Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Op 21-9-2019 om 11:59 zei Dat beloof ik:

maar de vogels maakten geen deel uit van het offer

Volgens mij is het zo dat arme mensen ipv een bokje, koe of geit een duif mochten offeren (Lev 12:8) Lukan 2:24 zegt dat Jozef en Maria een offer aanboden van een koppel tortelduiven of twee jonge duiven. Dus vogels speelden nog wel een rol in de offerritus. 

Op 21-9-2019 om 18:50 zei Dat beloof ik:

Merkwaardig. Als het offeren van dieren geen zonde weg neemt, hoe kan het dan 'heenwijzen' naar Christus? 

Het offeren van dieren bedekte tijdelijk de zonde. Jezus bracht eens en voor altijd een zoenoffer dat genoeg was voor de hele mensheid. Sindsdien hoeven we dan ook geen dieren meer te offeren. Bloed heeft een reinigende functie omdat het het leven vertegenwoordigd. Daarom is bloed ook heilig. Dit verwees naar het slachtoffer van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-9-2019 om 10:49 zei Dat beloof ik:

In Genesis 15 wordt Abraham gevraagd een 3-jarige koe, - geit en - ram te halen, alsmede een tortelduif en een jonge gewone duif.
Die vogels spelen daarna geen rol meer. Waarom dan toch die vogels ? 

De vogels worden niet door gesneden. Als je gevogelte offert haal je alleen de veren weg en haal je de ingewanden eruit en misschien het hoofd. Dat gevogelte zo geofferd wordt komt juist uit de verwijzing in Gen 15 waar Abraham de duif niet doorsnijdt. En het hoofd wordt ook op de duif gelaten. (Klein)vee wordt wel doorgesneden of in stukken. 

Vogels die weg vlogen zijn vogels die aan het azen waren op het vlees wat voorbereid was voor het offer waaronder dus de duiven, niet de geofferde duiven die weg vlogen.

bewerkt door nikie90
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid