Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden zei TTC:

Je kan het gewoonweg niet, zo simpel is het. Je hoeft echt niet rond de pot te blijven draaien, het lukt je niet om na te vertellen wat er al heel de tijd gezegd is geweest.

Het gaat erom dat jij met een diep verdriet zit dat je hier komt aflullen door jezelf telkens cryptisch te verwoorden met allerlei teksten van beladen woorden om van op die troon neer te kijken op anderen. Dat geeft u een beter gevoel. Je terwijl afschermen achter "we" met zogezegd de GGZ etc. Zoiets toch he?

Ik zeg het u nogmaals: laten we concreet worden. 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

Zojuist zei Fundamenteel:

Het gaat erom dat jij met een diep verdriet zit dat je hier komt aflullen en jezelf telkens cryptisch verwoord met allerlei teksten van beladen woorden om van op die troon neer te kijken op anderen. Zoiets toch he?

Het lukt simpelweg niet, dat is het punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Het lukt simpelweg niet, dat is het punt.

Het ging er vandaag over dat het onthechtings- en herstelproces tot een ander resultaat kunnen leiden. Maar algemeen kom je telkens met sociale alternatieven af die alles zouden vergemakkelijken. Vraag ik je: Hoe wil je ze toepassen? Dan begint ge zelf rond te pot te lullen dat het geen naam heeft. Als er dan na meer dan een jaar een patroon ontwikkeld is, kunt ge dat mij niet alleen verwijten hoor ;)

Als ik mensen vraag "concreter" te worden is dat veelal omdat ze zichzelf te cryptisch verwoorden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het ging er vandaag over dat het onthechtings- en herstelproces tot een ander resultaat kunnen leiden. Maar algemeen kom je telkens met sociale alternatieven af die alles zouden vergemakkelijken. Vraag ik je: Hoe wil je ze toepassen? Dan begint ge zelf rond te pot te lullen dat het geen naam heeft. Als er dan na meer dan een jaar een patroon ontwikkeld is, kunt ge dat mij niet alleen verwijten hoor Als ik mensen vraag "concreter" te worden is dat veelal omdat ze zichzelf te cryptisch verwoorden. 

Het lukt je simpelweg niet, het is al honderd keer uitgelegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als we kunnen beginnen aan een evaluatiefase, dan wil ik minder snel afronden, want het is een belangrijk gegeven dat 100% onhaalbaar is, om die mening even te laten landen.

Zijn we dan zover dat de focus op een tussenweg komt, tussen rood en groen, dan geldt dus dat radicale redding geen optie is. Het geweten moet worden gedragen tussen de zondaars. 

Het ontheffen van schuld en lijden is een keuze die men alleen geestelijk neemt.

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb het intussen al enkele malen gedaan  Dat terzijde...Tenzij ge het eens concreet kunt weerleggen? ;)

Niks heb je gedaan, je kan technisch niet uitleggen waar het om gaat. En dus niet, en wie gaat dat dan realiseren, ronduit belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Niks heb je gedaan, je kan technisch niet uitleggen waar het om gaat. En dus niet, en wie gaat dat dan realiseren, ronduit belachelijk.

Zeg het staat er hoor. 

Algemeen, wat er onder zit en van het afgelopen uur. 

Als ik fout ben, dan is dat zo. Maar zonder correctie kan ik de fout niet inzien.

Echter vermoed ik dat ik correct ben maar nu uw blinde vlek in de weg zit. Het zou zomaar eens kunnen dat ik meer ben, kan en doe dan jij erkennen wilt. Wie weet... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg het staat er hoor. Algemeen, wat er onder zit en van het afgelopen uur. Als ik fout ben, dan is dat zo. Maar zonder correctie kan ik de fout niet inzien. Echter vermoed ik dat ik correct ben maar nu uw blinde vlek in de weg zit. Het zou zomaar eens kunnen dat ik meer ben, kan en doe dan jij erkennen wilt. Wie weet... 

Als telkens uitgesloten wordt wat ingesloten zou kunnen worden dan wordt het logisch om te verklaren waarom er zoiets bestaat als beperkte rationaliteit, en naarmate we die insluiting blijven ontwijken dan worden de bijhorende epistemologische obstakels steeds dieper ingebakken in het collectieve bewustzijn, dito denken en handelen. Andersom geldt evenzeer, wie deze obstakels doorziet en zich ten diepste bewust wordt van de neveneffecten waartoe ze leiden, kan amper geloven dat het überhaupt mogelijk is. En dan komt de hamvraag, welke therapie denken experten dat nodig is om dit te herstellen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Als telkens uitgesloten wordt wat ingesloten zou kunnen worden dan wordt het logisch om te verklaren waarom er zoiets bestaat als beperkte rationaliteit, en naarmate we die insluiting blijven ontwijken dan worden de bijhorende epistemologische obstakels steeds dieper ingebakken in het collectieve bewustzijn, dito denken en handelen. Andersom geldt evenzeer, wie deze obstakels doorziet en zich ten diepste bewust wordt van de neveneffecten waartoe ze leiden, kan amper geloven dat het überhaupt mogelijk is. En dan komt de hamvraag, welke therapie denken experten dat nodig is om dit te herstellen?

Ok even concreet dan, again: Dat iets mogelijk is 1, het toepassen is 2. Hoe wil je toepassen voor anderen wat je voor jezelf nog niet toegepast krijgt? Neem nu bijvoorbeeld dat sabbatsjaar. Ga maar eens als werkmens naar uw baas en zeg: "Ik neem een sabbatjaartje." Ge kunt uw C4 (Vlaams voor ontslagbrief) verwachten zenne :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ok even concreet dan, again: Dat iets mogelijk is 1, het toepassen is 2. Hoe wil je toepassen voor anderen wat je voor jezelf nog niet toegepast krijgt? Neem nu bijvoorbeeld dat sabbatsjaar. Ga maar eens als werkmens naar uw baas en zeg: "Ik neem een sabbatjaartje." Ge kunt uw C4 (Vlaams voor ontslagbrief) verwachten zenne :D

Wat een gezever, als we spreken over epistemologische obstakels dan gaat het over structurele denkfouten, ze weten dat zelf niet eens als je dat zou vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Wat een gezever, als we spreken over epistemologische obstakels dan gaat het over structurele denkfouten, ze weten dat zelf niet eens als je dat zou vragen.

Het was een voorbeeld. 

Concreet: Hoe wilt ge al uw schrijfsels pragmatisch omzetten? Eerder dan de ander te verwijten wat die wel of niet kan, toon eens de weg ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het was een voorbeeld. Concreet: Hoe wilt ge al uw schrijfsels pragmatisch omzetten? Eerder dan de ander te verwijten wat die wel of niet kan, toon eens de weg ?

Wel, dat lukt niet zonder die epistemologische obstakels te (h)erkennen, geef ze nog eens? Of heb je ze in je hersenen al veranderd misschien?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Wel, dat lukt niet zonder die epistemologische obstakels te (h)erkennen, geef ze nog eens? Of heb je ze in je hersenen al veranderd misschien?

Jah, wat jij als obstakel ziet zie ik als mijn redding. Bv mijn zwart wit kijk, mensen zeiden altijd dat ik grijs moest raadplegen. Maar dan besmet ik mijn wit met zwart. Of andersom, dan wordt het daarna moeilijker onderscheid te maken. Daar komen epistemologische obstakels uit zoals cultuurrelativisme. 

Toen ik je al zei dat informatie geen kennis is vond je dat al onzin, maar werkelijk, het is zo. Kennis is informatie toepassen met succes. Informatie kan iedereen uitdelen, ze toepassen is wat anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jah, wat jij als obstakel ziet zie ik als mijn redding. Bv mijn zwart wit kijk, mensen zeiden altijd dat ik grijs moest raadplegen. Maar dan besmet ik mijn wit met zwart. Of andersom, dan wordt het daarna moeilijker onderscheid te maken. Daar komen epistemologische obstakels uit zoals cultuurrelativisme. Toen ik je al zei dat informatie geen kennis is vond je dat al onzin, maar werkelijk, het is zo. Kennis is informatie toepassen met succes. Informatie kan iedereen uitdelen, ze toepassen is wat anders.

Het is gewoon logica, niet al die blablabla.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Het is gewoon logica, niet al die blablabla.

Zeg dan eens logisch zonder al uw bla bla hoe ge het gaat toepassen, voor eens en altijd. Wel gemakkelijk zo, de ander verwijten er niets van te begrijpen maar nooit 1 vraag concreet beantwoorden. Wat valt er dan samen te vatten? "TTC heeft schoon ideekes waar we verder niets mee kunnen" ??? En als je er dan niets mee kan, is dat de fout van anderen. Zie je die blinde vlekken nog wel bij jezelf of enkel bij anderen? ?

Je kunt het niet pragmatisch omzetten. Dat is geen zonde hoor, niemand geraakt voorbij Babylon zonder dat met de dood te bekopen. Zie maar naar alle succesvolle voorgangers. Jezus, Martin Luther King, JFK, … Allemaal vermoord, en waarom eigenlijk? Omdat ze hun informatie tot kennis omzette en daar pragmatisch succes mee behaalde. 

Daarom zal je uw soelaas nooit bij de GGZ vinden, ze hebben enkel informatie en weten bij God niet hoe ze die moeten toepassen. Mensen zijn individuele unieke wezens waar je niet even een plannetje voor kan opstellen en daarna iedereen geholpen is hoor. Het is eigenlijk net daar waar het fout is beginnen lopen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg dan eens logisch zonder al uw bla bla hoe ge het gaat toepassen, voor eens en altijd. Wel gemakkelijk zo, de ander verwijten er niets van te begrijpen maar nooit 1 vraag concreet beantwoorden. Wat valt er dan samen te vatten? "TTC heeft schoon ideekes waar we verder niets mee kunnen" ??? En als je er dan niets mee kan, is dat de fout van anderen. Zie je die blinde vlekken nog wel bij jezelf of enkel bij anderen? Je kunt het niet pragmatisch omzetten. Dat is geen zonde hoor, niemand geraakt voorbij Babylon zonder dat met de dood te bekopen. Zie maar naar alle succesvolle voorgangers. Jezus, Martin Luther King, JFK, … Allemaal vermoord, en waarom eigenlijk? Omdat ze hun informatie tot kennis omzette en daar pragmatisch succes mee behaalde. Daarom zal je uw soelaas nooit bij de GGZ vinden, ze hebben enkel informatie en weten bij God niet hoe ze die moeten toepassen. Mensen zijn individuele unieke wezens waar je niet even een plannetje voor kan opstellen en daarna iedereen geholpen is hoor. Het is eigenlijk net daar waar het fout is beginnen lopen. 

De situatie is nog veel ernstiger dan we angstig vermoedden, zelfs de meest eenvoudige logica lukt al niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

De situatie is nog veel ernstiger dan we angstig vermoedden, zelfs de meest eenvoudige logica lukt al niet meer.

Dat is te merken, het is als een kind leren zwemmen zonder zelf te kunnen zwemmen. En dan dat kind verwijten niet te kunnen zwemmen zonder het ooit voorgedaan te hebben. En als het kind verdrinkt, was dat toch dat kind zijn eigen domme fout. Zeer logisch allemaal :) 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is te merken, het is als een kind leren zwemmen zonder zelf te kunnen zwemmen. En dan dat kind verwijten niet te kunnen zwemmen zonder het ooit voorgedaan te hebben. En als het kind verdrinkt, was dat toch dat kind zijn eigen domme fout. Zeer logisch allemaal :) 

Je vindt het dus om te lachen dat mensen dat niet eens weten? Heb je wel enig besef waar het nu precies over gaat? 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Je vindt het dus om te lachen dat mensen dat niet eens weten? Heb je wel enig besef waar het nu precies over gaat? 

Epistemologische obstakels. Maar wat je daar dan mee bedoeld heb je nog niet echt concreet gemaakt. Dat is nogal een breed gamma. Daar je ze in mijn hersenen ziet functioneren, zullen ze maar een blinde vlek voor mij zijn haha. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Epistemologische obstakels. Maar wat je daar dan mee bedoeld heb je nog niet echt concreet gemaakt. Dat is nogal een breed gamma. Daar je ze in mijn hersenen ziet functioneren, zullen ze maar een blinde vlek voor mij zijn haha. 

Al duizend keer, dat is nu net het punt. Daarom dat we vragen wat je nu heel die tijd gedaan hebt, in het wildeweg wat schieten en nog steeds weet je dat niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb hetzelfde als jij gedaan :D

Normaal denken mensen eerst dieper na over een gegeven situatie, zeker wanneer het over logica gaat. Maar zover komt het niet eens, is dat nu omdat we te dom zijn of omdat er simpelweg geen ernst of aandacht meer is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Normaal denken mensen eerst dieper na over een gegeven situatie, zeker wanneer het over logica gaat. Maar zover komt het niet eens, is dat nu omdat we te dom zijn of omdat er simpelweg geen ernst of aandacht meer is?

Beetje de combinatie van allemaal wellicht. Wat is er ernstig te nemen dan? We zijn mensen zonder bevoegdheid. Bepleiten wij hier wereldvrede, wereldoorlog, Christus eerst, Christus laatst, … het zal de wereld geen hol uitmaken. Ze zal daar niet door beinvloed worden. Zo logisch ben je hopelijk zelf nog?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Beetje de combinatie van allemaal wellicht. Wat is er ernstig te nemen dan? We zijn mensen zonder bevoegdheid. Bepleiten wij hier wereldvrede, wereldoorlog, Christus eerst, Christus laatst, … het zal de wereld geen hol uitmaken. Ze zal daar niet door beinvloed worden. Zo logisch ben je hopelijk zelf nog?

Je verschuift simpelweg het probleem, je weet nog steeds niet waar het over gaat. Dit wil zeggen dat de bevolking even dom is dan diegenen die ze alsmaar de schuld willen geven, dat is als Kafka maar toch blijven pretenderen er iets van begrepen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid