Spring naar bijdragen

Tussen waan en mysterie, de schuldenberg.


Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei Fundamenteel:

Liefde mag toch gedijen? Zou straf zijn als dat niet mocht he? Zo dictatoriaal zijn ze nog niet he. 

Het is echt zo, vroeger dacht ik intuïtief dat de Bitcoin bedoeld was om het hedendaagse geldsysteem te hekelen, een moderne karikatuur waarin de goudmijn vervangen werd door een virtuele mijn. Het is pas na diepgaander contemplatie is dat ik daar zeker van geworden ben, geloof is daarom ook een krachtig middel om te onthechten van wat ik geloof, niets is waar. Ja, misschien wel, naar analogie zouden we dan evengoed de schuldenberg kunnen vervangen door een berg olijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 800
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dat is het antwoord, begin aan de basis en zie dan naar de verstrengeling en neveneffecten die hierop volgen, daarbinnen ga jij op zoek naar allerhande complotten en schuldigen. En wie aan de basis ie

Metacognitie betekent letterlijk ‘denken over denken’, heel misschien is dat de reden wel waarom werkloosheid een bedreiging vormt voor de wijze hoe onze samenleving georganiseerd is? Ja, het vergt ev

Volgens het pragmatische waarheidsconcept is iets pas ‘waar’ als het ook samenhangt met onze belangen, het overige is ‘onwaar’. En omdat mensen verschillende belangen nastreven kunnen we logischerwijs

2 uur geleden zei TTC:

Het is echt zo, vroeger dacht ik intuïtief dat de Bitcoin bedoeld was om het hedendaagse geldsysteem te hekelen, een moderne karikatuur waarin de goudmijn vervangen werd door een virtuele mijn. Het is pas na diepgaander contemplatie is dat ik daar zeker van geworden ben, geloof is daarom ook een krachtig middel om te onthechten van wat ik geloof, niets is waar. Ja, misschien wel, naar analogie zouden we dan evengoed de schuldenberg kunnen vervangen door een berg olijven.

En dan komt Facebook ook nog met een eigen munt binnenkort af. Cash geld zal wellicht verdwijnen, wat is uw mening daarop?

We leven in een schijnrealiteit, maar dat wil niet zeggen dat ze u niet kan treffen. De gatekeepers van deze realiteit zullen ervoor zorgen dat de mensheid altijd onderdrukt zal blijven. Daarom is het oorlog en geen debat meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

En dan komt Facebook ook nog met een eigen munt binnenkort af. Cash geld zal wellicht verdwijnen, wat is uw mening daarop? We leven in een schijnrealiteit, maar dat wil niet zeggen dat ze u niet kan treffen. De gatekeepers van deze realiteit zullen ervoor zorgen dat de mensheid altijd onderdrukt zal blijven. Daarom is het oorlog en geen debat meer.

Het probleem van m’n obsessie is dat het tot een resultaat geleid heeft dat cognitief nogal schokkend kan zijn, en daarbovenop een luxeprobleem omdat er meerdere manieren zijn om hetzelfde resultaat te realiseren. En de combinatie van dit luxeprobleem en het simpele feit dat een andere manier van denken gebruikt wordt, maakt het quasi onmogelijk om er een dialoog over te voeren zonder misinterpretaties en bijhorende turbulentie. Dit weten rest, net zoals de pijn en het verdriet bij het zien van een wereld die strijd levert tegen problemen die in stand worden gehouden door de manier hoe daarover gedacht wordt. Ergo, de voor mij innerlijk ervaren machteloosheid en eenzaamheid ligt niet gelegen in het niet weten dan wel in de haast onmogelijke opgave om deze kennis te laten doorstromen op een manier dat we er vreedzaam mee kunnen omgaan, wat allerminst gegarandeerd kan worden gezien de vele belangen die hieraan gekoppeld kunnen worden. Kortom, het is daarom perfect mogelijk om een aantal psychische ongemakken inhoudelijk ten diepste te begrijpen maar geen zekerheid dat GGZ-experten of anderen ook bereid zullen gevonden worden om hetzelfde proces te doorlopen, ondanks het resultaat dat finaal verbluffend eenvoudig is. Daarom, het past op een bierviltje, alternatieve oplossingen voor het mondiale schuldencomplex.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Het probleem van m’n obsessie is dat het tot een resultaat geleid heeft dat cognitief nogal schokkend kan zijn, en daarbovenop een luxeprobleem omdat er meerdere manieren zijn om hetzelfde resultaat te realiseren. En de combinatie van dit luxeprobleem en het simpele feit dat een andere manier van denken gebruikt wordt, maakt het quasi onmogelijk om er een dialoog over te voeren zonder misinterpretaties en bijhorende turbulentie. Dit weten rest, net zoals de pijn en het verdriet bij het zien van een wereld die strijd levert tegen problemen die in stand worden gehouden door de manier hoe daarover gedacht wordt. Ergo, de voor mij innerlijk ervaren machteloosheid en eenzaamheid ligt niet gelegen in het niet weten dan wel in de haast onmogelijke opgave om deze kennis te laten doorstromen op een manier dat we er vreedzaam mee kunnen omgaan, wat allerminst gegarandeerd kan worden gezien de vele belangen die hieraan gekoppeld kunnen worden. Kortom, het is daarom perfect mogelijk om een aantal psychische ongemakken inhoudelijk ten diepste te begrijpen maar geen zekerheid dat GGZ-experten of anderen ook bereid zullen gevonden worden om hetzelfde proces te doorlopen, ondanks het resultaat dat finaal verbluffend eenvoudig is. Daarom, het past op een bierviltje, alternatieve oplossingen voor het mondiale schuldencomplex.

Zou je uzelf niet eens het grootste geschenk ter aarde geven? Dit allen lossen en iets vastgrijpen wat in uw belang werkt?

Zo wou de ggz mij volstampen met pillen, het ging nooit zo slecht als toen. Later las ik de bijsluiter: “kan zelfdoding veroorzaken”.

Je bent niet machteloos, maar je raadpleegt niet de juiste macht geloof ik. Ga eens nederig en oprecht tot God huilen als een klein kind, daar is niet schaamte in. Het is mijn sterkste eigenschap: God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Zou je uzelf niet eens het grootste geschenk ter aarde geven? Dit allen lossen en iets vastgrijpen wat in uw belang werkt? Zo wou de ggz mij volstampen met pillen, het ging nooit zo slecht als toen. Later las ik de bijsluiter: “kan zelfdoding veroorzaken”. Je bent niet machteloos, maar je raadpleegt niet de juiste macht geloof ik. Ga eens nederig en oprecht tot God huilen als een klein kind, daar is niet schaamte in. Het is mijn sterkste eigenschap: God.

Heb je er uiteindelijk al iets van begrepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Heb je er uiteindelijk al iets van begrepen?

Je ziet eindeloze wegen maar ervaart toch machteloosheid. Zoiets toch? Wel, neem een ander pad. Alle wegen die je aanhaalt dienen u niet, integendeel. Het is van boze machten afkomstig. 

De schuldencomplex is niet de uwe, ze zijn vorstendommen die ze op u vertalen. Waarom zou de ggz eigenlijk betrokken moeten worden bij die schuldencomplex? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je ziet eindeloze wegen maar ervaart toch machteloosheid. Zoiets toch? Wel, neem een ander pad. Alle wegen die je aanhaalt dienen u niet, integendeel. Het is van boze machten afkomstig. De schuldencomplex is niet de uwe, ze zijn vorstendommen die ze op u vertalen. Waarom zou de ggz eigenlijk betrokken moeten worden bij die schuldencomplex? 

De klus is nu grotendeels geklaard en kristalhelder voor wie er interesse in wil hebben, wat rest is telkens opnieuw, zij het aanvankelijk misschien niet eens bewust hiervan, in verwarring gebracht te worden waardoor mogelijkerwijs opnieuw twijfel kan ontstaan, en innerlijke tweestrijd die ook levenslang kan aanslepen. Het is naar mijn doordachte overtuiging in deze, zij het metacognitief bekeken, bijzondere psychische cluster dat een antwoord kan gevonden voor het herstel van een aantal psychische ongemakken van waaruit, hoe goedbedoeld ook, diverse vormen van therapie niet toereikend kunnen geacht worden. Het verklaart niet enkel het wantrouwen van veel lotgenoten jegens de GGZ maar tegelijk ook het inhoudelijke onbegrip, zelfs angst, jegens diverse psychische stoornissen. En finaal valt niemand iets te verwijten aangezien we niet kunnen weten wat we niet weten, het is pas door dit ontwikkelings- en/of hertelproces effectief te doorlopen dat diverse diepere inzichten zich ontvouwen, niet eerder. En dat is geen proces dat we eventjes via een workshop kunnen klaren maar voor het betrokken individu een zwaar bevochten geestelijke worsteling die, zonder de hulpbereidheid van ervaringsdeskundigen, zeer lang kan duren, zelfs zonder garantie op succes. Gemakshalve, it’s all in the mind.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei TTC:

De klus is nu grotendeels geklaard en kristalhelder voor wie er interesse in wil hebben, wat rest is telkens opnieuw, zij het aanvankelijk misschien niet eens bewust hiervan, in verwarring gebracht te worden waardoor mogelijkerwijs opnieuw twijfel kan ontstaan, en innerlijke tweestrijd die ook levenslang kan aanslepen. Het is naar mijn doordachte overtuiging in deze, zij het metacognitief bekeken, bijzondere psychische cluster dat een antwoord kan gevonden voor het herstel van een aantal psychische ongemakken van waaruit, hoe goedbedoeld ook, diverse vormen van therapie niet toereikend kunnen geacht worden. Het verklaart niet enkel het wantrouwen van veel lotgenoten jegens de GGZ maar tegelijk ook het inhoudelijke onbegrip, zelfs angst, jegens diverse psychische stoornissen. En finaal valt niemand iets te verwijten aangezien we niet kunnen weten wat we niet weten, het is pas door dit ontwikkelings- en/of hertelproces effectief te doorlopen dat diverse diepere inzichten zich ontvouwen, niet eerder. En dat is geen proces dat we eventjes via een workshop kunnen klaren maar voor het betrokken individu een zwaar bevochten geestelijke worsteling die, zonder de hulpbereidheid van ervaringsdeskundigen, zeer lang kan duren, zelfs zonder garantie op succes. Gemakshalve, it’s all in the mind.

En waar ontstaat die tweestrijd? Waar anderen zoals "ervaringsdeskundigen" in uw hoofd kruipen. Ik heb nog nooit iemand beter weten worden van de ggz. Het is een vorm van domesticatie. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

En waar ontstaat die tweestrijd? Waar anderen zoals "ervaringsdeskundigen" in uw hoofd kruipen. Ik heb nog nooit iemand beter weten worden van de ggz. Het is een vorm van domesticatie. 

Die tweestrijd ontstaat door altijd de schuld te leggen bij de duivel maar zelf niet te begrijpen dat de duivel in verwarring is waardoor de perceptie ontstaat dat er zoiets als een duivel bestaat, heb je vijand lief zou dan logischerwijs kunnen betekenen dat de duivel jouw hulp nodig heeft vanuit het verrijkte inzicht dat je hierover hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Die tweestrijd ontstaat door altijd de schuld te leggen bij de duivel maar zelf niet te begrijpen dat de duivel in verwarring is waardoor de perceptie ontstaat dat er zoiets als een duivel bestaat, heb je vijand lief zou dan logischerwijs kunnen betekenen dat de duivel jouw hulp nodig heeft vanuit het verrijkte inzicht dat je hierover hebt. 

Dus je gelooft niet in de duivel? Is dat niet zijn grootste truk? 

De duivel heeft voldoende hulp op deze wereld, daarom is er een tegengewicht nodig terug in balans te komen. Het is als M die me constant zegt: “Je zou in de politiek moeten gaan.” Maar zodra ik me politiek engageer ben ik verloren. Het is een heers en verdeel beleid. Christus is Koning en sprak reeds. Dat ik vijanden in de politiek liefheb is om er van te leren, niet om ze te helpen. 

Alles moet nu vanuit een christelijk beleid uitgevoerd worden of het is van de duivel. Liefhebben wil niet zeggen er gemeenschap mee hebben. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus je gelooft niet in de duivel? Is dat niet zijn grootste truk? De duivel heeft voldoende hulp op deze wereld, daarom is er een tegengewicht nodig terug in balans te komen. Het is als M die me constant zegt: “Je zou in de politiek moeten gaan.” Maar zodra ik me politiek engageer ben ik verloren. Het is een heers en verdeel beleid. Christus is Koning en sprak reeds. Dat ik vijanden in de politiek liefheb is om er van te leren, niet om ze te helpen. Alles moet nu vanuit een christelijk beleid uitgevoerd worden of het is van de duivel. Liefhebben wil niet zeggen er gemeenschap mee hebben. 

Als tijd en ruimte illusie zijn, waarom zou je dan willen wachten op een gunstige stand van de sterren om je haar te laten knippen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

Waarom zou je überhaupt denken dat de duivel bestaat in een illusie?

Omdat de illusie een creatie is die een duistere macht overgenomen heeft. Dus overstijg de waan met waarheid. De waarheid is geen “wat” kwestie maar “wie” kwestie. Leugenaars als wolven in schaapsklederen zullen ons nooit de oplossing bieden, zij dienen in de letterlijke zin opgelost te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Omdat de illusie een creatie is die een duistere macht overgenomen heeft. Dus overstijg de waan met waarheid. De waarheid is geen “wat” kwestie maar “wie” kwestie. Leugenaars als wolven in schaapsklederen zullen ons nooit de oplossing bieden, zij dienen in de letterlijke zin opgelost te worden.

Moest ik ooit politieker worden dan zou ik het toch anders doen, ik zou om de haverklap wetten veranderen op een manier dat de begroting nooit klopt en de bevolking toch denkt dat ik m’n job ernstig neem. Ik zou andere partijen dan vragen om hetzelfde te doen op een manier dat het lijkt dat we tegen elkaar strijden zodat regelmatige verkiezingen een reden van bestaan hebben. En wat ik vooral niet zou doen is de bevolking in kennis stellen van allerhande sociale alternatieven, eerlijk gezegd omdat ik ze ook niet ken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Moest ik ooit politieker worden dan zou ik het toch anders doen, ik zou om de haverklap wetten veranderen op een manier dat de begroting nooit klopt en de bevolking toch denkt dat ik m’n job ernstig neem. Ik zou andere partijen dan vragen om hetzelfde te doen op een manier dat het lijkt dat we tegen elkaar strijden zodat regelmatige verkiezingen een reden van bestaan hebben. En wat ik vooral niet zou doen is de bevolking in kennis stellen van allerhande sociale alternatieven, eerlijk gezegd omdat ik ze ook niet ken.

Heerlijke ironie :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Heerlijke ironie 

De absurde helden anno 2019 hebben zich na veel levenservaring en introspectieve studie eindelijk weten aan te passen aan de waan van de dag, gedreven door hoop en liefde doen ze nog een ultieme poging om door te geven wat ze eerder niet begrepen. Hun pogingen om meer verbinding en harmonie te realiseren zijn echter als kamikaze, niet omdat het technisch gezien niet zou kunnen maar omdat de mensheid nu eenmaal gevangen zit in systemen die als een auto-immuunziekte vooruit worden geschoven met de absurde veronderstelling dat het zonder aanpassing morgen wel anders zal worden. De term absurde held komt daarom ook niet zomaar uit de lucht gevallen, het is werkelijk tragisch absurd voor wie dit begrijpen wil. En erger, zelfs de GGZ begrijpt niet waar ze het over hebben, alsof elementaire logica geen optie meer is en het selectieve geheugen als een stuk zeep functioneert. De absurde helden produceren psychodramatische exposities aan de lopende band, voor zij die wakker willen worden en het spel meespelen. Nee, ze zien dit niet als een grap maar levensecht, de absurde helden lijden diep innerlijk dan ook veel pijn en verdriet wat ze maar al te vaak camoufleren in een absurde poging om anderen nog hoopvol te kunnen inspireren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-9-2019 om 15:40 zei Fundamenteel:

Omdat de illusie een creatie is die een duistere macht overgenomen heeft.

Wie lang genoeg aan z’n herstelonderzoek werkt komt misschien uit bij de Bijbelse Prediker, in zekere zin vergelijkbaar met het filosofische absurdisme of de drie guna's van de Hindoes. Alles is het najagen van lucht en wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart, stelt hij. Koppel hieraan, zoals door elke rechtgeaarde insider zal bevestigd worden, de tragische absurditeit van het hedendaagse monetaire systeem en dan kom je al heel dicht in de buurt van hoe veel lotgenoten binnen de GGZ, zij het misschien zonder hier technisch de vinger op te kunnen leggen, zich voelen. En de GGZ zou dit ondanks al hun prachtige studiewerken allemaal niet begrijpen? Echt, ik wil een eindje meegaan in het potentiële onbegrip maar om nu te zeggen dat dit alles occulte wetenschap betreft?

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei TTC:

Wie lang genoeg aan z’n herstelonderzoek werkt komt misschien uit bij de Bijbelse Prediker, in zekere zin vergelijkbaar met het filosofische absurdisme of de drie guna's van de Hindoes. Alles is het najagen van lucht en wie kennis vermeerdert, vermeerdert smart, stelt hij. Koppel hieraan, zoals door elke rechtgeaarde insider zal bevestigd worden, de tragische absurditeit van het hedendaagse monetaire systeem en dan kom je al heel dicht in de buurt van hoe veel lotgenoten binnen de GGZ, zij het misschien zonder hier technisch de vinger op te kunnen leggen, zich voelen. En de GGZ zou dit ondanks al hun prachtige studiewerken allemaal niet begrijpen? Echt, ik wil een eindje meegaan in het potentiële onbegrip maar om nu te zeggen dat dit alles occulte wetenschap betreft?

Alles is een alomvattend woord. Maar iedere infrastructuur (ggz, banken, scholen, universiteiten) staan wel onder controle van die duistere machten en vorstendommen.

De ggz gaat u nooit kunnen genezen. Enkel begeleiden/misleiden. Maar moesten we niet vanuit duistere machten vertrekken, 1 had nooit ggz nodig.

Bekijk ook eens de afgelopen 50 jaar, scroll zo eens door kranten van toen tot nu. We worden met massa’s angsten opgedrukt wat geheid is tot massa psychoses te leiden. Niet dat ik bang ben, maar ik beperk het groter plaatje niet tot mezelf.

13 uur geleden zei TTC:

De absurde helden anno 2019 hebben zich na veel levenservaring en introspectieve studie eindelijk weten aan te passen aan de waan van de dag, gedreven door hoop en liefde doen ze nog een ultieme poging om door te geven wat ze eerder niet begrepen. Hun pogingen om meer verbinding en harmonie te realiseren zijn echter als kamikaze, niet omdat het technisch gezien niet zou kunnen maar omdat de mensheid nu eenmaal gevangen zit in systemen die als een auto-immuunziekte vooruit worden geschoven met de absurde veronderstelling dat het zonder aanpassing morgen wel anders zal worden. De term absurde held komt daarom ook niet zomaar uit de lucht gevallen, het is werkelijk tragisch absurd voor wie dit begrijpen wil. En erger, zelfs de GGZ begrijpt niet waar ze het over hebben, alsof elementaire logica geen optie meer is en het selectieve geheugen als een stuk zeep functioneert. De absurde helden produceren psychodramatische exposities aan de lopende band, voor zij die wakker willen worden en het spel meespelen. Nee, ze zien dit niet als een grap maar levensecht, de absurde helden lijden diep innerlijk dan ook veel pijn en verdriet wat ze maar al te vaak camoufleren in een absurde poging om anderen nog hoopvol te kunnen inspireren.

Er is geen harmonie en verbondenheid. Er is oorlog. Spiritueel en fysiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:

Alles is een alomvattend woord. Maar iedere infrastructuur (ggz, banken, scholen, universiteiten) staan wel onder controle van die duistere machten en vorstendommen.

Ik zou het geen duistere machten willen noemen, maar simpel een gevolg van menselijke machtswellust. Terwijl 0,01% van de mensheid reeds bijna 50% van de wereldeconomie in handen heeft via poliek gelobby, moet de rest steeds meer vechten om de kruimeltjes ten koste van nog kwetsbaardere mensen. Veel banen zijn reeds verdwenen omdat multinationals in het nieuwe globalisme legaal van land naar land springen om de armste en goedkoopste arbeidskrachten te verkrijgen. We leven in een tijd waarin zelfs linkse mensen rechts stemmen om henzelf en hun gezin te kunnen onderhouden. Van de rijke multinationals kunnen we realistisch gezien nou eenmaal geen geld verwachten, maar gelukkig kan men nog de asielzoekers aanpakken en op de ouderen, chronisch zieken, verplegend personeel, kunst & cultuur, etc., bezuinigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Chaim:

Ik zou het geen duistere machten willen noemen, maar simpel een gevolg van menselijke machtswellust. Terwijl 0,01% van de mensheid reeds bijna 50% van de wereldeconomie in handen heeft via poliek gelobby, moet de rest steeds meer vechten om de kruimeltjes ten koste van nog kwetsbaardere mensen. Veel banen zijn reeds verdwenen omdat multinationals in het nieuwe globalisme legaal van land naar land springen om de armste en goedkoopste arbeidskrachten te verkrijgen. We leven in een tijd waarin zelfs linkse mensen rechts stemmen om henzelf en hun gezin te kunnen onderhouden. Van de rijke multinationals kunnen we realistisch gezien nou eenmaal geen geld verwachten, maar gelukkig kan men nog de asielzoekers aanpakken en op de ouderen, chronisch zieken, verplegend personeel, kunst & cultuur, etc., bezuinigen.

Dat komt omdat je niet gelooft. Ik geloof wel in de zondeval en dat iedere zonde daarvan afkomstig is. Een zonde is als een steen in water gooien.

(hiermee zeg ik niet dat je ongelijk hebt, ik weerleg ons verschil in perceptie)

We stemmen lang niet meer voor ons geld, er is nu maar 1 prioriteit en we weten allen wat. Dit fenomeen staat in de religies bekend als de heilige oorlog, de Armageddon. It has begon. Het midden is dood, er is geen tussenweg. Voor of tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Alles is een alomvattend woord. Maar iedere infrastructuur (ggz, banken, scholen, universiteiten) staan wel onder controle van die duistere machten en vorstendommen. De ggz gaat u nooit kunnen genezen. Enkel begeleiden/misleiden. Maar moesten we niet vanuit duistere machten vertrekken, 1 had nooit ggz nodig. Bekijk ook eens de afgelopen 50 jaar, scroll zo eens door kranten van toen tot nu. We worden met massa’s angsten opgedrukt wat geheid is tot massa psychoses te leiden. Niet dat ik bang ben, maar ik beperk het groter plaatje niet tot mezelf. Er is geen harmonie en verbondenheid. Er is oorlog. Spiritueel en fysiek.

Het is altijd al een bijzondere vraag geweest wanneer het individuele valse zelf zichzelf realiseert en/of connectie maakt met zijn/haar ware zelf, in hoeverre zijn er dan ook verschillende ware zelven? Of andersom, is er slechts één waar zelf dat zich voordoet als zovele meer of minder bewuste valse zelven van waaruit religie of het streven naar zelfrealisatie verklaard kan worden? In ieder geval kan dit thema leiden tot de grootste verwarring voor een individu, zelfs heel wat zowel innerlijke als uiterlijke conflicten wanneer het valse en ware zelf in aanraking komen met elkaar. Over misvatting, misbruik, misleiding, miscommunicatie, wantrouwen en wartaal, om voorzichtig mee te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei TTC:

Het is altijd al een bijzondere vraag geweest wanneer het individuele valse zelf zichzelf realiseert en/of connectie maakt met zijn/haar ware zelf, in hoeverre zijn er dan ook verschillende ware zelven? Of andersom, is er slechts één waar zelf dat zich voordoet als zovele meer of minder bewuste valse zelven van waaruit religie of het streven naar zelfrealisatie verklaard kan worden? In ieder geval kan dit thema leiden tot de grootste verwarring voor een individu, zelfs heel wat zowel innerlijke als uiterlijke conflicten wanneer het valse en ware zelf in aanraking komen met elkaar. Over misvatting, misbruik, misleiding, miscommunicatie, wantrouwen en wartaal, om voorzichtig mee te zijn.

Wat is het ware zelf als de ene kant van God is en de andere kant van de satan? Niet het midden daarvan alleszins. 

Het valse en het ware voor jou is dan voor mij God en de satan. Om even in dezelfde context te blijven, wat ik overigens altijd poogde te doen maar nu duidelijker nuanceer. ;)

Het “zelf” is gevallen en misleidt tot het punt dat ze goed niet meer van kwaad kan onderscheiden. Naar mijn mening is religie niet de weg naar verlossing. Als mensen lijfstraffen en bloedoffers op God gaan vertalen vind ik ook dat we voorzichtig moeten zijn. 

Ik mocht sedert kleuter mijn ware zelf niet zijn, jij wel? We worden misvormd en dat je dit nu gelooft of niet, dat komt omdat een duistere macht onze infrastructuren geïnfiltreerd heeft. Ze zijn de hoeren van Babylon die u gif schenken. Niet dat de individuen van Babylon zich daar altijd bewust van zijn, maar allen zullen zeggen machteloos tegen het (beesten)systeem te staan. Gerechtigheid is te koop, geen recht.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wat is het ware zelf als de ene kant van God is en de andere kant van de satan? Niet het midden daarvan alleszins. Het valse en het ware voor jou is dan voor mij God en de satan. Om even in dezelfde context te blijven, wat ik overigens altijd poogde te doen maar nu duidelijker nuanceer. Het “zelf” is gevallen en misleidt tot het punt dat ze goed niet meer van kwaad kan onderscheiden. Naar mijn mening is religie niet de weg naar verlossing. Als mensen lijfstraffen en bloedoffers op God gaan vertalen vind ik ook dat we voorzichtig moeten zijn. Ik mocht sedert kleuter mijn ware zelf niet zijn, jij wel? We worden misvormd en dat je dit nu gelooft of niet, dat komt omdat een duistere macht onze infrastructuren geïnfiltreerd heeft. Ze zijn de hoeren van Babylon die u gif schenken. Niet dat de individuen van Babylon zich daar altijd bewust van zijn, maar allen zullen zeggen machteloos tegen het (beesten)systeem te staan. Gerechtigheid is te koop, geen recht.

Ik denk, en dat mag ik omdat ik ook een getuigschrift heb als ervaringswerker in de GGZ, dat traditionele economen iets vergeten zijn. Als Draghi z’n befaamde bazooka bovenhaalt dan hadden ze zich ook de bedenking kunnen maken dat hij in z’n eigen voeten schiet, hiermee zeggend eigenlijk heel het monetaire systeem aan flarden schiet. Jammer genoeg, de meeste economische geesten hebben enkel aandacht voor het geld, niet voor ideeën zoals een fluweelzachte paradigmashift. Maar het is begrijpelijk, ik zou me ook voor de kop stoten wanneer ik tot de ontnuchterende en vooral schokkende ontdekking kom dat ik heel de tijd niet zag wat zo voor de hand ligt. Angstvallig benieuwd ben ik, zorgwekkend benieuwd.  

34 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het “zelf” is gevallen en misleidt tot het punt dat ze goed niet meer van kwaad kan onderscheiden. Naar mijn mening is religie niet de weg naar verlossing. Als mensen lijfstraffen en bloedoffers op God gaan vertalen vind ik ook dat we voorzichtig moeten zijn. 

Als er maar één waar zelf is dat zich voordoet als meer of minder bewuste valse zelven, dan zijn al jouw vijanden slechts een weerspiegeling van dat ware zelf. In het andere geval bestaat er geen spel van goed en kwaad, noch de mogelijkheid om tot inzicht of inkeer te komen. Ja, wees voorzichtig wanneer je iemand beschuldigd, er is enkel God.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid