Spring naar bijdragen
Fundamenteel

De keuken

Aanbevolen berichten

Post hier uw lekkerste gerechten of wat je eet.

Champignon soep a la Fundamenteel | middageten

Ik weeg niets af behalve patisserie. 

We stoven in een dikke laag boter prei, ui en 3 tenen look. Rijk peperen maar nog geen zout. Voeg de champignons toe tot ze lichtbruin kleuren. Blussen met water tot de massa onder water staat,  niet tot de rand, Voeg nu een dikke snuif Himalayazout toe en groentenbouillon. Laten pruttelen op een zacht vuurtje. Voeg een heel blik cocosmelk toe. Laten smelten, pruttelen, mixen, proeven, op smaak brengen en klaar. Garneren met geroosterde broodkruimels en beetje gefrituurd peterselie.

Vanavond spinaziepuree met vis. Maar dat vraagt geen uitleg,

bewerkt door Fundamenteel

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Babi pangang van de lokale Chinees hier met zelfbereide  noten rijst, rijst van de Chinese afhaal restaurants  vind ik vaak tegenvallen, voor de verfrissing appelmoes of ananas, natuurlijk vers, voor mij smullen geblazen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

dat recept delen? :D of is dat geheim?

Nee hoor. Ik heb het gewoon uit een kookboek. Twee teentjes knoflook i minuut in hete olijfolie. Daarna een glaasje rode wijn, een glas water, een blokje kipbouillon en vijf minuten laten koken. Dan een blikje tonijn erin, wat zwarte peper en een hele boel peterselie. Intussen is de spaghetti klaar. Sous erdoor roeren en gehakte stukjes zwarte olijven erover. Klaar! En natuurlijk een glas goede rode wijn erbij. Dat is puur genieten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flammkuchen.

300 g bloem, 1/2 zakje gist, 180 g water, beetje zout en 2 eetlepels olijfolie.
Heel goed mengen en een uur laten rijzen.

Daarna uitrollen in 2 flammkuchen en toppings erop. Klassieker is ui met spek, maar ook peer of geitenkaas zijn errrrrug lekker.
In de oven, 10 minuutjes op 230 graden.

Als maaltijd, maar doet het ook erg goed als borrelhapje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Flammkuchen.

300 g bloem, 1/2 zakje gist, 180 g water, beetje zout en 2 eetlepels olijfolie.
Heel goed mengen en een uur laten rijzen.

Daarna uitrollen in 2 flammkuchen en toppings erop. Klassieker is ui met spek, maar ook peer of geitenkaas zijn errrrrug lekker.
In de oven, 10 minuutjes op 230 graden.

Als maaltijd, maar doet het ook erg goed als borrelhapje.

Ga ik zeker eens proberen :) 👍🏻

Nu gekookt spa water laten afkoelen tot 75°c, geraspte gember, citroenschijf, acaciahoning zonder toevoegingen, dus 100% honing.

Zegen onze spijzen Heer, alle lof komt de Heer toe. Jehovah-jireh.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet nu al ruim een maand geen brood uit de winkel meer maar kiembrood. Mijn darmen zijn dat nog niet gewoon, ocharme mijn betere wederhelft. Maar oh zo lekker gemaakt uit spelt. Ik wissel tussen tarwe, rogge, spelt. Enorm winderig. 

Nu een boterham met kaas die ik sop in een pekzwarte deca koffie, overheerlijk. Maar winderig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid