Spring naar bijdragen

Bijbellezen


Aanbevolen berichten

Hoi, 

Ik ben van plan om in de nabije toekomst er een uur eerder voor uit mijn bed te komen om de Bijbel te lezen en 's avonds 3 kwartier tot een uur stille tijd te houden.

Ik heb een ontzaglijke moeilijke periode meegemaakt (wat inmiddels al zo'n 15 jaar duurt) en wat nu gelukkig aan het opknappen is.

Maar als gevolg daarvan wil ik heel graag heel erg dicht bij God leven.

Ik heb Hem echt heel hard nodig ook in het dagelijkse leven.

Maar ik word geplaagd met gedachten als: niemand neemt zoveel tijd voor God en je bent echt vreemd als je het wel doet.

Mijn nuchtere verstand zegt dat er zeker wel mensen zijn die dit ook doen.

Mensen in Rusland bijvoorbeeld of mensen uit de vervolgde kerk of denk aan predikanten, die zijn er de halve dag mee bezig om Gods Woord te bestuderen.

Dat is hun werk...

Wat vinden jullie ervan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei rups89:

Hoi, 

Ik ben van plan om in de nabije toekomst er een uur eerder voor uit mijn bed te komen om de Bijbel te lezen en 's avonds 3 kwartier tot een uur stille tijd te houden.

Ik heb een ontzaglijke moeilijke periode meegemaakt (wat inmiddels al zo'n 15 jaar duurt) en wat nu gelukkig aan het opknappen is.

Maar als gevolg daarvan wil ik heel graag heel erg dicht bij God leven.

Ik heb Hem echt heel hard nodig ook in het dagelijkse leven.

Maar ik word geplaagd met gedachten als: niemand neemt zoveel tijd voor God en je bent echt vreemd als je het wel doet.

Mijn nuchtere verstand zegt dat er zeker wel mensen zijn die dit ook doen.

Mensen in Rusland bijvoorbeeld of mensen uit de vervolgde kerk of denk aan predikanten, die zijn er de halve dag mee bezig om Gods Woord te bestuderen.

Dat is hun werk...

Wat vinden jullie ervan?

Doen wat uw hart je ingeeft. Door Christus na te streven is iedere keuze een rechtschapen keuze. 

Plaats Hem altijd en overal eerst en de rest volgt natuurijk. 

Doet aan de gehele wapenuitrusting van God en verban die negatieve gedachten. Dat is zo awesome aan God, Hij maakt van de grootste lijders Zijn krachtigste strijders. 

Doen! 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeker doen, maar besef dat de Bijbel een moeilijk boek is. Zonder goede uitleg zal je lang niet alles, kunnen, begrijpen. Neem een goede Bijbel, bijv de Nieuwe Bijbel Vertaling van het Nederlands Bijbelgenootschap, of vraag een gratis Nieuwe Wereldvertaling aan. Heb je vragen dan kan je die hier stellen.

Bid ook om wijsheid en kracht tijdens het lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid