Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geachte iedereen,

Graag zou ik een antwoord willen op deze vraag; een kennis van mij & ikzelf hebben een keer een droom gehad over bepaalde kerkgemeentes, om niet naar toe te gaan.

Hoe interpreteren jullie het als je een droom krijgt met als gevolg dat je bloed in je nagel krijgt en de droom erover gaat dat die sekte je wil vermoorden?

 

Ikzelf zal ook mijn interpretatie neerzetten; een sekte is een sekte, sekte staan erom bekend dat ze mensen vermoorden. Waarom is het dan nog zo aanlokkelijk om een sekte te volgen?

 

Daarnaast zou ik graag willen weten welke kerken niet sektarisch zijn.

 

Met vriendelijke groet en hoogachting,

 

Arthur Faber A.K.A. Henricus

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dood in een droom kan ook een wedergeboorte symboliseren, een transformatie. De geestelijke dood van het ene is een nieuwe geestelijke geboorte. 
Je bent misschien zo boos dat deze anderen geestelijk doden, wat het bloed van onder je nagels haalt. 
Wel opmerkelijk dat dit een collectieve droom is. 

Kerken dienen afgetoetst te worden op wat Hij leert. Jezus Christus moet daar ten allen tijden eerst staan. 

Heb je wat meer details over die sekte? Als ik zo persoonlijk mag worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel (met name gelovige) mensen denken dat dromen te maken hebben met dingen die gaan gebeuren.
Dat is echter niet zo
Dromen worden veroorzaakte door dingen die zijn gebeurd, en dromen is een manier waarom je hersenen deze zaken verwerken.
Er is dus helemaal niets magisch of voorspellends aan.

Verder staan sektes er niet zozeer om bekend dat ze mensen vermoorden, maar omdat ze mensen hersenspoelen of misbruiken.
Als je denkt dat machtsmisbruik ook een kenmerk is, vallen de meeste kerken onder de noemer 'sekte'.
Of een kerk een sekte is, dat zullen mensen uit die kerk altijd ontkennen.

Neme nu bv de Jehova Getuigen. Ik vind het een sekte: mensen verliezen hun eigen wil, mogen geen contact meer hebben met niet-leden, als er verdenkingen zijn van kindermisbruik wordt het onderzoek tegengewerkt; kortom allerlei zaken die wijzen op een sekte.
Maar ja, een deel van moderators hier is ook lid, dus die zullen dat ontkennen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...
Op 7-10-2019 om 18:41 zei Henricus:

Hoe interpreteren jullie het als je een droom krijgt met als gevolg dat je bloed in je nagel krijgt en de droom erover gaat dat die sekte je wil vermoorden?

 

Dat hangt er vanaf welke kerkgemeenschappen heeft de wezen uit je dromen voor je opgenoemd en waarom hij ze slecht vindt. Daarna kijken we of die informatie klopt of niet. 

In dromen geloven kan in het algemeen gevaarlijk zijn, want heel vaak zijn het de demonen die daarmee ons willen beïnvloeden.

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

"Als je een lelijke droom hebt, onderzoek dan nooit wat je hebt gezien, hoe je het hebt gezien en als je schuldig bent, hoe schuldig je bent. De boze, omdat hij je overdag niet in verzoeking kon brengen, komt 's nachts naar je toe. God laat hem soms toe om ons in onze slaap te verleiden, zodat we kunnen zien dat onze oude mens nog niet dood is. Andere keren benadert de vijand iemand in zijn slaap en laat hem veel dromen zien, zodat hij van streek raakt als hij wakker wordt. Besteed er daarom geen aandacht aan. Maak een kruisteken op jezelf, je kussen. Leg het kruis en een paar iconen op het kussen en bid tot je in slaap valt. Hoe meer aandacht je besteedt (aan dromen), des te meer zal de vijand komen om je te verleiden. Dit gebeurt niet alleen bij volwassenen, maar ook bij kinderen. En ook de kleine kinderen, hoewel ze als engeltjes zijn, beangstigt de vijand hen; wanneer ze slapen en beven van pijn, en ze bang en huilend naar hun moeders armen rennen. Soms komen engelen naar hen toe en ze glimlachen van vreugde terwijl ze slapen of worden ze wakker van grote vreugde. Daarom zijn de dromen, die door verleiding worden veroorzaakt, een extern effect van de vijand op een slapend mens.

- En als je een druk voelt tijdens het slapen?

Soms is dit te wijten aan een angstige situatie die men overdag doormaakt; of aan sommige angsten of vermoedens, enz. Al deze kunnen door de vijand worden gebruikt om een combinatie te maken om een persoon te overdonderen. Vaak is de slaap zo licht dat men denkt wakker te zijn en bidt om van de druk af te komen waarvan men zelfs zijn adem kan inhouden. Soms kan de vijand zelfs de vorm aannemen van een man of een heilige en in iemands slaap verschijnen. Hij verscheen eens in zijn slaap aan een zieke man in de vorm van de heilige Arsénios en zei tegen hem: “Ik ben de heilige Arsenios. Ik kwam je vertellen dat je zult sterven. Hoor je me? Je gaat dood! " De man was bang. Een heilige spreekt nooit zo tegen een zieke. En als een zieke werkelijk gaat overlijden en een heilige komt hen informeren over hun dood, dan zal hij het hem op een goede manier vertellen: “Omdat God je lijden heeft gezien, zal Hij je uit deze wereld halen. Bereid je voor." Ze zullen niet tegen hem zeggen: "Hoor je me? Je gaat dood! "

- En hoe zit het als iemand schreeuwt in zijn slaap?

Het is beter als ze wakker worden. Er zijn veel dromen van pijn. Wanneer een persoon lijdt of moe is, worstelen deze dingen van binnen en ziet hij ze in een droom. Vaak, als ik gedurende de dag verschillende problemen van mensen tegenkom, onrecht dat gebeurt, enz., dan maak ik in mijn slaap ruzie met de ander: “Jij goddeloze! Je bent gevoelloos! ”, en met de stemmen die ik maak word ik wakker.

- Oudvader, is het mogelijk om door middel van dromen te voorzien wat er zal gebeuren?

Nee, let niet op dromen, of ze nu aangenaam zijn of niet. Je moet ze niet geloven, want er bestaat een risico op waanvoorstellingen. 95% van hen is een illusie. Daarom zeggen de heilige vaders dat ze geen aandacht aan hen moeten besteden. Er zijn maar heel weinig dromen van God, maar zelfs die, om ze te interpreteren, behoort men zuiverheid van geest en andere voorwaarden bezitten, zoals het geval is met Jozef en Daniël, die de gaven van God hadden. "Ik zal je vertellen, - zei Daniël tegen Nebukadnezar, - welke droom je zag en de betekenis ervan." Maar tot wat een toestand was hij gekomen! Hij was tussen de leeuwen, die hem niet stoorden, ook al hadden ze honger. Habakuk bracht hem te eten en hij zei: "Heeft God aan mij gedacht?" Als God hem niet had gedacht, wie dan wel?!

- Oudvader, sommige mensen hebben geen dromen.

Het is beter. Zo geven ze geen kaartjes of benzine uit (grap). In dromen zie je in een minuut iets dat in werkelijkheid uren of dagen zou duren; omdat de tijd ontbreekt. Hieruit begrijpt men het psalmvers: "Duizend jaar in uw ogen, o Heer, is als de dag van gisteren die voorbij is.""

Heilige Païsius de Athoniet. Vertaald uit het Grieks. Bron (video) 

 

bewerkt door Modestus
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid