Spring naar bijdragen

Daniël en eindtijd


Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Toch wel grappig om te hoe je de fantasie van anderen afdoet met 'dat staat nergens'  en de fantasie van JG met 'logischerwijs is dat zo'. 
Realiseer je je wel dat anderen dat exact andersom ook kunnen toepassen? Die vinden hun eigen fantasie ook logisch en zullen van veel van jouw zaken (terecht) stellen dat het nergens staat.

Ik vraag me af wanneer het antwoord komt.

Maar hij heeft misschien gelijk. Het staat er inderdaad niet zo. Het nieuwe Jeruzalem zal neerdalen op aarde. Nergens staat dat het ons zal meenemen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 400
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

In de n.w.v staat wel degelijk schijf Sjako, de s.v heeft het bij het rechte eind, en die wordt als corrupt weggezet door de j.g. Waarom ineens die switch?

חוּג verwijst naar de omtrek van de horizon: een schijf, circel, ronde, etc., zijn prima vertalingen. 

Antarctica is die ronde sneeuw/ijslaag aan de buitenkant. Die houden het water binnen.  Tip: research operation fishbowl.  Ook is iedere foto boven de aarde met een fisheye genomen. Ik geloo

11 uur geleden zei sjako:
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Erkent de WTG Israël niet?

Het geestelijk Israel wat het natuurlijke Israel is aangevuld met de Christenen. 

Fundamenteel doelt niet op jouw fantasie, maar de aardse realiteit. Dat wat alle mensen in het huidige dagelijkse leven verstaan onder Israel.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Israël

13 uur geleden zei sjako:

Allereerst kun je dus zeggen dat de aarde dus niet vergaat.

Dat staat nergens.........
Openbaring 21 : Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij en de zee is er niet meer.

Welk stukje van deze tekst begrijp je niet ? 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar hij heeft misschien gelijk. Het staat er inderdaad niet zo. Het nieuwe Jeruzalem zal neerdalen op aarde. Nergens staat dat het ons zal meenemen. 

Johannes 17

24 Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, voor de grondlegging der wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:

Nu heeft Openbaring het over het Nieuwe Jeruzalem. Het is logischerwijs het regeringscentrum van de Nieuwe aarde.

Dat staat er niet.....
In Openbaring 21:3 staat dat Gods woonplaats onder de mensen zal zijn, hij zal bij hen wonen. Niks 'regeringscentrum' dus.

2 minuten geleden zei Thinkfree:

Het nieuwe lichaam kan interactie voeren met het materiële als met het geestelijke op hetzelfde moment.

Niks nieuws onder de zon dus.

Op 25-9-2019 om 05:37 zei antoon:

Mag je niet gewoon "genieten'' van je aardse leven?

Komt er nog antwoord op de vraag, of kunnen we er van uit gaan dat ook deze vraag door JG gaat worden genegeerd, zoals zoveel anderen vragen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Thinkfree:
14 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niks nieuws onder de zon dus

Zie Jezus na zijn opstanding,  en de engelen hebben dit lichaam ook.. net als alle geroepenen zullen een lichaam zonder grenzen krijgen. Alle dimensies zullen ten volle bereikbaar zijn

Mijn lichaam strekt zich in alle 3 de dimensies uit. Dat wil niet zeggen dat het geen grenzen heeft. Als dat bij jou niet het geval is heb je een probleem hoor. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Thinkfree:

Het nieuwe lichaam kan interactie voeren met het materiële als met het geestelijke op hetzelfde moment.

18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Niks nieuws onder de zon dus.

 

14 minuten geleden zei Thinkfree:

Zie Jezus na zijn opstanding,  en de engelen hebben dit lichaam ook.. net als alle geroepenen zullen een lichaam zonder grenzen krijgen. Alle dimensies zullen ten volle bereikbaar zijn.

 

5 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Mijn lichaam strekt zich in alle 3 de dimensies uit. Dat wil niet zeggen dat het geen grenzen heeft. Als dat bij jou niet het geval is heb je een probleem hoor. 

 

4 minuten geleden zei Thinkfree:

H.l.b tja typisch op z'n athëist geantwoord. ?

En, nu inhoudelijk, wat is er mis mee ? Of kun je bij gebrek aan inhoud alleen maar 'atheist! atheist ! '  roepen. Dat zou wel erg zwak zijn. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Dat beloof ik:

En, nu inhoudelijk, wat is er mis mee ?

Vanuit materialistisch oogpunt niets,

4 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Of kun je bij gebrek aan inhoud alleen maar 'atheist! atheist ! '  roepen.

Mijn antwoord is vanuit een christelijk perspectief.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Openbaring 21 : Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij en de zee is er niet meer.

Heb ik nu al zo vaak uitgelegd. Nieuwe hemel is een nieuwe regering en de nieuwe aarde is een vernieuwde aarde, het nieuwe samenstel. De zee is de woelige mensenmassa. Allemaal te beredeneren vanuit de Bijbel.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan zijn er dus ook geen 144.000 ministers. .....
Het zou toch handig zijn als er logica zat in wat je schrijft, en niet, zoals nu, dat je zelf de ene uitspraak met de andere onderuit haalt.

Die logica ontgaat me. Rutte bijv is behalve minister president ook Nederlander. Hij behoort tot de ‘kudde’ Nederland. De 144.000 behoren tot dezelfde kudde als de mensen die een opstanding krijgen op aarde. Er is geen onderscheid, alleen in functie.

1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dat staat er niet.....
In Openbaring 21:3 staat dat Gods woonplaats onder de mensen zal zijn, hij zal bij hen wonen. Niks 'regeringscentrum' dus.

Jeruzalem is regeringscentrum van Gods Rijk geweest in de oudheid en straks over de hele wereld. De tent van God is bij de mensen, dwz Gods bescherming over de mensen hier op aarde. De mensen gaan niet naar de tent toe! Als je zegt dat alle mensen naar God toegaan, draai je het om. De rode draad door de Bijbel heen is het herstel van de schepping en het herstel in de relatie met God. Het heiligen van Zijn naam dus. Zoals het in het modelgebed staat: Uw wil geschiede zowel in hemel als op aarde. Jezus speelt daarin een centrale rol. Hij en Zijn bruid vormen de regering. Voor mij zo helder als wat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei sjako:

Heb ik nu al zo vaak uitgelegd. Nieuwe hemel is een nieuwe regering en de nieuwe aarde is een vernieuwde aarde, het nieuwe samenstel. De zee is de woelige mensenmassa. Allemaal te beredeneren vanuit de Bijbel.

Nieuwe hemel is regering en aarde wel aarde in dezelfde context?

Wat dacht je van hemel> universum en aarde > aarde( bijbel spreekt van het uitspansel als 1ste hemel, waar de sterren zijn 2de hemel en tot slot waar God is, de 3de.)

De hemel waar God woont is al perfect en hoeft niet vernieuwd te worden

29 minuten geleden zei sjako:

Heb ik nu al zo vaak uitgelegd. Nieuwe hemel is een nieuwe regering en de nieuwe aarde is een vernieuwde aarde, het nieuwe samenstel. De zee is de woelige mensenmassa. Allemaal te beredeneren vanuit de Bijbel.

Nieuwe hemel is regering en aarde wel aarde in dezelfde context?

Wat dacht je van hemel> universum en aarde > aarde( bijbel spreekt van het uitspansel waar de vogels vliegen als 1ste hemel, waar de sterren zijn 2de hemel en tot slot waar God is, de 3de.)

De hemel waar God woont is al perfect en hoeft niet vernieuwd te worden

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Openbaring 21 : Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde, want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij en de zee is er niet meer.

Heb ik nu al zo vaak uitgelegd. Nieuwe hemel is een nieuwe regering en de nieuwe aarde is een vernieuwde aarde, het nieuwe samenstel. De zee is de woelige mensenmassa. Allemaal te beredeneren vanuit de Bijbel.

Zoals ik al zei, jij vindt het logisch omdat het jouw gedachte is, maar het staat nergens.

1 uur geleden zei sjako:
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Dan zijn er dus ook geen 144.000 ministers. .....
Het zou toch handig zijn als er logica zat in wat je schrijft, en niet, zoals nu, dat je zelf de ene uitspraak met de andere onderuit haalt.

Die logica ontgaat me. Rutte bijv is behalve minister president ook Nederlander. Hij behoort tot de ‘kudde’ Nederland. De 144.000 behoren tot dezelfde kudde als de mensen die een opstanding krijgen op aarde. Er is geen onderscheid, alleen in functie

Onderscheid in functie is ook onderscheid.

1 uur geleden zei sjako:

Jeruzalem is regeringscentrum van Gods Rijk geweest in de oudheid

Leuk bedacht, maar het staat nergens. Als ik de Bijbel lees, kom ik nergens tegens dat God in de oudheid in Jeruzalem woont. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Alo:

Aangezien je aangeeft dat je het al zo vaak hebt uitgelegd; heb je toevallig een link naar een post waarin je de redenatie ook toelicht? Zou ik interessant vinden om te lezen.

Dat is al een hele tijd geleden. Als ik tijd heb wil ik het graag opnieuw uitleggen.

6 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk bedacht, maar het staat nergens. Als ik de Bijbel lees, kom ik nergens tegens dat God in de oudheid in Jeruzalem woont. 

De koningen zaten op JHWH’s troon. Ze werden gezalfd door God zelf als het ware. 
1 kronieken 29:23 bijv

Zo kwam Salomo op Jehovah’s troon als koning in de plaats van zijn vader David. Hij was succesvol en alle Israëlieten gehoorzaamden hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-9-2019 om 05:37 zei antoon:

aniël 2:31-43

Hoi Antoon, ik weet vrijwel zeker dat je ''Daniël'' bedoelt, maar wat je in je citaat (uit je openingsposting) hebt geschreven betekent in het Hebreeuws ''God is arm'' (עני אל) of ''ik ben een god''/''ik ben God'' (אני אל). Dat kan niet je bedoeling zijn, neem ik aan ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 28-9-2019 om 12:28 zei sjako:

 

De koningen zaten op JHWH’s troon. Ze werden gezalfd door God zelf als het ware. 
1 kronieken 29:23 bijv

Zo kwam Salomo op Jehovah’s troon als koning in de plaats van zijn vader David. Hij was succesvol en alle Israëlieten gehoorzaamden hem.

Het ging over de bewering dat God in Jeruzalem woonde......Dat er mensen wonen is algemeen bekend, maar daar ging het níét over.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het ging over de bewering dat God in Jeruzalem woonde......Dat er mensen wonen is algemeen bekend, maar daar ging het níét over.  

God woont in de hemel. God is zo’n enorme macht en energie, de aarde zou het niet verdragen. Hij doet Zijn invloed dan ook gelden door Zijn Geest en boodschappers. Israël werd eerst rechtstreeks geregeerd door Jehovah God zelf. Maar de mensen wilden concreet een koning op de troon. Daarom werd Saul gezalfd als eerste koning op de troon van Jehovah. Zo moet je het zien denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei sjako:
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Het ging over de bewering dat God in Jeruzalem woonde......Dat er mensen wonen is algemeen bekend, maar daar ging het níét over.  

God woont in de hemel

Duidelijk.  De eerste bewering klopt dus niet? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎05‎-‎10‎-‎2019 om 09:14 zei sjako:

denk ik

Je begint met je post met een bewering, namelijk: "God woont in de hemel"

Je sluit je post af met "denk ik...."

Kun je aangeven welke punten je met zekerheid weet en welke punten je DENKT te weten? Het is nu niet echt duidelijk wat feit is en wat jouw mening is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Alo:

Je begint met je post met een bewering, namelijk: "God woont in de hemel"

Je sluit je post af met "denk ik...."

Kun je aangeven welke punten je met zekerheid weet en welke punten je DENKT te weten? Het is nu niet echt duidelijk wat feit is en wat jouw mening is.

Mijn mening is zoals ik die omschrijf en dat dat denk ik komt omdat je het nooit 100% zeker weet want ik heb het niet zelf gezien. Maar de Bijbel omschrijft God als een een enorme bron van energie en de bron van alles wat leeft en wat we kunnen zien. (Jesaja 40:22; Jesaja 66:1)

Handelingen 17:24 zegt dat God niet in tempels etc woont.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei sjako:

Mijn mening is zoals ik die omschrijf en dat dat denk ik komt omdat je het nooit 100% zeker weet want ik heb het niet zelf gezien. Maar de Bijbel omschrijft God als een een enorme bron van energie en de bron van alles wat leeft en wat we kunnen zien. (Jesaja 40:22; Jesaja 66:1)

Handelingen 17:24 zegt dat God niet in tempels etc woont.

Maar er zitten nogal wat aannames in jouw stelling. Tevens stel je dat god (almachtig) té machtig is om fysiek op de aarde te verschijnen; nogal een uitspraak want in feite zeg je; god is niet in staat om te verschijnen op aarde zonder gevolgen voor de aarde.

Weet je zeker dat dit is wat je bedoelt? Of bedoelde je iets anders? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-10-2019 om 13:35 zei sjako:

Maar de Bijbel omschrijft God als een een enorme bron van energie en de bron van alles wat leeft en wat we kunnen zien. (Jesaja 40:22; Jesaja 66:1)

Dat staat niet in die teksten.
Wel staat daar (Jesaja 40:22) dat de aarde een schijf is en we weten allemaal dat dit onzin is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid