Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar zij die het geld beheren luisteren niet en nemen het grootste stuk van de taart.

Daar gaat het toch niet om, bij deflatie valt het geld immers uit de lucht. Man toch, alsof je iedereen z'n handje moet vasthouden om uit te leggen dat een mens in verschillende richtingen kan denken, en we spreken dan nog maar over basiskennis economie.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

7 minuten geleden zei TTC:

Daar gaat het toch niet om, bij deflatie valt het geld immers uit de lucht. Man toch, alsof je iedereen z'n handje moet vasthouden om uit te leggen dat een mens in verschillende richtingen kan denken, en we spreken dan nog maar over basiskennis economie.

Hoe gaat ge uw masterplan dan toepassen als de economie een eenrichtingsstraat is?

Ik voel een herhaling van een herhaling aankomen :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Altijd een ander... 

Als hogere waarden gekaapt worden voor de allerlaagste doeleinden dan kan een mens maar beter heel alert blijven, dit kan aanvankelijk zeer aanlokkelijk en aangenaam lijken maar achteraf tot een ware nachtmerrie verworden. Het zijn de gekende wolven in schaapskleren die de kwetsbaren een veilig onderkomen bieden, geborgenheid en liefde in overvloed. Iets later komt de aap uit de mouw, het is totale destructie en dat alsof een vampier alle energie uit je slorpt, net zoals men je zelfvertrouwen en eigenheid ondermijnt op een manier dat je begint te denken dat het aan jou ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Als hogere waarden gekaapt worden voor de allerlaagste doeleinden dan kan een mens maar beter heel alert blijven, dit kan aanvankelijk zeer aanlokkelijk en aangenaam lijken maar achteraf tot een ware nachtmerrie verworden. Het zijn de gekende wolven in schaapskleren die de kwetsbaren een veilig onderkomen bieden, geborgenheid en liefde in overvloed. Iets later komt de aap uit de mouw, het is totale destructie en dat alsof een vampier alle energie uit je slorpt, net zoals men je zelfvertrouwen en eigenheid ondermijnt op een manier dat je begint te denken dat het aan jou ligt.

Als... Maar ik schetste een reëeel probleem waar je rond blijft gaan. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als... Maar ik schetste een reëeel probleem waar je rond blijft gaan. 

In alle nuchterheid, elk psychodrama moet zorgvuldig worden opgebouwd, dit noemt een expositie. Een expositie geeft de toeschouwers voldoende informatie over het dramaverhaal waarin hij/zij een rol kan/mag spelen, deze rollen kunnen divers zijn. Het verhaal kan alle kanten op naargelang de context en de daarin gelegen doelstelling, informatie wordt ter beschikking gesteld maar kan ook naar de achtergrond verdwijnen en/of om diverse redenen niet relevant lijken. Of andersom, schijnbaar nieuwe informatie kan ook de aandacht trekken waardoor andere inzichten en/of aspiraties zich kunnen ontwikkelen, zelfs een radicale perceptie- en/of attitudeverandering behoort tot de mogelijkheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei TTC:

In alle nuchterheid, elk psychodrama moet zorgvuldig worden opgebouwd, dit noemt een expositie. Een expositie geeft de toeschouwers voldoende informatie over het dramaverhaal waarin hij/zij een rol kan/mag spelen, deze rollen kunnen divers zijn. Het verhaal kan alle kanten op naargelang de context en de daarin gelegen doelstelling, informatie wordt ter beschikking gesteld maar kan ook naar de achtergrond verdwijnen en/of om diverse redenen niet relevant lijken. Of andersom, schijnbaar nieuwe informatie kan ook de aandacht trekken waardoor andere inzichten en/of aspiraties zich kunnen ontwikkelen, zelfs een radicale perceptie- en/of attitudeverandering behoort tot de mogelijkheden.

Als eens overwogen een handleiding te schrijven voor politici en economen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

  

2 minuten geleden zei TTC:

Die kunnen toch ook een boek lezen?

Misschien vinden ze dat te ingewikkeld of kunnen ze niet begrijpend lezen? Daarom zou je er misschien nieuw licht op kunnen schijnen? Kort, concreet en bondig. Mijn deadline van m’n Ebook is 21/12/2021

bewerkt door Fundamenteel
2021 :)
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

 Misschien vinden ze dat te ingewikkeld of kunnen ze niet begrijpend lezen? Daarom zou je er misschien nieuw licht op kunnen schijnen? Kort, concreet en bondig. Mijn deadline van m’n Ebook is 21/12/2021

Andersdenkenden staan altijd verbaasd te kijken wanneer ze andersdenkenden ontmoeten, andersom is dat net hetzelfde. Het is echt een zot zicht, overal mensen die elkaar verbaasd staan aan te kijken en niet goed weten wat er nu precies aan de hand is.

13 uur geleden zei Fundamenteel:

Mijn deadline van m’n Ebook is 21/12/2021

En over wat gaat het, Molenbeek?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Andersdenkenden staan altijd verbaasd te kijken wanneer ze andersdenkenden ontmoeten, andersom is dat net hetzelfde. Het is echt een zot zicht, overal mensen die elkaar verbaasd staan aan te kijken en niet goed weten wat er nu precies aan de hand is.

En over wat gaat het, Molenbeek?

Lol wellicht :D

neen mijn bekering en waarom christendom. Het was een hectische rit.... Ik heb geluk dat ik veel christenen, dominees, gelovigen etc kan bereiken. En uiteraard, de jonge creatie. Christenen kunnen niet geloven dat de mensheid ouder dan 6000 jaar is en ik ga schetsen waarom.

De pseudowetenschap is ingehaald door echte wetenschap. Overal kan niemand dat debunken, ze hervallen altijd in schelden of persoonlijk gedoe. Dan weet je dat Jehovah gesproken heeft en het einde verhaal voor evil lucion is.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Fundamenteel:

neen mijn bekering en waarom christendom. Het was een hectische rit.... Ik heb geluk dat ik veel christenen, dominees, gelovigen etc kan bereiken. En uiteraard, de jonge creatie. Christenen kunnen niet geloven dat de mensheid ouder dan 6000 jaar is en ik ga schetsen waarom.

Je gaat een aantal boeken herschrijven dan? Schrijven is op zich wel goed om alles helder te krijgen, geen afbreuk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Je gaat een aantal boeken herschrijven dan? Schrijven is op zich wel goed om alles helder te krijgen, geen afbreuk.

Ja en neen. In Amerika staan ze daar voor op hier. Daar stormt het jonge creatie terwijl het hier nog maar druppelt. Tijd voor een stormvloed. Mijn bekering tot christendom is echter een “unieke” ervaring geweest. De duivel stond eens zo nabij mijn bed dat ik 1001x “Onze Vader” moest bidden, daarvoor had ik een deurtje geopend dat je beter toelaat. Er zijn maar weinigen die “astraal gezien” zo diep durven gaan. Iets met ijskristallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja en neen. In Amerika staan ze daar voor op hier. Daar stormt het jonge creatie terwijl het hier nog maar druppelt. Tijd voor een stormvloed. Mijn bekering tot christendom is echter een “unieke” ervaring geweest. De duivel stond eens zo nabij mijn bed dat ik 1001x “Onze Vader” moest bidden, daarvoor had ik een deurtje geopend dat je beter toelaat. Er zijn maar weinigen die “astraal gezien” zo diep durven gaan. Iets met ijskristallen.

Ik zou opletten met wie je te doen krijgt in dat geval, een gouden raad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

De duivel stond eens zo nabij mijn bed dat ik 1001x “Onze Vader” moest bidden, daarvoor had ik een deurtje geopend dat je beter toelaat.

Over tijdloos denken en universele oplossingen is het laatste woord nog niet gezegd, veters knopen kan gezien worden als een mooi voorbeeld. Immers, zolang er schoenen met veters zijn en we daarover kunnen vallen, is veters knopen een tijdloze oplossing. De bedenker van zowel schoenen als veters zijn we ondertussen vergeten maar dat is in principe irrelevant, als de oplossing maar werkt. Hetzelfde geldt voor andere problemen, kleine en grote met hun respectievelijke impact op het maatschappelijk welzijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Over tijdloos denken en universele oplossingen is het laatste woord nog niet gezegd, veters knopen kan gezien worden als een mooi voorbeeld. Immers, zolang er schoenen met veters zijn en we daarover kunnen vallen, is veters knopen een tijdloze oplossing. De bedenker van zowel schoenen als veters zijn we ondertussen vergeten maar dat is in principe irrelevant, als de oplossing maar werkt. Hetzelfde geldt voor andere problemen, kleine en grote met hun respectievelijke impact op het maatschappelijk welzijn.

Tjah we zijn moderne slaven he. Enfin, wij hebben daar weinig last van, maar voelen die onderdrukking des te harder. Veel harder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei TTC:

Beter slaaf dan wakker, veel minder zorgen.

Of een wakkere slaaf, nog erger. 

Gelukkig zijn er nog andere realiteiten. Ik begin te geloven dat de bijbel bedoelde daar onze geestelijke schatten te verzamelen. Elfjes bestaan daar echt.... we are trapped in reality en dat verjaagt alles waar we vroeger nauwe banden mee hadden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei TTC:

Over tijdloos denken en universele oplossingen is het laatste woord nog niet gezegd, veters knopen kan gezien worden als een mooi voorbeeld. Immers, zolang er schoenen met veters zijn en we daarover kunnen vallen, is veters knopen een tijdloze oplossing. De bedenker van zowel schoenen als veters zijn we ondertussen vergeten maar dat is in principe irrelevant, als de oplossing maar werkt. Hetzelfde geldt voor andere problemen, kleine en grote met hun respectievelijke impact op het maatschappelijk welzijn.

Als we als mensen nu eens verenigd zouden komen en simpelweg anders gaan leven? Maar we kunnen alleen maar bij onszelf beginnen... 

En met anders leven bedoel ik: Denken, praten, eten, consumptie, klederdracht, ...

Waar zouden dan nog schulden kunnen ontstaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Als we als mensen nu eens verenigd zouden komen en simpelweg anders gaan leven? Maar we kunnen alleen maar bij onszelf beginnen... 

En met anders leven bedoel ik: Denken, praten, eten, consumptie, klederdracht, ...

 

Zoiets? Jozef

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Plume:

Zoiets? Jozef

Haha neen. Ik denk dan meer aan bio kledij zonder synthetische middelen en chemische kleurstoffen. Beetje zoals veganisten doen.

Zo kost mijn brood €3 en doe er een week mee. Blijft 8 maand goed en zero E nummers of bewaarmiddelen. 

Vlees is in geheel verbannen. 

bewerkt door Fundamenteel
+ goed
Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Haha neen. Ik denk dan meer aan bio kledij zonder synthetische middelen en chemische kleurstoffen. Beetje zoals veganisten doen.

Zo kost mijn brood €3 en doe er een week mee. Blijft 8 maand goed en zero E nummers of bewaarmiddelen. 

Vlees is in geheel verbannen. 

Niet wat de mond ingaat maakt een mens onrein, maar wat de mond uitkomt. 

Matteüs 15,10-20

En toen Hij de schare tot Zich geroepen had zeide Hij tot hen: Hoort en verstaat! Niet wat de mond binnengaat maakt de mens onrein, maar wat de mond uitkomt, dat maakt de mens onrein. Toen kwamen zijn discipelen en zeiden tot Hem: Weet Gij dat de Farizeeën, toen zij dit woord hoorden, er aanstoot aan namen? Hij antwoordde hun en zeide: Elke plant die mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgeroeid worden.  Laat hen gaan, blijden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen. Petrus antwoordde en zeide tot Hem: Verklaar ons de gelijkenis. Hij zeide: Zijt ook gij nog onbevattelijk? Begrijpt gij niet dat al wat de mond binnengaat, in de buik komt en te zijner plaatse verdwijnt? Maar wat de mond uitgaat, komt uit het hart, en dat maakt de mens onrein. Want uit het hart komen boze overleggingen, moord, echtbreuk, hoererij, diefstal, leugenachtige getuigenissen, godslasteringen. Dat zijn de dingen die een mens onrein maken, maar het eten met ongewassen handen maakt een mens niet onrein. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 uur geleden zei Fundamenteel:

Of een wakkere slaaf, nog erger. Gelukkig zijn er nog andere realiteiten. Ik begin te geloven dat de bijbel bedoelde daar onze geestelijke schatten te verzamelen. Elfjes bestaan daar echt.... we are trapped in reality en dat verjaagt alles waar we vroeger nauwe banden mee hadden. 

Ja, eigenlijk bestaan veel problemen niet eens, redelijk mysterieus dat ze dan toch nog blijven bestaan. Enfin, als we doen alsof toch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid