Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei Fundamenteel:

Weet ge dat een bedrijf opstarten zo gebeurd is? En dat je met weinig budget na 10 a 15 jaar tot een inkomen kan komen van 1800 per week. Dat is dus nu al zo onder de huidige gang van zaken. Dus wat moet er dan veranderen behalve de mens zelf? Het enige wat je nodig hebt is een laptop, een effectenrekening en een snelle internetverbinding. Je bent er full time mee bezig en kan nog uitbreiden naar de Amerikaanse of Aziatische beurs. Maar best dat we eerst de Europese leren kennen. Doen man, doen. 80% faalt omdat ze hebzuchtig of arrogant worden, fout speculeren. Echter met deftig research en toewijding is daar perfect rondom te zeilen. Met goede opties ben je sowieso ingedekt. Wie geen total loss bij de opties “aankoopt” doet zichzelf dat verlies maar aan.

Als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch, naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan ontstaat er een integraal ‘wij-zij’ wereldbeeld. In horizontale zin het eerder traditionele ‘wij-zij’ beeld in de zin van botsende culturen, in verticale zin een ‘wij-zij’ beeld binnen de eigen cultuur tengevolge de 1-2-3 verschillende perceptieniveaus en conflicterende aspiraties. Het samenspel van deze maar al te vaak woelige en harde strijd verhoogt de maatschappelijke spanning op zo’n manier dat verzoenende of neutraliserende dialoog nog amper mogelijk is. En dan komt het, voeg hier een aantal derde orde impulsen aan toe en het zal misschien lijken dat de wereld terecht gekomen is in een hoge hoed waarvan we niet weten of er nu ook een wit konijn uit zal verschijnen. Kortom, het is werkelijk koffiedik kijken en hopen op het beste, iets dat een aantal ervaringswerkers in de GGZ dan wel probeert te zeggen maar veel vaker niet gehoord of begrepen wordt, met pijn in het hart.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

1 uur geleden zei TTC:

Als steeds meer mensen overgaan van egocentrisch, naar etnocentrisch en wereldcentrisch, dan ontstaat er een integraal ‘wij-zij’ wereldbeeld. In horizontale zin het eerder traditionele ‘wij-zij’ beeld in de zin van botsende culturen, in verticale zin een ‘wij-zij’ beeld binnen de eigen cultuur tengevolge de 1-2-3 verschillende perceptieniveaus en conflicterende aspiraties. Het samenspel van deze maar al te vaak woelige en harde strijd verhoogt de maatschappelijke spanning op zo’n manier dat verzoenende of neutraliserende dialoog nog amper mogelijk is. En dan komt het, voeg hier een aantal derde orde impulsen aan toe en het zal misschien lijken dat de wereld terecht gekomen is in een hoge hoed waarvan we niet weten of er nu ook een wit konijn uit zal verschijnen. Kortom, het is werkelijk koffiedik kijken en hopen op het beste, iets dat een aantal ervaringswerkers in de GGZ dan wel probeert te zeggen maar veel vaker niet gehoord of begrepen wordt, met pijn in het hart.

Ik zou zeggen, kom eens mee speculeren voor 2020. De beurs is echt iets voor u. We verwerken wat in excel en vergelijken met fundamentele analyses de technische. Wie weet boeren we goed en staan we eind 2020 wel op 10%. Dan is het een kwestie van alles materieel te verkopen en te investeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Het is dan ook wij vs zij. Laat die ft los. Pakken, potten, repeat. 

Je kent niets anders, anders zou het anders zijn.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik zou zeggen, kom eens mee speculeren voor 2020. De beurs is echt iets voor u. We verwerken wat in excel en vergelijken met fundamentele analyses de technische. Wie weet boeren we goed en staan we eind 2020 wel op 10%. Dan is het een kwestie van alles materieel te verkopen en te investeren.

Als suggestie op een ander wordt toegepast is ze juist en geoorloofd als de suggestie slechts betekent dat we de ander een beeld voorhouden van een gedragslijn of van iets dat moet worden gedaan, mits het door en door ethisch en verstandig is en dan tot hem zeggen, 'Ik heb een idee. Wat denk jij daarvan?' Dat is juist want het leert iemand iets; die suggestie bevat geen element van overheersing, noch van het ondergeschikt maken van de geest en de wil van de ander aan die van jezelf. Maar als de suggestie subtiel wordt en bedrieglijk, op slinkse wijze wordt overgebracht in de geest van de ander, en ongemerkt bij hem binnensluipt met als achterliggend motief van de uitvoerder voordeel te behalen, dan is dat inderdaad duivels werk, het werk van de duivel, diabolisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel mensen die nagedacht hebben over het leven staan machteloos te kijken naar dat wat zich aan hun ogen voordoet, als een nietsontziende bolide die vroeg of laat ook je kinderen in z’n greep kan krijgen waarna ze spontaan de taal gaan spreken die de bolide normaal doet lijken. Maar hierdoor ontstaat ook een vorm van immuniteit, er is schijnbaar ook niets aan de hand. Vergelijk dit misschien met wanneer je in een trein zit, je kan heel rustig een boek lezen en toch raast die trein met een gigantische snelheid over het evolutionaire spoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Veel mensen die nagedacht hebben over het leven staan machteloos te kijken naar dat wat zich aan hun ogen voordoet, als een nietsontziende bolide die vroeg of laat ook je kinderen in z’n greep kan krijgen waarna ze spontaan de taal gaan spreken die de bolide normaal doet lijken. Maar hierdoor ontstaat ook een vorm van immuniteit, er is schijnbaar ook niets aan de hand. Vergelijk dit misschien met wanneer je in een trein zit, je kan heel rustig een boek lezen en toch raast die trein met een gigantische snelheid over het evolutionaire spoor.

Je staat niet machteloos. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Je staat niet machteloos. 

Als iedereen onbewust op zoek is naar zichzelf dan speelt niemand een spelletje met zichzelf, verder doe ik onderzoek naar de relatie tussen magisch denken en agnosie. In praktische zin heeft zich dat vertaald naar de ontwikkeling van een financiële relativiteitstheorie die toelaat een aantal obstakels af te leiden die ons gevangen houden binnen een systeem dat zichzelf, met inbegrip van logisch te begrijpen perverse effecten, auto-immuun onderhoudt. De sleutels liggen in de schuif, voor wie begrijpen wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste brief van Johannes 3 las ik, en mij viel op De uitspraak dat rechtvaardigheid gedaan moet worden door de kinderen van God. Als mens heb ik daar moeite mee want ik kan het niet overzien, ik raak de weg kwijt, ik twijfel. Hoe kan ik nu leren wat rechtvaardig is? Misschien zijn schulden wel rechtvaardig, of bezit, of macht, ook al zijn ze voor sommigen virtueel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Noel2:

De eerste brief van Johannes 3 las ik, en mij viel op De uitspraak dat rechtvaardigheid gedaan moet worden door de kinderen van God. Als mens heb ik daar moeite mee want ik kan het niet overzien, ik raak de weg kwijt, ik twijfel. Hoe kan ik nu leren wat rechtvaardig is? Misschien zijn schulden wel rechtvaardig, of bezit, of macht, ook al zijn ze voor sommigen virtueel.

Rechtvaardigheid kunnen we afmeten aan het aantal keer dat Jubeljaren effectief werden toegepast, weinig brieven voor nodig eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Al eens uitgerekend? Neem elke 50 jaar, maakt het eenvoudiger.

Tsja dat rekenen, ik probeer dus met liefdevolle zorgvuldigheid de financiële inboedel te scheiden van mijn vrouw en ik, omdat we apart gaan wonen, maar dat is iets wat op onbegrip kan rekenen, omdat zij veel meer is van het grote gebaar en ongeveer goed en ik het tot op de puntjes uit wil zoeken. Dat ‘rekenen’ is denk ik toch wel duivels. Je kunt misschien beter alleen de regel van je hart volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei TTC:

Als iedereen onbewust op zoek is naar zichzelf dan speelt niemand een spelletje met zichzelf, verder doe ik onderzoek naar de relatie tussen magisch denken en agnosie. In praktische zin heeft zich dat vertaald naar de ontwikkeling van een financiële relativiteitstheorie die toelaat een aantal obstakels af te leiden die ons gevangen houden binnen een systeem dat zichzelf, met inbegrip van logisch te begrijpen perverse effecten, auto-immuun onderhoudt. De sleutels liggen in de schuif, voor wie begrijpen wil.

Af en toe het spel meespelen om er voordeel uit te halen is het einde van de wereld niet. Integendeel.

11 uur geleden zei Noel2:

Tsja dat rekenen, ik probeer dus met liefdevolle zorgvuldigheid de financiële inboedel te scheiden van mijn vrouw en ik, omdat we apart gaan wonen, maar dat is iets wat op onbegrip kan rekenen, omdat zij veel meer is van het grote gebaar en ongeveer goed en ik het tot op de puntjes uit wil zoeken. Dat ‘rekenen’ is denk ik toch wel duivels. Je kunt misschien beter alleen de regel van je hart volgen.

Een spijtige zaak. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Af en toe het spel meespelen om er voordeel uit te halen is het einde van de wereld niet. Integendeel.

Derde orde impulsen zijn zelden realistisch wat niet wil zeggen dat ze niet realistisch zijn, het grote verschil zit in het dieper of verder doordenken daarover. En hoe meer mensen dat doen, hoe sneller dat een aantal stoornissen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Technisch gezien kunnen grensverleggend denken en schematherapie als nuttig gezien worden dan wel onder de voorwaarden van veiligheid en vertrouwen, net zoals een vooropgesteld doel belangrijk is om hieraan richting te geven. Het is finaal een kwestie van doen, niet van theorieën die slechts een beschrijving van wat gedaan zou kunnen worden, in de eerste plaats een cognitief proces van waaruit andere acties kunnen volgen.

15 uur geleden zei Noel2:

Tsja dat rekenen, ik probeer dus met liefdevolle zorgvuldigheid de financiële inboedel te scheiden van mijn vrouw en ik, omdat we apart gaan wonen, maar dat is iets wat op onbegrip kan rekenen, omdat zij veel meer is van het grote gebaar en ongeveer goed en ik het tot op de puntjes uit wil zoeken. Dat ‘rekenen’ is denk ik toch wel duivels. Je kunt misschien beter alleen de regel van je hart volgen.

Die berekening gaat vlotjes, neem afgerond de afgelopen 2000 jaar gedeeld door 50, dan kom je op 40 maal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Noel2:

Ik denk dat na 7x7x7 jaar een jubeleeuw moet komen, en als dat niet gaat na 7x7x7x7 jaar een jubelmillenium, en als...

Ik deel dit maar voor wie het de interesse kan genieten, het Reverse Debt System vergt geen kennis van moeilijk te behappen financiële constructies dan wel is het een kwestie van zien, een kwestie van perceptie en bewustwording om van daaruit een aantal nuchtere en vreedzaam bedoelde conclusies te trekken die quasi naadloos aansluiten met wat veel lotgenoten trachten te zeggen. Kortom, andersom is dus ook mogelijk, dat hulpverleners ervaringswerkers gaan opleiden waarom dat niet gezien wordt en wat daar de gevolgen van zijn. In hoop, liefde en vertrouwen.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Economie is als goochelen, zo heb je de magie van het verdampende geld dat automatisch de prijzen doet stijgen waarna we dat geld kunnen recycleren door de prijzen terug te laten dalen, en wonderen geschieden pas wanneer we het recycleren vergeten. Probeer dan de logica te bevatten en een mens raakt hopeloos verward, tenzij we tot herstel komen door het vergeten stuk terug in herinnering te brengen. De logica van het innerlijke kind, wat anderen misschien mysterieus en magisch willen noemen, omgekeerd averechts, alsof we dronken zouden zijn en nuchterheid geen optie meer is. Maar hoe vertalen we het advies ‘loslaten’ dan? Is dat, naargelang de context waarop het betrekking heeft, niet uitsluiten wat we misschien beter zouden kunnen insluiten om herstel te faciliteren? Wees hier vooral voorzichtig mee, kan ook overweldigend zijn voor wie hier (nog) niet mee vertrouwd is, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop, geen garantie weliswaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 27-10-2019 om 09:39 zei TTC:

Derde orde impulsen zijn zelden realistisch wat niet wil zeggen dat ze niet realistisch zijn, het grote verschil zit in het dieper of verder doordenken daarover. En hoe meer mensen dat doen, hoe sneller dat een aantal stoornissen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Technisch gezien kunnen grensverleggend denken en schematherapie als nuttig gezien worden dan wel onder de voorwaarden van veiligheid en vertrouwen, net zoals een vooropgesteld doel belangrijk is om hieraan richting te geven. Het is finaal een kwestie van doen, niet van theorieën die slechts een beschrijving van wat gedaan zou kunnen worden, in de eerste plaats een cognitief proces van waaruit andere acties kunnen volgen.

Die berekening gaat vlotjes, neem afgerond de afgelopen 2000 jaar gedeeld door 50, dan kom je op 40 maal. 

Ik kan op economisch gebied weinig betekenen. En jij ook. Daar spelen reuzen, en ons geloof hedendaags is te zwak om een nieuwe David voor ons te brengen die zo’n reus een slingshot geeft. Om zulke zaken te benaderen moet je in de politiek gaan. En dat is ook een spel dat je moet meespelen om heel langzaam aan uw uiteindelijke doel te komen. We zitten vast in een gecompliceerd net.

Denk dan even lekker aan jezelf en laat uw excel eens draaien op enkele aandelen die je denkt interessant te zijn. Hoe de koers in de gaten en bereken eens wat je zou kunnen meepikken als je x euro op aandeel x inzet. Spreid zo een portefeuille van circa 5 tot 10 aandelen en koop maandelijks 1 bij van wat jij de stabielste acht. Gewoon spelen in excel en zien hoeveel je zou kunnen behalen. Daar het niet echt is, kan je ook eens agressief doen. Maar dat vereist echt veel lezen en is uitgebreide materie omdat ieder aandeel andere voorwaarden heeft en andere volatiliteit. 

Verwijder de verliezen en houdt uw winst en breidt die uit. Wat hebt ge te verliezen in excel? Het is maar een simulatie dat je meteen praktijk gericht kan opzetten. =a1*de koers invullen. Bv 0,06 en daarbij dan nog uw dividenden, Doen!

Let wel, een korte verliesperiode van een goed aandeel is eerder een mogelijkheid bij te kopen dan te verkopen. Maar als die daling komt door een fameus incident is verkopen wel aangewezen. Anders keldert uw effectenrekening.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kan op economisch gebied weinig betekenen. En jij ook. Daar spelen reuzen, en ons geloof hedendaags is te zwak om een nieuwe David voor ons te brengen die zo’n reus een slingshot geeft. Om zulke zaken te benaderen moet je in de politiek gaan. En dat is ook een spel dat je moet meespelen om heel langzaam aan uw uiteindelijke doel te komen. We zitten vast in een gecompliceerd net. Denk dan even lekker aan jezelf en laat uw excel eens draaien op enkele aandelen die je denkt interessant te zijn. Hoe de koers in de gaten en bereken eens wat je zou kunnen meepikken als je x euro op aandeel x inzet. Spreid zo een portefeuille van circa 5 tot 10 aandelen en koop maandelijks 1 bij van wat jij de stabielste acht. Gewoon spelen in excel en zien hoeveel je zou kunnen behalen. Daar het niet echt is, kan je ook eens agressief doen. Maar dat vereist echt veel lezen en is uitgebreide materie omdat ieder aandeel andere voorwaarden heeft en andere volatiliteit. Verwijder de verliezen en houdt uw winst en breidt die uit. Wat hebt ge te verliezen in excel? Het is maar een simulatie dat je meteen praktijk gericht kan opzetten. =a1*de koers invullen. Bv 0,06 en daarbij dan nog uw dividenden, Doen! Let wel, een korte verliesperiode van een goed aandeel is eerder een mogelijkheid bij te kopen dan te verkopen. Maar als die daling komt door een fameus incident is verkopen wel aangewezen. Anders keldert uw effectenrekening.

Probeer al eens met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, of loop gewoon de duivel achterna door veel reclame te maken. En nogmaals, vergeet niet met regelmaat Solo Christo te vermelden, in het andere geval zouden mensen argwaan kunnen krijgen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-10-2019 om 10:15 zei TTC:

Probeer al eens met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen, of loop gewoon de duivel achterna door veel reclame te maken. En nogmaals, vergeet niet met regelmaat Solo Christo te vermelden, in het andere geval zouden mensen argwaan kunnen krijgen. 

Dat doe ik in excel :) enfin excel doet dat voor mij. En ik meen het, ga eens fictief op de beurs meedoen. Volg een jaartje de koers winstverhouding, wie weet is dat wel iets voor u. 

Niet om reclame te maken maar omdat dat echt iets voor u is. Geen oogpunt op rijk worden, maar wel geld in meer geld veranderen. Ik las al die boeken reeds van beleggen voor dummies en poog te leven als een gierige belegger. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat doe ik in excel  enfin excel doet dat voor mij. En ik meen het, ga eens fictief op de beurs meedoen. Volg een jaartje de koers winstverhouding, wie weet is dat wel iets voor u. Niet om reclame te maken maar omdat dat echt iets voor u is. Geen oogpunt op rijk worden, maar wel geld in meer geld veranderen. Ik las al die boeken reeds van beleggen voor dummies en poog te leven als een gierige belegger. 

Tussen miljarden sterren en planeten werd m’n aandacht getrokken tot iets heel bijzonders, het is metadenkend een amper zichtbare berg die tegelijkertijd wel en niet bestaat. Hoe is een dergelijk mysterie überhaupt mogelijk? Is het dan een kwestie van waan, onwetendheid of een gebrek aan realiteitszin? Of is het simpelweg een kwestie van menselijke afspraken om te blijven geloven dat die berg bestaat? Het antwoord is even verbazingwekkend als eenvoudig, verander de afspraken en de berg verdwijnt, met als geveinsde toverwoorden perceptie, co-creatie en paradigmashift. In een oneindige kosmos is dit amper het vermelden waard, dat is ontegensprekelijk waar en moeilijk te ontkennen. Waarom zou ik het dan wel zo verdomd belangrijk vinden, en waarom anderen niet? Simpele vragen van ervaringswerkers in de GGZ, misschien iets minder gek of dwaas dan ze maar al te vaak worden afgeschreven? Monddood verblijven ze, nooit gehoord en niets nieuws onder de zon, naakt en kwetsbaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat doe ik in excel, enfin excel doet dat voor mij.

Ik las net dat het tijdperk van Christine Lagarde aangebroken is, ze verwacht lage rentevoeten de komende tien jaar. En binnen de muren van de GGZ zijn een aantal bezig met co-creatieve rente in excel, het is als zoeken naar de zeven verschillen van hoe dit voor leken beslist mysterieuze verschil in verschillende zienswijzen überhaupt mogelijk is. Heel apart en kinderlijk eenvoudig, over derde orde impulsen, co-creatie en paradigmashifts waarover het laatste woord duidelijk nog niet gezegd is. Althans, zo zeggen een aantal OPS-lijders die veel vaker niet begrepen worden dan wel, nochtans logica. Het enige dat ze echter kunnen doen is de interesse wekken tot zelfonderzoek, in co-creatie geholpen door GGZ-experten die een en ander deskundig en/of professioneel willen onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-10-2019 om 08:38 zei Fundamenteel:

Niet om reclame te maken maar omdat dat echt iets voor u is.

In het jaar 2020 wisten steeds meer economen en politici hun weg te vinden naar de niet van oprecht intermenselijke warmte gespeende herstelacademies die als paddenstoelen uit het niets oprezen, alwaar ze werden opgewacht door de talrijke ervaringswerkers die reeds eerder met brio hetzelfde pad bewandelden. Ja, het ging om kleine dingen, kleine fluctuaties en aanpassingen aan diverse systemen zetten vanaf dan onverhoopt de poort open voor een mondiaal herstelproces dat paradoxaal genoeg veel sneller ging dan wat velen daar aanvankelijk over dachten. Maar dat werd door een minderheid aan ervaringswerkers dan ook wel verwacht, dit is namelijk eigen aan derde orde impulsen die een cascade induceren in de richting van een door sommigen reeds lang verwachte en voorspelde fluweelzachte ethische upgrade. Het enige dat nog een ontbrak was de politieke bereidheid tot waarachtig co-creatieve samenwerking, maar eind goed, al goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 30-10-2019 om 08:38 zei Fundamenteel:

Ik las al die boeken reeds van beleggen voor dummies en poog te leven als een gierige belegger. 

Ik ga weer een keertje gek doen maar het is wel realistisch, over economie in een notendop waarbij je zelf mag zoeken naar de logica, tenzij geen logica, in een paar slagzinnen. Bij geldvermeerdering stijgen automatisch de prijzen door de inflatoire natuurwet die hieraan ten grondslag ligt, dit betekent dat deflatie, wat wil zeggen dat er spontaan neutraal geld vrijkomt in het totale economisch circuit, geen optie is. Immers, dezelfde inflatoire natuurwet doet het verlossende effect van de spontane geldcreatie vanuit de reeds bestaande geldhoeveelheid automatisch teniet. Zelfs de optie biflatie dat een gezonde combinatie van inflatie en deflatie als grondslag kent om het redelijke evenwicht te bewaren, desgevallend te herstellen wanneer het totale economische systeem uit balans is, kan hiermee in de schuif gelegd worden als geen nader te bestuderen optie. Neutraal geld daarentegen is het geld dat uit het spreekwoordelijke niets komt, met dus de onwrikbaar ingebakken kosmische eigenschap dat het prijzen doet stijgen naarmate er steeds meer geld vanuit het niets verschijnt. Verder zeggen we dat het absoluut niet om geld gaat, al heb je wel eerst een doorgedreven cursus occulte toverkunsten nodig om de werking van een stuk papier, tenzij munten of virtuele getallen in rasters, te kunnen begrijpen. Waarvan akte, anno 2019.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid