Spring naar bijdragen

Vraag maar raak


Aanbevolen berichten

Interessant antoon. Wb trouwens. Daniël 12 gaat over Jezus in de eindtijd. In Daniel 11 lezen we van Edom en Moab. De moab is gebruikt hele fracties plat te bombarderen in het oosten. Ik denk ook dat Daniël in 11 de anti christ beschrijft en het noorden daar Noord Amerika is. We zijn dichtbij de eindtijd, zeer dichtbij. Sterker, we leven regelrecht in de eindtijd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

William en Catherine Booth.

en mijn profielafbeelding geeft de profeet Daniel weer. We weten natuurlijk niet hoe hij er werkelijk uitzag , het is een vrije weergave

Die van mij is een cirkel. Het symboliseert de letter O van Olorin. Het zou heel leuk zijn als ik zou vertellen dat de paarse kleur refereert aan een hoop dat mensen in de GLBTI gemeenschap veilig o

15 uur geleden zei Chaim:

Een vraag aan jou, Trajecto: je modereert, maar doet helaas weinig mee met de discussies. Jammer, aangezien je er duidelijk wel verstand van hebt. Zou ik mogen vragen waarom je niet mee discussieert?

We hebben hier bij Credible maar weinig moderators en in een topic zowel meediscussiëren als moderator zijn kan lastig worden. Als moderator moet je een zekere mate van neutraliteit hebben een flinke mate van objectiviteit nastreven. Zeker als je erg duidelijk meedoet met een topic kan het moeilijk worden om ook nog te modereren. Dan kan het op zijn minst lijken dat je één van de gespreksdeelnemers bent maar dan wel eentje met een machtspositie die hij gebruikt. En zo moet het niet zijn.

Op zich is het ook zo dat ik met hier moderator zijn en bij Geloofsgesprek beheerder/eigenaar en ook moderator al aardig wat werk heb. Dat wisselt wel, maar vooral als er ergens ruzie en/of onreglementair gedrag is, kan dat aardig wat tijd vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Trajecto:

We hebben hier bij Credible maar weinig moderators en in een topic zowel meediscussiëren als moderator zijn kan lastig worden. Als moderator moet je een zekere mate van neutraliteit hebben een flinke mate van objectiviteit nastreven. Zeker als je erg duidelijk meedoet met een topic kan het moeilijk worden om ook nog te modereren. Dan kan het op zijn minst lijken dat je één van de gespreksdeelnemers bent maar dan wel eentje met een machtspositie die hij gebruikt. En zo moet het niet zijn.

Op zich is het ook zo dat ik met hier moderator zijn en bij Geloofsgesprek beheerder/eigenaar en ook moderator al aardig wat werk heb. Dat wisselt wel, maar vooral als er ergens ruzie en/of onreglementair gedrag is, kan dat aardig wat tijd vragen.

Begrijpelijk maar jammer. Heb je af en toe geen zin om je in een discussie te storten? Jij bent een persoon die hier enerzijds duidelijk aanwezig is, maar waar ik anderzijds werkelijk niets van af weet en dat maakt me benieuwd. Een goede gelegenheid je te vragen of je wellicht iets over je interesses kwijt wilt -- vooral met betrekking tot levensbeschouwing en religie in het bijzonder. Ben zeer benieuwd.

bewerkt door Chaim
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei antoon:

 

prima vraag, ik heb het wel verplaatst naar Daniel en de eindtijd

We zouden beter vragen waarom christenen daar niet mee bezig zijn? Natuurlijk mogen wij van het leven genieten,,maar niet van de zondes. Het is de duivel inmiddels gelukt zich weer onzichtbaar te maken en de hele mensheid in massa hypnose te wiegen met propaganda wat een massa psychose veroorzaakt. Ik heb films van hysterische jeugd omdat ze denken dood te gaan en alzo het perfecte excuus hebben hun opleiding te verwaarlozen.... of kijk hoe we aan onze multimedia hangen waar satanische logos subliminaal verstopt zijn. Voornaam, kijk hoe de geest van de anti christ door onze samenlevingen tiert.... allemaal voorschreven. 

Geloven ze dan niet in de profetieën?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Lobke:

Een vraag voor @Bastiaan73

Zijn er wereldproblemen die je bezig houden? En zo ja, welke?

Bedankt voor de vraag Lobke. Ik probeer te me concentreren/focussen op m'n cirkeltje van invloed.

Een vraag voor jou: wie is dat in jouw profielfoto?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Bastiaan73,

Dit is een foto van een Quilcene Indiaan. De foto heet ook 'Quilcene boy'. https://www.artic.edu/artworks/50015/quilcene-boy

ik was gefascineerd  door de uitdrukking in het gezicht van deze jongen. De fotograaf Edward S. Curtis heeft prachtige foto's gemaakt; een hele serie van Indianen. 

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Lobke:

@Bastiaan73,

Dit is een foto van een Quilcene Indiaan. De foto heet ook 'Quilcene boy'. https://www.artic.edu/artworks/50015/quilcene-boy

ik was gefascineerd  door de uitdrukking in het gezicht van deze jongen. De fotograaf heeft prachtige foto's gemaakt

Ik dacht eerlijk gezegd dat het een meisje was ?

Het is inderdaad een mooie foto. Uit 1912 zo te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik dacht eerlijk gezegd dat het een meisje was ?

Het is inderdaad een mooie foto. Uit 1912 zo te lezen.

Dacht ik eerst ook ?. Inderdaad  1912, de fotograaf heeft ook een mooie kop. En kijk zijn foto's zo geweldig.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Edward_Sheriff_Curtis

bewerkt door Lobke
Link naar bericht
Deel via andere websites

Die van mij is een cirkel. Het symboliseert de letter O van Olorin.
Het zou heel leuk zijn als ik zou vertellen dat de paarse kleur refereert aan een hoop dat mensen in de GLBTI gemeenschap veilig op straat kan lopen zonder mishandeld te worden enzo. Maar om eerlijk te zijn: De website heeft die kleur voor me uitgekozen. 

bewerkt door Olorin
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Olorin:

Die van mij is een cirkel. Het symboliseert de letter O van Olorin.
Het zou heel leuk zijn als ik zou vertellen dat de paarse kleur refereert aan een hoop dat mensen in de GLBTI gemeenschap veilig op straat kan lopen zonder mishandeld te worden enzo. Maar om eerlijk te zijn: De website heeft die kleur voor me uitgekozen. 

 

orkothinkingfromhe-mancharactert-shirtir

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
8 minuten geleden zei Bastiaan73:

@Dat beloof ik vanwaar eigenlijk deze username? Wat beloof(de) je precies?

Bij een justitiële taak leg je de eed of belofte af.
Dan is het dus "zo waarlijk helpe mij God almachtig" of "Dat beloof ik".
Ik koos voor het laatste, want dat vind ik eerlijker. 
Zodat ik zelf verantwoordelijk ben voor wat ik doe en mij niet verschuil achter een willekeurige god. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

@dingo waarom heb je specifiek voor 2 Petrus 3:16 gekozen als onderschrift, als ik vragen mag?

"Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften."

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Bastiaan73:

@dingo waarom heb je specifiek voor 2 Petrus 3:16 gekozen als onderschrift, als ik vragen mag?

"Daarin staat een en ander dat moeilijk te begrijpen is en dat door onwetende en onstandvastige mensen, tot hun eigen ondergang, wordt verdraaid; dat doen ze trouwens ook met de overige geschriften."

Dat is een reactie op mensen die zeggen "gewoon" bijbel te lezen maar vervolgens de context waarin iets geschreven is of niet kennen of negeren omdat hun eigen uitleg ze beter uit komt. Grote delen van de bijbel zijn niet "gewoon" en niet "simpel" (en dat geldt niet alleen voor de geschriften van Paulus).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dat beloof ik i.t.t. Thinkfree lees ik geen haat in jouw uitingen. Wel een nuchtere (= m.i. gezonde) kijk op dingen maar richting wantrouwend. Toch boeit het je anders zou het je geen f*ck interesseren en zou je niet actief zijn op dit forum. Klopt dat?

"Religie: Nee, dat heb ik achter mij gelaten."

Is dit gerelateerd aan een ongevraagde vorm van religie die je van kleins af aan hebt meegekregen o.i.d.? Je hoeft hier uiteraard niet op te antwoorden als je dat niet wil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid