Spring naar bijdragen
Naeva

Vraag maar raak

Aanbevolen berichten

Op 22-11-2019 om 05:42 zei Bastiaan73:

@St. Ignatius waarom juist deze naam?

Oh sorry... ik zie dit nu pas.

Daar zijn meerdere redenen voor: de meeste mensen zullen hem waarschijnlijk kennen vanwege de contra-reformatie. Maar voor mij is hij vooral belangrijk voor wat hij betekent op spiritueel gebied voor individuele gelovigen. Mede door zijn contemplatieve methode ben ik, al jaren geleden, teruggekeerd in de Moederkerk. Zijn invloed op met name het christelijke leven in de praktijk en contemplatief gebed is enorm. Ook op het gebied van onderwijs en wetenschap had (en heeft) hij enorm veel invloed. Tot slot, heeft zijn orde ook veel invloed op de reikwijdte van de Kerk. Het is een van de elitekorpsen van de Kerk, vanwege de doorgaans zwaar opgeleide leden. Mede daarom beweegt zijn orde zich vaak aan de randen van het christendom (en komt daardoor soms met de kerkleiding in conflict).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei St. Ignatius:

Oh sorry... ik zie dit nu pas.

Daar zijn meerdere redenen voor: de meeste mensen zullen hem waarschijnlijk kennen vanwege de contra-reformatie. Maar voor mij is hij vooral belangrijk voor wat hij betekent op spiritueel gebied voor individuele gelovigen. Mede door zijn contemplatieve methode ben ik, al jaren geleden, teruggekeerd in de Moederkerk. Zijn invloed op met name het christelijke leven in de praktijk en contemplatief gebed is enorm. Ook op het gebied van onderwijs en wetenschap had (en heeft) hij enorm veel invloed. Tot slot, heeft zijn orde ook veel invloed op de reikwijdte van de Kerk. Het is een van de elitekorpsen van de Kerk, vanwege de doorgaans zwaar opgeleide leden. Mede daarom beweegt zijn orde zich vaak aan de randen van het christendom (en komt daardoor soms met de kerkleiding in conflict).

Dankjewel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid