Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Jezus is God en het vleesgeworden Woord, in Hem is de profetie vervuld.

Amen

Daar ben ik het helemaal mee eens Funda, Jezus is God! En Jezus is het vleesgeworden Woord!

Dus niet Jehova is God! En de Bijbel is het Woord!

Maar leg nu eens uit waarom Jezus God is en waarom Jezus het vleesgeworden Woord is. Je bent toch zo goed op de hoogte. Leg dan met je eigen woorden uit wat je daarmee bedoeld. Anders pappagaai je maar wat en wordt niemand er wijzer van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 455
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Mijn vrouw is 3 maanden geleden overleden en ik ben blij dat de liefde mij aanspoort om haar in gedachten te naderen en toe te spreken. Ik ben blij dat mijn ziel contact met haar ziel kan leggen, onge

Beslist niet. Onder het Oude Verbond stond daar zelfs de doodstraf op. Deut 18:10-11 Waarom was dat? Omdat omringende volken dat wel deden en is gebaseerd op een vals idee dat zielen nog voortlev

U zegt het goed, naastenliefde. Ook heb ik de vijand lief tot een bepaald punt, maar liefhebben wil niet zeggen jezelf aanpassen naar diens goddeloze manieren.  John Hagee had zowat het meeste in

22 minuten geleden zei Mohawk:

hoezo is Jezus de Zoon van God?

Heb ik dus wel uitgelegd. Jezus is de ENIGE die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht. De rest van de schepping is via Jezus tot stand gekomen. Jezus en Zijn Vader hebben een heel innige band. Via Gods Heilige Geest krijgt Jezus de kracht om te scheppen. De schepping is ook DOOR (dia) Jezus gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei thom:

Ik snap Mohawk wel, en zie het niet als beledigen, maar een uitdaging om tot de diepgang van de Bijbelteksten te komen, de Geest achter de letter; de Bron van onze afkomst; het Leven en het Licht.

Christendom beledigen kan óf in principe niet, óf kan alleen juist omdat deze religie zeer verdeeld is en iedereen zich wel aangevallen kan voelen in zijn starre dogmatiek.

Een ware Christen leeft vanuit die Bron. Althans, dat is de Weg van de weder-geborene.

Hoe komen wij van Jezus te weten zonder de bijbel? Hoe komen we te weten dat de profetieën over Hem gingen? Toch door de bijbel? En als we Christus dan vinden, dan is het essentieel een kruis door je bestaan te trekken en Zijn kruis opnemen. Zijn wegen volgen en niet onderweg onze eigen zijpaadjes tewerkstellen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mohawk:

En de Bijbel is het Woord!

Nee, dat is Jezus. Openbaring 19:13 laat dat zien. Daar wordt Jezus geïdentificeerd als het Woord van God. 

3 minuten geleden zei Mohawk:

In het Evangelie, de basis van het christelijk geloof.

Nee hoor. Daar staat dat Jezus de ZOON van God is. Hij gaf altijd alle eer aan Zijn Vader en God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Heb ik dus wel uitgelegd. Jezus is de ENIGE die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht. De rest van de schepping is via Jezus tot stand gekomen. Jezus en Zijn Vader hebben een heel innige band. Via Gods Heilige Geest krijgt Jezus de kracht om te scheppen. De schepping is ook DOOR (dia) Jezus gedaan.

Wat bedoel je met de de ENIGE die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht? Er is er maar één die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht, de lichtdrager, ook wel Lucifer genoemd.

1 minuut geleden zei sjako:

Je weet dat dit blasfemie is?

Voor mij niet hoor ... Voor jou misschien, in navolging van de schriftgeleerden die Jezus daar ook van beschuldigden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Mohawk:

Amen

Daar ben ik het helemaal mee eens Funda, Jezus is God! En Jezus is het vleesgeworden Woord!

Dus niet Jehova is God! En de Bijbel is het Woord!

Maar leg nu eens uit waarom Jezus God is en waarom Jezus het vleesgeworden Woord is. Je bent toch zo goed op de hoogte. Leg dan met je eigen woorden uit wat je daarmee bedoeld. Anders pappagaai je maar wat en wordt niemand er wijzer van.

Jehovah is een naam van God uit zovelen. Niet enkel de JG vertalen dat zo. 

Jezus is de Messias omdat Zijn komst duizenden jaren voor Zijn komst voorspeld was, Hij is gedoopt door Johannes de doper die Hem meteen herkende waarna de hemel openging en God iedere getuige aanwezig zei: Dit is Mijn Zoon.

Jezus is God omdat God als gelijke onder ons leefde, zodat Hij gelijk aan ons was. Hij toonde ons de weg, waardoor onze lijdensweg erbij vergeleken maar minimaal is. Want door Zich gelijk te stellen aan ons stierf Hij. We moeten dus niet klagen bij het minste want Zijn lijdensweg was 1 van de ergste.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Nee, dat is Jezus. Openbaring 19:13 laat dat zien. Daar wordt Jezus geïdentificeerd als het Woord van God. 

Nee hoor. Daar staat dat Jezus de ZOON van God is. Hij gaf altijd alle eer aan Zijn Vader en God.

Jij bent degene die steeds roept dat de Bijbel Gods Woord is. Je moet de rollen niet omdraaien.

Nou zeg je het weer ..., leg uit .., wat bedoel je met 'de Zoon van God'?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei thom:

Maar ik heb niets tegen de Bijbel. Maar neem b.v. Joh. 1 de eerste 5 verzen. Dan snap je Mohawk wellicht beter.

Dat de duisternis het licht niet begrijpt? 

Christendom is niet het samensprokkelen van enkele teksten en daar naar leven. Het is compleet in Zijn voorbeeld leven. Als de aarde nu een hele tempel is, gedenk dan maar eens hoe boos Hij was toen Zijn tempel verontreinigd was. 

Hij kwam als een lam, maar keert terug als een leeuw. Het is geen rozengeur en maneschijn. Hij is niet voor niets aan het kruis genageld he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mohawk:

Wat bedoel je met de de ENIGE die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht? Er is er maar één die RECHTSTREEKS door God is voortgebracht, de lichtdrager, ook wel Lucifer genoemd.

Je maakt er wel een rommeltje van. Neem eens een goede Bijbelstudie. Lucifer is een andere woord voor Lichtdrager is eigenlijk Jezus zelf. Later is het de naam van satan geworden, maar dat is niet Bijbels. Dus feitelijk gezien heb je gelijk, alleen weet je dat niet. Spreuken 8:22 bijv laat het duidelijk zien. Jehovah bracht mij voort als het BEGIN van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mohawk:

Jij bent degene die steeds roept dat de Bijbel Gods Woord is. Je moet de rollen niet omdraaien.

Nou zeg je het weer ..., leg uit .., wat bedoel je met 'de Zoon van God'?

1 Kor. 2:14 « Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden ».

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Je maakt er wel een rommeltje van. Neem eens een goede Bijbelstudie. Lucifer is een andere woord voor Lichtdrager is eigenlijk Jezus zelf. Later is het de naam van satan geworden, maar dat is niet Bijbels. Dus feitelijk gezien heb je gelijk, alleen weet je dat niet. Spreuken 8:22 bijv laat het duidelijk zien. Jehovah bracht mij voort als het BEGIN van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.

Pardon, volgens mij maak jij er een rommeltje van. Dus is Jezus ook Lucifer en de satan volgens de leer van de Jehova Getuigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei sjako:

Je maakt er wel een rommeltje van. Neem eens een goede Bijbelstudie. Lucifer is een andere woord voor Lichtdrager is eigenlijk Jezus zelf. Later is het de naam van satan geworden, maar dat is niet Bijbels. Dus feitelijk gezien heb je gelijk, alleen weet je dat niet. Spreuken 8:22 bijv laat het duidelijk zien. Jehovah bracht mij voort als het BEGIN van zijn weg, het eerste van zijn werken van lang geleden.

Ow neen. Nemen JG die vertaling ook al over? Lucifer is niet Jezus. De morgenster is trouwens 1 vreemde analogie in de bijbel waar rond geen consensus is. Jezus is de Messias, Christus. Niet Lucifer.

1 minuut geleden zei Mohawk:

Pardon, volgens mij maak jij er een rommeltje van. Dus is Jezus ook Lucifer en de satan volgens de leer van de Jehova Getuigen.

Katholieken doen het ook, jammer genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei thom:

Dat ook, maar vnl vers 4;

Omdat dit onze afkomst is. Oftewel de Bron die in ons te vinden is, maar verduisterd is.

En waar spreek ik die teksten tegen? Als Hij het levende woord is, dienen we naar heel de context te kijken. 

Jezus ging naar het kruis zonder tegenstand om de duivel te verslagen, alleen in Zijn kracht kunnen we dat ook. Als we eigen versies gaan maken of er selectief mee omspringen krijgt de duivel de overhand in ons leven. Zie maar waar het mis ging in onze samenlevingen. Door ons te verzoenen met anti christenen, waarvoor we gewaarschuwd worden in 1 Johannes en 2 Johannes.

Het testament moet als 1 geheel rechtop staan en niet uit enkele passages toepassen wat we mooi vinden. Dat is gemakkelijk, maar waar het geloof mij prikkelt is waar ik moet veranderen. Niet het geloof aanpassen. Daar is dan zelfloochening van doen. Iets wat essentieel is in het christendom,

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Mohawk:

Pardon, volgens mij maak jij er een rommeltje van. Dus is Jezus ook Lucifer en de satan volgens de leer van de Jehova Getuigen.

Toevallig hadden we hier kort geleden een topic over. Ik was ook van gedachte dat Lucifer satan was, maar het is gewoon een andere naam voor Lichtdrager in het latijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ow neen. Nemen JG die vertaling ook al over? Lucifer is niet Jezus. De morgenster is trouwens 1 vreemde analogie in de bijbel waar rond geen consensus is. Jezus is de Messias, Christus. Niet Lucifer.

Nee, die nemen we niet over. Maar theologisch gezien is het gewoon een feit. Lees het topic nog eens door. Zelf gebruik ik die naam nooit omdat het, zei het ten onrechte, ook gebruikt wordt voor satan. Maar dat satan de enige is die direct is voortgebracht is door God is onwaar en zelfs anti-Bijbels. 

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Katholieken doen het ook, jammer genoeg.

Vrijwel iedereen was het er over eens dat het gewoon een andere naam voor Lichtdrager is.

4 minuten geleden zei thom:

Jezus is het vleesgeworden Woord

Dit klopt dus wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Nee, die nemen we niet over. Maar theologisch gezien is het gewoon een feit. Lees het topic nog eens door. Zelf gebruik ik die naam nooit omdat het, zei het ten onrechte, ook gebruikt wordt voor satan.

Morgenster is Latijn is stella matutina. Lucifer is lichtbrenger. De bijbel schrijft dat de satan zich voordoet als een lichtbrenger, vertaald Lucifer. 

De eerste kerkvaders zeiden dat Lucifer een engel van God was die zich later tegen God afzette omdat die mensen ter dienst moest staan. Dan schreef 1 paus een neo vulgaat (of liet dat schrijven) waar ze morgenster naar lucifer vertaalde. Diezelfde paus zorgde ervoor dat mensen beeldjes gingen aanbidden, of toch bidden naar beelden van wie kerk heilig verklaarde.

Ik zal nooit naar Jezus verwijzen als lucifer maar telkens als Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste geest/ziel die God uit Zich Zelf geschapen heeft is de 'lichtdrager', een vertaling van het woord 'Lucifer'. De ziel van Jezus is geschapen door de wil van Lucifer uit de geest/kracht van de Vader, vandaar dat de ziel van Jezus de 'eerstgeborene' wordt genoemd. Dus de ziel van Jezus was de Zoon, hogepriester in het Rijk van de Vader. Zodoende stond de ziel van Jezus aan het begin van de schepping van talloze andere geesten/zielen die na Hem geschapen zijn. En dus hielp de ziel van Jezus ook mee met de schepping van het heelal en de aarde.

De ziel van Jezus heeft uit vrije wil Zijn eigen identiteit vernietigd en Zich belichaamd in het vlees, de mens Jezus. Zodoende was hij een leeg opnamevat voor de Vader, de Liefde Zelf, Die het lichaam van Jezus volledig doorstraalde en in bezit nam. Na Zijn dood aan het kruis keerde de ziel van Jezus terug naar de schoot van de Vader, van waaruit Hij was ontstaan, het centrum van de Vader waar Zijn oorsprong lag. En daarom is Jezus God, het was de Vader Zelf die Zich in de mens Jezus belichaamde en openbaarde waarmee de ziel van Jezus volledig is opgegaan in de identiteit van Zijn oorsprong, de Vader.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei thom:

Ik heb het niet over tegenspreken. Als Hij het levende woord is, zal Hij spreken tot datgene wat uit het Woord is. En zal alleen datgene gehoor kunnen geven wat uit het Licht is. Dat is het hele item; Jezus zoekt de Zijne.

Wat verduistert, is wat niet uit God is, niet uit het Licht en Leven bestaat, maar het tijdelijke, het vergankelijke leven wat geleidt wordt door de gevallen ziel; het residu van wat wij eens waren. De eerste Adam is geworden tot een levende ziel.

Jezus is het vleesgeworden Woord, omdat Hij dát Licht wil bereiken, wat voor dood nog in de mens aanwezig is, en dat wekken. Wordt de mens gewekt, komt men tot geloof.

Iedereen is uit het Woord geschapen, maar er nam een zondeval plaats he.

Johannes 8:44 Gij zijt uit den vader den duivel, en wilt de begeerten uws vaders doen; die was een mensenmoorder van den beginne, en is in de waarheid niet staande gebleven; want geen waarheid is in hem. Wanneer hij de leugen spreekt, zo spreekt hij uit zijn eigen; want hij is een leugenaar, en de vader derzelve leugen.

Jezus erkende ook het kwade en hoe de boze in ons allen binnengeslopen is. Verlossing is meer dan geloven en met onze mond belijden. In feite zouden we als christenen samen moeten spannen en de boze verdrijven uit onze samenlevingen. Maar vele volgen liever de leugen, onderschikken zich aan onrecht,,, Daarvoor is Hij dus niet naar het kruis gegaan. We zitten te midden van een spirituele oorlog en dat is echt geen sunshine lollypops and rainbows. De dood is onze wereld binnengedrongen en maakt steeds meer slachtoffers. Toevallig daar waar Christus massaal geloochend wordt? Neen patroon.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Mohawk:

De ziel van Jezus is geschapen door de wil van Lucifer uit de geest/kracht van de Vader, vandaar dat de ziel van Jezus de 'eerstgeborene' wordt genoemd.

Dus volgens jou is de ziel van Jezus geschapen omdat satan dit wilde?? Als je zegt dat de ziel van Jezus geschapen is geef je dus toe dat Jezus een begin heeft gekend!?

Waar ik wel ik kan meegaan is dat God en Jezus één zijn in voornemen etc. Hij kreeg de kracht van Zijn Vader om bijv te genezen en andere wonderen te doen. Jezus en God werken zo innig met elkaar samen, dat je vrijwel het verschil niet kan zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid