Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

Het Johari-venster wordt gezien als een krachtige communicatietool, in sommige gevallen zelfs zo krachtig dat de wereld op z’n grondvesten begint te daveren. Dit gebeurt wanneer steeds meer mensen wakker worden voor datgene wat de nieuwe GGZ vandaag promoot, idealiter kan dit fluweelzacht maar garantie bestaat echter niet. Op deze manier vertoont het Johari-venster veel overeenkomsten met oude geschriften, het is derhalve niet enkel teksten lezen maar ook groeien wat de emotie en de menselijke geest onder zware spanning kan plaatsen. Elk individu kan hier verschillend op reageren waardoor veiligheid en professionele begeleiding gewenst zijn, net zoals de congruente participatie van ervaringswerkers in de GGZ van belang is.

aIRFYbO.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

55 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Bijzonder onpersoonlijk en vrijheidsbeperkend.

Het grote verschil tussen het magisch-mythische wereldbeeld en het non-dualistische perspectief zit hem vooral in de haast ijzingwekkende nuchterheid, wat soms quasi letterlijk door merg en been kan gaan om je te laten herinneren aan wie je bent, en altijd al was maar misschien vergeten bent door alles te betrekken binnen het wonder dat het leven is. En dat het wonderbaarlijk is zal misschien morgen mogen blijken, ik hoop het alleszins van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 7-11-2019 om 19:35 zei Fundamenteel:

Welke blinde vlek wil je dan in de open ruimte duwen? Concreet. :D

Met excel kan je vrij eenvoudig de haast onwaarschijnlijke tragiek binnen de GGZ en bijhorende geldgedreven wereld simuleren en verklaren, tot zover ben ik het roerend eens ten gevolge een gedegen herstelonderzoek. Om deze situatie te beschrijven bestaan echter heel moeilijke termen zodat niemand zich aangesproken zou voelen of überhaupt interesse tonen, net zoals de haast oneindige reeks aan excuses om niet naar de klant te moeten luisteren. En dan spreken we nog niet over allerhande psychisch malafide manipulaties die elke progressie doelbewust fnuiken, alsof stigma, marginalisatie en andere vormen van destructie een doel op zich geworden zijn. De hoop ijdel, de vreedzaam geveinsde slachting normaliteit, zij het in alle onwetendheid.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei TTC:

Met excel kan je vrij eenvoudig de haast onwaarschijnlijke tragiek binnen de GGZ en bijhorende geldgedreven wereld simuleren en verklaren, tot zover ben ik het roerend eens ten gevolge een gedegen herstelonderzoek. Om deze situatie te beschrijven bestaan echter heel moeilijke termen zodat niemand zich aangesproken zou voelen of überhaupt interesse tonen, net zoals de haast oneindige reeks aan excuses om niet naar de klant te moeten luisteren. En dan spreken we nog niet over allerhande psychisch malafide manipulaties die elke progressie doelbewust fnuiken, alsof stigma, marginalisatie en andere vormen van destructie een doel op zich geworden zijn. De hoop ijdel, de vreedzaam geveinsde slachting normaliteit, zij het in alle onwetendheid.

Maar dat doe jij ook...

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Wat doe ik ook, in excel aantonen waarom spelen op de beurs eigenlijk absurd is? Ja, dat klopt, maar hoe maak je hiermee dan de connectie naar die blinde vlekken?

Je toont geen interesse in mijn vragen, terwijl ik uw schrijven 7 op 10 wel serieus neem. Daaruit komen mijn vragen en mijn vraag getuigt interesse. Je wilt enkel via jouw visie blijven strijden voor een zaak die niet te behalen is. Tijdens uw strijd werk je uw ongenoegen uit op mensen die u erop wijzen dat de zaak niet te behalen is. Babylon weet je wel.

Het is makkelijker naar de blinde vlekken van anderen te zien dan bij jezelf waar te nemen. Het is de splinter bij de ene zien, maar de balk in eigen oog missen. 

Spelen op de beurs is niet absurd. Bekijk die levensstijl maar eens, en wat erbij komt kijken. Als je virtueel uw geld ziet groeien, dan kriebelt dat toch dat met echt geld te doen? Het is geen lotterij of gokken he, het is ondernemen.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je toont geen interesse in mijn vragen, terwijl ik uw schrijven 7 op 10 wel serieus neem. Daaruit komen mijn vragen en mijn vraag getuigt interesse. Je wilt enkel via jouw visie blijven strijden voor een zaak die niet te behalen is. Tijdens uw strijd werk je uw ongenoegen uit op mensen die u erop wijzen dat de zaak niet te behalen is. Babylon weet je wel. Het is makkelijker naar de blinde vlekken van anderen te zien dan bij jezelf waar te nemen. Het is de splinter bij de ene zien, maar de balk in eigen oog missen. Spelen op de beurs is niet absurd. Bekijk die levensstijl maar eens, en wat erbij komt kijken. Als je virtueel uw geld ziet groeien, dan kriebelt dat toch dat met echt geld te doen? Het is geen lotterij of gokken he, het is ondernemen.

Je vraagt naar een onderwerp in relatie tot die blinde vlekken, het onderwerp is nu spelen op de beurs. Dat is concreet, wil je het waarom ook weten?

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Je vraagt naar een onderwerp in relatie tot die blinde vlekken, het onderwerp is nu spelen op de beurs. Dat is concreet, wil je het waarom ook weten?

Neen. Jij copy paste een post die daar gisteren over ging, met wat bijvoegingen. Ik pik daar op in. 

Waarom is het zo moeilijk voor u vragen te beantwoorden? Omdat je het antwoord weigert te aanvaarden? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen. Jij copy paste een post die daar gisteren over ging, met wat bijvoegingen. Ik pik daar op in. Waarom is het zo moeilijk voor u vragen te beantwoorden? Omdat je het antwoord weigert te aanvaarden? 

Omdat je telkens mensen mee probeert te sleuren in je duivelse spel, die strategieën zijn allemaal gekend.

4 minuten geleden zei Noel2:

@TTC feedback krijg je of je wilt of niet, maar is het terecht of misleiding?

Uiteraard is het misleiding, binnen een dergelijk debat zijn er verschillende niveaus mogelijk maar dat op zich wordt al niet gezien, zelfs ontkend en/of niet eens geweten.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Omdat je telkens mensen mee probeert te sleuren in je duivelse spel, die strategieën zijn allemaal gekend.

Uiteraard is het misleiding, binnen een dergelijk debat zijn er verschillende niveaus mogelijk maar dat op zich wordt al niet gezien, zelfs ontkend en/of niet eens geweten.

Ik denk dat het Yohari venster een hoop geeft dat middels feedback mensen hun blinde vlek kunnen reduceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Omdat je telkens mensen mee probeert te sleuren in je duivelse spel, die strategieën zijn allemaal gekend.

Uiteraard is het misleiding, binnen een dergelijk debat zijn er verschillende niveaus mogelijk maar dat op zich wordt al niet gezien, zelfs ontkend en/of niet eens geweten.

Neen niet “mensen”. Enkel M en u, omdat ge 1 excel kent en 2 beter met cijfers dan ik ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Noel2:

Ik denk dat het Yohari venster een hoop geeft dat middels feedback mensen hun blinde vlek kunnen reduceren.

Dat is zo, maar wat je dan te zien krijgt kan het ongeloof tarten, en veel andere emoties en acties uitlokken. Een aantal probeert dan ook telkens deze oefeningen te saboteren, bizar genoeg ook onderhevig aan blinde vlekken waardoor het fenomeen onwetendheid en de gevolgen daarvan steeds transparanter wordt. In dynamisch opzicht is het echter heel eenvoudig, de praktijk nog een ander paar mouwen.

2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Neen niet “mensen”. Enkel M en u, omdat ge 1 excel kent en 2 beter met cijfers dan ik ben.

Er zou dan niemand anders meelezen? Maar goed, je doet het nu weer.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid