Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

2 uur geleden zei TTC:

Biflatie is een grondbeginsel voor economen, het faciliteert een evenwichtig herstel op voorwaarde dat hier ook de nodige co-creatieve samenwerking voor gevonden kan worden. De duivel zal dit wellicht willen beletten, die opteert moord en verderf om hierna iets soortgelijks te realiseren.

Dus je gaat naar 5D en komt dan terug om aan aardse middelen te grijpen? Zeer vreemd dat. 

We worden reeds doodgegaan, hetzij cultureel. Die mensen dat graag voor iedereen genoeg willen hebben veelal niet eens genoeg voor zichzelf. Zouden ze hetzelfde praten als de huidige gang van zaken al hun kosten zou dekken? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Noel2:

koste wat het kost

Zo gaat het met aandacht voor dat was is. Om de wereld te verlossen van die immense schuldenberg is technisch gezien niet eens zo moeilijk, hiervoor kunnen we gebruik maken van verschillende sleutels. Maar daar hebben we uiteindelijk niets aan zonder ook het sleutelgat te vinden. En dan hebben we het nog niet over al die gesloten deuren die je op je pad nog tegenkomt, in andere gevallen tracht men je zelfs naar binnen te sleuren om je te kunnen uitsluiten. Het is werkelijk een absurd verhaal, alsof je van buitenaf naar een gevangenis kijkt waar men op zoek is naar sleutels die in de schuif liggen, en wie het durft zeggen mag rekenen op heel wat averechtse neveneffecten, het ongeloof megalomaan.

5 uur geleden zei Fundamenteel:

Dus je gaat naar 5D en komt dan terug om aan aardse middelen te grijpen? Zeer vreemd dat. We worden reeds doodgegaan, hetzij cultureel. Die mensen dat graag voor iedereen genoeg willen hebben veelal niet eens genoeg voor zichzelf. Zouden ze hetzelfde praten als de huidige gang van zaken al hun kosten zou dekken? 

De middelen binnen 5D zijn tijdloos, waarom zouden we dat willen negeren?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei TTC:

Zo gaat het met aandacht voor dat was is. Om de wereld te verlossen van die immense schuldenberg is technisch gezien niet eens zo moeilijk, hiervoor kunnen we gebruik maken van verschillende sleutels. Maar daar hebben we uiteindelijk niets aan zonder ook het sleutelgat te vinden. En dan hebben we het nog niet over al die gesloten deuren die je op je pad nog tegenkomt, in andere gevallen tracht men je zelfs naar binnen te sleuren om je te kunnen uitsluiten. Het is werkelijk een absurd verhaal, alsof je van buitenaf naar een gevangenis kijkt waar men op zoek is naar sleutels die in de schuif liggen, en wie het durft zeggen mag rekenen op heel wat averechtse neveneffecten, het ongeloof megalomaan.

Ik denk dat een nulsom spel er niet bij gebaat is op nul uit te komen (nul schulden), maar te kijken hoever men van nul af kan komen. 

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

De middelen binnen 5D zijn tijdloos, waarom zouden we dat willen negeren?

 Is dat de essentie niet, dat we die middelen negeren? Ja natuurlijk zeg jij, maar ik kom er maar net vandaan. Alles ondersteboven, uitgeschud en weer netjes, doch gebavereerd, weer op plaats gezet.

Ik lees vele schrijven, “het leven is een leerschool”. Echter vergeten we dagelijks de simpelste levenslessen toe te passen. 

Ik ben herinnerd aan het offer, afgelopen maanden ging ik zo goddeloos tekeer, maar als het leven dan echt een leerschool is kan ik me door niemand anders dan Jezus laten onderwijzen.

Ik vergeet dit zelf regelmatig omdat ik de politiek voor Jezus plaatste. Big mistake.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Fundamenteel:

Sorry mijn ego zat in de weg broeders en zusters. Sorry voor alles

Als ik in mezelf duik dan waan ik me in een heelal, rondom mij miljarden atomen die op een wonderbaarlijke manier mijn lichaam vormen dat ik ervaar. Op dezelfde manier kan ik buiten mij naar de miljarden planeten en sterren kijken, alsof het atomen zijn in een lichaam waarvan ik de eigenaar niet ken. En binnen dit kader hebben we het atoom 'de aarde' met al haar problemen, zelfs problemen die amper het vermelden waard zijn maar toch heel de wereld in hun greep houden.

6 uur geleden zei Fundamenteel:

 Is dat de essentie niet, dat we die middelen negeren? Ja natuurlijk zeg jij, maar ik kom er maar net vandaan. Alles ondersteboven, uitgeschud en weer netjes, doch gebavereerd, weer op plaats gezet. Ik lees vele schrijven, “het leven is een leerschool”. Echter vergeten we dagelijks de simpelste levenslessen toe te passen. Ik ben herinnerd aan het offer, afgelopen maanden ging ik zo goddeloos tekeer, maar als het leven dan echt een leerschool is kan ik me door niemand anders dan Jezus laten onderwijzen. Ik vergeet dit zelf regelmatig omdat ik de politiek voor Jezus plaatste. Big mistake.

Je moet ze eerst kennen en begrijpen vooraleer je ze kan negeren

10 uur geleden zei Noel2:

Ik denk dat een nulsom spel er niet bij gebaat is op nul uit te komen (nul schulden), maar te kijken hoever men van nul af kan komen. 

De totaliteit is altijd nul, met verliezers en winnaars.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei TTC:

Als ik in mezelf duik dan waan ik me in een heelal, rondom mij miljarden atomen die op een wonderbaarlijke manier mijn lichaam vormen dat ik ervaar. Op dezelfde manier kan ik buiten mij naar de miljarden planeten en sterren kijken, alsof het atomen zijn in een lichaam waarvan ik de eigenaar niet ken. En binnen dit kader hebben we het atoom 'de aarde' met al haar problemen, zelfs problemen die amper het vermelden waard zijn maar toch heel de wereld in hun greep houden.

Je moet ze eerst kennen en begrijpen vooraleer je ze kan negeren

De totaliteit is altijd nul, met verliezers en winnaars.

Kent ge die monnik die op de Keyserlei staat? Wij schudden de hand, ik ging naar huis, ik werd opgeheven en in alle nederigheid weer terug geplaatst. Ik ben een soldaat van God die immer zo strijdlustig is. Maar dat mag ons niet verder verdelen.... dat zou nooit de bedoeling mogen zijn. Je bent mijn vijand niet, verre van broeder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kent ge die monnik die op de Keyserlei staat? Wij schudden de hand, ik ging naar huis, ik werd opgeheven en in alle nederigheid weer terug geplaatst. Ik ben een soldaat van God die immer zo strijdlustig is. Maar dat mag ons niet verder verdelen.... dat zou nooit de bedoeling mogen zijn. Je bent mijn vijand niet, verre van broeder.

Je moet eerst de alternatieven ten gronde kennen en begrijpen vooraleer je ze kan negeren, en dat kan niet zonder ook iets te veranderen in de manier van denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met behulp van een aantal derde orde veranderingen en inzicht in het elaboration likelihood model wordt het debat over de Brexit en heel ander verhaal, het is echter een verhaal waar we maar bitter weinig over horen en daarom ook tot heel wat wenkbrauwgefrons kan leiden. En dat is de milde variant, de sterke variant kan ook aanleiding geven tot heel wat tumult en conflict waardoor er best met alle voorzichtigheid mee kan omgesprongen worden. Kortom, er is goed en slecht nieuws, intens hopend op een fluweelzachte paradigmashift zonder garantie op succes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Economie en de GGZ gaan hand in hand, dit heeft te maken met de verschillende referentiekaders die gehanteerd worden en de conflicten die hier eerder logischerwijs uit volgen. Hierdoor ontstaat een kluwen van allerhande meningen die geenszins nog laten vermoeden dat enige doorbraak mogelijk is, zelfs potentieel leidend tot een volgend wereldconflict. Het is echter wel binnen dit voor leken haast ondoordringbaar kluwen dat we een aantal obstakels kunnen opmerken die niets te maken hebben met beter of slechter maar simpelweg met fouten tegen de logica. Op deze manier is het zelfs niet mogelijk om een redelijk debat te verwachten, zelfs in de verste verte niet wanneer deze niet eerst (h)erkend en opgelost worden. En dat is, tenzij iemand anders wil beweren, een zaak van de GGZ om te herstellen. Ja, het zit in kleine dingen, tot zover volmondig eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Die monnik, Jezus en u o.a. Gisteren was de kracht sterk door mijn wezen aan het tieren. Toen ging het "klik" in mijn hoofd en zei ik luidop "jamaar natuurlijk" waarop M me bevestigend aankeek en ik terug helemaal mij werd. Er is perspectief gekomen. 

Fijn te horen, dan hoef je niet enkel in horizontale zin meer te denken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:

Zo gaat het al meer dan 3000 jaar, ongeacht wat er geschreven staat.

Ik bedoel dat toch wat dieper. Men kan wel zigzaggend naar de toekomst gaan in de hoop dat dit de tegenbeweging ook gunstig doet uitkomen, maar het is logisch dat wat positief in de tegenbeweging negatief is, en als de zigzag positief is, wordt die dus in de tegenbeweging negatief. Het idee van eeuwig is aan herziening toe. Ik denk echter niet zonder veel protest...

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Noel2:

Ik bedoel dat toch wat dieper. Men kan wel zigzaggend naar de toekomst gaan in de hoop dat dit de tegenbeweging ook gunstig doet uitkomen, maar het is logisch dat wat positief in de tegenbeweging negatief is, en als de zigzag positief is, wordt die dus in de tegenbeweging negatief. Het idee van eeuwig is aan herziening toe. Ik denk echter niet zonder veel protest...

Dieper is zeggen dat we dit al meer dan 3000 jaar weten, gedenkend het gefolterde vlees van miljoenen slachtoffers in het verleden en diegenen die nog gaan volgen aangezien het niet realistisch geacht wordt dat het morgen plots anders zal worden. En dat is niet omdat het niet in de Bijbel staat, het staat allemaal perfect omschreven.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 23-9-2019 om 18:00 zei Noel2:

Ik denk echter niet zonder veel protest...

Wie kennis neemt van ideeën zoals een ‘reverse debt system’ zal ook snel merken dat het vooral een psychologische kwestie is, een kwestie van onthechting om de theorie naar waarde te kunnen inschatten. De paradox wil echter dat mensen die niets of nauwelijks iets van economie kennen hier veel makkelijker mee omgaan dan diegenen die zichzelf expert in de economie of monetair beleid noemen. Het ‘reverse debt system’ is gebaseerd op de kracht van eenvoud en kinderlijke creativiteit, gekoppeld aan omdenken. Nee, onderschatting zou een misvatting kunnen zijn, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei TTC:
Op 23-9-2019 om 18:00 zei Noel2:

Ik denk echter niet zonder veel protest...

Wie kennis neemt van ideeën zoals een ‘reverse debt system’ zal ook snel merken dat het vooral een psychologische kwestie is, een kwestie van onthechting om de theorie naar waarde te kunnen inschatten. De paradox wil echter dat mensen die niets of nauwelijks iets van economie kennen hier veel makkelijker mee omgaan dan diegenen die zichzelf expert in de economie of monetair beleid noemen. Het ‘reverse debt system’ is gebaseerd op de kracht van eenvoud en kinderlijke creativiteit, gekoppeld aan omdenken. Nee, onderschatting zou een misvatting kunnen zijn, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ.

was ik het echt die drie keer negatief deed. "niet" "zonder" "veel protest"? Dat had ook "met veel protest" kunnen zijn.

Ik zou het begrijpen als we alle schulden zouden opheffen of nietig verklaren. Het is inderdaad slechts een kwestie van een denkdaad om zoiets te doen. Voor sommigen best lastig, omdat ze een schuld van een ander als bezit zien, en je hen dan dus bezit ontneemt, met de daarbij behorende zekerheid of gevoel van zekerheid.

Het gevoel van zekerheid dat schulden niet bestaan, zal misschien wel voldoende zijn om de praktijk van schuld van een ander als bezit hebben ( als zekerheid ) te voorkomen.

Dit geldt dan ook voor misdaden, die dan ook geen schuld zijn. Je wilt de orde handhaven, maar moet leren van een andere orde uit te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid