Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus neen, geen paradigmashift, gewoon terugkeren naar hoe het was. Het was goed, beter.

Vertel es naar welk jaartal zou jij nou eigenlijk precies terugwillen? 1986? 1965? 1804? 1594?

Ik ben is benieuwd waar je naar terug wilt exact om precies te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat er ook gezien, gedacht of gedaan wordt; er verandert niets in ons voordeel. Je hoeft dat niet uit te werken op mij omdat ik U daarop wijs. Het is wat het is. Het moet kapot voor we opnieuw kunnen beginnen. En alzo zal het ook geschieden, lees het er maar op na in de bijbel. Alles zal weer nieuw gemaakt worden, niet door een mensenhand. Dus sit back and enjoy the show.

Uiteraard is het verhaal van de nieuwe GGZ zeer dubieus en twijfelachtig, we kunnen immers niet spreken over een paradigmashift zonder overweldiging. Het is als zeggen dat je iedereen eerst zorg en angst gaat aanjagen om vervolgens misschien verwonderd te staan kijken dat de wachtlijsten nog veel langer geworden zijn, het omgekeerde van wat de nieuwe GGZ wilde bereiken. Mijn advies aan de nieuwe GGZ zou dus kunnen zijn om eerst eens goed te bestuderen wat precies ze nu in het goedbedoelende vaandel dragen, louter preventief om niet zelf in een psychose te belanden. Echt, het is werkelijk om schrik te krijgen, GGZ-experten die straks aan de basis liggen van WOIII en ze begrepen zelf niet waarom. Hallo, nog iemand daar?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Uiteraard is het verhaal van de nieuwe GGZ zeer dubieus en twijfelachtig, we kunnen immers niet spreken over een paradigmashift zonder overweldiging. Het is als zeggen dat je iedereen eerst zorg en angst gaat aanjagen om vervolgens misschien verwonderd te staan kijken dat de wachtlijsten nog veel langer geworden zijn, het omgekeerde van wat de nieuwe GGZ wilde bereiken. Mijn advies aan de nieuwe GGZ zou dus kunnen zijn om eerst eens goed te bestuderen wat precies ze nu in het goedbedoelende vaandel dragen, louter preventief om niet zelf in een psychose te belanden. Echt, het is werkelijk om schrik te krijgen, GGZ-experten die straks aan de basis liggen van WOIII en ze begrepen zelf niet waarom. Hallo, nog iemand daar?  

Maar de meerderheid wilt geen paradigmashift, geen veranderingen meer. We willen terug!!!!!!! De kracht van verandering werkte niet. Laten we dan terugkeren naar hoe het was wanneer het wel werkte. Waar ging het mis? Sta daar eens bij stil, waar, wanneer en hoe ging het mis. We weten toch waarom?

Je kan zo met de kraan open blijven dweilen of corrigeren wat er fout ging. Massa migratie, globalisme, fake-ugees, rapefugees, monarchieën, de EU, etc....

Dat is toch wat de Vlaming gekozen heeft? Of is het laatste verkiezingsresultaat aan uw neus voorbij gegaan? Maar wat is er gebeurd? Mensen die afgestraft werden in het kieshokje werden beloond met een posje in de EU. Dat heet dan democratie. Een klucht is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar de meerderheid wilt geen paradigmashift, geen veranderingen meer. We willen terug!!!!!!! De kracht van verandering werkte niet. Laten we dan terugkeren naar hoe het was wanneer het wel werkte. Waar ging het mis? Sta daar eens bij stil, waar, wanneer en hoe ging het mis. We weten toch waarom? Je kan zo met de kraan open blijven dweilen of corrigeren wat er fout ging. Massa migratie, globalisme, fake-ugees, rapefugees, monarchieën, de EU, etc.... Dat is toch wat de Vlaming gekozen heeft? Of is het laatste verkiezingsresultaat aan uw neus voorbij gegaan? Maar wat is er gebeurd? Mensen die afgestraft werden in het kieshokje werden beloond met een posje in de EU. Dat heet dan democratie. Een klucht is het.

Hallucinant is het, alle christenen zitten te wachten op een paradigmashift en plots wil niemand geen paradigmashift meer, en in de marge van deze nooit geziene evolutionaire gebeurtenis komt er nog iemand wat mopperen over het Kosmische Vlaanderen dat in het centrum van het heelal ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Hallucinant is het, alle christenen zitten te wachten op een paradigmashift en plots wil niemand geen paradigmashift meer, en in de marge van deze nooit geziene evolutionaire gebeurtenis komt er nog iemand wat mopperen over het Kosmische Vlaanderen dat in het centrum van het heelal ligt.

Jama hola! Er is een verschil tussen een paradigmashift bedacht en uitgevoerd door een mens dan door een God he. Groot verschil!

Ik zeg niet dat Vlaanderen het centrum is, maar ik voelde mij hier ooit thuis. Ik ben hier nochtans thuis en voel me vervreemd. Het is het centrum waar ik leef, waar ik me om bekommer. Wat andere landen doen boeit me minder, tenzij ze ons beïnvloeden.

En ja ik weet het, Vlaanderen is geen land. Maar na een onafhankelijkheid mag het dat best wel worden :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jama hola! Er is een verschil tussen een paradigmashift bedacht en uitgevoerd door een mens dan door een God he. Groot verschil! Ik zeg niet dat Vlaanderen het centrum is, maar ik voelde mij hier ooit thuis. Ik ben hier nochtans thuis en voel me vervreemd. Het is het centrum waar ik leef, waar ik me om bekommer. Wat andere landen doen boeit me minder, tenzij ze ons beïnvloeden. En ja ik weet het, Vlaanderen is geen land. Maar na een onafhankelijkheid mag het dat best wel worden 

Het is natuurlijk weer wat, door het oplossen van je eigen blinde vlekken voor jezelf stoornissen ontwikkelen die je de stuipen op het lijf jagen. Op dat moment is humor misschien nog je enige redmiddel om bestand te zijn tegen dat wat zich dagelijks aan je ogen voordoet, wat natuurlijk maar moeizaam lukt voor wie behept is met een lichte vorm van natuurlijk empathisch vermogen. Alsof het een afwijking is in de hersenen van bij je geboorte, je zal in deze wereld maar de brute pech hebben om niet steeds oorlog te willen.

9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar na een onafhankelijkheid mag het dat best wel worden.

Hebben dat voor onze straat ook gevraagd, zelfs met een aparte Centrale Bank. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei TTC:

Het is natuurlijk weer wat, door het oplossen van je eigen blinde vlekken voor jezelf stoornissen ontwikkelen die je de stuipen op het lijf jagen. Op dat moment is humor misschien nog je enige redmiddel om bestand te zijn tegen dat wat zich dagelijks aan je ogen voordoet, wat natuurlijk maar moeizaam lukt voor wie behept is met een lichte vorm van natuurlijk empathisch vermogen. Alsof het een afwijking is in de hersenen van bij je geboorte, je zal in deze wereld maar de brute pech hebben om niet steeds oorlog te willen.

Hebben dat voor onze straat ook gevraagd, zelfs met een aparte Centrale Bank. 

Bij mij is dat geen blinde vlek meer he. Iedereen wist dat ik zot geboren was, ik kwam dat ergens op mijn 30ste te weten. Na veel ongeloof toch maar aanvaard dat ik zo gestoord als iets ben. Want als de afgelopen jaren allemaal normaal zijn, dan ben ik zo zot als een achterdeur. Voor mij is dat nooit normaal geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Bij mij is dat geen blinde vlek meer he. Iedereen wist dat ik zot geboren was, ik kwam dat ergens op mijn 30ste te weten. Na veel ongeloof toch maar aanvaard dat ik zo gestoord als iets ben. Want als de afgelopen jaren allemaal normaal zijn, dan ben ik zo zot als een achterdeur. Voor mij is dat nooit normaal geweest.

Dan pas je perfect in deze wereld die het noorden totaal kwijt is, en straks wordt het nog veel erger omdat ze vandaag vergeten na te denken zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Dan pas je perfect in deze wereld die het noorden totaal kwijt is, en straks wordt het nog veel erger omdat ze vandaag vergeten na te denken zijn.

En omdat "ze" anders denken kunnen "wij" daar niets aan doen. 

Het is als geloven dat er nog een integratie zou plaatsnemen als het na generatie 4 uitmondde in barbaarse slachters die de dood verheerlijken.

Doe gewoon uw eigen ding en vergeet deze wereld. Komt mee op de beurs, wie weet zijt ge er zeer begaafd mee. Ik denk dat wel hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

En omdat "ze" anders denken kunnen "wij" daar niets aan doen. Het is als geloven dat er nog een integratie zou plaatsnemen als het na generatie 4 uitmondde in barbaarse slachters die de dood verheerlijken. Doe gewoon uw eigen ding en vergeet deze wereld. Komt mee op de beurs, wie weet zijt ge er zeer begaafd mee. Ik denk dat wel hoor.

Overigens, we kunnen ook het Reverse Debt System toepassen, op een rustige manier zodat de schok niet al te groot wordt. Zo zie je maar, eigenlijk zijn er maar weinig problemen hé, dat heb je met je geloof, je ziet dat niet.

49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Komt mee op de beurs, wie weet zijt ge er zeer begaafd mee.

Denk je dat we deze duivelse manipulaties al niet al een klein beetje beu zijn? Of weet je niet dat dit een christelijk forum is misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Overigens, we kunnen ook het Reverse Debt System toepassen, op een rustige manier zodat de schok niet al te groot wordt. Zo zie je maar, eigenlijk zijn er maar weinig problemen hé, dat heb je met je geloof, je ziet dat niet.

Denk je dat we deze duivelse manipulaties al niet al een klein beetje beu zijn? Of weet je niet dat dit een christelijk forum is misschien?

Aaah, mijn geloof is de blinde vlek? Ik zeg niet dat ik die oplossingen niet zie, ik vraag je: Hoe ga je ze toepassen? 
Het is als iemand die zegt alle migranten buiten te stampen, tot je vraagt hoe. Een betoog houden is iets anders dan het kunnen uitvoeren he.

En op een christelijk forum praten ze over monetaire zaken denk je? De beurs is monetair. En dat is niet om u te manipuleren, maar omdat ik denk dat jij goed met excel en cijfers bent. Het is meer om u een stapje in een andere richting te laten zetten dan verder te spartelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Aaah, mijn geloof is de blinde vlek? Ik zeg niet dat ik die oplossingen niet zie, ik vraag je: Hoe ga je ze toepassen? Het is als iemand die zegt alle migranten buiten te stampen, tot je vraagt hoe. Een betoog houden is iets anders dan het kunnen uitvoeren he. En op een christelijk forum praten ze over monetaire zaken denk je? De beurs is monetair. En dat is niet om u te manipuleren, maar omdat ik denk dat jij goed met excel en cijfers bent. Het is meer om u een stapje in een andere richting te laten zetten dan verder te spartelen.

De grootste blinde vlek der mensheid is diegene die je niet zien kan, maar ook niet missen kan. Op een christelijk forum praten ze over de absurditeit van het geldspelletje dat duivels genoemd wordt, zo absurd dat je zelfs de talrijke sociale alternatieven als een probleem gaat zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

De grootste blinde vlek der mensheid is diegene die je niet zien kan, maar ook niet missen kan. Op een christelijk forum praten ze over de absurditeit van het geldspelletje dat duivels genoemd wordt, zo absurd dat je zelfs de talrijke sociale alternatieven als een probleem gaat zien.

Maar wat maakt het uit dat anderen of ik ze als problematisch zien? You can't please them all. Anderen zouden u ook niet mogen tegenhouden, nooit. Het zou u ook meer sieren als je die frustraties uitwerkt op de bevoegdheden en niet op uw mede burgers. Het hoeft tussen ons geen versus te zijn, featuring op  de  beurs zou beter zijn. ? ahaha

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Maar wat maakt het uit dat anderen of ik ze als problematisch zien? You can't please them all. Anderen zouden u ook niet mogen tegenhouden, nooit. Het zou u ook meer sieren als je die frustraties uitwerkt op de bevoegdheden en niet op uw mede burgers. Het hoeft tussen ons geen versus te zijn, featuring op  de  beurs zou beter zijn. ahaha

Het is ongezien in de menselijke geschiedenis, en toch zien ze het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het is ongezien in de menselijke geschiedenis, en toch zien ze het niet.

Dat is te verklaren waarop mensen nu hun aandacht massaal vestigen. Zichzelf en wat ze kunnen kopen, likes krijgen op facebook, opkijken naar "iconen" die zich lieten opkopen als hoeren van babylon, mind control, smartphone, media, politiek, ...

De grote misleiding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is te verklaren waarop mensen nu hun aandacht massaal vestigen. Zichzelf en wat ze kunnen kopen, likes krijgen op facebook, opkijken naar "iconen" die zich lieten opkopen als hoeren van babylon, mind control, smartphone, media, politiek, ... De grote misleiding.

Ben al lang blij dat je geen diepte herkend, het zou misschien nog erger kunnen worden.

20 minuten geleden zei Plume:

Het gaat om deflatie van u flatulentie zeg maar weetuwel.

Dat woord kende ik nog niet, dank. Dan kunnen we verder met de paraconsistente logica van irrationeel doordachte economische systemen, al waarin deflatie niet voorkomt als optie maar wel in het verborgen gebied van het Jehori-venster terug te vinden is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ben al lang blij dat je geen diepte herkend, het zou misschien nog erger kunnen worden.

Diepte? Het is toch niet moeilijk te beantwoorden? Je zou even je megalomanie opzij kunnen schuiven en ook eens luisteren naar de ander.

Nogmaals, het zijn mooie ideeën en alternatieven maar hoe ga je ze invoeren? En vind je het zelf normaal die frustratie op andere uit te werken omdat je die simpele vragen niet kan beantwoorden? Dan wat cryptische teksten schrijven die alle kanten uit kunnen gaan om dan neer te kijken omdat ik het zogezegd niet samen gevat krijg?

Het is uw topic he, jij moet het samenvatten en als je het niet kan dan is dat dearly noted.

Deze zever eindigt hier. Succes ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Fundamenteel:

Beetje de combinatie van allemaal wellicht. Wat is er ernstig te nemen dan? We zijn mensen zonder bevoegdheid. Bepleiten wij hier wereldvrede, wereldoorlog, Christus eerst, Christus laatst, … het zal de wereld geen hol uitmaken.

 

Op 6-11-2019 om 10:11 zei Aristarkos:

De enige die dat kan bewerkstelligen is Christus in zijn tweede komst en Hij zal wel leiding geven, tot die tijd zal het alleen maar erger worden.

Aristarkos


Wat denk je, Fundamenteel, zullen Christus en de Zijnen bij de Wederkomst migranten uitsluiten of juist zonder aanzien des stigmaas  insluiten? Hun hun tentjes uitschoppen, zoals in Parijs gebeurt, of alle mensen zonder aanziens des persoons gerechtigheid geven?  Wie zal Hij doen opstaan, troosten en een plek geven, de stigmatiserenden of de gestigmatiseerden?

Op 6-11-2019 om 13:06 zei Fundamenteel:

Ja Jezus is Heer des heren en Koning der koningen. Maar zolang Hij niet van Zijn wolk komt is niemand bevoegd :)

Zo gemakkelijk werkt dat niet. Christendom is het mooiste maar ook moeilijkste geloof. Tenminste als je het serieus neemt. Met de mond belijden is geen christendom. Een christen loochent zichzelf en zet Christus overal eerst. Geen gemakkelijk voorbeeld te volgen. Gedenk dat Hij stierf voor anderen, smeekte aan God (dus toch angst kende) de beker aan Hem te laten passeren. Maar dan zei Jezus dat niet Zijn wil zal geschieden maar Gods wil zal geschieden. 

 

Mooi. Dus je weet het wel. 

19 uur geleden zei Fundamenteel:

Zeg dan eens logisch zonder al uw bla bla hoe ge het gaat toepassen, voor eens en altijd. Wel gemakkelijk zo, de ander verwijten er niets van te begrijpen maar nooit 1 vraag concreet beantwoorden. Wat valt er dan samen te vatten? "TTC heeft schoon ideekes waar we verder niets mee kunnen" ??? En als je er dan niets mee kan, is dat de fout van anderen. Zie je die blinde vlekken nog wel bij jezelf of enkel bij anderen? ?

Je kunt het niet pragmatisch omzetten. Dat is geen zonde hoor, niemand geraakt voorbij Babylon zonder dat met de dood te bekopen. Zie maar naar alle succesvolle voorgangers. Jezus, Martin Luther King, JFK, … Allemaal vermoord, en waarom eigenlijk? Omdat ze hun informatie tot kennis omzette en daar pragmatisch succes mee behaalde. 

 

Dit begrijp ik nou weer niet. Jezus een succesvolle voorganger gelijk aan MLK en JFK,  die vermoord zou zijn omdat ie zijn kennis zou hebben omgezet en daar  pragmatisch succes mee behaalde? 

Wie is Jezus dan voor jou? Iemand die vermoord is om zijn kennis en pragmatisch succes of God die Zijn Leven gaf voor allen

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Plume:

 


Wat denk je, Fundamenteel, zullen Christus en de Zijnen bij de Wederkomst de moslims en de migranten uitsluiten of juist zonder aanzien des stigmaas  insluiten? Hun hun tentjes uitschoppen, zoals in Parijs gebeurt, of alle mensen zonder aanziens des persoons gerechtigheid geven?  Wie zal Hij doen opstaan, troosten en een plek geven, de stigmatiserenden of de gestigmatiseerden?

Mooi. Dus je weet het wel. 

Dit begrijp ik nou weer niet. Jezus een succesvolle voorganger gelijk aan MLK en JFK,  die vermoord zou zijn omdat ie zijn kennis zou hebben omgezet en daar  pragmatisch succes mee behaalde?

Wie is Jezus dan voor jou? Iemand die vermoord is om zijn kennis en pragmatisch succes of God die Zijn Leven gaf voor allen

Dat weet ik niet hoor. Jezus verbaast, dus wat Hij ermee zal doen is één groot vraagteken. Wel geloof ik dat de islam de geest van de anti christ waarvoor wij gewaarschuwd zijn in het NT. Het is niet omdat iemand moslim is, deze ook zondig is. Maar als iemand denkt dat je van God mag doden, dan ben je niet met GOD bezig, dat is van de duivel. Deze zullen denk ik wel naar de poel der eeuwig vuur gaan na de 2e dood.

Jezus genas zieken? Als dat niet succesvol is (voor die tijd), wat dan wel? De vergelijking met JFK en MLK is wat ver gezocht, maar mensen die opkomen voor gerechtigheid en daar te veel succes mee bereiken worden gekraakt, gebroken, geridiculiseerd, vermoord. Daarna, jaren later, dringt de boodschap van deze mensen pas echt door, maar dan zijn ze al vermoord.

Jezus is iemand die succesvol was, vrij van zonde en kwam ter redding van alle mensen (maar dan moeten ze er wel voor kiezen en naar leven.) Anders 2e dood en geen opstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Fundamenteel:

Diepte? Het is toch niet moeilijk te beantwoorden? Je zou even je megalomanie opzij kunnen schuiven en ook eens luisteren naar de ander. Nogmaals, het zijn mooie ideeën en alternatieven maar hoe ga je ze invoeren? En vind je het zelf normaal die frustratie op andere uit te werken omdat je die simpele vragen niet kan beantwoorden? Dan wat cryptische teksten schrijven die alle kanten uit kunnen gaan om dan neer te kijken omdat ik het zogezegd niet samen gevat krijg? Het is uw topic he, jij moet het samenvatten en als je het niet kan dan is dat dearly noted. Deze zever eindigt hier. Succes ermee.

Je hebt er geen vat meer op hé, dat komt omdat steeds meer mensen je spel doorzien.

1 uur geleden zei Plume:

Het gaat om deflatie van u flatulentie zeg maar weetuwel.

De flatulente economie is een spelvorm waarin de magie van het verdampende geld niet langer in vraag gesteld wordt, maar ons wel bezig houdt met de vraag waar al het geld dan naartoe is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Je hebt er geen vat meer op hé, dat komt omdat steeds meer mensen je spel doorzien.

De flatulente economie is een spelvorm waarin de magie van het verdampende geld niet langer in vraag gesteld wordt, maar ons wel bezig houdt met de vraag waar al het geld dan naartoe is.

Het is eerder andersom vrees ik, maar uw hoogmoedswaanzin staat u niet toe dat in te zien. Je eigen blinde vlekken ongeveer.

Want je beseft goed genoeg dat je ze nooit ingevoerd krijgt onder de huidige omstandigheden en dat andermans begrip daar weinig aan zal veranderen. 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
46 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is eerder andersom vrees ik, maar uw hoogmoedswaanzin staat u niet toe dat in te zien. Je eigen blinde vlekken ongeveer. Want je beseft goed genoeg dat je ze nooit ingevoerd krijgt onder de huidige omstandigheden en dat andermans begrip daar weinig aan zal veranderen. 

Het grootste probleem der mensheid is de tijd die ze niet benutten om allerhande problemen op te lossen, zo wordt de GGZ bezigheidstherapie en herstel onmogelijk geacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid