Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

51 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ze zeggen zo veel, je moet niet alles geloven.

Tijdens de structurele ontwikkeling en het doorlopen van de structuurstadia, waarbij het zelf of de klimmer steeds een stapje hoger of dieper komt, gebeuren er belangrijke dingen. Het navigerende zelf laat het wereldbeeld van het voorgaande niveau los en neemt in plaats daarvan het wereldbeeld over dat hoort bij het nieuwe niveau. Dit proces kan ook overweldigen, simpelweg omdat je dingen gaat opmerken die je eerder niet zag maar toch logisch te verklaren zijn, het voorgaande niveau verdwijnt echter niet zomaar waardoor de spontane, vanuit het innerlijke gedreven, geneigdheid wordt opgewekt om hier iets aan te verhelpen. Het is ook hier dat die derde orde veranderingen van de nieuwe GGZ indringend beginnen te spelen, net zoals mensen ‘stoornissen’ kunnen ontwikkelen die eigenlijk te wijten zijn aan dit groeiproces maar niet altijd als dusdanig begrepen worden. Knap lastig, zacht gezegd.

56 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het westen is gevallen. Niets meer aan te doen. Het oosten wordt de nieuwe wereldmacht. Tekbirrrrr

Kan je niet denken in termen van overstijging, veel eenvoudiger.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 59
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

@TTC en @Fundamenteel aub jullie oeverloze gelul ergens anders voortzetten. Dit topic gaat over zelfverloochening. Ik heb een apart topic voor jullie aangemaakt:  

@Bastiaan, Fundamenteel heeft mij ook verschillende p-btjes gestuurd en ik heb hem advies gegeven (voor wat het waard is). Ik heb ook een link gestuurd via facebook naar de mensen in Oeganda. Ik

Je ‘moet’ dat niet geloven maar het is wel de waarheid die je kunt gaan zien als je De Weg bewandelt.  Op den duur zul je dergelijke figuren dan steeds minder vaak tot helemaal niet meer tegenkomen. J

2 uur geleden zei TTC:

Tijdens de structurele ontwikkeling en het doorlopen van de structuurstadia, waarbij het zelf of de klimmer steeds een stapje hoger of dieper komt, gebeuren er belangrijke dingen.

Hier staat nu werkelijk helemaal niets.

 

2 uur geleden zei TTC:

Het navigerende zelf laat het wereldbeeld van het voorgaande niveau los en neemt in plaats daarvan het wereldbeeld over dat hoort bij het nieuwe niveau. Dit proces kan ook overweldigen, simpelweg omdat je dingen gaat opmerken die je eerder niet zag maar toch logisch te verklaren zijn, het voorgaande niveau verdwijnt echter niet zomaar waardoor de spontane, vanuit het innerlijke gedreven, geneigdheid wordt opgewekt om hier iets aan te verhelpen.

Hier staat gewoon: mensen leren.

2 uur geleden zei TTC:

Het is ook hier dat die derde orde veranderingen van de nieuwe GGZ indringend beginnen te spelen, net zoals mensen ‘stoornissen’ kunnen ontwikkelen die eigenlijk te wijten zijn aan dit groeiproces maar niet altijd als dusdanig begrepen worden. Knap lastig, zacht gezegd

En hier staat dat mensen die niet willen leren, dom blijven.Je hebt dat ergens wel in de gaten en wil de GGZ daarvan de schuld geven.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Fundamenteel:

Geloof je nog in een goede afloop? Zoneen, wat zin hebben die alternatieven nog?

Ze bestaan nog maar duizenden jaren, en zoals gezegd is elk alternatief des duivels volgens een aantal. Die goede afloop zal iets worden voor wanneer we sterven, het is immers nog moeilijk om te geloven dat deze obscene wereld geen reden heeft.

27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Hier staat nu werkelijk helemaal niets.

Dat zijn we inmiddels gewend, anderen hebben er ook last van.

27 minuten geleden zei Dat beloof ik:

En hier staat dat mensen die niet willen leren, dom blijven.Je hebt dat ergens wel in de gaten en wil de GGZ daarvan de schuld geven.

Nee, de GGZ beschrijft het perfect, het wordt alleen niet door iedereen begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
Op 11-10-2019 om 18:12 zei Bastiaan73:

Ik ben er nog niet van overtuigd dat de andere wang toekeren altijd de beste oplossing is. Als ik voor zo'n eikel opzij ga bevestig ik zijn ego. Is dat de bedoeling? Moet ik geloven dat de Heer dat individu onder handen neemt als ik zelf niks doe o.i.d.?

Je ‘moet’ dat niet geloven maar het is wel de waarheid die je kunt gaan zien als je De Weg bewandelt.  Op den duur zul je dergelijke figuren dan steeds minder vaak tot helemaal niet meer tegenkomen. Je hebt de beproeving dan met succes afgelegd. 
 

Wat betreft het bevestigen van zijn ego zie ik het meer als hem zijn wereld gunnen.  Voor zo’n figuur opzij gaan is de weg eren die hij nog moet gaan.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Op den duur vervult het je met vreugde als je opzij gaat voor zo’n figuur omdat je je realiseert waar je zelf van bevrijd bent.

Die vreugde is niet de vreugde van leedvermaak maar geheel anders. Het is de bron die in je opwelt.  En tegelijk met die intense vreugde ervaar je mededogen en een zekere vorm van diep respect voor de tegenligger. 

In het besef van zijn erbarmelijke onwetende toestand maar ook hoe snel dit om kan slaan zodra hij het licht ziet.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid