Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Post hier uw lekkerste gerechten of wat je eet.

Champignon soep a la Fundamenteel | middageten

Ik weeg niets af behalve patisserie. 

We stoven in een dikke laag boter prei, ui en 3 tenen look. Rijk peperen maar nog geen zout. Voeg de champignons toe tot ze lichtbruin kleuren. Blussen met water tot de massa onder water staat,  niet tot de rand, Voeg nu een dikke snuif Himalayazout toe en groentenbouillon. Laten pruttelen op een zacht vuurtje. Voeg een heel blik cocosmelk toe. Laten smelten, pruttelen, mixen, proeven, op smaak brengen en klaar. Garneren met geroosterde broodkruimels en beetje gefrituurd peterselie.

 

Vanavond spinaziepuree met vis. Maar dat vraagt geen uitleg,

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nee hoor. Ik heb het gewoon uit een kookboek. Twee teentjes knoflook i minuut in hete olijfolie. Daarna een glaasje rode wijn, een glas water, een blokje kipbouillon en vijf minuten laten koken. Dan e

Ik zou voor een schietmasker, villen, slachten, marineren (een behoorlijke tijd) en dan in de oven garen gaan.

Ik zou de mond gebruiken.

1 uur geleden zei Fundamenteel:

 dat recept delen? :D of is dat geheim?

Nee hoor. Ik heb het gewoon uit een kookboek. Twee teentjes knoflook i minuut in hete olijfolie. Daarna een glaasje rode wijn, een glas water, een blokje kipbouillon en vijf minuten laten koken. Dan een blikje tonijn erin, wat zwarte peper en een hele boel peterselie. Intussen is de spaghetti klaar. Sous erdoor roeren en gehakte stukjes zwarte olijven erover. Klaar! En natuurlijk een glas goede rode wijn erbij. Dat is puur genieten. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Flammkuchen.

300 g bloem, 1/2 zakje gist, 180 g water, beetje zout en 2 eetlepels olijfolie.
Heel goed mengen en een uur laten rijzen.

Daarna uitrollen in 2 flammkuchen en toppings erop. Klassieker is ui met spek, maar ook peer of geitenkaas zijn errrrrug lekker.
In de oven, 10 minuutjes op 230 graden.

Als maaltijd, maar doet het ook erg goed als borrelhapje.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Dat beloof ik:

Flammkuchen.

300 g bloem, 1/2 zakje gist, 180 g water, beetje zout en 2 eetlepels olijfolie.
Heel goed mengen en een uur laten rijzen.

Daarna uitrollen in 2 flammkuchen en toppings erop. Klassieker is ui met spek, maar ook peer of geitenkaas zijn errrrrug lekker.
In de oven, 10 minuutjes op 230 graden.

Als maaltijd, maar doet het ook erg goed als borrelhapje.

Ga ik zeker eens proberen :) ??

Nu gekookt spa water laten afkoelen tot 75°c, geraspte gember, citroenschijf, acaciahoning zonder toevoegingen, dus 100% honing.

Zegen onze spijzen Heer, alle lof komt de Heer toe. Jehovah-jireh.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik eet nu al ruim een maand geen brood uit de winkel meer maar kiembrood. Mijn darmen zijn dat nog niet gewoon, ocharme mijn betere wederhelft. Maar oh zo lekker gemaakt uit spelt. Ik wissel tussen tarwe, rogge, spelt. Enorm winderig. 

Nu een boterham met kaas die ik sop in een pekzwarte deca koffie, overheerlijk. Maar winderig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Mensen, maak uw brood eens zelf volgens de kosher procedure. En waarom kopen we in meerderheid zoveel artikelen dat we op 2 minuten zelf gemaakt hebben?

Ik koop nu ene keer per maand granen, zaden, etc om zelf mijn broodjes te bakken. Ik zoek nog een 2dehands graanmolen op steen. Dan kan ik mijn granen tot meel maken en moet ik ze niet via de kiemmethode tot deeg herleiden.

Volgens mij is dat niet meer van de toekomst, massa consumptie zoals we nu alles voor het grijpen hebben. Quasi alle voedsel zit dan nog eens in verpakking wat tonnen afval per dag veroorzaakt. 

Ik heb ook gezien dat cavia’s een delicatesse zijn en weinig ruimte vragen. Deze zomer eens cavia op het spit proberen en enkele voedsel rijk aan omega3 geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb ook gezien dat cavia’s een delicatesse zijn en weinig ruimte vragen. Deze zomer eens cavia op het spit proberen en enkele voedsel rijk aan omega3 geven.

Zou ik niet aan de magere scharminkels beginnen zoals je ze vind bij de gemiddelde dierenzaak. Ben ook wel benieuwd naar de smaak.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je moet ze zelf vetmesten he :) en na het skinnen de organen analyseren op ziektes voor consumptie. 

Ook zeer benieuwd, het zou lekker moeten zijn. 

Ik zou voor een schietmasker, villen, slachten, marineren (een behoorlijke tijd) en dan in de oven garen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Je mag wel oppassen. Voor je het weet is er weer een nieuw virus bij. 

Ik denk dat een zelfgekweekte cavia veel properder dan kip uit de winkel is. En als ze die beesten niet opkweken met anti biotica zouden we er sowieso ziek van worden. Waardoor dan superbacterieën ontstaan die resistent worden tegen geneesmiddelen.

De huidige gang van zaken werkt niet meer. Als mensen hun eigen mayonaise niet meer willen kloppen, hoe lui zijn we dan in andere consumpties? En die gemakzucht met massa consumptie is de holocaust van deze tijd. God zou nooit willen dat wij dieren eten die onder barbaarse omstandigheden gekweekt of geslacht zijn. Nooit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fundamenteel oefent alvast met het eten van knaagdieren voor als er geen grotere dieren meer zijn In sommige delen van de wereld doet marmot het ook goed in de keuken.  https://www.nu.nl/dieren/5878608/echtpaar-in-mongolie-sterft-aan-builenpest-na-eten-van-rauwe-marmot.htmlhttps://www.ad.nl/buitenland/de-pest-maakt-weer-slachtoffers-in-china-zwarte-dood-maakt-comeback~a4d17de9/?referrer=https://duckduckgo.com/

3 uur geleden zei Fundamenteel:

na het skinnen de organen analyseren op ziektes voor consumptie. 

Nou nou, wat slim. 

 

Citaat

Volgens onderzoekers heeft de man een marmot in het veld gedood en deze in stukken gesneden en aan zijn hond gevoerd. Hij kreeg hevige koortsen en werd opgenomen in het ziekenhuis van Yumen, waar hij vorige week woensdag overleed. Ook de velden waar de man de marmot heeft gevangen en het dorp waar hij vandaan komt zijn afgesloten. 
 

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/chinese-stad-volledig-afgesloten-vanwege-uitbraak-pest~b88d4252/

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ja maar als ik als vegetariër moet eten om aan de supplementen van een vleeseter te komen.... ja dan laat ik de hele dag door winden. 

Tja, als christen kun je je niet beroepen op een Jezus die vegetariër zou zijn geweest.

7 minuten geleden zei sjako:

Vind het wel een beetje zielig. Het zijn leuke beestjes. 

Ja, dat zijn kippen ook.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid