Spring naar bijdragen

Off topics


Fundamenteel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik zeg dan ook niet dat het allemaal hosanna is. Ik denk wel dat je onderscheid moet maken tussen werk en werkomstandigheden. Ik denk dat veel mensen hun werk op zich wel leuk vinden, maar de omstandi

"Er was een man die de wijsheid van een grote wijze zocht, hopend een manier te vinden om aan zijn lijden te ontsnappen. De wijze keek de man aan en zei: 'Ik zal je helpen, maar eerst moet je iets voo

Prachtig verhaal Hopper! 🌺 Ik heb les gehad van een (Boeddhistische) Lama. Die vertelde ook 's een verhaal over aandacht in het NU Toen hij jong was reden ze in een auto met een groepje en h

2 uur geleden zei Petra.:

Ik denk dat het omgekeerd is. 

(Dat wat je wil bereiken hangt samen et de aard v/h beestje, voor ieder mens). 

Neen Petra, casual leads to causualties.

Door "omgekeerd" te doen moet ik een uur werken voor 15 dollar, dat heb ik nu op enkele seconden. Door gewoon te doen, ga ik nooit mijn dromen bereiken en mijn nabestaanden bevrijden van die politiekers en de grootmachten daarboven hun komende Marxisme.

Zie het als voordelig want ik ga per maand belastingen betalen wat ik vroeger over 1 jaar betaalde.

Link naar bericht
12 uur geleden zei Petra.:

Het is geen gematigd mens. Aard van het beestje..denk maar. 

Gek genoeg zou ik juist verwachten dat als je dan ook meer compassie voelt met andere anders-geaarden, buitenbeentjes, etc etc... maar dat valt dan weer tegen. Maar goed, dat is mijn verwachting. Die klopt wel vaker niet. 🤪

Dat klopt. Hij heeft niet om autisme gevraagd. Dat vraagt compassie. Aan de andere kant ook wel eens een schop onder de kont. Je kunt er namelijk zelf ook wel mee leren omgaan en iets van een behandeling zoeken, zodat je jezelf niet de hele tijd uitwoont.

Link naar bericht
54 minuten geleden zei HJW4:

Dat klopt. Hij heeft niet om autisme gevraagd. Dat vraagt compassie. Aan de andere kant ook wel eens een schop onder de kont. Je kunt er namelijk zelf ook wel mee leren omgaan en iets van een behandeling zoeken, zodat je jezelf niet de hele tijd uitwoont.

Maar waarom compassie? Mijn autisme rendeert. Dat is nu exact mijn hele levensverhaal, mensen praten mij een stoornis aan waar het om een gave ging. Als ik eens gesteund werd en niet alles afgebroken werd of mijn persoon gestigmatiseerd werd; ik zou veel verder gekomen zijn.

En dat is geen excuus, want nu ik de wereld de middelvinger geef en mijn autisme de vrije loop laat gaan; heb ik mijn boerderij voor 2025 bereikt.

En dat zal je vast niet geloven, ook deel van mijn levensverhaal. Maar de "wappie" zijn kennis weerstraalt in diens rendement en hier is the sky the limit.

(Dan mag de markt wel niet instorten en moet ze blijven gaan zoals ze nu gaat. Maar er komt nog een bull run aan wat alles van nu verdubbeld)

Link naar bericht
2 minuten geleden zei Monachos:

Ik hoop voor jou en je dierbaren dat het een concrete boerderij betreft en geen luchtkasteel.

Alles is al gebouwd in mijn hoofd. Alles. Zelfs de watervoorziening en riolering. Ik ga ook met grey water werken. Water van de was dient dan om de wc door te trekken. Riolering en keukenafval wekken biogas op edm. Earthship principe.

Maar 1 miljoen euro is nodig. Wat dus 2 miljoen moet zijn door de belastingen.

Zelfs al haal ik die niet, door hoog te mikken is het toch minstens 100K. En dan mag de markt nog instorten, wat opgepot is is opgepot.

Het grootste risico is mijn overgangsfase naar zelfstandige. Dat is de "gok" van mijn leven. Met crypto gok ik niet, want ik ben vrij zeker voor ik investeer.

Link naar bericht
33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Maar waarom compassie? Mijn autisme rendeert. Dat is nu exact mijn hele levensverhaal, mensen praten mij een stoornis aan waar het om een gave ging. Als ik eens gesteund werd en niet alles afgebroken werd of mijn persoon gestigmatiseerd werd; ik zou veel verder gekomen zijn.

En dat is geen excuus, want nu ik de wereld de middelvinger geef en mijn autisme de vrije loop laat gaan; heb ik mijn boerderij voor 2025 bereikt.

En dat zal je vast niet geloven, ook deel van mijn levensverhaal. Maar de "wappie" zijn kennis weerstraalt in diens rendement en hier is the sky the limit.

(Dan mag de markt wel niet instorten en moet ze blijven gaan zoals ze nu gaat. Maar er komt nog een bull run aan wat alles van nu verdubbeld)

Eigenlijk bedenk ik me niet, dat als ik ooit zover kom; het exact te danken is aan mijn levensverhaal.

Als iedereen mijn kont likte en zomaar gelijk gaf om me te pleasen, was ik nu ook een liberaal misschien.

Heb uw vijand lief. :)

Link naar bericht
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar waarom compassie? Mijn autisme rendeert. Dat is nu exact mijn hele levensverhaal, mensen praten mij een stoornis aan waar het om een gave ging. Als ik eens gesteund werd en niet alles afgebroken werd of mijn persoon gestigmatiseerd werd; ik zou veel verder gekomen zijn.

En dat is geen excuus, want nu ik de wereld de middelvinger geef en mijn autisme de vrije loop laat gaan; heb ik mijn boerderij voor 2025 bereikt.

En dat zal je vast niet geloven, ook deel van mijn levensverhaal. Maar de "wappie" zijn kennis weerstraalt in diens rendement en hier is the sky the limit.

(Dan mag de markt wel niet instorten en moet ze blijven gaan zoals ze nu gaat. Maar er komt nog een bull run aan wat alles van nu verdubbeld)

Compassie betekent rekening houden met. Ik zie je nu een aantal jaren op fora en het patroon blijft hetzelfde: vol overgave stort je je op een onderwerp, waar je volledig in opgaat. Na enkele maanden heb je jezelf vervolgens volledig uitgewoond en sta je op instorten.

Het zou gezonder zijn als je het wat gelijkmatiger zou kunnen laten verlopen. Pas geleden gaf je nog aan dat het je erg slecht ging.

En nu is crypto de volgende adrenaline motor, tot je ook daardoor uitgewoond wordt.

Dat alles kan verdubbelen in de komende tijd klopt. Maar dat is iets heel anders dan 10k per dag pakken. Dat is iets heel anders dan een verdubbeling.

Als je nu € 2k erin hebt zitten en je kunt dat in de bullrun verdubbelen, dan zit je op 4k. Prachtig rendement, maar je koopt er geen boerderij van.

Je bouwt luchtkastelen en ik zou me vast voorbereiden op een teleurstelling. Want 10k per dag ga je niet redden. 

 

bewerkt door HJW4
Link naar bericht
1 uur geleden zei HJW4:

Compassie betekent rekening houden met. Ik zie je nu een aantal jaren op fora en het patroon blijft hetzelfde: vol overgave stort je je op een onderwerp, waar je volledig in opgaat. Na enkele maanden heb je jezelf vervolgens volledig uitgewoond en sta je op instorten.

Het zou gezonder zijn als je het wat gelijkmatiger zou kunnen laten verlopen. Pas geleden gaf je nog aan dat het je erg slecht ging.

En nu is crypto de volgende adrenaline motor, tot je ook daardoor uitgewoond wordt.

Dat alles kan verdubbelen in de komende tijd klopt. Maar dat is iets heel anders dan 10k per dag pakken. Dat is iets heel anders dan een verdubbeling.

Als je nu € 2k erin hebt zitten en je kunt dat in de bullrun verdubbelen, dan zit je op 4k. Prachtig rendement, maar je koopt er geen boerderij van.

Je bouwt luchtkastelen en ik zou me vast voorbereiden op een teleurstelling. Want 10k per dag ga je niet redden. 

 

Dank u voor de motivatie. :)

Ik zweer u bij alles wat mij lief is, dat het huidige tempo zeer zeker 10K per dag toestaat.

Er zijn mensen die 25 dollar meermaals verdubbelen per dag. Er zijn mensen die dat met 100 dollar doen. Mensen die dat met 1000 dollar doen en zo oplopend.

Dat is geen rocket science. Maar als je liever met andere mensen bezig bent dan de effectieve onderwerpen om aan je eigen bestaan voorbij te gaan; herken dan vooral uzelf in de wereld niet. Onderscheiden is mijn expertise, niet de uwe.

Er is geen patroon, alleen ondernemen met vallen en opstaan. Mij telkens neerduwen als ik opsta maakt me alleen maar sterker.

Ik heb de screenshots gedeeld. Maak uw eigen analyse tenzij de data te moeilijk is natuurlijk.

Link naar bericht
3 uur geleden zei Monachos:

Ik hoop voor jou en je dierbaren dat het een concrete boerderij betreft en geen luchtkasteel.

En ik hoop dat hij na aankoop van zijn boerderij genoeg geld overhoudt om personeel in te huren, want een boerderij is hard werken voor weinig.  Zeker in deze tijd waarin ze de boeren helaas hard aanpakken.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
49 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dank u voor de motivatie. :)

Ik zweer u bij alles wat mij lief is, dat het huidige tempo zeer zeker 10K per dag toestaat.

Er zijn mensen die 25 dollar meermaals verdubbelen per dag. Er zijn mensen die dat met 100 dollar doen. Mensen die dat met 1000 dollar doen en zo oplopend.

Dat is geen rocket science. Maar als je liever met andere mensen bezig bent dan de effectieve onderwerpen om aan je eigen bestaan voorbij te gaan; herken dan vooral uzelf in de wereld niet. Onderscheiden is mijn expertise, niet de uwe.

Er is geen patroon, alleen ondernemen met vallen en opstaan. Mij telkens neerduwen als ik opsta maakt me alleen maar sterker.

Ik duw je nergens naar. Probeer hier en daar wat realiteitszin in de bijdragen te stoppen. En ergens heb ik nog de vage hoop dat je inderdaad iets minder ergens in stapt en iets meer aan je gezondheid denkt.

Dat is precies het tegenovergestelde van je neerduwen.

Link naar bericht
Zojuist zei HJW4:

Ik duw je nergens naar. Probeer hier en daar wat realiteitszin in de bijdragen te stoppen. En ergens heb ik nog de vage hoop dat je inderdaad iets minder ergens in stapt en iets meer aan je gezondheid denkt.

Dat is precies het tegenovergestelde van je neerduwen.

Als je niet inziet dat 10K per dag nog peanuts is voor velen in deze tijd, leef je gewoon zélf los van de realiteit. De wereld zit anders in elkaar dan ze u wijsmaken.

Link naar bericht
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als je niet inziet dat 10K per dag nog peanuts is voor velen in deze tijd, leef je gewoon zélf los van de realiteit. De wereld zit anders in elkaar dan ze u wijsmaken.

Maar natuurlijk.....10k per dag verdienen met zeer speculatieve munten. Dat is de realiteit. Tja.....daar hebben ze dus het woord luchtkastelen voor uitgevonden.

Link naar bericht
1 uur geleden zei Flawless victory:

En ik hoop dat hij na aankoop van zijn boerderij genoeg geld overhoudt om personeel in te huren, want een boerderij is hard werken voor weinig.  Zeker in deze tijd waarin ze de boeren helaas hard aanpakken.

Boeren horen hard te werken.  Zij hebben tenminste begrepen dat de mens op een eerlijke wijze zijn geld dient te verdienen.   En juist omdat ze weinig verdienen zijn ze gedwongen om lang en hard te werken.  Boeren hebben Genesis 3:19 goed verstaan.   Dit i.t.t. tot de handelaren.  Die werden de tempel uitgejaagd.  En terecht.  Handelaren produceren niks, ze verdienen over de ruggen van de hardwerkende mensen.

Link naar bericht
4 uur geleden zei Flawless victory:

En ik hoop dat hij na aankoop van zijn boerderij genoeg geld overhoudt om personeel in te huren, want een boerderij is hard werken voor weinig.  Zeker in deze tijd waarin ze de boeren helaas hard aanpakken.

Een kleine boerderij is toch wel een prachtig iets. Het is er nooit van gekomen maar het is ook altijd mijn droom geweest. Misschien kan dat in het duizendjarig vredesrijk alsnog. 😀 Een paar koeien, schapen, geiten, paarden, kippen, ganzen, eenden, honden en katten, een groentetuin. Mijn vrouw is opgegroeid op de boerderij van haar opa en oma, in Angola. Ze waren zo goed als zelfvoorzienend. Ze verbouwden meer dan wat ze nodig hadden, zoals tabak, koffiebonen en rietsuiker, dat ze dan weer ruilden voor andere zaken, Er was nergens gebrek aan en de hele familie, met kinderen en kleinkinderen, kon er goed van leven. Een ideale leefsituatie, zou ik denken.     

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
1 uur geleden zei Noel2:

Wat kan je eigenlijk met geld? Zieleheil levert het niet op, maar welvaarts-Christenen, voor wie het zieleheil al gegeven is, lijken er toch daarna niet genoeg van te kunnen krijgen. Een groot huis, een dure auto, vele vakanties. Het lijkt te horen bij in de gunst van de Heer te zijn.

Het is het oude liedje, de liefde van de Vader is niet in de wereld.  Wie de wereld lief heeft (en het geld wat in de wereld is) zal de liefde van de Vader moeten ontberen.

Heb mededogen met hen die gehypnotiseerd zijn door koerswinsten.   Het hebben zal nooit zijn en het zijn zal nooit iets hebben.....

Link naar bericht
1 uur geleden zei Noel2:

Het lijkt te horen bij in de gunst van de Heer te zijn.

Iedereen staat in de gunst van de Heer. We weten het alleen niet meer en je ziet regelmatig mensen, ook hier op dit forum die dat blijkbaar een lastig idee vinden en geneigd zijn zichzelf naar beneden te halen.

34 minuten geleden zei Willempie:

Een kleine boerderij is toch wel een prachtig iets. Het is er nooit van gekomen maar het is ook altijd mijn droom geweest. Misschien kan dat in het duizendjarig vredesrijk alsnog. 😀 Een paar koeien, schapen, geiten, paarden, kippen, ganzen, eenden, honden en katten, een groentetuin. Mijn vrouw is opgegroeid op de boerderij van haar opa en oma, in Angola. Ze waren zo goed als zelfvoorzienend. Ze verbouwden meer dan wat ze nodig hadden, zoals tabak, koffiebonen en rietsuiker, dat ze dan weer ruilden voor andere zaken, Er was nergens gebrek aan en de hele familie, met kinderen en kleinkinderen, kon er goed van leven. Een ideale leefsituatie, zou ik denken.     

Ik moet het van mij hersenen hebben en niet van mijn handen. Lichamelijke arbeid ligt mij niet, valt me zwaar en geeft me geen voldoening.

Voor mij zou het horror zijn. Ik vind hersenwerk vele malen interessanter en boeiender. Maar ja, dat ben ik.

Link naar bericht
40 minuten geleden zei HJW4:

Ik moet het van mij hersenen hebben en niet van mijn handen. Lichamelijke arbeid ligt mij niet, valt me zwaar en geeft me geen voldoening.

Voor mij zou het horror zijn. Ik vind hersenwerk vele malen interessanter en boeiender. Maar ja, dat ben ik.

Het is misschien wel minder zwaar dan je denkt. Je kunt toch bewegen? Dan kan je ook wel de kippen voeren. Maar in zo'n leefomgeving is er uiteraard ook een plek voor hersenwerk. In de Joodse communes in Israël, waar het allemaal mee is begonnen, was (en is er nog steeds) plaats voor iedereen. Ieder mens heeft dingen waar hij goed of minder goed in is en iedereen kan met zijn of haar eigen talenten een nuttige bijdrage leveren. Niemand is overbodig. Iedereen is nodig.    

bewerkt door Willempie
Link naar bericht
7 minuten geleden zei Willempie:

Het is misschien wel minder zwaar dan je denkt. Je kunt toch bewegen? Dan kan je ook wel de kippen voeren. Maar in zo'n leefomgeving is er uiteraard ook een plek voor hersenwerk. In de Joodse communes in Israël, waar het allemaal mee is begonnen, was (en is er nog steeds) plaats voor iedereen. Ieder mens heeft dingen waar hij goed of minder goed in is en iedereen kan met zijn of haar eigen talenten een nuttige bijdrage leveren. Niemand is overbodig. Iedereen is nodig.    

Ik vind er allereerst al niks aan, kippen voeren bijvoorbeeld. Ik vind het wel leuk om soms even te doen, ter afwisseling.  Maar alle dagen….brrrrr. Niks voor mij. Wat is er mis mee als ik met mij hersenen aan de slag wil ? Dat is mijn talent. Zou je alle dagen op kantoor willen zitten ?

Link naar bericht
1 uur geleden zei Willempie:

Een kleine boerderij is toch wel een prachtig iets. Het is er nooit van gekomen maar het is ook altijd mijn droom geweest. Misschien kan dat in het duizendjarig vredesrijk alsnog. 😀 Een paar koeien, schapen, geiten, paarden, kippen, ganzen, eenden, honden en katten, een groentetuin. Mijn vrouw is opgegroeid op de boerderij van haar opa en oma, in Angola. Ze waren zo goed als zelfvoorzienend. Ze verbouwden meer dan wat ze nodig hadden, zoals tabak, koffiebonen en rietsuiker, dat ze dan weer ruilden voor andere zaken, Er was nergens gebrek aan en de hele familie, met kinderen en kleinkinderen, kon er goed van leven. Een ideale leefsituatie, zou ik denken.     

Jazeker. Maar het is wel van ‘s morgens vroeg tot ‘s avonds laat en soms ‘s nachts, bijvoorbeeld als een dier ziek is of moet werpen, buffelen. En tot nog toe is dat volgens mij niet iets waar @Fundamenteel naar uitziet, omdat hij steeds erop hamert hoe hij op zijn luie stoel “rendeert”.  Als de boerderij er eenmaal is kan die luie stoel bij het grof vuil.

En de hele dag op internet koekeloeren naar de Bitcoinkoersen is er dan ook niet meer bij, geen tijd voor.

Link naar bericht

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid