Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Jouw antwoord bevestig alleen, dat je een Darwinist bent, 100 % atheist en dat jullie Darwinisten, op deze forum, maar waar danook, enkel bezig zijn om destructief, alles wat met het ware geloof te maken heeft, met nutteloze discussies kapot te krijgen, jullie zijn bijbel haters, Satan dienaren zijn jullie, want zo precies gaat Satan te werk. Ik was opzoek van oprechte onderzoekers en geen autisten-psychopaten, die door zieke geesten zijn benen. Ik heb met jullie niet mee te maken en sluit het bij deze.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 66
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Flauwekul.

Volgens mij schreef je eerder Nu schrijf je dit En daar zit een link in naar snopes waarin staat Wat bij eerste lezing natuurlijk prima in je straatje past (het sluit naadloos aan

Voordat je mij van allerlei onkunde gaat beschuldigen moet je misschien toch je eigen link naar Snopes eens lezen (misschien met een Engels - Nederlands woordenboek erbij?). Dat artikel debunked toch

6 uur geleden zei Arius:

Jouw antwoord bevestig alleen, dat je een Darwinist bent, 100 % atheist en dat jullie Darwinisten, op deze forum, maar waar danook, enkel bezig zijn om destructief, alles wat met het ware geloof te maken heeft, met nutteloze discussies kapot te krijgen, jullie zijn bijbel haters, Satan dienaren zijn jullie, want zo precies gaat Satan te werk. Ik was opzoek van oprechte onderzoekers en geen autisten-psychopaten, die door zieke geesten zijn benen. Ik heb met jullie niet mee te maken en sluit het bij deze.

Een uitstervende generatie meelopers die liever lui dan moe waren. Want ze hebben als excuus wel wat beters te doen, maar vinden toch tijd onzin te posten. De evolutietheorie is verworpen en te licht bevonden. Door die theorie is het fenomeen verboden archeologie ontstaan. 

Een link dat onze evolutionisten graag negeren om in hun eigen gelijk verder te trollen. Nuja niet hun gelijk, hun voorgekauwde gelijk.

https://www.snopes.com/fact-check/creation-schism/

The bible - It is written

The theory of evolution: it is written, frauded and rewritten again.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij schreef je eerder

Op 30-12-2019 om 06:57 zei Fundamenteel:

Goden uit de hemel die kennis brengen, zondvloed, reuzen (die nu wetenschappelijk erkend worden),

Nu schrijf je dit

1 uur geleden zei Fundamenteel:

Een link dat onze evolutionisten graag negeren om in hun eigen gelijk verder te trollen. Nuja niet hun gelijk, hun voorgekauwde gelijk.

https://www.snopes.com/fact-check/creation-schism/

The bible - It is written

En daar zit een link in naar snopes waarin staat

Citaat

 

Smithsonian Admits to Destruction of Thousands of Giant Human Skeletons in Early 1900’s. We can only wish that the "American Institution of Alternative Archaeology" were a real organization.

The Supreme Court ordered the Smithsonian Institution to disclose that it destroyed several giant skeletons in the early 1900s to preserve the mainstream narrative of evolution.

 

Wat bij eerste lezing natuurlijk prima in je straatje past (het sluit naadloos aan op de wetenschappelijk bewezen reuzen van het eerste citaat). Maar je brengt me wel in verwarring. Want https://www.snopes.com/ is een fact checking site die onderstaande zegt over dit artikel over die reuzen

Citaat

 

False

This rating indicates that the primary elements of a claim are demonstrably false.

 

Dus mijn vraag is nu, bestaan die reuzen nou wel of niet? Ben je van mening verandert of jezelf aan het debunken? Ik snap er geen snars meer van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Mullog:

Volgens mij schreef je eerder

Nu schrijf je dit

En daar zit een link in naar snopes waarin staat

Wat bij eerste lezing natuurlijk prima in je straatje past (het sluit naadloos aan op de wetenschappelijk bewezen reuzen van het eerste citaat). Maar je brengt me wel in verwarring. Want https://www.snopes.com/ is een fact checking site die onderstaande zegt over dit artikel over die reuzen

Dus mijn vraag is nu, bestaan die reuzen nou wel of niet? Ben je van mening verandert of jezelf aan het debunken? Ik snap er geen snars meer van.

Logisch dat gij er geen snars van snapt. Ge kunt op de meest gebruikvriendelijkste interface ter wereld nog geen meerdere vlaggetjes plaatsen. :-) Typisch gij, de hoofdbron uit googelen maar niet de referenties erin. 

Als je degene wilt geloven die jaar en dag valse waarheden verkochten, bewijzen vernietigde, mensen met doctoraten die tegendelen aantoonde ridiculiseerde; om toch maar de leugen te laten zegevieren.... tjah uw zaak.

Er leefden reuzen onder ons zoals de bijbel beschrijft. Er is geen theorie meer fout gebleken dan de theorie die zegt dat wij een gemeenschappelijke voorouder met apen delen. Hoe 1 proteïne verwantschap met apen bewijst is nog niet duidelijk. Zeker niet,als we met die logica -verwantschap zoeken in sequenties in proteïnen- tegelijk veel gemeenschap delen met fruitvliegen of maar bananen. 

Die reuzen bestaan niet meer, maar dat ze bestonden is nu wel duidelijk.

Google hier maar eens  op eerder dan telkens in oude technieken te vallen waarvan 1 ieder betrokkene nu wel duidelijk is dat ge het maar pover kunt.

 https://www.smithsonianmag.com/smart-news/graveyard-giants-found-china-180963976/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Logisch dat gij er geen snars van snapt. Ge kunt op de meest gebruikvriendelijkste interface ter wereld nog geen meerdere vlaggetjes plaatsen. :-) Typisch gij, de hoofdbron uit googelen maar niet de referenties erin. 

Als je degene wilt geloven die jaar en dag valse waarheden verkochten, bewijzen vernietigde, mensen met doctoraten die tegendelen aantoonde ridiculiseerde; om toch maar de leugen te laten zegevieren.... tjah uw zaak.

Er leefden reuzen onder ons zoals de bijbel beschrijft. Er is geen theorie meer fout gebleken dan de theorie die zegt dat wij een gemeenschappelijke voorouder met apen delen. Hoe 1 proteïne verwantschap met apen bewijst is nog niet duidelijk. Zeker niet,als we met die logica -verwantschap zoeken in sequenties in proteïnen- tegelijk veel gemeenschap delen met fruitvliegen of maar bananen. 

Die reuzen bestaan niet meer, maar dat ze bestonden is nu wel duidelijk.

Google hier maar eens  op eerder dan telkens in oude technieken te vallen waarvan 1 ieder betrokkene nu wel duidelijk is dat ge het maar pover kunt.

 https://www.smithsonianmag.com/smart-news/graveyard-giants-found-china-180963976/

 

Voordat je mij van allerlei onkunde gaat beschuldigen moet je misschien toch je eigen link naar Snopes eens lezen (misschien met een Engels - Nederlands woordenboek erbij?). Dat artikel debunked toch echt dat er ooit reuzenskeletten door het Smithsonian zijn vernietigd (en geeft gelijk aan dat de reuzen die door National geopraphic zouden zijn gevonden een hoax is). 

Als je de nieuwe link leest (met de titel Graveyard of “Giants” Found in China) en dan moet je misschien ook even doorlezen. Die zogenaamde giants zijn 1,67 meter tot 1,90 meter groot. Groot voor hun tijd, dat wel. Maar met alle respect. Als dat de reuzen van de bijbel zijn dan was Noach vast klein duimpje.

bewerkt door Mullog
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mullog:

Voordat je mij van allerlei onkunde gaat beschuldigen moet je misschien toch je eigen link naar Snopes eens lezen (misschien met een Engels - Nederlands woordenboek erbij?). Dat artikel debunked toch echt dat er ooit reuzenskeletten door het Smithsonian zijn vernietigd (en geeft gelijk aan dat de reuzen die door National geopraphic zouden zijn gevonden een hoax is). 

Als je de nieuwe link leest (met de titel Graveyard of “Giants” Found in China) en dan moet je misschien ook even doorlezen. Die zogenaamde giants zijn 1,67 meter tot 1,90 meter groot. Groot voor hun tijd, dat wel. Maar met alle respect. Als dat de reuzen van de bijbel zijn dan was Noach vast klein duimpje.

Context

Dwergen waren er ook :) zelfs mensen met grotere schedels.

Maar opnieuw ga je aan de context voorbij. Het gaat er niet alleen om hoe groot ze waren, maar dat het bewijs bewust vernietigd werd.  Om de leugens in de ET over de mens verder te verkopen. Als je een beetje in de discussie meegaat zie je dat de laatste link van de beklaagde was. De eerste weigerde je op inhoud te bespreken.

 In realiteit zijn er beenderen gevonden van mensen boven de 2m. Bijna 3m, grootste was 2,7m (9 feet). Niet uitzonderlijk maar massaal gevônden. Vooral in Noord Amerika. Maar dat werd gedoofpot. Veel erger dan de Nebraska man he? Een theorie die op fraude gebouwd is, waarvoor ze bewijzen vernietigen en onderzoekers bij ridiculiseren klopt niet. De ET is een leugen. The devil is a lie.

Citaat

Dewhurst shows how this suppression began shortly after the Civil War and transformed into an outright cover-up in 1879 when Major John Wesley Powell was appointed Smithsonian director, launching a strict pro-evolution, pro-Manifest Destiny agenda. He also reveals the 1920s’ discovery on Catalina Island of a megalithic burial complex with 6,000 years of continuous burials and over 4,000 skeletons, including a succession of kings and queens, some more than 9 feet tall--the evidence for which is hidden in the restricted-access evidence rooms at the Smithsonian

En dat is dus grotendeels vernietigd wat ze zelf toegeven.

https://www.amazon.com/Ancient-Giants-Who-Ruled-America/dp/1591431719 lees boekbeschrijving. 

https://worldnewsdailyreport.com/smithsonian-admits-to-destruction-of-thousands-of-giant-human-skeletons-in-early-1900s/

 

bewerkt door Fundamenteel
Bronnen
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Leuk artikel. En link naar de daadwerkelijke uitspraak zul je niet vinden,  want die is er niet. Net zoals de reuzen in Amerika er niet waren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk artikel. En link naar de daadwerkelijke uitspraak zul je niet vinden,  want die is er niet. Net zoals de reuzen in Amerika er niet waren. 

Dat wordt beweerd ja. maar onderzoeken wijzen echt wel anders uit. Vergeet niet dat die instituten ook reuzen zijn die gelekte data meteen toe zullen saneren. Beetje zoals de jihad op het christendom toegedekt wordt.  ?

-A study of the substantial evidence for a former race of giants in North America and its 150-year suppression by the Smithsonian Institution

• Shows how thousands of giant skeletons have been found, particularly in the Mississippi Valley, as well as the ruins of the giants’ cities

• Explores 400 years of giant finds, including newspaper articles, first person accounts, state historical records, and illustrated field reports

• Reveals the Stonehenge-era megalithic burial complex on Catalina Island with over 4,000 giant skeletons, including kings more than 9 feet tall

• Includes more than 100 rare photographs and illustrations of the lost evidence-
 

https://www.amazon.com/Ancient-Giants-Who-Ruled-America/dp/1591431719

Wat de debunkers zeggen:

She clarified that the giants being described in the myth aren’t supernatural in size. They are described as unusually tall individuals who would now be diagnosed with gigantism or acromegaly. Both are rare hormonal disorders. Acromegaly stimulates bone growth in the hands, feet, and face, and gigantism may cause individuals to grow more than seven feet tall.

https://wvexplorer.com/2019/08/13/scholars-debunk-myth-of-prehistoric-giants-in-west-virginia/

Yeah right! Moesten ze even consequent met Lucy zijn.... Hier zijn wel de handen én voeten bij de schedel gevonden. In tegenstelling tot het knip en plakwerk in het huidige fossielenbestand (van de menselijke evolutie).

Ik zou graag het onderzoek bij dat excuus van hormonale afwijkingen willen zien.

Deze hadden dan ook allemaal die ziekte?

https://www.ancient-origins.net/news-history-archaeology/giant-7-8-foot-skeletons-uncovered-ecuador-sent-scientific-testing-004119

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:
18 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk artikel. En link naar de daadwerkelijke uitspraak zul je niet vinden,  want die is er niet. Net zoals de reuzen in Amerika er niet waren. 

Dat wordt beweerd ja. maar onderzoeken wijzen echt wel anders uit.

etc, etc, tc.

De uitspraak van de rechter @Fundamenteel. Daar vroeg ik om Laat zien, het is jouw bewering. Onderbouw hem. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Dat beloof ik:

etc, etc, tc.

De uitspraak van de rechter @Fundamenteel. Daar vroeg ik om Laat zien, het is jouw bewering. Onderbouw hem. 

Ik heb onderbouwd met andere links en wat de debunkers beweren in context geplaatst. Als die reuzen geen bijbelse reuzen zijn, maar een hormonale afwijking moet dat aagetoond worden.  

Het kán niet, fossielen zijn schaars, en dan bij iedere reus een afwijking rijmen is too far fetched. Er staat niet eens een onderzoek bij waarom ze een hormonale afwijking zien. Die  van Zuid Amerika zijn onderzocht en toonden geen hormonale afwijkingen.

“The skeletons show no signs of diseases such as the hormonal growth problems that are common in most cases of gigantism. In all the skeletons, the joints seemed healthy and lung cavity appeared large. One of the skeletons that we have dated was of a female who was about 60 when she died, much older than typical cases of gigantism,” reports Cuenca Highlife.

https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Fundamenteel:

Ik heb onderbouwd met andere links en wat de debunkers beweren in context geplaatst. Als die reuzen geen bijbelse reuzen zijn, maar een hormonale afwijking moet dat aagetoond worden.  

Het kán niet, fossielen zijn schaars, en dan bij iedere reus een afwijking rijmen is too far fetched. Er staat niet eens een onderzoek bij waarom ze een hormonale afwijking zien. Die  van Zuid Amerika zijn onderzocht en toonden geen hormonale afwijkingen.

“The skeletons show no signs of diseases such as the hormonal growth problems that are common in most cases of gigantism. In all the skeletons, the joints seemed healthy and lung cavity appeared large. One of the skeletons that we have dated was of a female who was about 60 when she died, much older than typical cases of gigantism,” reports Cuenca Highlife.

https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/

De uitspraak van de rechter aub. Jij beweert dat. Laat zien. Lijkt me sterk, want die is er niet.
Hetzelfde geldt voor de uitspraak van het Smithsonian dat ze bewijs zoude hebben vernietigd. 
 

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Mullog

ik ben trouwens aan het achterhalen wie wie is. Aan het uitzoeken wie die whistleblower is. Kunt intussen al eens zien hoe ze met andere whistleblowers in asbestzaken omgaan. Word vervolgd, want belangrijkste is te achterhalen of ze nu wel of niet bewijzen vernietigde. Het lijkt er al sterk op dat dat instituut een fameuze reus is die een lange arm heeft wat tot lobbygedrag zal leiden.

https://www.lawyersandsettlements.com/features/whistleblower/whistleblower-act-whistleblowing-4.html

46 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk artikel. En link naar de daadwerkelijke uitspraak zul je niet vinden,  want die is er niet. Net zoals de reuzen in Amerika er niet waren. 

Ik zoek het uit. Ik moet eerst achterhalen wie die whistleblower is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:
49 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Leuk artikel. En link naar de daadwerkelijke uitspraak zul je niet vinden,  want die is er niet. Net zoals de reuzen in Amerika er niet waren. 

Ik zoek het uit. Ik moet eerst achterhalen wie die whistleblower is. 

Exact. En dat is al het probleem. Het artikel is vaag, zegt niet welke rechtbank, noemt geen datum, er staat geen schrijver onder. Als je ook maar een beetje ekritisch kijkt, had je dit kunnen onderkennen als nep nieuws. Ik hoef niet te weten wie de whistleblower is.

De uitspraak van de rechter aub. De rest moet je voor jezelf uitzoeken en daar conclusies uit trekken.

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites

De whistleblower is dus de schrijver van dat boek, Dewhurst. Die rapporteert als journalist: 

Looking back at newspaper clippings dating from the late 1800s into the early 1900s, Dewhurst found a multitude of instances in which citizens from disparate areas of the country uncovered massive bones, of seemingly human origin. Upon reporting these discoveries to media outlets or authorities, Dewhurst said unsuspecting citizens would shortly receive a visit from members of the Smithsonian who wasted no time sequestering the bones – allegedly bringing them to a museum or research facility, but which were never seen again.

One could also find instances of giant skulls and skeletons in local papers with pictures to boot. Take for instance this photo from the San Antonio Press showing a giant skull next to two normal skulls for size comparison.

https://www.gaia.com/article/this-conspiracy-claims-the-smithsonian-destroys-giant-skeletons

Weten jullie wel wat Smithsonian is en haar geschiedenis? Ik denk dat er toch meer aan is dan de mainstream wijsmaken wil. 

8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Exact. En dat is al het probleem. Het artikel is vaag, zegt niet welke rechtbank, noemt geen datum, er staat geen schrijver onder. Als je ook maar een beetje ekritisch kijkt, had je dit kunnen onderkennen als nep nieuws. Ik hoef niet te weten wie de whistleblower is.

De uitspraak van de rechter aub. De rest moet je voor jezelf uitzoeken en daar conclusies uit trekken.

Stop toch met uw oogkleppen hier uit te smeren. Die feiten zijn al lang verjaard en meeste betrokkenen zullen nu wel dood zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar opnieuw ga je aan de context voorbij. Het gaat er niet alleen om hoe groot ze waren, maar dat het bewijs bewust vernietigd werd. 

Ik heb geen idee aan welke context ik voorbij ga. Er werd geen bewijs vernietigd om de simpele reden dat er geen bewijs was. Lees je eigen link ( https://www.snopes.com/fact-check/creation-schism/ )

En in https://www.smithsonianmag.com/smart-news/graveyard-giants-found-china-180963976/ staat letterlijk 

Citaat

 

The remains, which date to about 5,000 years ago, were buried in large tombs. One of the individuals found in the graveyard was even taller than his leggy peers, measuring approximately 6'2'' or 1.9 meters.

<knip...knip>

In Europe, for context’s sake, the average height of Neolithic populations was about 5'5'' (1.67 meters), according to the publication Our World in Data.

 

Als je naar Russel Dement op zoek gaat, die verantwoordelijk is voor https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/ dan valt er praktisch niks te vinden, behalve deze blog van Jason Colavito die ook niet verder komt dan dat de bron een publicatie is in het plaatselijke blaadje Cuenca High Life. Geen publicaties in wetenschappelijke tijdschriften. Geen rapport van Duitse wetenschappers die toch voor veel geld een hele tijd in Peru hebben gezeten (waarvan de universiteit toch wel zal vinden dat er iets tegenover moet staan). Kortom het loopt dood.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Mullog:

Ik heb geen idee aan welke context ik voorbij ga. Er werd geen bewijs vernietigd om de simpele reden dat er geen bewijs was. Lees je eigen link ( https://www.snopes.com/fact-check/creation-schism/ )

En in https://www.smithsonianmag.com/smart-news/graveyard-giants-found-china-180963976/ staat letterlijk 

Als je naar Russel Dement op zoek gaat, die verantwoordelijk is voor https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/ dan valt er praktisch niks te vinden, behalve deze blog van Jason Colavito die ook niet verder komt dan dat de bron een publicatie is in het plaatselijke blaadje Cuenca High Life. Geen publicaties in wetenschappelijke tijdschriften. Geen rapport van Duitse wetenschappers die toch voor veel geld een hele tijd in Peru hebben gezeten (waarvan de universiteit toch wel zal vinden dat er iets tegenover moet staan). Kortom het loopt dood.  

De vernietiging was van reuzen in Noord AMERIKA. DE 2E link was waar Smithsonian zelf over reuzen schreef in Azië en de derde link is van ZuidAmerika. Er is sprake van skeletten tot bijna 3m.

Ik gaf ook een link waar de debunkers het wegwuiven met hormonale ontwikkelingen. Tegelijk gaf ik links waar geen hormonale afwijking was, Peru en Ecuador. En waar de journalist (die er een boek over schreef) meldde dat Smithsonian alle skeletten van inwoners confisceerfde waarna ze nooit meer terug gezien zijn.

Dan heb ik nog aangetoond hoe frauduleuze die organisatie werkelijk is. Er is toch meer aan dan op het eerste zicht.

1 uur geleden zei Bastiaan73:

@Fundamenteel waarom zijn reuzen zo belangrijk voor je en wat heeft dit eigenlijk nog met het topic '666' te maken?

Robert_Wadlow_postcard.jpg

Dat is dus een hormonale afwijking. Maar waar een half dozijn reuzen gevonden worden, of dwergen, mag dat best wat meer aandacht krijgen.

Doen ze bewust niet omdat het de ET (= van 666) te fel zou benadelen. Er is geen gemeenschappelijke voorouder. Er is enkel creatie waar verscheidene mensenrassen onder elkaar leefden tot de vloed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:

DE 2E link was waar Smithsonian zelf over reuzen schreef in Azië...

Één "reus" van 190 cm. Ik ben zelf 182. Die ene "reus" van het Smithsonian was 8 centimeter hoger dan ik. Ik heb in mijn buurt al zeker 3 collega's die boven die ene "reus" uit steken. Het Smithsonian heeft het over reuzen omdat de gemiddelde lengte langer was dan het gemiddelde in dezelfde tijd in Europa (wat 167 centimeter was). En er was één uitschieter, namelijk die gigant van 190 centimeter.

3 uur geleden zei Fundamenteel:

… en de derde link is van ZuidAmerika. Er is sprake van skeletten tot bijna 3m.

Waar nooit iets over gepubliceerd is, geen bot, nagel, teen, kies of schedel van gezien. Alleen een berichtje in een plaatselijk blaadje van iemand waar daarvoor en daarna we nooit iets van gehoord hebben. Rechtszaken die nooit hebben plaatsgevonden en ga zo maar door.

Weet je waarom we niks weten over de vernietiging van de reuzen in Noord AMERIKA? Omdat ze nooit bestaan hebben. Iets wat niet bestaat kun je niet vernietigen.  

4 uur geleden zei Bastiaan73:

@Fundamenteel waarom zijn reuzen zo belangrijk voor je en wat heeft dit eigenlijk nog met het topic '666' te maken?

Goeie vraag.!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Mullog:

Één "reus" van 190 cm. Ik ben zelf 182. Die ene "reus" van het Smithsonian was 8 centimeter hoger dan ik. Ik heb in mijn buurt al zeker 3 collega's die boven die ene "reus" uit steken. Het Smithsonian heeft het over reuzen omdat de gemiddelde lengte langer was dan het gemiddelde in dezelfde tijd in Europa (wat 167 centimeter was). En er was één uitschieter, namelijk die gigant van 190 centimeter.

Waar nooit iets over gepubliceerd is, geen bot, nagel, teen, kies of schedel van gezien. Alleen een berichtje in een plaatselijk blaadje van iemand waar daarvoor en daarna we nooit iets van gehoord hebben. Rechtszaken die nooit hebben plaatsgevonden en ga zo maar door.

Weet je waarom we niks weten over de vernietiging van de reuzen in Noord AMERIKA? Omdat ze nooit bestaan hebben. Iets wat niet bestaat kun je niet vernietigen.  

Goeie vraag.!

Ge gaat wel over het gros heen he, maar ik snap uw wantrouwen. Ik ben het ook geworden, zodanig dat ik eerst dat boek ga lezen. HEt vereist echt dieper research. Thanks for pushing me. 

Maar zie intussen zelf al eens wat voor instituut die Smithsonian is. En dan wil ik ook dieper researchen naar dat artikel van die reuzen in Peru en Ecuador. Wederom uw wantrouwen is daar terecht. 

Toch is er iets vettig aan die Smithsonian, dat vraagt tijd en meer dan dat google earth gedoe laatst. Normaliter ging ik hier weg, maar op een blauwe dag kom ik dit afhandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 1 meter 86 ?

Genesis 6 (NCV):

4 De Nefilim*1) waren in die dagen op de aarde en ook daarna, toen de zonen van de elohim kwamen tot dochters van de mens; en zij baarden voor hen, die de machtigen*2) zijn vanaf de aion, mannen van °naam. [Matt. 24:37] [1Pet. 3:20]

*1) Nefilim (Strong# H5303), - gevallenen, van nafal (Strong# H5307) - vallen. Te denken valt aan hemelwezens die uit de hemelen verbannen zijn.
*2) machtigen. Hebr. giborim (Strong# H1368). Denk aan heersers. God stelde deze "zonen van de elohim" aan als heersers over de volkeren (Deut. 32:8 - ook Psalm 82).

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/OT/genesis/gen6.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik ben 1 meter 86 ?

Genesis 6 (NCV):

4 De Nefilim*1) waren in die dagen op de aarde en ook daarna, toen de zonen van de elohim kwamen tot dochters van de mens; en zij baarden voor hen, die de machtigen*2) zijn vanaf de aion, mannen van °naam. [Matt. 24:37] [1Pet. 3:20]

*1) Nefilim (Strong# H5303), - gevallenen, van nafal (Strong# H5307) - vallen. Te denken valt aan hemelwezens die uit de hemelen verbannen zijn.
*2) machtigen. Hebr. giborim (Strong# H1368). Denk aan heersers. God stelde deze "zonen van de elohim" aan als heersers over de volkeren (Deut. 32:8 - ook Psalm 82).

Bron: http://www.schriftwoord.nl/bijbel/OT/genesis/gen6.htm

Dan nog maar een toelichting: 'nephilim' is vaak vertaald met 'reuzen' maar dat betekent het dus eigenlijk niet. Geloof je werkelijk dat dit soort foto's op feiten gebaseerd zijn?

1_461-1.ngsversion.1531319038168.adapt.1

Bron: https://www.nationalgeographic.com/news/2007/12/skeleton-giant-photo-hoax/#/1_461-1.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over zulke foto’s. Er waren dwergen en reuzen. Smithsonian stinkt en ik denk wel degelijk dat die journalist unto something is. Maar ik moet eerst dat boek lezen en daarin op de referenties verder hakken. I want to know.

De uitspraak van de rechter aub.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Het gaat niet over zulke foto’s. Er waren dwergen en reuzen. Smithsonian stinkt en ik denk wel degelijk dat die journalist unto something is. Maar ik moet eerst dat boek lezen en daarin op de referenties verder hakken. I want to know.

Waarom 'stinkt' het Smithsonian? M.i. is het een respectabel instituut.

"Het Smithsonian is in 1846 opgericht naar aanleiding van een legaat uit 1829 van de Engelse geleerde James Smithson inhoudende dat, mocht zijn neef Henry James Hungerford kinderloos komen te overlijden, een som van honderdduizend gold sovereigns aan de Verenigde Staten van Amerika vermaakt moest worden ter oprichting van een instituut om het toen erbarmelijk lage peil van het wetenschappelijk onderzoek in dat land wat op te krikken. In 1835 stierf Hungerford inderdaad kinderloos. Er volgde een lange politieke strijd over de vraag óf men de — door velen als zeer krenkend ervaren — making wel moest aanvaarden en zo ja, in welke vorm men aan de voorwaarden moest voldoen. Uiteindelijk richtte men een trust op om het instituut zo onafhankelijk mogelijk te maken."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Smithsonian_Institution#Geschiedenis

Wat vind jij van de volgende tekst?

"Een complottheorie of samenzweringstheorie is een theorie of opvatting dat een bepaalde gebeurtenis, ontwikkeling of toestand op sociaal, politiek of economisch gebied het resultaat is van een samenzwering. Volgens dit geloofssysteem spannen immorele en voor niets terugdeinzende individuen of groeperingen heimelijk samen om hun kwalijke doelen te realiseren.

Vrijwel iedereen is in meer of mindere mate vatbaar voor complotdenken. Zeker als er weinig transparantie is en een repressief regime, kan kritisch denken van belang zijn om feiten te onderscheiden van propaganda. Dit maakt iemand nog geen complotdenker. Een complotdenker ziet veel meer complottheorieën of is zeer sterk overtuigd van een enkele complottheorie en negeert ontlastende feiten, daarmee juist ingaand tegen kritisch denken."

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Complottheorie

Over de link https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/ : los van het feit dat die antropoloog 'Dement' als achternaam heeft komt die hele website op mij nogal sensationeel over. Op jou niet?

20 uur geleden zei Mullog:

Als je naar Russel Dement op zoek gaat, die verantwoordelijk is voor https://www.ancient-code.com/scientists-analyze-giant-skeletons-found-in-ecuador-and-peru/ dan valt er praktisch niks te vinden, behalve deze blog van Jason Colavito die ook niet verder komt dan dat de bron een publicatie is in het plaatselijke blaadje Cuenca High Life.

Ik heb ook even gegoogeld op 'Russell Dement anthropologist' en het tweede zoekresultaat (eerste verwijst naar pinterest en geeft niet zoveel info) geeft dus inderdaad http://www.jasoncolavito.com/blog/claim-set-of-8-foot-tall-giant-skeletons-from-1400-1500-ce-found-near-cuenca-ecuador

Deze Jason Colavito schrijft:

"It amazes me that every time there is a sensational “discovery” of giants, the trail back to the original sources quickly runs into a wall. Today Ancient Origins published a piece claiming that a set of skeletons measuring nearly eight feet tall were found 70 miles from Cuenca, Ecuador by a British anthropologist named Russell Dement. Their source is an article from Monday by Liam Higgins in the Cuenca High Life magazine, an expatriate publication aimed primarily at British retirees who have made Cuenca their home. That article added the detail that Dement was working with Berlin’s Freie Universität to study the remains. Naturally, attempts to check this information ran into a wall. I can find no record of Russell Dement anywhere outside the two articles linked, and Freie Universität has no publicly available information about Dement or the supposed Shuar settlement near Cuenca where the giants were unearthed, despite Dement’s claims that the university is funding his research."

Vertaald: 

"Het verbaast me dat elke keer dat er een sensationele 'ontdekking' van reuzen is, het pad terug naar de oorspronkelijke bronnen snel tegen een muur aanloopt. Vandaag publiceerde Ancient Origins een stuk waarin werd beweerd dat een set skeletten van bijna acht voet lang 70 mijl van Cuenca, Ecuador werd gevonden door een Britse antropoloog genaamd Russell Dement. Hun bron is een artikel van maandag van Liam Higgins in Cuenca High Lifemagazine, een buitenlandse publicatie die vooral gericht is op Britse gepensioneerden die van Cuenca hun thuis hebben gemaakt. Dat artikel voegde het detail toe dat Dement samenwerkte met de Berlijnse Freie Universität om de overblijfselen te bestuderen. Pogingen om deze informatie te controleren liepen natuurlijk tegen een muur aan. Ik kan nergens buiten de twee gekoppelde artikelen een record van Russell Dement vinden en Freie Universität heeft geen openbaar beschikbare informatie over Dement of de veronderstelde Shuar-nederzetting in de buurt van Cuenca, waar de reuzen zijn opgegraven, ondanks de bewering van Dement dat de universiteit zijn onderzoek financiert."

Het klopt dat er op https://www.fu-berlin.de/ helemaal niets over Russell Dement te vinden is. Probeer zelf maar @Fundamenteel.

bewerkt door Bastiaan73
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid