Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Maar dat offer aannemen is niet enkel met onze mond belijden en dan samenkomen om dat online te bespreken of in een kerk te vieren. Dat offer aannemen is je leven om gooien en de satan verwerpen uit uw leven. Dat doen we niet door mee te gaan in nitwit ideologieën van een oude creatie. De bijbel leert dat de mensheid ongeveer 6000 jaar oud is. De bijbel leert dat er demonen mensen bezitten, dat de duivel deze aarde geërfd heeft en de koninkrijken verdeeld. De bijbel leert dat deze wereld gevallen is en dat wij daarin ons licht moeten schijnen om andere te redden, ergo de bijbel leert te leiden door voorbeeld.

De christenen zouden hier degene moeten zijn die bv de klimaatactivisten op de plaats drukken door een levenswijze uit te werken die op duurzaamheid gericht is en anders eten. Laten we die klimaathetze overboord zwieren en de essentie naar milieu drukken. Hoe? Beginnen bij onszelf en de weg tonen. Alles wat wij kopen kan in een herbruikbare verpakking om te beginnen, als we wat minder gemakzucht raadplegen kunnen we het gros zelf maken en die E producten uit ons dieet verbannen, ...

De tijd is NU niet gisteren, niet morgen, NU. NU moeten we anders leven, this very moment. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 455
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw is 3 maanden geleden overleden en ik ben blij dat de liefde mij aanspoort om haar in gedachten te naderen en toe te spreken. Ik ben blij dat mijn ziel contact met haar ziel kan leggen, onge

Beslist niet. Onder het Oude Verbond stond daar zelfs de doodstraf op. Deut 18:10-11 Waarom was dat? Omdat omringende volken dat wel deden en is gebaseerd op een vals idee dat zielen nog voortlev

U zegt het goed, naastenliefde. Ook heb ik de vijand lief tot een bepaald punt, maar liefhebben wil niet zeggen jezelf aanpassen naar diens goddeloze manieren.  John Hagee had zowat het meeste in

8 uur geleden zei Thinkfree:

Matheüs 25

46 En dezen zullen gaan in de eeuwige pijn; maar de rechtvaardigen in het eeuwige leven.

Zij zullen voor eeuwig worden afgesneden, maar de rechtvaardigen zullen het eeuwige leven krijgen. (NWV)

‘Deze mensen zullen voor eeuwig gestraft worden. Maar de mensen die hebben geleefd zoals God het wil, zullen het eeuwige leven krijgen."’
‭‭MATTEÜS‬ ‭25:46‬ ‭BB‬‬
https://www.bible.com/1276/mat.25.46.bb
 

Eeuwige pijn kan je ook vertalen als eeuwige gevangenschap of afsnijding. Een pijniger is een ander woord voor gevangenbewaarder.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei sjako:

Omdat jij mij veroordeelt als ik zeg dat er mensen vernietigt zullen worden naar de overgang naar de Nieuwe wereld.

Ik veroordeel je niet. Ik stel er vragen bij. Dat is iets anders. Jij bent hier op dit forum om de WTG leer te prediken. Dan moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen als christenen, die die leer onjuist vinden, daar iets van vinden.

 

9 uur geleden zei sjako:

Wij doen wat Jezus van ons vraagt. Wij doen niet aan tradities en we proberen ons geloof zo zuiver mogelijk te houden. Dat is onze boodschap. Bekeer je om toegang te krijgen tot Gods Koninkrijk. Ik ga verder niet op Gods troon zitten. 

Je blijft de vraag ontwijken, misschien omdat je diep in jouw eigen hart wel voelt dat er iets niet klopt. Met "wij" bedoel je de volgelingen van het WTG. Correct? En alle christenen (volgelingen van Jezus) die de leer van het WTG niet aanhangen, en geen lid zijn van de organisatie, zijn volgens het WTG geen christenen. Omdat je het blijkbaar zelf niet durft te zeggen zal ik het maar voor je doen. En corrigeer me dan maar als ik het fout formuleer. Maar duidelijk en concreet alsjeblieft en niet vaag en ontwijkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Willempie:

Ik veroordeel je niet. Ik stel er vragen bij. Dat is iets anders. Jij bent hier op dit forum om de WTG leer te prediken. Dan moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen als christenen, die die leer onjuist vinden, daar iets van vinden

Dus voor jou geen Armageddon en geen overgang naar de Nieuwe Wereld terwijl de Bijbel daar heel duidelijk over is. Waarom komt Jezus ‘terug’ volgens jou? Jezus en God gaan ingrijpen, dat is zo zeker als wat. En snel!

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Eeuwige pijn kan je ook vertalen als eeuwige gevangenschap of afsnijding. Een pijniger is een ander woord voor gevangenbewaarder.

Rook doet herinneren dat er iets gebeurd is 

Ook de gevolgtrekking met die  rook is te maken, eeuwig durende rook, waar de schrift het weleens  over heeft doet herinneren aan aan vernietigend oordeel, in dit geval eeuwige afsnijding.

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei sjako:

Dus voor jou geen Armageddon en geen overgang naar de Nieuwe Wereld terwijl de Bijbel daar heel duidelijk over is. Waarom komt Jezus ‘terug’ volgens jou? Jezus en God gaan ingrijpen, dat is zo zeker als wat. En snel!

Niet alles wat het WTG leert is afwijkend van hoe andere christenen de Bijbel lezen. Daar gaat het me niet om. Dat snap je heus wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Zij zullen voor eeuwig worden afgesneden, maar de rechtvaardigen zullen het eeuwige leven krijgen. (NWV)

‘Deze mensen zullen voor eeuwig gestraft worden. Maar de mensen die hebben geleefd zoals God het wil, zullen het eeuwige leven krijgen."’
‭‭MATTEÜS‬ ‭25:46‬ ‭BB‬‬
https://www.bible.com/1276/mat.25.46.bb
 

Eeuwige pijn kan je ook vertalen als eeuwige gevangenschap of afsnijding. Een pijniger is een ander woord voor gevangenbewaarder.

κόλασις, κολάσεως, ἡ (κολάζω), correction, punishment, penalty: Matthew 25:46; κόλασιν ἔχει,brings with it or has connected with it the thought of punishment, 1 John 4:18. (Ezekiel 14:3f, etc.; 2 Macc. 4:38; 4 Macc. 8:8; Wis. 11:14 Wis. 16:24, etc.; Plato, Aristotle, Diodorus 1, 77 (9); 4, 44 (3); Aelian v. h. 7, 15; others.)

Bron: blue bible

https://www.blueletterbible.org/kjv/mat/25/1/t_conc_954046

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

Dit soort mensen worden bij Jezus komst idd vernietigd.

Er wordt helemaal niets vernietigd wat uit de kracht van Gods liefde is geschapen. Iedere ziel is volmaakt geschapen uit liefde en zal eens uit vrije wil terug keren naar de liefde Zelf. Ook al gaan daar bij een weerspannige ziel nog eeuwigheden overheen, eens zal iedere knie zich uit vrije wil buigen voor Jezus Christus.

14 uur geleden zei sjako:

Tijdens Jezus wederkomst worden we geoordeeld naar de mate van ons geloof op dit moment.

Bij de wederkomst van Jezus wordt de graad van liefde, die de ziel zich tijdens zijn leven als mens eigen heeft gemaakt, beoordeeld. Niet de mate van geloof.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Jezus en God gaan ingrijpen, dat is zo zeker als wat. En snel!

Jezus is God! En dat Hij gaat ingrijpen valt ook te verwachten want dat heeft Hij gezegd. Maar wat is snel in jouw ogen? Volgende week of over tien jaar? Dat is wat ik bedoel met een boodschap van angst prediken. "Geloof onze leer want anders wordt je vernietigd door God en wacht er niet te lang mee want het Armageddon staat voor de deur!" Dat is geen 'goede boodschap' brengen over 'goede dingen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Thinkfree:

κόλασις, κολάσεως, ἡ (κολάζω), correction, punishment, penalty: Matthew 25:46; κόλασιν ἔχει,brings with it or has connected with it the thought of punishment, 1 John 4:18. (Ezekiel 14:3f, etc.; 2 Macc. 4:38; 4 Macc. 8:8; Wis. 11:14 Wis. 16:24, etc.; Plato, Aristotle, Diodorus 1, 77 (9); 4, 44 (3); Aelian v. h. 7, 15; others.)

Bron: blue bible

Dus een eeuwige straf is een goede weergave, geen pijn. Een eeuwige dood is een eeuwige straf, de Tweede dood. Geen eeuwigdurende marteling. Het idee alleen al.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Dus een eeuwige straf is een goede weergave, geen pijn. Een eeuwige dood is een eeuwige straf, de Tweede dood. Geen eeuwigdurende marteling. Het idee alleen al.

Jezus leed voor onze zonde pijn, de zondaar zonder Jezus zal de gevolgen van de zonde, angst, marteling, leed, en pijn ondergaan naar zijn eigen werken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Mohawk:

Er wordt helemaal niets vernietigd wat uit de kracht van Gods liefde is geschapen. Iedere ziel is volmaakt geschapen uit liefde en zal eens uit vrije wil terug keren naar de liefde Zelf. Ook al gaan daar bij een weerspannige ziel nog eeuwigheden overheen, eens zal iedere knie zich uit vrije wil buigen voor Jezus Christus.

Op wat baseer je dit? Openbaring geeft duidelijk aan dat weerbarstige mensen de Tweede dood ingaan. Hoe is er volmaakte wereld mogelijk met slechte mensen? Die alverzoening die jij voorstaat staat niet in de Bijbel, die jij toch wel heel erg selectief leest. God wilt ontegenzeggelijk zoveel mogelijk mensen redden. Daarvoor is ook het zoenoffer gebracht en een wereldwijde prediking op poten gezet. Maar het blijft een vrijwillige keuze. We hebben een vrije wil. 

43 minuten geleden zei Mohawk:

Bij de wederkomst van Jezus wordt de graad van liefde, die de ziel zich tijdens zijn leven als mens eigen heeft gemaakt, beoordeeld. Niet de mate van geloof.

God leest harten. God kijkt wie er geschikt is voor het Koninkrijk. Door nu al zo zuiver mogelijk te leven, wat trouwens niet enkel uit jezelf komt, zal dit makkelijker worden. 

21 minuten geleden zei Mohawk:

Jezus is God!

Die discussie ga ik hier niet aan.

21 minuten geleden zei Mohawk:

Dat is geen 'goede boodschap' brengen over 'goede dingen'.

Maar het is wel zo. Jona moest ook een niet zo leuke boodschap brengen aan Ninevae, maar hij deed het op den duur wel. Steeds meer Christenen zien dat ook gelukkig. Maar als je leeft naar Gods woord zoals Hij dat van ons vraagt hoeft dat geen issue te zijn. Je hebt dan de zekerheid dat je die doorkomt. 

43 minuten geleden zei Mohawk:

Bij de wederkomst van Jezus wordt de graad van liefde, die de ziel zich tijdens zijn leven als mens eigen heeft gemaakt, beoordeeld. Niet de mate van geloof.

En als die graad van liefde niet voldoende is en je wordt gezien als een bok, wat dan volgens jou?

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei sjako:

Op wat baseer je dit? Openbaring geeft duidelijk aan dat weerbarstige mensen de Tweede dood ingaan. Hoe is er volmaakte wereld mogelijk met slechte mensen? Die alverzoening die jij voorstaat staat niet in de Bijbel, die jij toch wel heel erg selectief leest. God wilt ontegenzeggelijk zoveel mogelijk mensen redden. Daarvoor is ook het zoenoffer gebracht en een wereldwijde prediking op poten gezet. Maar het blijft een vrijwillige keuze. We hebben een vrije wil. 

Waar ik dit onder andere op baseer is het volgende:

Filippenzen 2 : 6-11

Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; Maar heeft Zichzelven vernietigd, de gestaltenis eens dienstknechts aangenomen hebbende, en is den mensen gelijk geworden; En in gedaante gevonden als een mens, heeft Hij Zichzelven vernederd, gehoorzaam geworden zijnde tot den dood, ja, den dood des kruises. Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is; Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

 

bewerkt door Mohawk
Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Mohawk:

Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.

Ja, iedereen zal moeten erkennen dat Jezus Heer is over ons allen. Ook diegenen die Hem niet willen dienen. Zou dit anders zijn dan was die Tweede dood niet nodig, maar die er wel komt. Iemand kan wel erkennen dat Jezus Heer is, maar dat wilt niet zeggen dat die persoon hem ook wilt dienen. Demonen geloven ook, maar ze sidderen.

Maar als Christen moet je je niet op het negatieve richten maar juist op het licht. Maar niet waarschuwen is net als iemand laten zitten in een brandend huis. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei sjako:

Die discussie ga ik hier niet aan.

Logisch dat jij die discussie niet aangaat. Jij zegt: "Jehova is de Heere". (Wie dat ook moge zijn want ik ben die naam niet tegengekomen in de bijbelse geschriften.)

Vandaar ook dat je alleen de laatste regels die ik uit Filippenzen 2:6-11 heb geciteerd terugkoppelt. Maar laten we het vooral niet over de Naam van God hebben want daar komen wij samen toch niet uit. Het lijkt mij in ieder geval duidelijk wat het doel is van Zijn dood aan het kruis. "Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders." En als de almachtige Vader Zich een doel stelt zal dit ook zeker bereikt worden, wat onmogelijk is als een groot deel van de geschapen zielen door Hem vernietigd zouden worden. Dus stemt de interpretatie van de Jehova getuigen niet overeen met het doel dat de Vader zichzelf gesteld heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wellicht moet de openbaring van Johannes gewoon verwijderd worden uit de (canon van de) bijbel. Scheelt een hoop onenigheid/onduidelijkheid enz. Als je een dergelijk geschrift beschouwt als voltooid toekomende tijd (en op wiens gezag accepteer je eigenlijk dat het voltooid toekomende tijd is?) ga je er imho (wellicht onbewust) naar toe leven; een self fulfilling prophecy lijkt het mij dan. Hoe weten we zeker dat de schrijver niet aan de hallucinerende drugs was?

Ter overweging:

Citaat

Canonical history

Revelation was the last book accepted into the Christian biblical canon, and to the present day some churches that derive from the Church of the East reject it.[20][21] Eastern Christians became skeptical of the book as doubts concerning its authorship and unusual style[22] were reinforced by aversion to its acceptance by Montanists and other groups considered to be heretical.[23] This distrust of the Book of Revelation persisted in the East through the 15th century.[24]

Dionysius (248 AD), bishop of Alexandria, disciple of Origen wrote that the Book of Revelation could have been written by Cerinthus although he himself did not adopt the view that Cerinthus was the writer. He regarded the Apocalypse as the work of an inspired man but not of an Apostle (Eusebius, Church History VII.25).[25]

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Book_of_Revelation#Canonical_history

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei Mohawk:

Logisch dat jij die discussie niet aangaat. Jij zegt: "Jehova is de Heere". (Wie dat ook moge zijn want ik ben die naam niet tegengekomen in de bijbelse geschriften.)

Ik wil die discussie wel aan, maar niet in dit topic.

49 minuten geleden zei Mohawk:

(Wie dat ook moge zijn want ik ben die naam niet tegengekomen in de bijbelse geschriften.)

Die naam komt 7000 x voor in de geschriften. Er staat JHWH, de klinkers weten we niet exact. Jehovah is in het Nederlands de oudst bekende naam en komt ook voor in de Statenvertaling en King James. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
50 minuten geleden zei Mohawk:

En als de almachtige Vader Zich een doel stelt zal dit ook zeker bereikt worden, wat onmogelijk is als een groot deel van de geschapen zielen door Hem vernietigd zouden worden. Dus stemt de interpretatie van de Jehova getuigen niet overeen met het doel dat de Vader zichzelf gesteld heeft.

Jehovah gaat een wereld scheppen in de herschepping die volmaakt is. Slechte mensen zullen daar geen plaats krijgen. Het staat gewoon zwart op wit in de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei sjako:

Die naam komt 7000 x voor in de geschriften. Er staat JHWH, de klinkers weten we niet exact. Jehovah is in het Nederlands de oudst bekende naam en komt ook voor in de Statenvertaling en King James. 

JHWH is geen naam! Als mij door een agent naar mijn naam wordt gevraagd en ik zeg "ik ben die ik ben" wil ik mijn naam (nog) niet zeggen toch? Gegarandeerd wordt ik meegenomen naar het bureau totdat ik vertel hoe ik heet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Jevovah is gewoon Grieks voor de Heer.

Dat is ook niet waar. Het is Hebreeuws. De naam is JHWH. De klinkers e o a zijn ertussen geplaatst, deze weten we niet exact. Bij een recente ontdekking zijn wel een grote hoeveelheid zeer oude geschriften gevonden met de klinkers ertussen. Daaruit bleek dat Jehovah behoorlijk klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei sjako:

Dat is ook niet waar. Het is Hebreeuws. De naam is JHWH. De klinkers e o a zijn ertussen geplaatst, deze weten we niet exact. Bij een recente ontdekking zijn wel een grote hoeveelheid zeer oude geschriften gevonden met de klinkers ertussen. Daaruit bleek dat Jehovah behoorlijk klopt.

In andere Griekse bronnen klinkt in transliteraties de Oudhebreeuwse uitspraak door: ΙΑΩ,[19] Ιαουε / Ιαουαι,[20] Ιαω,[21] Ιευω[22] of Ιαβε.[23]

In de Middeleeuwen begon men de schrijfwijze jəhowāh door een misverstand[24] niet meer als ’ădônāj, "Heer" maar als "Jehowah", "Jehovah" te lezen – aldus de 13e-eeuwse dominicaanse monnik Raimundus Marti in zijn werk Pugio Fidei adversus Mauros et Judaeos. Erasmus gaf de Godsnaam als "Jehova" weer en nam aan dat dit de oorspronkelijke uitspraak was. Deze vorm werd ook gebruikt in de inleiding van de eerste uitgave van de Statenvertaling van 1637.[25] Luther volgde de joodse traditie en vertaalde het tetragram met "(de) HEER" en bepaalde daarmee de belangrijkste protestantse traditie.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/JHWH

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mohawk:

JHWH is geen naam! Als mij door een agent naar mijn naam wordt gevraagd en ik zeg "ik ben die ik ben" wil ik mijn naam (nog) niet zeggen toch? Gegarandeerd wordt ik meegenomen naar het bureau totdat ik vertel hoe ik heet.

Jazeker wel. Jesaja 42:8 Ik ben Jehovah: Dat is Mijn naam.  Zie ook Exodus 6:3, Exodus 3:15

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Jehovah gaat een wereld scheppen in de herschepping die volmaakt is. Slechte mensen zullen daar geen plaats krijgen. Het staat gewoon zwart op wit in de Bijbel.

Ach ja, zwart op wit in de bijbel ... Je bedoelt hoop ik een interpretatie van de Jehova Getuigen van wat er in de bijbel staat. Of ben je van mening dat de Jehova Getuigen de juiste betekenis van de bijbel kennen en zij de enige zijn die volledig in de waarheid wandelen?

4 minuten geleden zei sjako:

Jazeker wel. Jesaja 42:8 Ik ben Jehovah: Dat is Mijn naam.  Zie ook Exodus 6:3, Exodus 3:15

J = ik, H = ben, W = die ik, H = ben

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid