Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geachte iedereen,

Graag zou ik een antwoord willen op deze vraag; een kennis van mij & ikzelf hebben een keer een droom gehad over bepaalde kerkgemeentes, om niet naar toe te gaan.

Hoe interpreteren jullie het als je een droom krijgt met als gevolg dat je bloed in je nagel krijgt en de droom erover gaat dat die sekte je wil vermoorden?

Ikzelf zal ook mijn interpretatie neerzetten; een sekte is een sekte, sekte staan erom bekend dat ze mensen vermoorden. Waarom is het dan nog zo aanlokkelijk om een sekte te volgen?

Daarnaast zou ik graag willen weten welke kerken niet sektarisch zijn.

Met vriendelijke groet en hoogachting,

Arthur Faber A.K.A. Henricus

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De dood in een droom kan ook een wedergeboorte symboliseren, een transformatie. De geestelijke dood van het ene is een nieuwe geestelijke geboorte. 
Je bent misschien zo boos dat deze anderen geestelijk doden, wat het bloed van onder je nagels haalt. 
Wel opmerkelijk dat dit een collectieve droom is. 

Kerken dienen afgetoetst te worden op wat Hij leert. Jezus Christus moet daar ten allen tijden eerst staan. 

Heb je wat meer details over die sekte? Als ik zo persoonlijk mag worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Veel (met name gelovige) mensen denken dat dromen te maken hebben met dingen die gaan gebeuren.
Dat is echter niet zo
Dromen worden veroorzaakte door dingen die zijn gebeurd, en dromen is een manier waarom je hersenen deze zaken verwerken.
Er is dus helemaal niets magisch of voorspellends aan.

Verder staan sektes er niet zozeer om bekend dat ze mensen vermoorden, maar omdat ze mensen hersenspoelen of misbruiken.
Als je denkt dat machtsmisbruik ook een kenmerk is, vallen de meeste kerken onder de noemer 'sekte'.
Of een kerk een sekte is, dat zullen mensen uit die kerk altijd ontkennen.

Neme nu bv de Jehova Getuigen. Ik vind het een sekte: mensen verliezen hun eigen wil, mogen geen contact meer hebben met niet-leden, als er verdenkingen zijn van kindermisbruik wordt het onderzoek tegengewerkt; kortom allerlei zaken die wijzen op een sekte.
Maar ja, een deel van moderators hier is ook lid, dus die zullen dat ontkennen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid