Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het ging vooral om de stelling dat, volgens het evangelie, Jezus God is en Sjako daar niets van begrijpt. Maar het valt ook niet mee als je geïnspireerd bent door de Heilige WTG. Een organisatie met als doel: "Uitgave en verspreiding van Bijbels, boeken, bladen en andere bijbellectuur". Opgericht door vrijmetselaar C.T. Russel en groot geworden onder Joseph Franklin Rutherford.

Dit is wat Wikipedia over hem zegt:

"Rutherford was een grote man die alleen al door zijn verschijning respect afdwong. Hij had een luide, diepe stem en leek in alles op een zuidelijke Amerikaanse senator. Hij ging met zijn vrienden om als een despoot en was meedogenloos richting zijn vijanden. Hij was onderhevig aan stemmingen, was soms zo bot dat het grof was en had een explosief karakter dat hem zo nu en dan tot fysiek geweld dreef. Hij was zo overtuigd van zijn eigen (religieuze) opvattingen dat hij een ieder die hem tegenstond zag als aanhangers van de duivel.

Historicus Penton beschrijft Rutherford als volgt:

Het meest curieuze trekje van Rutherford was wel dat hij in sommige puriteinse zaken "roomser dan de paus was", terwijl hij in andere ronduit losbandig was. Hij gebruikte veelvuldig vulgaire taal, was een alcoholist en werd ooit door een naaste medewerker beschuldigd een klucht met veel naakt te hebben bijgewoond met twee collega-ouderlingen en een jonge vrouwelijke Bijbelonderzoeker op een woensdagavond voorafgaand aan de herdenking van het Avondmaal."

En die arme Jehova Getuigen maar van deur tot deur, als vrijwillige vertegenwoordigers van een bedrijf waarin inmiddels miljarden dollars omgaan. Het is ook logisch dat de organisatie er alles aan heeft gedaan om Jezus een andere rol toe te bedelen dan die van God Zelf. Zouden de volgelingen dat geloven zijn ze hun aanhang heel snel kwijt. Dan worden hun volgelingen namelijk in 'kennis van de waarheid' gebracht en zien het bedrog van de organisatie in.

Follow the Money

modbreak Trajecto: Het is niet echt de bedoeling om zo van wal te steken richting de Jehovah's getuigen. Wat er wel en niet waar is van je verhaal ga ik niet onderzoeken, maar het is gewoon al off-topic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Twee vragen @ Sjako:

1. Is God wel of niet  bij machte wat Hij wil te voltooien?

2. God is de Schepper. Wie is volgens jou de Verlosser, God of iemand anders?

bewerkt door Plume

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjako, ik wil je niet kwetsen. Ik denk dat je een oprecht mens bent en je met hart en ziel inzet voor je geloof. Toch moet ik je schrijven dat je in gevaar bent. De dwaling waar je in verkeert is schadelijk voor je ziel. Die schade zal alleen maar groter worden als je in de dwaling van het WTG blijft hangen. God heeft je lief, vraag Hem in een oprecht gebed, in Jezus Naam, om opheldering. Vraag Hem, in Jezus Naam, of het waar is wat ik schrijf.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Mohawk:

Sjako, ik wil je niet kwetsen. Ik denk dat je een oprecht mens bent en je met hart en ziel inzet voor je geloof. Toch moet ik je schrijven dat je in gevaar bent. De dwaling waar je in verkeert is schadelijk voor je ziel. Die schade zal alleen maar groter worden als je in de dwaling van het WTG blijft hangen. God heeft je lief, vraag Hem in een oprecht gebed, in Jezus Naam, om opheldering. Vraag Hem, in Jezus Naam, of het waar is wat ik schrijf.

Sorry, maar ik ben klaar met jou.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei sjako:

Mooi, dan kun je misschien nu reageren op 

15 uur geleden zei Dat beloof ik:
18 uur geleden zei sjako:

Natuurlijk. God kijkt niet naar afkomst. Vroeger was alleen het Joodse volk het uitverkoren volk, maar nu is God een redder van alle mensen door bemiddeling van Jezus. Maar dan moet je wel in Jezus geloven en er naar handelen.

“Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn” (Matteüs 5:17-18).
Dus je bewering klopt niet @sjako.

Of gaat dit vraag nr. zoveel worden waar niet op wordt gereageerd.

bewerkt door Dat beloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Of gaat dit vraag nr. zoveel worden waar niet op wordt gereageerd.

Het is wat ik zeg. Vroeger was het Joodse volk enkel Gods volk, nu ook de rest van de wereld. Dus jou reactie heeft niks te maken met mijn opmerking. Bovendien is de Wet opgenomen in de Wet van de Christus, alleen de ceremoniële regels zijn afgeschaft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei sjako:

Het is wat ik zeg. Vroeger was het Joodse volk enkel Gods volk, nu ook de rest van de wereld. Dus jou reactie heeft niks te maken met mijn opmerking. Bovendien is de Wet opgenomen in de Wet van de Christus, alleen de ceremoniële regels zijn afgeschaft.

Mijn reactie heeft alles te maken met jouw opmerking, want het is een tekst uit de Bijbel die precies het tegenovergestelde zegt van wat jij beweert.

19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen
......

zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mijn reactie heeft alles te maken met jouw opmerking, want het is een tekst uit de Bijbel die precies het tegenovergestelde zegt van wat jij beweert.

Goed, maar ik heb je geantwoord.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei sjako:
26 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Goed, maar ik heb je geantwoord.

Technisch gezien wel ja. Maar wat je schreef :

33 minuten geleden zei sjako:

kan niet want het is tegenstrijdig met de tekst in Mattheus:

Citaat

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn” (Matteüs 5:17-18).

dus het zou mooi zijn als je een reactie geeft die hout snijdt.

bewerkt door Dat beloof ik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De Wet en de Profeten zijn toch niet hetzelfde als de Israëlieten of joden. Ik zie het probleem niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei sjako:
53 minuten geleden zei Dat beloof ik:

De Wet en de Profeten zijn toch niet hetzelfde als de Israëlieten of joden. Ik zie het probleem niet.

Dat is duidelijk. Maar het probleem is er wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

Dat komt goed uit want ik heb nog veel te doen. Ik moet allerlei spullen uitzoeken en opruimen. Daar was ik emotioneel gezien nog niet aan toe. Bedankt dat je mij de nodige afleiding hebt bezorgd. Vraag Jezus Christus oprecht om opheldering over wat ik heb geschreven, leg het niet in onverschilligheid naast je neer. Het ga je goed Sjako!

Misschien meld ik mij over een paar maanden nog een keer om te vragen of je vooruitgang hebt geboekt.

Gods zegen aan allen, tot later, chau ...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mohawk:

Dat komt goed uit want ik heb nog veel te doen. Ik moet allerlei spullen uitzoeken en opruimen. Daar was ik emotioneel gezien nog niet aan toe. Bedankt dat je mij de nodige afleiding hebt bezorgd. Vraag Jezus Christus oprecht om opheldering over wat ik heb geschreven, leg het niet in onverschilligheid naast je neer. Het ga je goed Sjako!

Misschien meld ik mij over een paar maanden nog een keer om te vragen of je vooruitgang hebt geboekt.

Gods zegen aan allen, tot later, chau ...

Sterkte met het opruimen Mohawk.

Tot later.

bewerkt door Plume

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 10-10-2019 om 11:28 zei sjako:

Doe maar niet. Het ga je goed.

Voorts, mijn broeders, wordt krachtig in den Heere, en in de sterkte Zijner macht. Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. Want wij hebben den strijd niet tegen vlees en bloed, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de geweldhebbers der wereld, der duisternis dezer eeuw, tegen de geestelijke boosheden in de lucht. Daarom neemt aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt wederstaan in den bozen dag, en alles verricht hebbende, staande blijven. Staat dan, uw lenden omgord hebbende met de waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid; En de voeten geschoeid hebbende met bereidheid van het Evangelie des vredes; Bovenal aangenomen hebbende het schild des geloofs, met hetwelk gij al de vurige pijlen des bozen zult kunnen uitblussen. En neemt den helm der zaligheid, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods Woord. Met alle bidding en smeking, biddende te allen tijd in den Geest, en tot hetzelve wakende met alle gedurigheid en smeking voor al de heiligen;

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid