Spring naar bijdragen

De donkere zijde verslaan


Aanbevolen berichten

Wie denkt dat ze er niet geestelijk is, laten we even naar de realiteit kijken. Hoe muziek, onderwijs, cultuur onze kinderen vormt en wat ze later worden. Ouders spelen naarmate de tijd verstrijkt een veel kleinere rol omdat de meeste in crisis worden geduwd, alzo met 2 werken en inzetten op de carrière. Het gif van de tv, popmuziek en social media, andere internetplatformen sluipt er snel in. Zeer snel. Uiteindelijk oefenen ze veel meer invloed uit dan de ouder. Waartoe worden ze dan gevormd? Eerder dan naar God te wijzen voor de ellende in de wereld; wijzen we niet beter naar onze social media, mainstream media en entertainbusiness die onze cultuur drijft?

Er is een agenda en we (mensheid) worden gevormd naar een evenbeeld dat steeds verder van onze verlichte normen en waarden komt te staan. De verleiding pakt ons allen, de slangengod is als een tierelier aan het gaan. Ik vraag me dan alsnog af, waarom velen zich liever mee in de waan steken en dit pertinent ontkennen. Afdoen als complottheorieën. Maar newsflash, om een agenda op deze schaal te bereiken komen ze er niet zonder samenzweringen. 

Hoe te verslagen in je eigen families? Eerlijk leren over de hel? Er kan geen “matig” gebruik zijn. Gif is gif. Hoe dan het woord van God brengen als ze liever dansen op de duivel? De slang verleidt ons allemaal op een bepaald niveau en onze vlezen worden zwakker. Tot God komen is 1, de omgeving de essentie daarvan laten doordringen is 2. Als ik trouw voor God moet ik wel mijn zooi bij elkaar hebben. Het is bijna een complete cirkel.

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Verslaan.

Eerst jij schrijven gewoonlijke Nederlandsch en dan wij gaan begrijpen jij.

Ochottekes, gepakt seg. Frame it :) Gaat ge nu ook al taalpolitie spelen? Ik denk wel dat het duidelijk genoeg is. Dat gij niet kunt begrijpend lezen is mijn probleem niet. Als ge posten van Bastiaan liked die over off topics gaan zou het wijs zijn dat eens op uzelf toe te passen. 

Donkere krachten zijn bezig over deze aarde en ik vraag mij eigenlijk af of christenen daar algemeen nog iets aan doen de dag van vandaag? Vele lijken wel te genieten van deze huidige wereld, wat geen probleem is indien ze niet zouden genieten van het resultaat uit de zondeval. Maar de OP is begrijpelijker als je de film zou kijken. Dan zou je begrijpen over wat het gaat. Wellicht onder uw niveau, MK ultra toestanden enzo.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Bastiaan73:

Jouw link = een complottheoriefilm van anderhalf uur. Daar hebben de meesten denk ik geen zin in of tijd voor. Hier een filmpje van zes seconden

Er zijn ook delen in de film waar ik het niet volledig eens ben. Echter worden er wel terechte zaken aangehaald. 

De slang uit het hof van Eden beïnvloedt ons nog allemaal. Ze wordt zelfs vereerd door mensen die het ver schoppen in de entertainbusiness die op keer de jeugd beïnvloeden. 

Ook al geloof je er niet in, het is moeilijk ontkennen dat de mensheid misleid en verleid wordt door externe bronnen. Bronnen die allen dezelfde signatuur van de slang delen. Die dat veroorzaken zijn kundalini bewust en oefenen mind control uit. Doel is ons wegleiden van God en onderwerpen aan een duivels plan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik noteer dat alleen Amerikaanse christenen ontwaakt zijn voor het beestensysteem en mensen alhier genieten van de vleselijke lusten waarmee de slang ons verleidt en misleidt?

Dat de jeugd zichzelf snijdt is normaal te noemen? Dat jeugd emo ontwikkeld en verdwaald omdat ze hun ware zelf nooit ontdekken is bijzaak?  

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat de jeugd zichzelf snijdt is normaal te noemen? Dat jeugd emo ontwikkeld en verdwaald omdat ze hun ware zelf nooit ontdekken is bijzaak?

Opstandig gedrag hoort bij de opvoeding. Daar wordt het volgende over geschreven:

Citaat

'Onze jeugd heeft tegenwoordig slechte manieren, minachting voor het gezag en geen eerbied voor ouderen. (...) Jonge mensen spreken hun ouders tegen, houden hun mond niet in gezelschap en tiranniseren hun leraren.

Degene die het schreef was Socrates, 2500 jaar geleden.
Er is dus niets veranderd.
Als de jeugd zich ineens voorbeeldig ging gedragen, dán zouden we ons zorgen moeten maken.

 

PS: Film van een dik uur, ga toch fietsen.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Dat beloof ik:

Opstandig gedrag hoort bij de opvoeding. Daar wordt het volgende over geschreven:

Degene die het schreef was Socrates, 2500 jaar geleden.
Er is dus niets veranderd.
Als de jeugd zich ineens voorbeeldig ging gedragen, dán zouden we ons zorgen moeten maken.

 

PS: Film van een dik uur, ga toch fietsen.

Mja kinderen waren altijd al opstandig. Nu zijn ze niet alleen opstandig maar verdwaald in een wereld die niet meer als thuis voelt. Er was een tijd waar de jeugd niet binnen te houden was, waar ze “veilig” konden uitgaan, waar de infrastructuren stipt werkte en waar orde was. Ik heb zo een tijd nog gekend, maar de afbraak was er snel.

Dan verschuilen ze zich op internet waar de slang teveel invloed uitoefent. Het gif sluipt er in en iedereen haalt zijn schouders op. In Amerika zijn ze daar inmiddels wakker voor, hier worden ze dom gehouden en geen ouder die in opstand tegen de school durft komen. Daar is de duivel nu het meeste actief. Dat ze die klimaatwaanzin, multicul etc eens uit de kleuterschool en lagere school houden. Dat ze dat doen bij zestienjarigen, maar dan heeft hun indoctrinatie minder werking.

De slang is nog zeer actief, en wordt steeds slimmer en haastiger haar werk te voltooien.

Hier een kortere film over MK ultra

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Wat een zinloze commentaar Nikie. Noch heet noch koud. 

Ik ga de strijd aan. Nu ik fully armored ben en vleugels kreeg. 

Christendom is dood in het westen, maar dat gaat me niet tegenhouden. 

Hier komt er een streng kinderslot op hun wifi, muziek en tv. Met strikte uren. 

Ik zal geen kinderen nemen tenzij ze thora kunnen studeren maar iedereen moet zelf weten.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei nikie90:

Ik zal geen kinderen nemen tenzij ze thora kunnen studeren maar iedereen moet zelf weten.  

Dat jij de slang niet als god erkent maakt haar invloed er niet minder op. Geloof is hier een vrije keuze, van de doop tot het vormsel. Is bijzaak. Wat ertoe doet is dat er een mind control gaande is en dat ons uit het paradijs plaatste. 

Geloof belijden of studeren in een boek is zinloos als je blind bent voor den boze. Ik vraag christenen hulp, geen oordeel of andere lauwe kak. Ok? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei nikie90:

Natuurlijk niet volgens mij is dat ook verboden in Exodus 20 , jij dan wel? 

Een god is een breed woord. Maar om in uw taalkunde te blijven antwoord ik: neen ik erken deze niet als een god.

Wel is deze sedert de zondeval bezig, vele culturen aanbaden de slang als een god. Vandaag oefent ze massaal invloed uit in onze entertainment, consumptie en dagdagelijks leven. 

Mijn inziens worden we daar beter bewust van om anderen uit diens hypnose te halen. Deze hypnose wordt opgewekt vanuit kundalini energie wat uitmondt in een totale mind control.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei nikie90:

Ik begrijp je denk ik maar er is geen kundalini energie als je het o.t leest. 

Dat is te betwisten. Wel is het zo dat de slang ons verleidde en ze ons dus veranderde waardoor we onszelf uit het paradijs plaatste.

Sedert dien is de slang ons constant aan het verleiden en misleiden. Ze heeft een ander agenda dan God voor ons bedoeld heeft. Het agenda van vandaag is totale mind control en onderdrukking, een wereld van leugens om de sinistere doeleinden achter te houden. De realiteit die wij voor lief nemen is de hel op aarde.

Genesis 3:15 Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat is te betwisten. Wel is het zo dat de slang ons verleidde en ze ons dus veranderde waardoor we onszelf uit het paradijs plaatste.

Sedert dien is de slang ons constant aan het verleiden en misleiden. Ze heeft een ander agenda dan God voor ons bedoeld heeft. Het agenda van vandaag is totale mind control en onderdrukking, een wereld van leugens om de sinistere doeleinden achter te houden. De realiteit die wij voor lief nemen is de hel op aarde.

Genesis 3:15 Ik zal vijandschap zetten tussen u en tussen deze vrouw, en tussen uw zaad en tussen haar zaad; datzelve zal u den kop vermorzelen, en gij zult het de verzenen vermorzelen.

Het is nog veel erger dan wij weten. Er komt wel steeds meer aan het licht.

https://steempeak.com/informationwar/@gomeravibz/2100-caged-children-liberated-and-saved-by-u-s-marines-and-navy-seals-from-deepstate-owned-underground-bases-in-california

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Willempie:

Daarvoor broeder, vecht met alles wat in u is en weersta de duivel! Als mensen de andere kant kijken blijft dit spel gaande. Onze kinderen zijn doelwit nummer 1, of ze nu studeren in de thora of niet. De duivel geeft er niets om in wie of wat wij geloven. Hij heeft deze aarde beërft. De christelijke genocide in het MO is doodgezwegen. Moge dat bekend worden zoals Auschwitz.  Want nu zijn die moordenaars hier mede onder ons, met grote aantallen. Ook die van Boko Haram komen massaal tot hier en diens addergebroeden gaan met onze kinderen naar school. We mogen ook  niet naïef zijn en denken dat kinderen getraind voor moorden hetzelfde zijn als nazi kinderen waarvan maar een handjevol moordde tijdens de ondergang van de ss. De haat is er van jongs af in gelepeld en ze verheerlijken de dood.

1:45 ❤️

 

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei thom:

Wat er aan de hand is, is dat de krachten toenemen van 'beide zijden', en dat is zowel in het klein als in het groot dezelfde wet; actie is reactie.

Wat het individu betreft, is het noodzaak te onderkennen wat het inderdaad beërft heeft of waaruit het bestaat; het kan het Licht nooit worden of zijn, en wil handhaven wat het is, het weet niet beter en wil niet anders, of kan niet anders. Dan alleen, door bewustwording, de overgave, offergift, waarbij het oplost ten gunste van Hem. 

Het Licht wat toeneemt, veroorzaakt dat datgene wat niet uit het Licht bestaat, zich toenemend gaat verzetten, net als in de Matrix trilogie.

Alles speelt zich af in de mens zelf, en daaraan gelijktijdig bewustzijn of -wording van zijn leefomgeving of -beweging, de natuur, zijn bestaan. 

De hele Bijbel gaat over dit proces in de mens.

Maar hij kan zich wel voordoen als een engel van het licht. Wanneer mensen onder hypnose van deze realiteit geraken is het gif binnengeslopen en geven ze toe aan vleselijke lusten.

we kunnen dan denken dat die mensen het zichzelf aandoen, tot het je eigen naasten treft. Dan pas besef je hoe moeizaam het is de verleiding eruit te halen. 

Als ik kijk naar wie en wat de jeugd opkijkt, hoe makkelijk ze te beïnvloeden zijn vanuit groepsdruk; dan kan ik niet naast de collectieve waanzin kijken. Die hypnose begint in hun muziek, tv, school en eens ze geprogrammeerd zijn op de slangenkennis gaat het mis. Ze nemen de leugen voor waarheid en de waarheid als vijand. 

Door in een godsbewustzijn te komen zie ik dat eens zo hard, en wil je daar in ingrijpen ben je een zeurpiet of haatzaaier. Maar ik zweer het u, dit fenomeen is echt en de mind control wordt vanop de schoolbank toegepast sedert de kleuterschool. Als ze afstuderen ervaren ze het kwade als goed en het goede als kwaad. 

We moeten die slang vermorzelen onder onze hiel, daar hoort ze thuis.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei thom:

Zou Joh. de Doper in godsbewustzijn gekomen kunnen zijn? Hij staat voor de mens die zich juist bewust is geworden van zijn niet-godsbewustzijn.

En hij was/is het hoogst haalbare voor datgene wat de aarde beërft heeft; de wegvoorbereider voor Hem Die voor hem was, en na hem is gekomen.

Ook deze beschrijving van het leven van Joh. de Doper en Jezus (zij groeiden tegelijk op, maar afzonderlijk) is procesmatig onderdeel van innerlijke ontwikkelingen in de mens.

Laat me het dan anders verwoorden: door mijn geloof pragmatisch om te zetten ervaar ik hoeveel invloed de donkere zijde heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-10-2019 om 19:46 zei Fundamenteel:

Wat een zinloze commentaar Nikie. Noch heet noch koud. 

Ik ga de strijd aan. Nu ik fully armored ben en vleugels kreeg. 

Christendom is dood in het westen, maar dat gaat me niet tegenhouden. 

Hier komt er een streng kinderslot op hun wifi, muziek en tv. Met strikte uren. 

Boerderijtje gekocht in Ruinerwold ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Dat beloof ik:

Boerderijtje gekocht in Ruinerwold ? 

Toch een afslag genomen ja :) eerder dan all in in x te gaan, ga ik eens alles smijten op wat anders. Geld is niet langer mijn vijand. AI (ai) is dat evenmin. Er zijn programma’s die voorspellingen kunnen doen op basis van grafieken etc. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei thom:

Geld is net als een mes, neutraal. Het is de intentie van de 'bezitter' wat het doet.

Maar een wapen blijft een wapen. Nu voelt het dubbelzijdig aan. Misschien word ik nu zelf verleid door de slang om eens in iets gek te investeren. Wel goed wetende, 75% draait op verlies he. Je moet dus echt wel tijdens de openingsuren op je venster plakken als een malle. Enkel de cijfers op de grafiek zijn van doen. 500 wordt de eerste inzet, voelt een beetje als gokken toch. Maar het is 100% legaal. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Jezus leerde ons in Zijn leringen hoe we het zwaard of het vuur van de positiviteit moesten gebruiken om de negativiteit (binnen onszelf en buiten onszelf) te verslaan. Maar de christelijke bisschoppen ontwierpen een godsdienst die christenen vormde, makke schapen met bisschoppelijke herders die enkel de kerkse leer moesten dienen, een andere leer dan de leringen van Jezus zelf.

Heer Shiva onderwees lang voordat Jezus kwam al de dans waarmee die strijd tussen het positieve en het negatieve kracht kan worden bijgezet, de tandava-dans*. In de rechterhand houdt je dan een vuurfakkel of een zwaard/dolk vast, die staat voor het positieve en in de linkerhand een schedel of slang**, die staat voor het valse of negatieve.

Die strijd zal iedere volgeling van Jezus het hele leven moeten voeren, wil men geestelijk kunnen groeien (in plaats van te degraderen tot de dierlijkheid of erger). In die zin bracht Jezus dus geen vrede, maar spoorde Hij zijn volgelingen aan tot strijd. De vrede ligt te wachten bij het eindpunt, in de Heilige Geest of Heerschappij ("koninkrijk") van God.

Jezus onderwees bijvoorbeeld dat we ons oog (al onze zintuigen) moesten controleren en tevens onze hand (onze handelingen of daden), soortgelijke instructies dus als die welke Boeddha ook gaf.

Onze huidige samenleving is (nog) consumentistisch, hedonistisch en egoistisch ingesteld. Dus als volgeling van Jezus probeer je anders te leven dan met die stroom mee, je moet strijden om niet met die stroom mee te worden gesleurd en dat ieder moment van de dag (en nacht).

 

------

* deze dans is niet voor vrouwen geschikt omdat je er meer testosteron door kunt krijgen

** ook de schorpioen werd in de cultuur van Jezus wel gebruikt als symbool voor het negatieve of het kwaad

bewerkt door zendeling
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid