze continue alertheid om het redelijke evenwicht te bewaren. Situaties kunnen echter ook extreem uit de hand lopen waardoor de spanning op de spits gedreven wordt, biflatie maakt het mogelijk om ‘monetaire’ spanningen te neutraliseren maar zegt niets over hoe het dan verder moet. Dit is eigen aan de werking van katalysators, ze kunnen een proces op gang brengen maar de uitkomst is niet altijd voorspelbaar.

Er is geen evolutie nodig maar een devolutie. Eerder dan meer van hetzelfde te veroorzaken dient het westen haar paradigma eens op te draaien. 

Stel u eens voor, een republiek onafhankelijk Vlaanderen. Onze begroting is meteen op evenwicht. Want wat is hier de grootste kost? Waarom besparen ze op veiligheid, onderwijs maar geeft de elite zichzelf jaarlijks opslag? Lonen van miljoenen oude BEF per maand om wat zat op tv one liners te smijten is niet meer van deze tijd. Misschien van uw tijd, niet de mijne.

Regime change eerder dan monetaire change. Moge de beer het dictatuur alhier verslinden en ons onderwerpen aan een chrisrelijk dictatuur ?

1 minuut geleden zei TTC:

Je zit er nu eenmaal in vast, andere opties zijn er dan ook niet. Ik zou dan kiezen om verder in te krimpen, zo wordt de wereld ook groter maar dat is niet hetzelfde dan wat er met verruiming van visie bedoeld wordt.

Jij zit er ook in vast. Die mensen dat al bijna een jaar protesteren in gele hesjes ook.

er is een volksopstand van doen die het vertrek van de gevestigde ordes eist. Tot zij niet verdreven zijn hoeft er geen enkel alternatief ingevoerd worden. Regime change is prioritair. AVV VVK

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid