Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

33 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien moet ik me wat meer verdiepen in de islam. Als ik alles fout inschat, misschien dat ook.

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal van ‘schuld aan iemand’ naar je ‘eigen vermogen’, wat is er dan precies gebeurd? En welke reacties zouden hierop kunnen volgen? De rest van het verhaal volgt nog, we starten zoals altijd bij de eerste stap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Mensen weten niet eens dat het bestaat of dat zoiets kan, nog erger dan de Middeleeuwen is het vandaag.

Verschrikkelijk is het, een regelrechte schande.

4 uur geleden zei TTC:

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal van ‘schuld aan iemand’ naar je ‘eigen vermogen’, wat is er dan precies gebeurd? En welke reacties zouden hierop kunnen volgen? De rest van het verhaal volgt nog, we starten zoals altijd bij de eerste stap.

1 + 1 = 3 :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Verschrikkelijk is het, een regelrechte schande. 1 + 1 = 3 :)

Het zijn zo van die stellingen waar je een punthoofd van kan krijgen om ze correct te kunnen interpreteren, zoals bijvoorbeeld ‘god kan niet bestaan zonder mij’. Het zijn de speeltjes van de non-dualisten en de solipsisten die tegen zichzelf praten, simpelweg omdat ze menen er niemand is die niet god is. Toch bedankt in ieder geval, dan zou het ook god zijn die me stuipen op het lijf jaagt en zich voordoet als de duivel misschien? Tja, heb je vijand lief, zo kan ik alles verklaren, en wat met m’n pensioen?

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Verschrikkelijk is het, een regelrechte schande.

Het maakt voor jou allemaal niet zoveel uit, het leedvermaak maakt je immers blij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Het zijn zo van die stellingen waar je een punthoofd van kan krijgen om ze correct te kunnen interpreteren, zoals bijvoorbeeld ‘god kan niet bestaan zonder mij’. Het zijn de speeltjes van de non-dualisten en de solipsisten die tegen zichzelf praten, simpelweg omdat ze menen er niemand is die niet god is. Toch bedankt in ieder geval, dan zou het ook god zijn die me stuipen op het lijf jaagt en zich voordoet als de duivel misschien? Tja, heb je vijand lief, zo kan ik alles verklaren, en wat met m’n pensioen?

Het maakt voor jou allemaal niet zoveel uit, het leedvermaak maakt je immers blij.

Een destructieve trol ben ik ja, en dan nog wel enen die niet kan rekenen. Je zal een minimumpensioen krijgen, wees er dankbaar voor. Ieder wordt beloond naar zijn/haar werken. Als je verknocht bent aan deze wereld en er wat uit wilt winnen, dan is uw god de duivel ja. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Een destructieve trol ben ik ja, en dan nog wel enen die niet kan rekenen. Je zal een minimumpensioen krijgen, wees er dankbaar voor. Ieder wordt beloond naar zijn/haar werken. Als je verknocht bent aan deze wereld en er wat uit wilt winnen, dan is uw god de duivel ja. 

Het zijn alweer lang vervlogen tijden en werkelijk een maat voor niets, het verrichten van een gedegen herstelonderzoek en dat netjes allemaal in detail en zeer gewetensvol documenteren in de hoop dat anderen er wat aan zouden kunnen hebben. De chaos en het tumult is nog steeds hetzelfde, net zoals het aanhoudende geweld en onbewust stigma om redenen die bijna te absurd zijn om er nog woorden aan vuil te maken. Maar het was interessant en beslist verrijkend voor mezelf, een onderzoek met in het verlengde de gewetenslast die amper iemand begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Het zijn alweer lang vervlogen tijden en werkelijk een maat voor niets, het verrichten van een gedegen herstelonderzoek en dat netjes allemaal in detail en zeer gewetensvol documenteren in de hoop dat anderen er wat aan zouden kunnen hebben. De chaos en het tumult is nog steeds hetzelfde, net zoals het aanhoudende geweld en onbewust stigma om redenen die bijna te absurd zijn om er nog woorden aan vuil te maken. Maar het was interessant en beslist verrijkend voor mezelf, een onderzoek met in het verlengde de gewetenslast die amper iemand begrijpt.

Er is geen herstelonderzoek, er is geen stigma. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen herstelonderzoek, er is geen stigma. 

Voor sommigen bestaat empathisch vermogen ook niet, het valt onmiddellijk op.

12 uur geleden zei Fundamenteel:

Er is geen stigma. 

Laatst was ik nog aan het tellen hoeveel verschillende referentiekaders er nu eigenlijk bestaan, en wie er nu eigenlijk nog in staat is daarbinnen nog enige geldige claim te kunnen maken over wat waar is. Echt gekkenwerk is het, daarom dacht ik eraan om naar iets te zoeken waarvan iedereen op basis van rationele gronden nuchter kan concluderen dat het onwaar is, al was er dan plots weer niemand te vinden die het horen of begrijpen wou. Maar zo stilaan begin ik het wel een beetje te begrijpen, het zit in kleine dingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Voor sommigen bestaat empathisch vermogen ook niet, het valt onmiddellijk op.

Laatst was ik nog aan het tellen hoeveel verschillende referentiekaders er nu eigenlijk bestaan, en wie er nu eigenlijk nog in staat is daarbinnen nog enige geldige claim te kunnen maken over wat waar is. Echt gekkenwerk is het, daarom dacht ik eraan om naar iets te zoeken waarvan iedereen op basis van rationele gronden nuchter kan concluderen dat het onwaar is, al was er dan plots weer niemand te vinden die het horen of begrijpen wou. Maar zo stilaan begin ik het wel een beetje te begrijpen, het zit in kleine dingen.

Sommige zijn gewoon te blind in te zien dat ze zichzelf die niet empathische reacties aandoen ;) Of ze denken dat ze tegen de wereld kunnen duwen zonder dat die terugduwt, en harder als het moet.

Als je je voorneemt iets te veranderen, verwacht dan veel tegenwind en tribulatie. Het komt nooit op een zilveren plateau aangereikt. Misschien stelde ik terechte vragen, maar in de antwoorden viel meteen op dat u geen meester/leider bent. Als je dan een "destructieve trol die niet kan rekenen" in ruil terugkrijgt, zal dat natuurlijk ook aan de ander liggen. Altijd een ander ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Sommige zijn gewoon te blind in te zien dat ze zichzelf die niet empathische reacties aandoen ;) Of ze denken dat ze tegen de wereld kunnen duwen zonder dat die terugduwt, en harder als het moet. Als je je voorneemt iets te veranderen, verwacht dan veel tegenwind en tribulatie. Het komt nooit op een zilveren plateau aangereikt. Misschien stelde ik terechte vragen, maar in de antwoorden viel meteen op dat u geen meester/leider bent. Als je dan een "destructieve trol die niet kan rekenen" in ruil terugkrijgt, zal dat natuurlijk ook aan de ander liggen. Altijd een ander ?

Zeggen de slimmen die niet eens weten hoe ze co-creatieve rente kunnen creëren, dat je een destructieve trol bent is al langer duidelijk. Het zijn steeds dezelfde stereotiepen, alsof niemand het zou kunnen zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Zeggen de slimmen die niet eens weten hoe ze co-creatieve rente kunnen creëren, dat je een destructieve trol bent is al langer duidelijk. Het zijn steeds dezelfde stereotiepen, alsof niemand het zou kunnen zien.

ik heb mezelf nooit als slim verkocht, nooit. Dat ik eens stereotiep ligt aan mijn autisme he :D Maar dat gij uw theorie niet kunt omzetten naar praktijk is dus bezig zijn met luchtkastelen, dat wat je de ander verwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

ik heb mezelf nooit als slim verkocht, nooit. Dat ik eens stereotiep ligt aan mijn autisme he :D Maar dat gij uw theorie niet kunt omzetten naar praktijk is dus bezig zijn met luchtkastelen, dat wat je de ander verwijt.

Nu dat weer, hoeveel transparanter kan het nog worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ah, 't moet op internet staan en dan is het een realistische doelstelling?

Het AB-perspectief is bijzonder, het is een keuze die je maakt, of ook niet. Anders gezegd, het is een kwestie van congruentie en integriteit, wat anderen misschien kiezen met het hart willen noemen. En wanneer eenmaal die keuze gemaakt is dan kan het snel gaan, allerhande beproefde overtuigingen die sneuvelen alsof ze er nooit geweest zijn waardoor het nieuwere B-perspectief steeds helderder wordt. Het is een bijzonder proces dat ook met een aantal valkuilen komt, alsof mensen vanuit het A-perspectief je absoluut willen beletten om door te groeien en een ethische upgrade te realiseren. Het is ook op deze manier dat we tot de paradox van herstel komen, ten individuele titel kunnen geestelijk diverse maatschappelijke problemen dan wel opgeklaard worden maar in praktijk bestaan ze nog steeds. Het verschil tussen een GGZA en GGZB is dan ook wezenlijk, op diverse domeinen zelfs amper vergelijkbaar. Maar hoe dan ook, het is een keuze die je maakt, of ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Het AB-perspectief is bijzonder, het is een keuze die je maakt, of ook niet. Anders gezegd, het is een kwestie van congruentie en integriteit, wat anderen misschien kiezen met het hart willen noemen. En wanneer eenmaal die keuze gemaakt is dan kan het snel gaan, allerhande beproefde overtuigingen die sneuvelen alsof ze er nooit geweest zijn waardoor het nieuwere B-perspectief steeds helderder wordt. Het is een bijzonder proces dat ook met een aantal valkuilen komt, alsof mensen vanuit het A-perspectief je absoluut willen beletten om door te groeien en een ethische upgrade te realiseren. Het is ook op deze manier dat we tot de paradox van herstel komen, ten individuele titel kunnen geestelijk diverse maatschappelijke problemen dan wel opgeklaard worden maar in praktijk bestaan ze nog steeds. Het verschil tussen een GGZA en GGZB is dan ook wezenlijk, op diverse domeinen zelfs amper vergelijkbaar. Maar hoe dan ook, het is een keuze die je maakt, of ook niet.

Het komt meer neer op dit: je bent voor of tegen. Ik ga niet bij de voorstanders van X die tegen mij zijn. Ik ga niet bij tegenstanders van waar ik voorstander van ben.

GGZA, GGZB, politieke partij Y, politieke partij Z; allemaal 1 pot nat. Er zal een interventie plaatsnemen die wij als mensen niet gewoon zijn. De signalen zijn er, de tekens zijn er. De oplossing zal niet uit onze handen komen, en ergens besef je dat ook wel. Mass extinction. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Ah, 't moet op internet staan en dan is het een realistische doelstelling? :) 

Als we diverse stoornissen beschouwen vanuit een hermetisch perspectief dan wordt een heel andere zienswijze transparant gemaakt, iets dat veel vaker niet gezien wordt zonder ook dit referentiekader binnen het beoordelingsmodel te betrekken. Logischerwijs, voor wie hier niet mee vertrouwd is, vergt dit extra studie of opleiding om zodoende de verschillende referentiekaders in hun verband te zien. Ergo, het gaat hier niet zozeer om het ene tegenover het andere te plaatsen dan wel om a priori het menselijke groeipotentieel in z’n totaliteit te (h)erkennen. Tegelijk zal hiermee ook duidelijk worden hoe we kunnen spreken over onbewust stigma, iets dat veel vaker in alle talen ontkend wordt maar, bekeken vanuit het hermetische perspectief, nu net zo typerend is voor de malaise binnen de hedendaagse GGZ.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

De signalen zijn er, de tekens zijn er.

In een aantal geschriften wordt gesteld dat mensen in een soort van trance leven, alsof we wakker zouden zijn maar toch ook weer niet. In onze spreektaal wordt hier met regelmaat naar verwezen wanneer we ons ongenoegen uiten, vaak in minder politiek correcte termen. Politiek slaapt en slapende honden wakker maken is gevaarlijk, om er een paar te noemen. Dit is allemaal leuk en aardig, bij een gedegen herstelonderzoek stelt zich echter de vraag of we ook op een rationeel doordachte manier kunnen aantonen waarom dat nu zo is. Maar dat is niet einde van het verhaal, het is het begin van dat waar de nieuwe GGZ nu voor pleit en van waaruit veel angsten en zorgen kunnen verklaard worden. Nuchter beschouwd ontstaat hierdoor een mensonterende situatie die vanuit een ethisch standpunt zelfs amper geloofwaardig is, alsof je zegt dat de slapenden diegenen die wakker worden gaan behandelen op zo’n manier dat ze terug in slaap worden gewiegd. Maar hoe je dat nu duidelijk kan krijgen is nog een ander paar mouwen, het is immers gevaarlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

In een aantal geschriften wordt gesteld dat mensen in een soort van trance leven, alsof we wakker zouden zijn maar toch ook weer niet. In onze spreektaal wordt hier met regelmaat naar verwezen wanneer we ons ongenoegen uiten, vaak in minder politiek correcte termen. Politiek slaapt en slapende honden wakker maken is gevaarlijk, om er een paar te noemen. Dit is allemaal leuk en aardig, bij een gedegen herstelonderzoek stelt zich echter de vraag of we ook op een rationeel doordachte manier kunnen aantonen waarom dat nu zo is. Maar dat is niet einde van het verhaal, het is het begin van dat waar de nieuwe GGZ nu voor pleit en van waaruit veel angsten en zorgen kunnen verklaard worden. Nuchter beschouwd ontstaat hierdoor een mensonterende situatie die vanuit een ethisch standpunt zelfs amper geloofwaardig is, alsof je zegt dat de slapenden diegenen die wakker worden gaan behandelen op zo’n manier dat ze terug in slaap worden gewiegd. Maar hoe je dat nu duidelijk kan krijgen is nog een ander paar mouwen, het is immers gevaarlijk.

Wat als overheden wakker zijn maar ons slapende houden? Beetje zoals Steven Greer ons aan de man wilt brengen. Die is daar dan al decennia mee bezig. Het is als ET die ons tech geven, maar overheden die het gebruiken ons ermee naar een nieuwe vorm van slavernij te dwingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Wat als overheden wakker zijn maar ons slapende houden? Beetje zoals Steven Greer ons aan de man wilt brengen. Die is daar dan al decennia mee bezig. Het is als ET die ons tech geven, maar overheden die het gebruiken ons ermee naar een nieuwe vorm van slavernij te dwingen.

Ja, enkel uit frustratie zou je al op andere culturen gaan schieten, wat aan de andere kant misschien maar net hetzelfde is. Zo wordt het nog tragischer, al denken beide partijen in al hun strijd niet aan dat wat in het verborgen gebied van het hetzelfde venster voor iedereen beschikbaar ligt. Boekenkasten vol, allemaal om deze eenvoud en de gevolgen van het vooral niet zien ervan uit te leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Ja, enkel uit frustratie zou je al op andere culturen gaan schieten, wat aan de andere kant misschien maar net hetzelfde is. Zo wordt het nog tragischer, al denken beide partijen in al hun strijd niet aan dat wat in het verborgen gebied van het hetzelfde venster voor iedereen beschikbaar ligt. Boekenkasten vol, allemaal om deze eenvoud en de gevolgen van het vooral niet zien ervan uit te leggen.

En dan komt er een verlosser, schieten ze die ook aan flarden. Die mensheid toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Bijna vergeten, de duivel weer zeker?

De mens in symbiose met de duistere krachten. Als je weet dat overheden wakker zijn en er alles aan doen ons slapende te houden... De mens volgt slaafs. Liever een vals veiligheidsgevoel dan geconfronteerd te worden met wat buiten onze waarneming afspeelt. Degene die meer weten zwijgen, mede omdat mensen die de waarheid spreken (en zo anderen wakkeren schudden) vermoord worden. Dat is bij “disclosure” ook zo, enkel mensen waarvan ze weten die hun mond houden mogen meedoen in “top secret” projecten. Spreken ze alsnog hun mond voorbij verdwijnen ze van de aarde. Voorbeelden genoeg.

Die interdimensionele wezens dringen zichzelf ook niet graag op omdat het veel chaos en vernieling kan veroorzaken. Steven Greer was ooit in België en er was toen contact met “het andere”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

De mens in symbiose met de duistere krachten. Als je weet dat overheden wakker zijn en er alles aan doen ons slapende te houden... De mens volgt slaafs. Liever een vals veiligheidsgevoel dan geconfronteerd te worden met wat buiten onze waarneming afspeelt. Degene die meer weten zwijgen, mede omdat mensen die de waarheid spreken (en zo anderen wakkeren schudden) vermoord worden. Dat is bij “disclosure” ook zo, enkel mensen waarvan ze weten die hun mond houden mogen meedoen in “top secret” projecten. Spreken ze alsnog hun mond voorbij verdwijnen ze van de aarde. Voorbeelden genoeg. Die interdimensionele wezens dringen zichzelf ook niet graag op omdat het veel chaos en vernieling kan veroorzaken. Steven Greer was ooit in België en er was toen contact met “het andere”.

Wie weet is dat het doel van het leven wel, dat je op het eind kan zeggen hoe het allemaal anders had kunnen zijn maar dat het niet anders kon om redenen die je tijdens een herstelonderzoek netjes in kaart hebt gebracht? En vooral dat je daar beter kan over zwijgen om niet de finale nekslag te krijgen om dezelfde redenen? En hoe vreedzaam ook, we maken van integere parels finaal hulpeloze wrakken door de inquisiteurs erop los te laten en vervolgens verbaasd te staan kijken hoe dat nu in godsnaam toch allemaal kan gebeuren, alsof er geen boek geschreven werd. Nee hoor, het is niet zomaar, voor wie het dan toch nog moest interesseren, ik zal er de bronnen en de bladzijden nog bij vermelden ook. In hoop, liefde en vertrouwen, al is dat inmiddels maar om het blad gevuld te krijgen, volstrekt waardeloos en niets nieuws onder de zon, echt leerzaam is het. Trop is nu eenmaal teveel, sorry.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid