Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Nu ik het teruglees had ik je inderdaad verkeerd gelezen. Ik zal nog wat prut in mijn ogen gehad hebben ;)
Maar misschien moet ik niets herwinnen, gewoon zijn wie ik ben, of beter gezegd; worden wie ik was. 

Wat ik wou zeggen: mijn jeugd heeft wel een invloed op mij gehad en enigszins gevormd. Als ik mijn kinderen zou slagen, alles de schuld zou geven; moet ik dan verwonderd zijn als ze wegzakken in hun hoofd en op de vlucht slaan? Nu is dat allemaal wel glad gestreken en heb ik dat verwerkt. Maar ouders hebben een enorme invloed, vooral als je als kind daar erkenning en goedkeuring gaat zoeken en dat verkeerd begeleid wordt.

Beter dat ik daar niet aan terug denk :(

Deze lees ik nu pas. Mooi inzicht Fundamenteel. 

Evengoed is het zo dat u ouders u niet op de wereld hebben geworpen se. God deed dat. Met een reden se. Zie eens op dat schema van TTC se. Lees anders Genesis nog eens se.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Plume:

Deze lees ik nu pas. Mooi inzicht Fundamenteel. 

Evengoed is het zo dat u ouders u niet op de wereld hebben geworpen se. God deed dat. Met een reden se. Zie eens op dat schema van TTC se.

God heeft me gered, keer op keer op keer op keer opnieuw :) Zonder Hem was ik niet wie ik vandaag was. Maar we mogen ook de invloed van mijn toekomstige vrouw niet vergeten. Ze geloofde in mij, ze kende mij, en ze herleidde mij naar de essentie. Al is dat nog geen voltooid proces.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

God heeft me gered, keer op keer op keer op keer opnieuw :) Zonder Hem was ik niet wie ik vandaag was. Maar we mogen ook de invloed van mijn toekomstige vrouw niet vergeten. Ze geloofde in mij, ze kende mij, en ze herleidde mij naar de essentie. Al is dat nog geen voltooid proces.

Ja. Hij schonk u u ouders opdat ge tot inkeer zou kunnen komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Fundamenteel:

Jamaar ge moet het niet via mij realiseren he. Lead the way, indien succesvol zal ik volgen.

Het zijn de stille wateren en diepe gronden, mensen die amper nog iets durven te zeggen maar innerlijk wel de aspiraties van de nieuwe GGZ diep in het hart en ziel met zich meedragen. Heel vaak doen ze dit uit zelfredzaamheid en je hoort pas echt wat ze denken wanneer ze voldoende vertrouwen en veiligheid gevonden hebben om tot expressie te brengen wat in hun gelegen is. Het risico op aanvallen op de integriteit is immers te groot, ondanks al het prachtige studiewerk dat hierover deskundig rapporteert.

15 uur geleden zei Fundamenteel:

God heeft me gered, keer op keer op keer op keer opnieuw  Zonder Hem was ik niet wie ik vandaag was. Maar we mogen ook de invloed van mijn toekomstige vrouw niet vergeten. Ze geloofde in mij, ze kende mij, en ze herleidde mij naar de essentie. Al is dat nog geen voltooid proces.

Dat is duidelijk, je speelt immers nog op de beurs. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het zijn de stille wateren en diepe gronden, mensen die amper nog iets durven te zeggen maar innerlijk wel de aspiraties van de nieuwe GGZ diep in het hart en ziel met zich meedragen. Heel vaak doen ze dit uit zelfredzaamheid en je hoort pas echt wat ze denken wanneer ze voldoende vertrouwen en veiligheid gevonden hebben om tot expressie te brengen wat in hun gelegen is. Het risico op aanvallen op de integriteit is immers te groot, ondanks al het prachtige studiewerk dat hierover deskundig rapporteert.

Dat is duidelijk, je speelt immers nog op de beurs. 

Fundamenteel heeft veel geld nodig voor zijn campagne voor zijn  Rijkssterilisatieplan voor vrouwen na een tweede abortus.

@Fundamenteel, wat vind u vrouw van uw Rijkssterilisatieplan?

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
16 uur geleden zei TTC:

Er zijn altijd mensen die willen helpen, straks hoef je niet meer op de beurs te spelen en M zal blij zijn. Niet leuk misschien? 

Hij wil eerst nog alle vrouwen steriliseren die twee abortussen ondergingen. 

Goebbels 
 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik ga dat geld niet laten slapen neen. So what? 

Het topic gaat over wakker worden, het gaat goed zolang het geld maar niet in slaap valt.

17 minuten geleden zei Plume:

Kzou het allemaal in 1 keer inzetten op de beurs. Je hebt er hard genoeg op gestudeerd. Gewoon doen.

Op een binaire optie zou ik dan zelfs denken, de kick nog groter.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Plume:

Kdacht da je ‘t georven had. Misverstand dan zeker.

Ja maar ik ga niet alles opzij zetten en niet alles op de beurs ;)

7 minuten geleden zei TTC:

Het topic gaat over wakker worden, het gaat goed zolang het geld maar niet in slaap valt.

Op een binaire optie zou ik dan zelfs denken, de kick nog groter.

Geen turbo’s. Alleen opties.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja maar ik ga niet alles opzij zetten en niet alles op de beurs Geen turbo’s. Alleen opties.

Het ging niet over doelbewuste manipulatie van het topic, dan zal het wellicht onbewust gebeuren maar het resultaat is wel hetzelfde. 

42 minuten geleden zei Fundamenteel:

So what? 

Moet eerlijk bekennen dat m’n immuniteit of geveinsde gevoelloosheid aanzienlijk gesterkt is, met zekerheid wetend dat miljoenen mensen in allerhande economische nonsens geloven en dat vrij normaal lijken te vinden. Een goede manier is je verstand afzetten en alles proberen te verdringen wat je weet, zo gaat het enkel in je binnenste steeds meer beginnen te knagen zonder dat iemand dat opmerkt. Op een gegeven zal ook dat wellicht niet meer lukken maar dan is zelfmoord nog een optie om niemand tot last te zijn. Of mindfulness, dan kan je het menselijke lijden zien als iets dat niet bestaat, ook handig om de hartenpijn en het verdriet niet te moeten voelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Het ging niet over doelbewuste manipulatie van het topic, dan zal het wellicht onbewust gebeuren maar het resultaat is wel hetzelfde. 

Moet eerlijk bekennen dat m’n immuniteit of geveinsde gevoelloosheid aanzienlijk gesterkt is, met zekerheid wetend dat miljoenen mensen in allerhande economische nonsens geloven en dat vrij normaal lijken te vinden. Een goede manier is je verstand afzetten en alles proberen te verdringen wat je weet, zo gaat het enkel in je binnenste steeds meer beginnen te knagen zonder dat iemand dat opmerkt. Op een gegeven zal ook dat wellicht niet meer lukken maar dan is zelfmoord nog een optie om niemand tot last te zijn. Of mindfulness, dan kan je het menselijke lijden zien als iets dat niet bestaat, ook handig om de hartenpijn en het verdriet niet te moeten voelen.

De enige die blijven doordrammen over de beurs zijn plume en jij. Laat het geweten zijn. Ik richt me meer naar realistische doelen dan op credible wat luchtkastelen te verkopen. Sorry dat ik dat eerlijk deelde, maar ik deel hier niets persoonlijks meer. Mensen verdraaien alles en hangen obsessief aan ieder woord uitgesproken. Zielig zielig zielig. Dat ge stikt in uw hartenpijn. Ik heb gene zak medelijden meer met u, gene zak gast. Flikker op!

Link naar bericht
Deel via andere websites
37 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die blijven doordrammen over de beurs zijn plume en jij. Laat het geweten zijn. Ik richt me meer naar realistische doelen dan op credible wat luchtkastelen te verkopen. Sorry dat ik dat eerlijk deelde, maar ik deel hier niets persoonlijks meer. Mensen verdraaien alles en hangen obsessief aan ieder woord uitgesproken. Zielig zielig zielig. Dat ge stikt in uw hartenpijn. Ik heb gene zak medelijden meer met u, gene zak gast. Flikker op!

Moet eerlijk bekennen dat m’n immuniteit of geveinsde gevoelloosheid aanzienlijk gesterkt is, met zekerheid wetend dat miljoenen mensen in allerhande economische nonsens geloven en dat vrij normaal lijken te vinden. Een goede manier is je verstand afzetten en alles proberen te verdringen wat je weet, zo gaat het enkel in je binnenste steeds meer beginnen te knagen zonder dat iemand dat opmerkt. Op een gegeven zal ook dat wellicht niet meer lukken maar dan is zelfmoord nog een optie om niemand tot last te zijn.

38 minuten geleden zei Fundamenteel:

De enige die blijven doordrammen over de beurs zijn plume en jij.

We hadden het over co-creatieve rente dat op zich al een afgeleide is van iets anders, in lijn met wat je verafgood. 

44 minuten geleden zei Plume:

Dat schudt het wakker.

In de meest pure vorm is het wiskundig precies waardoor elke twijfel wordt weggenomen, het is pas wanneer het menselijke denken het bewijs interpreteert dat het chaotisch wordt. Het is dan ook om deze reden dat we denken dat de kerk een sleutelrol speelt, bizar genoeg niet eens door kerkleiders begrepen dan wel weet men allerhande labels te verzinnen voor diegenen die dit wel begrijpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Alleen opties.

Als de absurdisten menen dat het leven absurd is dan kunnen we dat idee zonder probleem nog wat aanscherpen door voor absurde problemen ook absurde oplossingen te bedenken, absurd genoeg zal er dan amper nog iemand zijn die je begrijpt waardoor je tragische lot binnen deze tragische absurditeit verzekerd wordt. Hetzelfde kan echter ook in mensentaal maar dan noemt het logisch boerenverstand waarna de GGZ voor een compleet raadsel staat, zo tragisch absurd is het vandaag.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

In de meest pure vorm is het wiskundig precies waardoor elke twijfel wordt weggenomen, het is pas wanneer het menselijke denken het bewijs interpreteert dat het chaotisch wordt. Het is dan ook om deze reden dat we denken dat de kerk een sleutelrol speelt, bizar genoeg niet eens door kerkleiders begrepen dan wel weet men allerhande labels te verzinnen voor diegenen die dit wel begrijpen.

Trieste feiten inderdaad.

Citaat

 

Jezus, de persoon die aan de basis stond van het christendom, was de armste van de armen. De Rooms-katholieke kerk, die claimt Zijn kerk te vertegenwoordigen, is de rijkste van de rijksten,
het meest welvarende instituut van de wereld.

Hoe kan het dan dat een dergelijk instituut, dat zegt te handelen in de naam van dezelfde rondreizende prediker, wiens behoeften zodanig waren, dat hij niet eens een kussen had om zijn hoofd te rusten te leggen, nu zodanig topzwaar is geworden van rijkdom, dat het kan wedijveren met de gecombineerde macht van meestal twijfelachtige financiële conglomeraten?

Het Vaticaan heeft in de loop van eeuwen een miljardenvermogen heeft opgebouwd. Doordat het Vaticaan een eigen onafhankelijke staat vormt en sinds de Tweede Wereldoorlog een eigen bank heeft, is er in openbare registers nauwelijks iets over te vinden.

In 2008 maakte het Vaticaan wel wat gegevens bekend: €341 miljoen contant geld, €520 miljoen aan obligaties en aandelen en goudstaven met een gewicht van een ton, destijds goed voor €19 miljoen, nu dankzij de hogere goudprijs bijna het dubbele.

Maar dat is lang niet alles.
The Guardian dat het Vaticaan veel vastgoed bezit in de beste wijken van Londen, met een geschatte waarde van 500 miljoen pond, omgerekend tegen de €600 miljoen. Het zou zijn gekocht met geld van dictator Mussolini. In 1929 gaf de paus zijn goedkeuring aan diens fascistische regime. Als dank gaf Mussolini de paus 750 miljoen lire contant geld en ook nog gratis staatsobligaties ter waarde van 1 miljard lire.

De VS en de EU krijgen het steeds moeilijker met het geheimzinnige gedoe van het Vaticaan, omdat de bank niet voldoet aan internationale regels ter voorkoming van witwassen. Pijnlijk genoeg moest de door Benedictus XVI aangestelde topman Ettore Gotti Tedeschi aftreden omdat hij werd verdacht van, jawel, witwassen. Paus Benedictus XVI benoemde nog net voor zijn aftreden een nieuwe topman.

De Katholieke kerk is daarmee de grootste onafhankelijke financiële kracht in de wereld, een vergaarplaats van rijkdom en onroerend goed in het bestaan van de mensheid. Deze kerk is de grootste eigenaar van materiële rijkdom dan enig ander instituut, bedrijf, bank, samenwerkingsvorm, overheid of staat op de hele globe

De Paus, als de zichtbare heerser van deze immense massa rijkdom, vanzelfsprekend het rijkste individu van de twintigste eeuw.  Niemand is maar bij benadering in staat een schatting te maken van zijn onmetelijke rijkdom, in termen van miljarden dollars..

“De schat aan goudstaven van het Vaticaan wordt door het ‘United Nations World Magazine’ geschat op enkele miljarden dollars. Een groot deel hiervan is opgeslagen in goudbewaarplaatsen bij de US Federal Reserve Bank, terwijl de rest is opgeslagen in Engeland en Zwitserland.

En nog steeds is dit slechts een klein deel van het vermogen van het Vaticaan, dat alleen al in de VS groter is dan het bezit van de rijkste 5 top-concerns in de VS. Als je daarbij al het onroerend goed, het aandelen- en effectenbezit buiten de VS meerekent, dan krijg je een optelling van de rijkdom van de Katholieke kerk, die vergelijkbaar is met het bezit van een groot Westers land.”

De enige conclusie kan alleen maar zijn dat religie zowel financieel als moreel corrupt is
Priesters van over de hele wereld, zouden hun geest moeten openen.
De schandalen van misbruik en overvloedig leven hebben niets meer de maken met de persoon Jezus of welke liefdevolle religie dan ook.

Voor de kerkgangers onder ons, voordat u weer een duit in het zakje doet,
Denk eens goed na en hou het geld in uw portemonnee.

De ware gedachte van het christendom is hier allang verdwenen.
Ga terug naar uw hart en vindt het daar.

Bron

 

 

 

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
53 minuten geleden zei Plume:

Trieste feiten inderdaad.

Het wordt zelfs zo erg dat we raadseltjes moeten bedenken, en als we het antwoord zouden geven dan nog begrijpen de experten in de verste verte niet waar het over gaat. In het andere geval wordt je doorverwezen naar het verzamelde studiewerk van de GGZ waarin je dan zelf maar de bladzijde mag opzoeken waarop kristalhelder staat geschreven wat je nu net wil zeggen. Maar goed, een raadseltje dan maar, zoek iets dat al eeuwen bestaat maar niet werd toegepast en nog altijd actueel fris is, en maak het vooral niet te moeilijk voor jezelf.

54 minuten geleden zei Plume:

Hoe kan het dan dat een dergelijk instituut, dat zegt te handelen in de naam van dezelfde rondreizende prediker, wiens behoeften zodanig waren, dat hij niet eens een kussen had om zijn hoofd te rusten te leggen, nu zodanig topzwaar is geworden van rijkdom, dat het kan wedijveren met de gecombineerde macht van meestal twijfelachtige financiële conglomeraten?

Het hoe is vrij eenvoudig te beantwoorden, wat niet wil zeggen dat het ook begrepen en (h)erkend zal willen worden, wat je dan terug tot het begin van deze zin leidt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei TTC:

Het wordt zelfs zo erg dat we raadseltjes moeten bedenken, en als we het antwoord zouden geven dan nog begrijpen de experten in de verste verte niet waar het over gaat. In het andere geval wordt je doorverwezen naar het verzamelde studiewerk van de GGZ waarin je dan zelf maar de bladzijde mag opzoeken waarop kristalhelder staat geschreven wat je nu net wil zeggen. Maar goed, een raadseltje dan maar, zoek iets dat al eeuwen bestaat maar niet werd toegepast en nog altijd actueel fris is, en maak het vooral niet te moeilijk voor jezelf.

Dat kun je wel vergeten. De kerk die schulden kwijt zou schelden is als Scrooge vragen het Joharikwadrant binnen te gaan om de duivel te vangen. Ze hebben het zelf uitgevonden immers. 
 

Heb  jij je ooit afgevraagd hoe rijk de Rooms-katholieke kerk werkelijk is. In het boek ‘De miljarden van het Vaticaan’, geeft schrijver/filosoof Avro Manhattan een kijkje in de werkelijke vermogen van de Katholieke kerk.

Citaat

 

Een paar citaten:

‘Het Vaticaan heeft enorme investeringen, in samenwerking met de Rothschilds uit Groot Brittannië, Frankrijk en Amerika, met de ‘Hambros Bank’, met ‘Credit Suisse’ in London en Zurich. En in de VS heeft het Vaticaan enorme investeringen in de Morgan Bank, de Chase-Manhattan Bank, de First National Bank of New York, de ‘Bankers Trust Company’, onder andere.. Het Vaticaan heeft miljarden aan aandelen in de grootste en meest machtige bedrijven zoals Gulf Oil, Shell, General Motors, Bethlehem Steel, General Electric, IBM, TWA en etc.’ (…)

“Om je een idée te geven van het enorme kapitaal aan onroerend goed dat onder de vleugels van de Katholieke Kerk wordt beheerd en in de jaarlijkse aankoop ervan., hier een opmerking van een van de leden van de ‘New York Catholic Conference’, namelijk dat ‘deze kerk waarschijnlijk aan de top van de ranglijst van onroerend goedbezitters, alleen wordt voorgegaan door de overheid van de United States Nog een statement van een Katholieke priester, die landelijk in de organisatie opereert: “De Katholieke Kerk moet vast het grootste bedrijf zijn in de VS. We hebben namelijk vestigingen in elke buurt van elke stad. Onze bezittingen en ons onroerend goed-portefeuille zullen ongetwijfeld groter zijn van die van ESSO, AT&T en US-Steel tezamen! En onze lijst van huurdersbetalingen zal waarschijnlijk alleen worden overtroffen door de overheid van de VS…”

En de Katholieke Kerk zal de grootste aandelenhandelaar zijn van de wereld, wanneer je alle bezittingen optelt. Het Vaticaan is –onafhankelijk van elkaar opvolgende Pausen- zich gaan oriënteren op de VS. De Wall Street Journal meldde dat de deals van het Vaticaan, alleen al in de VS, zó groot waren, dat vaak goud werd aangekocht of verkocht, ter waarde van meer dan US$ 1 miljoen per keer. (…)

 “De schat aan goudstaven van het Vaticaan wordt door het ‘United Nations World Magazine’ geschat op ‘enkele miljarden dollars’. Een groot deel hiervan is opgeslagen in goudbewaarplaatsen bij de US Federal Reserve Bank, terwijl de rest is opgeslagen in Engeland en Zwitserland. En nog steeds is dit slechts een klein deel van het vermogen van het Vaticaan, dat alleen al in de VS groter is dan het bezit van de rijkste 5 top-concerns in de VS. Als je daarbij al het onroerend goed, het aandelen- en effectenbezit buiten de VS meerekent, dan krijg je een optelling van de rijkdom van de Katholieke kerk, die vergelijkbaar is met het bezit van een groot Westers land.” 

 “De Katholieke kerk is daarmee de grootste onafhankelijke financiële kracht in de wereld, een vergaarplaats van rijkdom en onroerend goed in het bestaan van de mensheid. Deze kerk is de grootste eigenaar van materiële rijkdom dan enig ander instituut, bedrijf, bank, samenwerkingsvorm, overheid of staat op de hele globe.. Daarmee is de Paus, als de zichtbare heerser van deze immense massa rijkdom, vanzelfsprekend het rijkste individue van de twintigste eeuw.  Niemand is maar bij benadering in staat een schatting te maken van zijn onmetelijke rijkdom, in termen van miljarden dollars..

Bron: http://www.pensioenactivist.nl/de-miljarden-van-het-vaticaan/

Sommige dwazen bidden voor een fusie tussen Barack en Franciscus.?

Met de kerstdagen voor de deur ga ik bidden: Lieve Heer, geef ons een wereld vol met Franciscussen en Barack Obama’s. En verlos ons van alle Berlusconi’s. Amen.

http://gerhardterbeek.nl/columns-2/barack-franciscus/

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid