Spring naar bijdragen

Beste katholieke bijbel? Petrus Canisius?


Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei sjako:

Er wordt niks genoteerd. Wel eens van de AVG wetgeving gehoord? Daar voldoen we netjes aan. En we vinden het enkel maar fijn dat er uberhaubt interesse is in de Bijbel. Maar Robert-Frans was me voor.

 Pijnlijk....je bent er nog trots op ook dat er een wereldse wet nodig was om een trackingssysteem avant la lettre te verbieden... 

Tot vorige week werd van iedereen die aan de deur enige interesse toonde in de kerkorganisatie zoveel mogelijk informatie genoteerd en bewaard. Door Europese privacywetgeving worden Jehovah's Getuigen gedwongen om daar mee te stoppen.


 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4711826/jehovas-stoppen-met-verzamelen-persoonsinformatie-bij-huisbezoek

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

Pijnlijk....je bent er nog trots op ook dat er een wereldse wet nodig was om een trackingssysteem avant la lettre te verbieden..

Ben niet trots. Maar er is niemand anders die het doet, terwijl het een opdracht is van Jezus zelf om discipelen te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Willempie:

Leugen.

Vanuit hun perspectief bekeken hebben ze het volledig bij het rechte eind. Onthoudt goed dat de JG hier vinden dat ze als enigen de juiste religie aanhangen. Afgezien van hen zijn hier geen christenen te bekennen, dat is wat ze heimelijk vinden en waar ze van overtuigd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Vanuit hun perspectief bekeken hebben ze het volledig bij het rechte eind. Onthoudt goed dat de JG hier vinden dat ze als enigen de juiste religie aanhangen. Afgezien van hen zijn hier geen christenen te bekennen, dat is wat ze heimelijk vinden en waar ze van overtuigd zijn.

Dat geldt voor meer groeperingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@KaasjeskruidDat 'liefdevolle tegengeluid' ken ik zo zoetjes aan wel. Zolang ik nog niemand anders aan de deur tref geloof ik het gewoon niet. Er is geprofeteerd dat het goede nieuws over de hele wereld verkondigd zou worden en dat dan het einde zal komen. Zover ik kan constateren doen enkel JG dat op een structurele en wereldomvattende schaal van miljarden uren. We hebben nu meer Bijbelstudies dan dat we verkondigers hebben, dus er zit een behoorlijk groeipotentieel in.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei sjako:

Ben niet trots. Maar er is niemand anders die het doet, terwijl het een opdracht is van Jezus zelf om discipelen te maken.

Ooh......dus nu luidt het “het moest van Jezus”.  Mensen slaaf maken van het wachttorengenootschap, die de enige ware kerk beweert te zijn. Het “moest van Jezus”,  de neus steken in andermans privé gegevens. Het moest zeker ook van Jezus om voor eigen rechter te spelen en misbruikslachtoffers het zwijgen op te leggen. En het moest zeker ook van Jezus om de kinderen te verstoten die zich geen slaaf lieten maken van het wachttorengenootschap. De sociale controle op de strikte naleving van de kerkleer, moest zeker ook van Jezus.  En Jezus heeft al die foute voorspellingen gedaan die het wachttorengenootschap zijn volgelingen voorhield.

 

1 uur geleden zei sjako:

@KaasjeskruidDat 'liefdevolle tegengeluid' ken ik zo zoetjes aan wel. Zolang ik nog niemand anders aan de deur tref geloof ik het gewoon niet. Er is geprofeteerd dat het goede nieuws over de hele wereld verkondigd zou worden en dat dan het einde zal komen. Zover ik kan constateren doen enkel JG dat op een structurele en wereldomvattende schaal van miljarden uren. We hebben nu meer Bijbelstudies dan dat we verkondigers hebben, dus er zit een behoorlijk groeipotentieel in.  

Het is maar wat je goed nieuws noemt. Wat JG - goedbedoelend en niet beter wetend, door hun organisatie geïndoctrineerd - doen is het wachttorengenootschap aan de man brengen.  En het slechte nieuws brengen. “Kom bij onze organisatie, want het einde is nabij en wij zijn de enige echte kerk en wij weten wat goed is voor u en zullen u vertellen hoe u moet leven, en wij zullen u exact vertellen hoe u de bijbel moet interpreteren en dan maakt u een kans de toorn van God te overleven.”

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Vanuit hun perspectief bekeken hebben ze het volledig bij het rechte eind. Onthoudt goed dat de JG hier vinden dat ze als enigen de juiste religie aanhangen. Afgezien van hen zijn hier geen christenen te bekennen, dat is wat ze heimelijk vinden en waar ze van overtuigd zijn.

Ze zijn ook de enigen die er zo'n ophef van maken, uren publiceren, hun leden verplichten met straffe van "voorrechten" afnemen, het label "inactief" op te plakken en zelfs zeggen dat ze bloedschuld aan hun handen hebben wanneer ze geen rapport inleveren.

Feit is dat zo goed als elk christen die ik ken op één of andere manier zijn geloof doorgeeft. Niet omdat hij een rapport moet afgeven die hem kan labelen, maar wel omdat hij een ontzettende liefde voor God heeft en niet kan zwijgen. Maar aan dezelfde kant wordt er niet met de vinger gewezen naar iemand die er niet zo gemakkelijk mee naar buiten komt.

Maar ik ken het perspectief ook van een Jehovah's getuige... Neen, de meeste christenen gaan niet (meer) van deur tot deur, de vraag is of het daadwerkelijk gewenst is, aan de andere kant beseffen de meeste christenen dat het niet zo effectief is. Aan de andere kant ligt de verantwoordelijkheid niet bij een organisatie maar bij elke autonoom christen en dat is dan ook minder goed in cijfers en statistieken te gieten.

bewerkt door ZENODotus
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei sjako:

@KaasjeskruidDat 'liefdevolle tegengeluid' ken ik zo zoetjes aan wel. Zolang ik nog niemand anders aan de deur tref geloof ik het gewoon niet. Er is geprofeteerd dat het goede nieuws over de hele wereld verkondigd zou worden en dat dan het einde zal komen. Zover ik kan constateren doen enkel JG dat op een structurele en wereldomvattende schaal van miljarden uren. We hebben nu meer Bijbelstudies dan dat we verkondigers hebben, dus er zit een behoorlijk groeipotentieel in.  

Het is off topic want het heeft niets meer met 'de beste katholieke bijbel' te maken maar waarom heb je voor de Jehovah's Getuigen gekozen en niet voor bijvoorbeeld het Leger Des Heils, als ik vragen mag Sjako? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei ZENODotus:

Aan de andere kant ligt de verantwoordelijkheid niet bij een organisatie maar bij elke autonoom christen en dat is dan ook minder goed in cijfers en statistieken te gieten.

Statistieken stonden al in de Bijbel. 

1Kor 15:6

is verschenen en daarna aan de twaalf.  6 Vervolgens is hij aan meer dan 500 broeders tegelijk verschenen, van wie de meesten nog in leven zijn, maar sommigen zijn gestorven.

En zo staan er wel meer verzen in d Bijbel.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

Het is off topic want het heeft niets meer met 'de beste katholieke bijbel' te maken maar waarom heb je voor de Jehovah's Getuigen gekozen en niet voor bijvoorbeeld het Leger Des Heils, als ik vragen mag Sjako? 

Omdat de Getuigen echte antwoorden hadden op mijn vragen, onderbouwt door de Bijbel. Ik zie echte actie en naastenliefde, ook al proberen sommigen dit te bagataliseren. Bovendien is het een echte broederschap die ik niet zie in andere kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 4-12-2019 om 11:56 zei sjako:
Op 4-12-2019 om 08:36 zei Bastiaan73:

Dat zijn dan geen neutrale kenners maar waarschijnlijk zelf ook Jehovah's Getuigen?

Nee, ik heb zelfs al een verhaal gehoord dat studenten van een theologisch opleiding werd aangeraden een NWT te nemen omdat het een uitstekende vertaling is. 

Kijk, dat is nog eens erg specifiek en overtuigend. Eens een verhaal gehoord over een of andere opleiding. 
 

Op 4-12-2019 om 12:39 zei sjako:

Heb diverse zeer positieve recensies gelezen.

Ook weer erg specifiek, duidelijk en overtuigend ?

Op 4-12-2019 om 14:51 zei sjako:

Omdat het a. een goede vertaling is. Dat clubje is nu bijna 9 miljoen, kinderen en geïnteresseerden niet meegerekend. 

b. de vertaling heeft veel verklaringen, kaarten, afbeeldingen, extra uitleg

c. het is gratis

helaas zitten er wel kinderen bij en hoe daar mee om wordt gegaan is de afgelopen jaren maar al te bekend geworden.

Op 4-12-2019 om 17:23 zei sjako:

Dat wordt bekostigd uit vrijwillige bijdragen.

en als je die niet doet krijg je bezoek om uit te leggen waarom je niet vrijwillig bij draagt.

22 uur geleden zei Plume:

 Pijnlijk....je bent er nog trots op ook dat er een wereldse wet nodig was om een trackingssysteem avant la lettre te verbieden...

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4711826/jehovas-stoppen-met-verzamelen-persoonsinformatie-bij-huisbezoek

Helaas heeft dat dan ook weer nadelen voor de slachtoffers van kindermsbruik:

Citaat

Het is niet duidelijk of de AVG ook gevolgen heeft voor de manier hoe Jehovah's Getuigen gegevens bewaard van ex-leden. Binnen de kerk worden dossiers bijgehouden van (ex-)leden die intern zijn berecht voor bijvoorbeeld kindermisbruik. Die worden in principe niet gedeeld met politie en justitie.
Slachtoffergroepen zijn nu bang dat door de AVG dit soort dossiers vernietigd zullen worden, waardoor bewijs tegen misbruikers verloren zal gaan.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Desid:

Inderdaad, 'vrijwillig'.

Geldelijke bijdragen zijn volstrekt anoniem en vrijwillig, niemand weet van een ander en van wat hij doet, ik begrijp dat de meesten geen interne kennis hebben, reken het ook niet aan  maar veel van wat ik hier lees slaat werkelijk nergens op

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei sjako:

Statistieken stonden al in de Bijbel. 

1Kor 15:6

is verschenen en daarna aan de twaalf.  6 Vervolgens is hij aan meer dan 500 broeders tegelijk verschenen, van wie de meesten nog in leven zijn, maar sommigen zijn gestorven.

En zo staan er wel meer verzen in d Bijbel.

Lol.

Dat iemand weet dat er van 500 broeders de meesten in leven zijn en een aantal gestorven. Dat noem jij statistiek .?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Mullog:

Dat iemand weet dat er van 500 broeders de meesten in leven zijn en een aantal gestorven. Dat noem jij statistiek 

Er staat zoveel statistiek in de Bijbel. 
2 Samuel 10:6

Na een tijdje merkten de Ammonieten dat David een afkeer van ze had gekregen. Daarom stuurden de Ammonieten mannen op pad om soldaten in te huren: 20.000 man voetvolk van de Syriërs uit Beth-Re̱hob en Zo̱ba, de koning van Ma̱ächa met 1000 man, en 12.000 man uit I̱stob.

En zo staat er veel meer in. 
Ik zie het probleem niet dat er statistieken worden bijgehouden.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Trajecto:

moderatie:

De titel van dit topic is: Beste katholieke bijbel? Petrus Canisius?

Jullie hebben het over heel andere dingen. Graag nu weer on-topic.

M.i. is dit topic al klaar. De topicstarter heeft zijn keuze gemaakt dus wat moet er verder over gezegd/getypt worden? Ik heb een ander topic aangemaakt omdat de keuzemogelijkheden voor een katholieke bijbel nogal beperkt zijn; het is óf de Willibrord- óf de Petrus Canisiusvertaling.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid