Spring naar bijdragen

Johari-venster (het verborgen gebied)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Omdat regeringen op een domme bevolking gedijen. Waarom denk je omvolkt te worden? Omdat wij als westerlingen hun charade doorhebben en hun mediakanalen averechts werken. Komen ze massaal voor klimaat op in de media stemt de bevolking tegen. En ze weten maar al te goed waarom mensen nu nationalistisch stemmen, alsnog blijven ze globalisme pushen. Dus waarom zouden ze dan luisteren als het over monetaire zaken gaat als ze u liever bestelen, beliegen en bedriegen?

Je neemt dat allemaal aan, je kan dat pas weten wanneer je hen dezelfde oefening laat maken. Het zou kunnen dat ze hier gewoon onwetend over zijn en onbewust dit systeem maar blijven handhaven, wat al eeuwen zo gebeurt en daarom zo schokkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 498
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Komt wellicht door die blinde vlek, je kan dit oplossen door in het verborgen gebied te gaan kijken.

Herstel kent vele definities en gradaties, net zoals ieder z’n pad kent met verschillende groeisnelheden en interesses. Herstel bekeken vanuit de gnostiek betekent onze ware aard herinneren, beschreve

Het hoeft natuurlijk allemaal niet zo gek te zijn, het kan immers ook anders. Beetje domino spelen en zien wat het wordt, stel dat je een schuld hebt en je verplaatst in je eigen boekhouding dat getal

7 minuten geleden zei TTC:

Je neemt dat allemaal aan, je kan dat pas weten wanneer je hen dezelfde oefening laat maken. Het zou kunnen dat ze hier gewoon onwetend over zijn en onbewust dit systeem maar blijven handhaven, wat al eeuwen zo gebeurt en daarom zo schokkend.

Zie het ook zo, welke macht heeft de grootste partij van 1 land in de EU? Ze weten dat allemaal maar al te goed, maar spelen een spel. Als je in de politiek gaat kom je er niet met idealen hoor. Je moet het spel meespelen om carrière te maken, Of je wordt in een strafhoekje gezet zoals Wilders of Van Grieken. 

Ze sluiten bewust de ogen. Er is altijd een machthebber boven de andere en de onderste weet zelden iets van de bovenste. Het is een beestensysteem van misleiding. 

JFK zorgde er wel voor dat alle presidenten na hem het spel mooi meespeelde en binnen de lijntjes liepen. Er is een duistere macht. Ik zou regeringen niet onwetend maar laf noemen. En ze doen sowieso mee om er zelf beter van te worden, al moeten ze er miljoenen meer voor in armoede duwen.

Of doden onder het mom van “democratie”.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Zie het ook zo, welke macht heeft de grootste partij van 1 land in de EU? Ze weten dat allemaal maar al te goed, maar spelen een spel. Als je in de politiek gaat kom je er niet met idealen hoor. Je moet het spel meespelen om carrière te maken, Of je wordt in een strafhoekje gezet zoals Wilders of Van Grieken. Ze sluiten bewust de ogen. Er is altijd een machthebber boven de andere en de onderste weet zelden iets van de bovenste. Het is een beestensysteem van misleiding. JFK zorgde er wel voor dat alle presidenten na hem het spel mooi meespeelde en binnen de lijntjes liepen. Er is een duistere macht. Ik zou regeringen niet onwetend maar laf noemen. En ze doen sowieso mee om er zelf beter van te worden, al moeten ze er miljoenen meer voor in armoede duwen.

Volgens jouw wereldbeeld klopt dat wellicht allemaal, wat anders wordt wanneer de elementen vanuit het verborgen gebied hieraan zouden toegevoegd worden. Het is nu zo, we kunnen niet ontkennen dat de mensheid strijd levert tegen luchtkastelen, in alle onwetendheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Volgens jouw wereldbeeld klopt dat wellicht allemaal, wat anders wordt wanneer de elementen vanuit het verborgen gebied hieraan zouden toegevoegd worden. Het is nu zo, we kunnen niet ontkennen dat de mensheid strijd levert tegen luchtkastelen, in alle onwetendheid.

Het is geen luchtkasteel. Wij worden omvolkt, regeringen hebben geen bevoegdheden meer want soevereiniteit ging naar de dictators in de EU, ze willen ons niet meer geld geven, eerder minder in ruil voor meer en langere arbeid.

Alles wat jij wilt invoeren wordt andersom toegepast door regeringen. Dat is geen luchtkasteel, kijk om u heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is geen luchtkasteel. Wij worden omvolkt, regeringen hebben geen bevoegdheden meer want soevereiniteit ging naar de dictators in de EU, ze willen ons niet meer geld geven, eerder minder in ruil voor meer en langere arbeid. Alles wat jij wilt invoeren wordt andersom toegepast door regeringen. Dat is geen luchtkasteel, kijk om u heen.

Voor jou lijkt het allemaal echt en waar, voor zij die de oefening hebben gemaakt is het een luchtkasteel, dat is het pijnlijke verschil voor wie dat weet. En hoe meer mensen dat zouden weten, hoe eenvoudiger het wordt om de luchtkastelen op te lossen. Toch simpel en logisch, niet? Maar kies zelf maar, niemand verplicht je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Voor jou lijkt het allemaal echt en waar, voor zij die de oefening hebben gemaakt is het een luchtkasteel, dat is het pijnlijke verschil voor wie dat weet. En hoe meer mensen dat zouden weten, hoe eenvoudiger het wordt om de luchtkastelen op te lossen. Toch simpel en logisch, niet? Maar kies zelf maar, niemand verplicht je.

Zoals uw monetaire strijd is dit mijn strijd. Hoewel ik niet meer strijd. Ik zie het zo en uit daarover mijn mening. 

Het zijn geen luchtkastelen. Kijk om u heen. Ben jij nog een meerderheid (als blanke Vlaming) in je omgeving? En wat deed de kracht van verandering? De meest radicalen ter aarde daar nog mee tussen draaien. IS strijders krijgen zelfs een koninklijke vlucht terug omdat ze toch “maar” kinderen zijn die misleid waren? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zoals uw monetaire strijd is dit mijn strijd. Hoewel ik niet meer strijd. Ik zie het zo en uit daarover mijn mening. Het zijn geen luchtkastelen. Kijk om u heen. Ben jij nog een meerderheid (als blanke Vlaming) in je omgeving? En wat deed de kracht van verandering? De meest radicalen ter aarde daar nog mee tussen draaien. IS strijders krijgen zelfs een koninklijke vlucht terug omdat ze toch “maar” kinderen zijn die misleid waren? 

Ja, strijd om iets dat in theorie al opgelost is, is het leven dan een hoge hoed waar straks wel/niet een wit konijn uitkomt naargelang hoe we denken misschien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Ja, strijd om iets dat in theorie al opgelost is, is het leven dan een hoge hoed waar straks wel/niet een wit konijn uitkomt naargelang hoe we denken misschien?

Daarom de ordehandhavers nu op overtoeren werken een wraakactie van de IS tegen te houden omdat hun leider naar de duivel geblazen is? Neen de strijd tussen goed en kwaad is nooit gedaan en nooit opgelost.

ge zijt geen meerderheid meer in uw omgeving he? Ik ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Daarom de ordehandhavers nu op overtoeren werken een wraakactie van de IS tegen te houden omdat hun leider naar de duivel geblazen is? Neen de strijd tussen goed en kwaad is nooit gedaan en nooit opgelost. Ge zijt geen meerderheid meer in uw omgeving he? Ik ook niet.

Je leeft nu eenmaal binnen dat wereldbeeld, wat anderen natuurlijk schrik aanjaagt omdat je hun leven vergalt. Daarom dat ze je de suggestie doen om ook eens een kijkje te nemen in wat er in dat verborgen gebied te vinden is, een vrije keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Je leeft nu eenmaal binnen dat wereldbeeld, wat anderen natuurlijk schrik aanjaagt omdat je hun leven vergalt. Daarom dat ze je de suggestie doen om ook eens een kijkje te nemen in wat er in dat verborgen gebied te vinden is, een vrije keuze.

Dat zijn geen blinde vlekken, ik  weet dat ik obsessief met die materie kan omgaan. Maar dat maakt niet dat ik ongelijk heb door mijn obsessieve natuur. 

Je kan ook alle vragen over het monetaire blijven negeren en in een cirkeltje verder rond blijven gaan anderen hun vlekken aan te wijzen om de uwe te blijven negeren. Dat is ook een keuze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fundamenteel:

Dat zijn geen blinde vlekken, ik  weet dat ik obsessief met die materie kan omgaan. Maar dat maakt niet dat ik ongelijk heb door mijn obsessieve natuur. Je kan ook alle vragen over het monetaire blijven negeren en in een cirkeltje verder rond blijven gaan anderen hun vlekken aan te wijzen om de uwe te blijven negeren. Dat is ook een keuze.

Ja, we zien hetzelfde als jou, het is alleen absurd wanneer we andere zaken mee in ogenschouw nemen, dat is het punt van die blinde vlekken nu eenmaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat zijn geen blinde vlekken, ik  weet dat ik obsessief met die materie kan omgaan. Maar dat maakt niet dat ik ongelijk heb door mijn obsessieve natuur. 

Ben weer een stukje verder met het Jehori-venster, werkelijk schokkend is het hoe weinig mensen dat kennen of weten. Praktische oefeningen maken dat snel duidelijk en maar al te vaak leidend tot polemieken die dan wel een verklaring geven voor diverse psychische ongemakken, tegelijk is het ook angst, zorg en weerzinwekkend. Maar ook stigma en marginalisatie ten gevolge het onbegrip hierover wordt dan veel transparanter, zelfs in extreme vorm wanneer we derde orde impulsen toevoegen aan het debat. Op deze manier wordt open dialoog als een ware veldslag, alsof pioniers absurde helden zijn die het opnemen tegen windmolens, quasi letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Fundamenteel:

Je kan ook alle vragen over het monetaire blijven negeren en in een cirkeltje verder rond blijven gaan anderen hun vlekken aan te wijzen om de uwe te blijven negeren. Dat is ook een keuze.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat herstel nog niet makkelijk is dan wat in sommige boekjes geschreven staat, in zekere zin onmogelijk aangezien mensen de spontane neiging hebben om te groeien waarbij elk niveau z’n specifieke groeipijnen en bijhorende symptomen kent. Maar er is meer, veel meer, als het dominante zwaartepunt van een samenleving dit groeipotentieel niet (h)erkent dan zal al wie dat overstijgt steeds last ondervinden zonder misschien goed de reden daarvoor te kennen of beseffen. Maar dat zou betekenen dat we heel de samenleving dienen te veranderen, finaal geen kwestie van de GGZ maar van de politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat herstel nog niet makkelijk is dan wat in sommige boekjes geschreven staat, in zekere zin onmogelijk aangezien mensen de spontane neiging hebben om te groeien waarbij elk niveau z’n specifieke groeipijnen en bijhorende symptomen kent. Maar er is meer, veel meer, als het dominante zwaartepunt van een samenleving dit groeipotentieel niet (h)erkent dan zal al wie dat overstijgt steeds last ondervinden zonder misschien goed de reden daarvoor te kennen of beseffen. Maar dat zou betekenen dat we heel de samenleving dienen te veranderen, finaal geen kwestie van de GGZ maar van de politiek.

Of ge laat die politiek en ggz los, gaat uw eigen weg en laat deze wereld voor wat ze is? Christendom leert ons afstand te houden van deze wereld en diens duivelse methodes,

1 uur geleden zei TTC:

Ben weer een stukje verder met het Jehori-venster, werkelijk schokkend is het hoe weinig mensen dat kennen of weten. Praktische oefeningen maken dat snel duidelijk en maar al te vaak leidend tot polemieken die dan wel een verklaring geven voor diverse psychische ongemakken, tegelijk is het ook angst, zorg en weerzinwekkend. Maar ook stigma en marginalisatie ten gevolge het onbegrip hierover wordt dan veel transparanter, zelfs in extreme vorm wanneer we derde orde impulsen toevoegen aan het debat. Op deze manier wordt open dialoog als een ware veldslag, alsof pioniers absurde helden zijn die het opnemen tegen windmolens, quasi letterlijk.

Beter had je de beurs eens bekeken. Je zou misschien opfleuren. Laat die ggz en politiek voor wat ze zijn. Ze zijn verweven aan een duistere macht. De beurs ook, maar die geeft geen worst over wie ze bevooroordeeld en benadeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of ge laat die politiek en ggz los, gaat uw eigen weg en laat deze wereld voor wat ze is? Christendom leert ons afstand te houden van deze wereld en diens duivelse methodes, Beter had je de beurs eens bekeken. Je zou misschien opfleuren. Laat die ggz en politiek voor wat ze zijn. Ze zijn verweven aan een duistere macht. De beurs ook, maar die geeft geen worst over wie ze bevooroordeeld en benadeeld.

Weer die manipulatie om ons naar de beurs af te leiden, dit is een christelijk forum.

31 minuten geleden zei Fundamenteel:

Of ge laat die politiek en ggz los, gaat uw eigen weg en laat deze wereld voor wat ze is? Christendom leert ons afstand te houden van deze wereld en diens duivelse methodes,

Tot spijt van wie het benijdt, en dat is het nuchtere resultaat van een gedegen herstelonderzoek, als mensen niet bereid zijn om over iets dieper na te denken dan is onwetendheid een keuze, laat ze vrij zijn en geenszins verplichtend. Maar dat is, verre van, lang niet het einde van het verhaal, bij de bespreking van derde orde impulsen verhoogt de moeilijkheidsfactor fors omdat het tegelijk ook een transformatie vergt van de manier hoe we over bepaalde zaken denken. En dan komt het, waar veel lotgenoten vandaag nog voor gek verklaard worden omdat ze megalomaan zouden denken, is het nu de nieuwe GGZ die er in z’n totaliteit megalomane ambities op nahoudt. Hoe zeg je, overweldigend?

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei TTC:

Weer die manipulatie om ons naar de beurs af te leiden, dit is een christelijk forum.

Tot spijt van wie het benijdt, en dat is het nuchtere resultaat van een gedegen herstelonderzoek, als mensen niet bereid zijn om over iets dieper na te denken dan is onwetendheid een keuze, laat ze vrij zijn en geenszins verplichtend. Maar dat is, verre van, lang niet het einde van het verhaal, bij de bespreking van derde orde impulsen verhoogt de moeilijkheidsfactor fors omdat het tegelijk ook een transformatie vergt van de manier hoe we over bepaalde zaken denken. En dan komt het, waar veel lotgenoten vandaag nog voor gek verklaard worden omdat ze megalomaan zouden denken, is het nu de nieuwe GGZ die er in z’n totaliteit megalomane ambities op nahoudt. Hoe zeg je, overweldigend?

Zeg euh wie is hier altijd over een ggz bezig? Dus “dit is een christelijke forum” gaat niet op.

Je houdt je bezig met die zaken, maar lees je ook nog in de bijbel? De ggz is een gruwel, laat ze voor wat ze is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zeg euh wie is hier altijd over een ggz bezig? Dus “dit is een christelijke forum” gaat niet op. Je houdt je bezig met die zaken, maar lees je ook nog in de bijbel? De ggz is een gruwel, laat ze voor wat ze is.

De GGZ houdt zich bezig met de geest, alsof het christendom dat niet zou doen? 

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

De ggz is een gruwel, laat ze voor wat ze is.

Er staat de 'nieuwe' GGZ, heel iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Blinde vlekken.... dat is toch wat dat venster symboliseert. Maar je wilt ook iets herstellen wat niet te herstellen is. Water naar de zee dragen of zoiets,

Dat is wat je zegt, je weet ook niet wat er in dat verborgen gebied te vinden is. Maar blind is nu eenmaal blind, dat klopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Dat is wat je zegt, je weet ook niet wat er in dat verborgen gebied te vinden is. Maar blind is nu eenmaal blind, dat klopt.

Ja als niemand het zegt... of als ze zaken zeggen die we niet aan de straatstenen verkocht krijgen....

Allemaal mooie theorie, maar hoe in praktijk. En dat vraag ik je al tot in de treure toe.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ja als niemand het zegt... of als ze zaken zeggen die we niet aan de straatstenen verkocht krijgen.... Allemaal mooie theorie, maar hoe in praktijk. En dat vraag ik je al tot in de treure toe.

Niets in praktijk, er is alleen de bewustwording dat de mensheid een absurde strijd levert tegen luchtkastelen, waarom zou je dat willen veranderen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid