Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Bastiaan73:

Door het woord 'niet' maak je onderscheid tussen enerzijds 'een christelijk perspectief' en anderzijds 'wat de ander voor waar acht bij zichzelf'. Maar bij jou is 'een christelijk perspectief' hetzelfde als wat je voor waar acht bij jezelf

m.i, is het hier op voort borduren, zinloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@TTC en @Fundamenteel aub jullie oeverloze gelul ergens anders voortzetten. Dit topic gaat over zelfverloochening. Ik heb een apart topic voor jullie aangemaakt:  

@Bastiaan, Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik

Je ‘moet’ dat niet geloven maar het is wel de waarheid die je kunt gaan zien als je De Weg bewandelt.  Op den duur zul je dergelijke figuren dan steeds minder vaak tot helemaal niet meer tegenkomen. J

Op 11-10-2019 om 14:11 zei Bastiaan73:

Marcus 8 (NBG51):

34 En Hij riep de schare, met zijn discipelen, tot Zich en zeide tot hen: Indien iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelf en neme zijn kruis op en volge Mij.
35 Want ieder, die zijn leven zal willen behouden, die zal het verliezen; maar ieder, die zijn leven verliezen zal om Mijnentwil en om des evangelies wil, die zal het behouden.

Dienen 'wij' dit in deze tijd letterlijk te nemen en zo ja; hoe? Hoe volg je iemand die (in elk geval nu) niet meer fysiek aanwezig is? Dienen we ons als voetveeg te laten behandelen? Is 'opkomen voor jezelf' iets slechts? Dienen we eigen lichamelijke en/of psychologische signalen dat we het rustiger aan moet doen o.i.d. te negeren? Als ik bovenstaande tekst letterlijk zou nemen zou ik op een gegeven moment voor de derde keer in een burn out terecht kunnen komen. En dat wil ik niet. Ben benieuwd of en hoe anderen hier over denken.

Ja, dit dienen wij letterlijk te nemen.

kijk bijvoorbeeld naar de initiatieven vanuit de Correspondent om maatregelen en acties te nemen tegen klimaatverandering. Dat zijn mensen die heel graag invloed op de loop der dingen willen uitoefenen om hun wereldlijke (lekkere) leven door te kunnen zetten. 34 wil dus zeggen dat je niet voor het lekkere moet gaan, hoe graag je lichaam ook wil.

het ‘lekkere’ leven verlies je, het morele leven behoud je.

Tsja als je van het leven af wilt moet je dan vooral voor het ‘lekkere’ gaan.

 

Op 12-10-2019 om 11:16 zei Thinkfree:

m.i, is het hier op voort borduren, zinloos.

Ik probeer het nog een keer

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 12-10-2019 om 10:55 zei Fundamenteel:

Enigszins wel, heb gewoon geen zin dat nog te bespreken. Wil je geld? Ga ervoor! Wil je verandering? Doe het politiek if met spandoeken op straat. Maar over en het weer knikkeren helpt niets. Er zijn genoeg mensen te vinden die van een beetje geld na een dik jaar veel geld kunnen maken. Wat weerhoud je? 

De duivel, wie anders?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten.

Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.?

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Bastiaan73:

@Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten.

Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.?

Die kerel is loesj man. Ik wil er niet aan gelinkt worden. Vraagt constant geld. Mijn gevoel zegt sterk (na enkele pm berichten met hem) dat dat geld nooit bij dat meisje terecht zou komen. Hij zal wel echt voor die kinderen werken, maar vraagt altijd voor andere zaken geld. Ik betrouw het niet. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Die kerel is loesj man. Ik wil er niet aan gelinkt worden. Vraagt constant geld. Mijn gevoel zegt sterk (na enkele pm berichten met hem) dat dat geld nooit bij dat meisje terecht zou komen. Hij zal wel echt voor die kinderen werken, maar vraagt altijd voor andere zaken geld. Ik betrouw het niet. 

Okee. Mag ik je dan meegeven (voor zover je dat besef niet zelf al hebt) dat als je een bepaald (oprecht) gevoel krijgt bij een bepaalde hulpbehoevende situatie, dit niet automatisch betekent dat het van 'de Heer' komt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Okee. Mag ik je dan meegeven (voor zover je dat besef niet zelf al hebt) dat als je een bepaald (oprecht) gevoel krijgt bij een bepaalde hulpbehoevende situatie, dit niet automatisch betekent dat het van 'de Heer' komt?

Ja en neen. Het stemt me fijn en helpt me verder de juiste weg te vinden. 

Ik heb de gemeente gevraagd of ze kunnen natrekken of dat meisje echt in Oeganda is ingeschreven. Indien ja wil ik wel een deftige inzameling te organiseren. Maar wederom, als ik bv 3000 verzamel is dat te weinig en zal ze niet geholpen zijn. 

Krijg het gevoel dat er van mijn goede intenties misbruik gemaakt wordt. Mijn lief en anderen raden aan hem te blocken. Als dat meisje daar onbekend is ga ik hem ontmaskeren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja en neen. Het stemt me fijn en helpt me verder de juiste weg te vinden. 

Ik heb de gemeente gevraagd of ze kunnen natrekken of dat meisje echt in Oeganda is ingeschreven. Indien ja wil ik wel een deftige inzameling te organiseren. Maar wederom, als ik bv 3000 verzamel is dat te weinig en zal ze niet geholpen zijn. 

Krijg het gevoel dat er van mijn goede intenties misbruik gemaakt wordt. Mijn lief en anderen raden aan hem te blocken. Als dat meisje daar onbekend is ga ik hem ontmaskeren. 

Ik ga er van uit dat je je lief niet voor lief neemt. Ze klinkt als de 'voice of reason' die jij nodig hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ga er van uit dat je je lief niet voor lief neemt. Ze klinkt als de 'voice of reason' die jij nodig hebt.

Dat is ook zo, ze is mijn betere wederhelft. Het engeltje op mijn schouder. Als zij er niet was dan weet ik niet waar ik zou staan. Wellicht dood ofzo of ergens dronken op café. Eer je vrouw zoals Christus de Kerk eert. Dat is een gebod van Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

@Fundamenteel los van dit topic: je hebt o.a. mij, @Lobke en @Mullog meegesleept in een zogenaamde opdracht van 'de Heer' voor dat meisje met die tumor in Afrika en vervolgens het topic laten verwijderen door @Trajecto of @sjako. Ik vind het niet cool van je dat je dat zo hebt afgehandeld. Ik vroeg nog aan je of het misschien beter was om de reactie van de contactpersonen van Lobke af te wachten. Maar het topic is verwijderd en ook dat verbaast me; dat de moderator die dat -als een robot: by your command- gedaan heeft niet even dacht: misschien moet ik daar even mee wachten.

Heb je er nog iets van vernomen of is het nu ineens opgelost o.i.d.?

@Bastiaan,

Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik heb nog geen bericht terug -ws zitten ze niet veel op facebook-. Een organisatie die bijna stalkend om geld vraagt is niet fris. Dus de foto van dat meisje zegt me niets over de waarheid.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is ook zo, ze is mijn betere wederhelft. Het engeltje op mijn schouder. Als zij er niet was dan weet ik niet waar ik zou staan. Wellicht dood ofzo of ergens dronken op café. Eer je vrouw zoals Christus de Kerk eert. Dat is een gebod van Hem.

Ik moet het tot op heden zonder vrouw doen. Dus besef aub dat het niet vanzelfsprekend is om een vrouw te mogen 'hebben'. 

1 minuut geleden zei Lobke:

@Bastiaan,

Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik heb nog geen bericht terug -ws zitten ze niet veel op facebook-. Een organisatie die bijna stalkend om geld vraagt is niet fris. Dus de foto van dat meisje zegt me niets over de waarheid.

Dan klopt mijn voorgevoel (helaas).

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Bastiaan73:

Ik moet het tot op heden zonder vrouw doen. Dus besef aub dat het niet vanzelfsprekend is om een vrouw te mogen 'hebben'. 

 Nu ik ouder word besef ik dat heel goed. Vroeger was een vrouw vanzelfsprekend, nu word ik kaal en verlies ik mijn sexyness. Why God why? :D

Als je er dan 1 vindt, maak altijd een lang verhaal kort door ze gelijk te geven. Hehe Maar wel je persoonlijkheid houden of je verliest datgene waarop ze verliefd werd en is ze alsnog weg. Vrouwen komen zonder handleiding en tijdens hun maandstonden hebben ze zeker altijd gelijk. Rare wezens dan, en dan later nog menopauze. God spaar me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei Fundamenteel:

Sla op zijn muile! 

Als we zeggen dat groei ook pijn betekent dan wil dat zeggen dat er verschillende stadia of mijlpalen getrotseerd worden, als treden op een ladder van waaruit gaandeweg een ander wereldbeeld zich ontwikkelt. De meeste GGZ-hulpverleners hebben het hier bijzonder moeilijk mee en dialoog wordt quasi onmogelijk gemaakt wanneer niet de bereidheid kan gevonden worden om de maar al te beperkte visies op mens en ontwikkeling los te laten. Heb binnen deze context nog een vereenvoudigd schema in een oude doos gevonden, voor wie het de interesse kan genieten. Iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan. Het is een stelling die komt met een voetnoot, niet voor doetjes.

iDFLunO.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Noel2:

Zomaar een suggestie van een mens vol wantrouwen: als je 40 Euro betaalt voor een certificaat van priesterschap is het logisch dat je dan in een database komt voor verzoekjes om gunsten voor allerlei zielige figuren?

Zou best kunnen. Ik ben echter geen priester maar gerechtigd mensen te trouwen voor the church of life. Ik heb die man leren kennen op twitter, hij werkt met wezen. Spam heb ik nog niet ontvangen. Wel lijkt het me sterk dat individuen op de social media de goedheid van christenen willen uitbuiten, daar ben ik wel zeer voorzichtig mee. Krijg ik eerst bijbelcitaten van beloningen als je geeft gevolgd met de vraag te doneren. Wth?

1 minuut geleden zei TTC:

Als we zeggen dat groei ook pijn betekent dan wil dat zeggen dat er verschillende stadia of mijlpalen getrotseerd worden, als treden op een ladder van waaruit gaandeweg een ander wereldbeeld zich ontwikkelt. De meeste GGZ-hulpverleners hebben het hier bijzonder moeilijk mee en dialoog wordt quasi onmogelijk gemaakt wanneer niet de bereidheid kan gevonden worden om de maar al te beperkte visies op mens en ontwikkeling los te laten. Heb binnen deze context nog een vereenvoudigd schema in een oude doos gevonden, voor wie het de interesse kan genieten. Iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan. Het is een stelling die komt met een voetnoot, niet voor doetjes.

iDFLunO.png

Mensen in hokjes plaatsen, foei. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

iets pragmatischer, er bestaat niet zoiets als pensioenproblemen, tenzij we ons strikt conformeren aan het wereldbeeld waarbinnen ze wel bestaan.

Dit is simpelweg de kop in het zand steken. Door het het ontkennen van de feiten, verdwijnen de feiten niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dit is simpelweg de kop in het zand steken. Door het het ontkennen van de feiten, verdwijnen de feiten niet.

Yep, en elk sociaal alternatief komt van de duivel, zeggen ze.

1 uur geleden zei Noel2:

Het is toch alleen van belang als een meerderheid op een bepaald niveau is? Je kunt zelfs medelijden hebben met hen die op een ander niveau zijn dan de meerderheid.

Zo is dat, het is als kijken hoe je kinderen in de maling genomen worden om redenen die, voor wie de moeite neemt om het aandacht te schenken, als pijnlijk tragisch absurd zijn. Het wordt eenvoudiger om naar boven te kijken dan deze kwelling te moeten ondergaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Yep, en elk sociaal alternatief komt van de duivel, zeggen ze.

Zo is dat, het is als kijken hoe je kinderen in de maling genomen worden om redenen die, voor wie de moeite neemt om het aandacht te schenken, als pijnlijk tragisch absurd zijn. Het wordt eenvoudiger om naar boven te kijken dan deze kwelling te moeten ondergaan.

Het westen is gevallen. Niets meer aan te doen. Het oosten wordt de nieuwe wereldmacht. 

Tekbirrrrr

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid