Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

21 uur geleden zei TTC:

Ik vernam dat er 1.250.000 mensen niet of ongeldig gestemd hebben, is dat dezelfde info die jij hebt? 

Best mogelijk, Vlaams Belang grootste winnaar. VLD grootste verliezer en flirt volgende verkiezingen wellicht met de kiesdrempel. En terecht!

Omdat rechts zo in de lift zit willen ze stemplicht afschaffen. Het is nu crisis omdat de Walen de Vlaamse meerderheid weigeren te erkennen. Uiteraard, dat is geld minder voor hun omvolkingspolitiek.

20 uur geleden zei TTC:

Ik denk dat m’n zwaarste lijden spontaan is voortgevloeid uit het feit dat ik vroeger financieel manager was, dit maakt het dan wel veel eenvoudiger om te begrijpen maar des te moeilijker om het nuchter doordachte resultaat van een herstelonderzoek verkocht te krijgen.

Ik vind de Belgische politiek nochtans een goed voorbeeld. Soms is er geen herstel nodig maar een breuk.

20 uur geleden zei TTC:

Aandacht voor onze taal kan ook soms handig zijn, zo betekent depressie eigenlijk ont-drukking. Dit principe kunnen we steeds verder oprekken waardoor loslaten gaandeweg een heel andere invulling krijgt, met als optie depersonalisatie in de vorm van zelfrealisatie, de omgekeerde wereld. Op de vraag wat mindfulness nu precies betekent, kunnen we terecht bij de ziekenkas.  

Mindfulness is uzelf voorliegen en voor de gek houden. Mijn lichaam en biologie kan daar niets mee in overprikkeling. Het is als yoga aan soldaten op het front aanbevelen wanneer hun munitie op is.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Mindfulness is uzelf voorliegen en voor de gek houden. Mijn lichaam en biologie kan daar niets mee in overprikkeling. Dat moet een substantie zijn. Het is als even yoga aan soldaten op het front aanbevelen...

Einstein zei, als aanvankelijk een idee niet absurd is, dan is er geen hoop voor. Interessant is het correlaat met het absurdisme, een filosofische stroming waarin gesteld wordt dat het leven geen betekenis heeft, elk onderzoek hiernaar is gedoemd om te mislukken, zo menen ze. Dit is echter zonder de homo ludens gerekend die binnen het psychodramatische spel verschillende rollen kan opnemen, zoals de absurde helden van Camus. Nuchter doordacht bestaat echter ook maar dat vinden velen dan weer absurd, net zoals de GGZ niet lijkt te begrijpen wat OPS-lijderschap inhoudelijk betekent. En ja, waar kan je dan nog terecht? Factum stultus cognosit, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop.

14 minuten geleden zei Fundamenteel:

Best mogelijk, Vlaams Belang grootste winnaar. VLD grootste verliezer en flirt volgende verkiezingen wellicht met de kiesdrempel. En terecht!

Hoe kan iemand nu de grootste winnaar zijn als er 1.250.000 mensen niet hebben meegedaan? Ben je dan niet de winnaar van het restafval? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Einstein zei, als aanvankelijk een idee niet absurd is, dan is er geen hoop voor. Interessant is het correlaat met het absurdisme, een filosofische stroming waarin gesteld wordt dat het leven geen betekenis heeft, elk onderzoek hiernaar is gedoemd om te mislukken, zo menen ze. Dit is echter zonder de homo ludens gerekend die binnen het psychodramatische spel verschillende rollen kan opnemen, zoals de absurde helden van Camus. Nuchter doordacht bestaat echter ook maar dat vinden velen dan weer absurd, net zoals de GGZ niet lijkt te begrijpen wat OPS-lijderschap inhoudelijk betekent. En ja, waar kan je dan nog terecht? Factum stultus cognosit, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop.

En hoe absurd zou het zijn als we onafhankelijk worden? Waarom zie je daar geen liefde in? Omdat een Fundamenteel op credible erachter staat en Fundamenteel eikebah is? Zeg me eens wat er te herstellen is met moordenaars en verkrachters? Rien de knots.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei TTC:

Einstein zei, als aanvankelijk een idee niet absurd is, dan is er geen hoop voor. Interessant is het correlaat met het absurdisme, een filosofische stroming waarin gesteld wordt dat het leven geen betekenis heeft, elk onderzoek hiernaar is gedoemd om te mislukken, zo menen ze. Dit is echter zonder de homo ludens gerekend die binnen het psychodramatische spel verschillende rollen kan opnemen, zoals de absurde helden van Camus. Nuchter doordacht bestaat echter ook maar dat vinden velen dan weer absurd, net zoals de GGZ niet lijkt te begrijpen wat OPS-lijderschap inhoudelijk betekent. En ja, waar kan je dan nog terecht? Factum stultus cognosit, in liefde, hoop en vertrouwen op een goede afloop.

Hoe kan iemand nu de grootste winnaar zijn als er 1.250.000 mensen niet hebben meegedaan? Ben je dan niet de winnaar van het restafval? 

Degene die de meeste stemmen won is de winnaar he. De nva blijft de grootste partij, maar verloor kiezers aan vb. Bijna heel de VLD liep over naar Vlaams Belang. We hadden dan ook geen beter reclamebord dan Gwendolyn Rutte. Hitler ll Verhofstadt droeg ook fel bij.

Het is als democraten die campagne voor Trump voerde. We moeten gewoon links een klankbord geven hier en extreem rechts wint stemmen. Schitterende tijden. De slapende massa volgt hun media zelfs richting afgrond, maar de nieuwe generatie onderging net iets teveel om die luiheid verder te permitteren. ;)

Vraagje: hoe komt het dat de grootste verliezers hun posjes in de EU krijgen en behouden? Dat de grootste federale verliezer zelfs wetsvoorstellen -zoals abortustermijn opdrijven- kan invoeren? Is dit de naam democratie nog waardig? Neen dit is een dictatuur dat de nieuwe meerderheid weigert te erkennen.

Laten we het land splitsen en ieder gewest voor zijn eigen meerderheid laten zorgen. Wat hebben we eigenlijk met Walen? Ik heb meer Arabische kennissen dan Walen, als dat geen perspectief schetst... Er is enkel afstand en misnoegdheid tussen Vlamingen en Walen. Waarom is de onafhankelijkheid dan een slechte zaak? Omdat ze onze geldstromen dan mislopen en voor de rest moeten wij buigen en slikken.

No more.

Het was trouwens de hypocrisie voorbij dat we Puidegmont (die Catalaan, naam wellicht verkeerd geschreven) politiek asiel gaven terwijl we hier zelf voor een onafhankelijk republiek strijden.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 minuten geleden zei Fundamenteel:

Degene die de meeste stemmen won is de winnaar he. De nva blijft de grootste partij, maar verloor kiezers aan vb. Bijna heel de VLD liep over naar Vlaams Belang. We hadden dan ook geen beter reclamebord dan Gwendolyn Rutte. Hitler ll Verhofstadt droeg ook fel bij.Het is als democraten die campagne voor Trump voerde. We moeten gewoon links een klankbord geven hier en extreem rechts wint stemmen. Schitterende tijden. De slapende massa volgt hun media zelfs richting afgrond, maar de nieuwe generatie onderging net iets teveel om die luiheid verder te permitteren. Vraagje: hoe komt het dat de grootste verliezers hun posjes in de EU krijgen en behouden? Dat de grootste federale verliezer zelfs wetsvoorstellen -zoals abortustermijn opdrijven- kan invoeren? Is dit de naam democratie nog waardig? Neen dit is een dictatuur dat de nieuwe meerderheid weigert te erkennen. Laten we het land splitsen en ieder gewest voor zijn eigen meerderheid laten zorgen. Wat hebben we eigenlijk met Walen? Ik heb meer Arabische kennissen dan Walen, als dat geen perspectief schetst... Er is enkel afstand en misnoegdheid tussen Vlamingen en Walen. Waarom is de onafhankelijkheid dan een slechte zaak? Omdat ze onze geldstromen dan mislopen en voor de rest moeten wij buigen en slikken. No more. Het was trouwens de hypocrisie voorbij dat we Puidegmont (die Catalaan, naam wellicht verkeerd geschreven) politiek asiel gaven terwijl we hier zelf voor een onafhankelijk republiek strijden.

Ethiek wordt pas een gevaar wanneer je begint te twijfelen aan dat waarvan je zeker was, integere mensen begrijpen dan ook maar al te goed waarom ze de GGZ zoveel hulpvragen stellen. De eerlijkheid, vooral ter vermijding van nog meer misverstanden, gebiedt dan ook te zeggen dat het voor hulpverleners ook geen pretje is om hiermee geconfronteerd te worden, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ. Kortom, volkomen eens met het idee van open dialoog, toch iets moeilijker dan het lijkt wanneer allerhande referentiekaders op losse schroeven worden gezet, en dat is zacht uitgedrukt gezien de ontnuchterende resultaten van een gedegen herstelonderzoek. Echter, geloof niets zomaar, onderzoek het binnen een sereen kader, het biedt hoop met een niet mis te verstane kanttekening, veiligheidshalve.

45 minuten geleden zei Fundamenteel:

En hoe absurd zou het zijn als we onafhankelijk worden? Waarom zie je daar geen liefde in? Omdat een Fundamenteel op credible erachter staat en Fundamenteel eikebah is? Zeg me eens wat er te herstellen is met moordenaars en verkrachters? Rien de knots.

Onthechting leidt tot meer verbondenheid waardoor heel wat andere opties als spontaan zichtbaar worden, dit in schril contrast met allerhande verkrampingen en vernauwingen die slechts de druk op de ketel opvoeren. Maar met je eens, door te vernauwen lijkt de wereld rondom je ook te verruimen, net zoals er steeds meer vijanden ontstaan die het schijnbaar gemunt hebben op je beloofde land.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ethiek wordt pas een gevaar wanneer je begint te twijfelen aan dat waarvan je zeker was, integere mensen begrijpen dan ook maar al te goed waarom ze de GGZ zoveel hulpvragen stellen. De eerlijkheid, vooral ter vermijding van nog meer misverstanden, gebiedt dan ook te zeggen dat het voor hulpverleners ook geen pretje is om hiermee geconfronteerd te worden, zeggen een aantal ervaringswerkers in de GGZ. Kortom, volkomen eens met het idee van open dialoog, toch iets moeilijker dan het lijkt wanneer allerhande referentiekaders op losse schroeven worden gezet, en dat is zacht uitgedrukt gezien de ontnuchterende resultaten van een gedegen herstelonderzoek. Echter, geloof niets zomaar, onderzoek het binnen een sereen kader, het biedt hoop met een niet mis te verstane kanttekening, veiligheidshalve.

De meerderheid restafval noemen en dan ethiek propageren. Johari hier, johari daar, johari overal....

Open dialoog was er toch ooit? Tot het pijnlijke waarheden duidelijk maakte. Toen vluchtelingen openlijk zeiden dat ze een islamitische staat wensten werd Karen en de Coster plots van de tv gehaald. Toen een imam ging deradicaliseren kreeg hij doodsbedreigingen en de show wederom van tv... 

Dan alles doodzwijgen en verbaasd zijn over het “restafval”, maar over herstellen spreken is niet zo vrij consequent. De oplossing komt meestal vanuit het volk, wanneer ze op 1 lijn komen. As we speak zijn er weer tientallen slachtoffers van de problematiek die ze doodzwijgen. Ergo, 10 slachtoffers zijn 100tal getroffenen (familie vrienden) en dus ook 100+ stemmers voor “extreem” rechts bij.

De ervaring spreekt en de beste stuurlui staan aan wal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Fundamenteel:

De meerderheid restafval noemen en dan ethiek propageren. Johari hier, johari daar, johari overal.... Open dialoog was er toch ooit? Tot het pijnlijke waarheden duidelijk maakte. Toen vluchtelingen openlijk zeiden dat ze een islamitische staat wensten werd Karen en de Coster plots van de tv gehaald. Toen een imam ging deradicaliseren kreeg hij doodsbedreigingen en de show wederom van tv... Dan alles doodzwijgen en verbaasd zijn over het “restafval”, maar over herstellen spreken is niet zo vrij consequent. De oplossing komt meestal vanuit het volk, wanneer ze op 1 lijn komen. As we speak zijn er weer tientallen slachtoffers van de problematiek die ze doodzwijgen. Ergo, 10 slachtoffers zijn 100tal getroffenen (familie vrienden) en dus ook 100+ stemmers voor “extreem” rechts bij. De ervaring spreekt en de beste stuurlui staan aan wal.

Wat bedoel je precies met Johari? Het is altijd open dialoog, er is immers niemand anders dan God, dat is toch wat je eerder zei? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Wat bedoel je precies met Johari? Het is altijd open dialoog, er is immers niemand anders dan God, dat is toch wat je eerder zei? 

Blinde vlekken he, je kan ethiek echt niet raadplegen nadat je uw eigen volk naar restafval herleidt. Bovenal, mensen die aan zelfvernietiging (willen) doen zijn wel het minst bevoegd iets te herstellen of dat te opperen. In feite is dat ook een vorm van zelfvernietiging.

Tegelwijsheid: je kan anderen niet liefhebben alvorens je jezelf lief hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Fundamenteel:

Blinde vlekken he, je kan ethiek echt niet raadplegen nadat je uw eigen volk naar restafval herleidt. Bovenal, mensen die aan zelfvernietiging (willen) doen zijn wel het minst bevoegd iets te herstellen of dat te opperen. In feite is dat ook een vorm van zelfvernietiging. Tegelwijsheid: je kan anderen niet liefhebben alvorens je jezelf lief hebt.

Blinde vlekken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Dat is wat ik met Johari hier, daar en overal bedoelde. De splinters van een ander ziet iedereen, terwijl dan de balk in eigen ogen meestal gemist wordt.

Het is als een looping maken, in de eerste fase economie en politiek ontzien om zodoende andere informatie tot onze geest toe te laten en innerlijk deskundig te elaboreren, eenmaal, soms schoksgewijs, doorheen dit proces terugkeren om anderen te inspireren tot diepgaander reflectie over wat voor iedereen vrij beschikbaar is, geen geheim. Op deze eenvoudige manier komen we tot de nuchtere, voor nieuwelingen misschien zelfs ontnuchterende, conclusie dat onze economie perfect kan draaien en toch is het voor economen en politici crisis, heel bizar fenomeen is het. Merk op, een looping kan je wereld ook op z’n kop zetten, eerder normaal en finaal uitkristalliserend tot een potentieel dat gaandeweg steeds meer vorm krijgt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het is als een looping maken, in de eerste fase economie en politiek ontzien om zodoende andere informatie tot onze geest toe te laten en innerlijk deskundig te elaboreren, eenmaal, soms schoksgewijs, doorheen dit proces terugkeren om anderen te inspireren tot diepgaander reflectie over wat voor iedereen vrij beschikbaar is, geen geheim. Op deze eenvoudige manier komen we tot de nuchtere, voor nieuwelingen misschien zelfs ontnuchterende, conclusie dat onze economie perfect kan draaien en toch is het voor economen en politici crisis, heel bizar fenomeen is het. Merk op, een looping kan je wereld ook op z’n kop zetten, eerder normaal en finaal uitkristalliserend tot een potentieel dat gaandeweg steeds meer vorm krijgt.

Zo wordt zelfs gratis medische zorg geweigerd door mensen. En punt bij paaltje, is ieder mens niet bevoegd verkeerd te zijn? Waarom zou alles überhaupt moeten kloppen? 

Ik denk dat we beter beginnen met de menselijke voortplanting quasi onbetaalbaar te maken. Geboortebeperking is het beste dat we onze economie, de wereld en onszelf kunnen aandoen. Na enkele generaties ook geen wachtlijsten meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Zo wordt zelfs gratis medische zorg geweigerd door mensen. En punt bij paaltje, is ieder mens niet bevoegd verkeerd te zijn? Waarom zou alles überhaupt moeten kloppen? Ik denk dat we beter beginnen met de menselijke voortplanting quasi onbetaalbaar te maken. Geboortebeperking is het beste dat we onze economie, de wereld en onszelf kunnen aandoen. Na enkele generaties ook geen wachtlijsten meer.

Aanhoudend stigma is toch veel zwaarder dan ik aanvankelijk dacht maar heb er een handig trucje op gevonden, ik doe voortaan alsof ik niet besta zodat niemand me nog kan negeren. Echt, je gelooft het niet, nog nooit was ik zo succesvol in m’n leven, tegelijk word ik me steeds bewuster van wat veel citaten ten diepste betekenen, wat menselijk gezien nu niet echt een pretje is om elke dag getuige van te zijn. Hoe lang dit vol te houden is? Ik weet het eerlijk gezegd niet, ondanks alle verklaringen die de GGZ hierover aflegt, beleven is nog wat anders. We kennen het inmiddels als een cliché, van buiten lachen, van binnen sterven, veel succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei TTC:

Aanhoudend stigma is toch veel zwaarder dan ik aanvankelijk dacht maar heb er een handig trucje op gevonden, ik doe voortaan alsof ik niet besta zodat niemand me nog kan negeren. Echt, je gelooft het niet, nog nooit was ik zo succesvol in m’n leven, tegelijk word ik me steeds bewuster van wat veel citaten ten diepste betekenen, wat menselijk gezien nu niet echt een pretje is om elke dag getuige van te zijn. Hoe lang dit vol te houden is? Ik weet het eerlijk gezegd niet, ondanks alle verklaringen die de GGZ hierover aflegt, beleven is nog wat anders. We kennen het inmiddels als een cliché, van buiten lachen, van binnen sterven, veel succes!

Kijk je soms nog tv? Kijk je enkel online? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fundamenteel:

Kijk je soms nog tv? Kijk je enkel online? 

Elaboratie is een bijzonder proces in combinatie met die 'letterzetbak' die op deze of gene manier kan geconditioneerd worden, goedschiks, kwaadschiks. Op deze manier kan ik steeds accurater aangeven wat nu precies m’n probleem is, inclusief de symptomen die ik onder die omstandigheden als normaal menselijk acht. En dan komt de paradox, het is net omwille van dat weten dat ik er amper nog iets over durf zeggen, ondanks de verklaring perfect kloppend kan zijn. Maar dat de GGZ dit zelf al niet lang zou kunnen begrepen hebben, stemt tot diepgaander reflectie, en hartenpijn, letterlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei TTC:

Elaboratie is een bijzonder proces in combinatie met die 'letterzetbak' die op deze of gene manier kan geconditioneerd worden, goedschiks, kwaadschiks. Op deze manier kan ik steeds accurater aangeven wat nu precies m’n probleem is, inclusief de symptomen die ik onder die omstandigheden als normaal menselijk acht. En dan komt de paradox, het is net omwille van dat weten dat ik er amper nog iets over durf zeggen, ondanks de verklaring perfect kloppend kan zijn. Maar dat de GGZ dit zelf al niet lang zou kunnen begrepen hebben, stemt tot diepgaander reflectie, en hartenpijn, letterlijk.

Volgens mij ben je er teveel mee bezig. Zet het op tijd eens op “easy” in uw hoofd he. Gewoon achterover vallen, tv zien en aan uw ballen krabben. En ach drinkt een biertje, boert, geniet van de geur van uw scheten. Doe eens een avondje. Gewoon lekker ranzig nietsen....

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Fundamenteel:

Volgens mij ben je er teveel mee bezig. Zet het op tijd eens op “easy” in uw hoofd he. Gewoon achterover vallen, tv zien en aan uw ballen krabben. En ach drinkt een biertje, boert, geniet van de geur van uw scheten. Doe eens een avondje. Gewoon lekker ranzig nietsen....

Geen gezever, ooit dacht ik eraan, door de combinatie van het elaboration likelihood model en een financiële relativiteitstheorie, om alle mogelijke combinaties en interacties in kaart te brengen, een levenswerkje. Dit zou me een kristalheldere geven op wat chaos en orde nu precies wil zeggen, intuïtief wist ik immers dat ik hiermee op een goed spoor zat. Echter, door hierin te volharden kwamen er spontaan een aantal anomalieën aan het licht die me prompt ook nuchter doordachte verklaringen gaven voor diverse psychische ongemakken, waarna ik, uit morele overweging, GGZ-experten geïnterpelleerd heb tot nader onderzoek. En zo werd me steeds duidelijker wat Einstein wilde zeggen, verbluffend eenvoudig, het zit in kleine dingen, haast kinderlijk voor wie hierin meer inzicht verwerft. Kortom, dit is niet bestemd voor psychische kwetsbare mensen dan wel aan experten om zich over deze materie te ontfermen, door m’n gebrek aan competenties slaag ik er echter niet in om hiertoe te charmeren, met bijhorend schuld- en schaamtebesef, vergeef me. In liefde, hoop en vertrouwen, van harte.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Gewoon achterover vallen, geniet van de geur van uw scheten.

Dat religie en wetenschap geen vijanden zijn is me al een tijdje geleden duidelijk geworden, dat is wat procesfilosofen of systeemwetenschappers ook niet zullen ontkennen en zich uitend in een nieuwe manier van maatschappelijk denken. Het haakt allemaal mooi in elkaar middels het Elaboration Likelihood Model dat finaal streeft naar een positieve attitudeverandering, en wat ik eerder niet wist is dat evangelie letterlijk betekent ‘goede boodschap’. Maar dat is niet het einde van het verhaal, het is het begin van een transformatieproces dat misschien wel iets woeliger zou kunnen verlopen dan de warme gevoelens die het bij aanvang opwekt, per definitie derde orde impulsen en het idee van een paradigmashift. Zowel de paradox van herstel als die van oplossingen kunnen dan ook aan den lijve ervaren worden door ervaringswerkers in de GGZ of pioniers die zich de moeite getroosten zich hiervoor in te spannen, dat waarover je pas iets zinnigs kan zeggen nadat je het effectief eens geprobeerd hebt, om vervolgens collega’s te behoeden om in dezelfde valkuilen te trappen, ondanks leerzaam uitermate pijnlijk. Maar hoe dan ook, aan kennis over de ingrediënten voor een mooi en hartverwarmend verhaal is geen gebrek, het is een keuze om er ook een mooi verhaal van te maken, als een potentieel dat eigenlijk gewoon voor het grijpen ligt. Maar dat is, zoals altijd, theorie, in achterkamertjes waar mensen af en toe nog eens uit het raam kijken om zich te vergewissen of de wereld überhaupt nog wel bestaat, in hoop en wanhoop over wat het nu uiteindelijk worden zal. Nuchter doordachte getuigenissen van OPS-lijders, over problemen die eigenlijk niet bestaan, maar toch bestaan, begrijpe wie begrijpe kan. Nee, de open dialoog is voor experten, ik doe niet meer mee, simpelweg veel te pijnlijk om het nog eens te proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

En punt bij paaltje, is ieder mens niet bevoegd verkeerd te zijn?

Enkel het idee van een fluweelzachte paradigmashift is al voldoende om het stigma op je af te roepen, nog erger wordt het wanneer je over de inhoud zou beginnen. Het is een stelling die onderzocht kan worden op waarachtigheid, uit ervaring zou ik het echter afraden maar het levert wel heel verrijkende inzichten. Kortom, vroeger was mijn leven zalig, vandaag is het proberen te overleven door de bewustwording van wat ik tijdens m’n herstelonderzoek leerde, finaal volstrekt nutteloos door het innerlijke weten dat niet zonder risico tot expressie kan gebracht worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Geboortebeperking is het beste dat we onze economie, de wereld en onszelf kunnen aandoen.

De laatste tijd voel ik me als het slachtoffer van mezelf, omdat ik zo dom was om dingen te willen weten of begrijpen. Geïnspireerd door de richtlijnen van de GGZ is het enkel maar erger geworden, net zoals door allerhande bijkomstigheden zoals mindfulness, meditatie, educatie en introspectie. Kortom, de inherente logica van een herstel- en/of groeiproces is door ervaring dan wel transparanter geworden, in bepaalde kengebieden zelfs zo kristalhelder dat het ook ondraaglijk is, met als kers op de taart het onbegrip daarover. Nee, geen verwijt, ik wist dit vroeger immers ook niet, en wellicht zal ik ook gewoon sterven zonder dat iemand weet wat ik nu precies wou zeggen. En het gaat niet eens over mezelf, ben me er alleen diep bewust van.

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei TTC:

De laatste tijd voel ik me als het slachtoffer van mezelf, omdat ik zo dom was om dingen te willen weten of begrijpen. Geïnspireerd door de richtlijnen van de GGZ is het enkel maar erger geworden, net zoals door allerhande bijkomstigheden zoals mindfulness, meditatie, educatie en introspectie. Kortom, de inherente logica van een herstel- en/of groeiproces is door ervaring dan wel transparanter geworden, in bepaalde kengebieden zelfs zo kristalhelder dat het ook ondraaglijk is, met als kers op de taart het onbegrip daarover. Nee, geen verwijt, ik wist dit vroeger immers ook niet, en wellicht zal ik ook gewoon sterven zonder dat iemand weet wat ik nu precies wou zeggen. En het gaat niet eens over mezelf, ben me er alleen diep bewust van.

Waarom laat je toch alles van anderen of externe invloeden afhangen? Alsof een paradigmashift in onze samenleving u op termijn zal dienen? Dan komt er gewoon weer iets nieuws om al uw onverwerkt verdriet op te kanaliseren...

Jij bent je ergste vijand, waarom daar geen paradigmashif tewerk stellen ? Wie weet volgt alles daarna vanzelf en begrijpt iedereen iedereen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waarom laat je toch alles van anderen of externe invloeden afhangen? Alsof een paradigmashift in onze samenleving u op termijn zal dienen? Dan komt er gewoon weer iets nieuws om al uw onverwerkt verdriet op te kanaliseren... Jij bent je ergste vijand, waarom daar geen paradigmashif tewerk stellen ? Wie weet volgt alles daarna vanzelf en begrijpt iedereen iedereen. 

Eenmaal het navigerende zelf het kennis- en/of bewustwordingsdomein van Zijn en Zijnden effectief betreedt dan mag dat de voorbode zijn van veel verwarring en onbegrip, het wordt dan misschien tollen en pijn lijden omdat je de richtlijnen van de GGZ ter harte hebt genomen, niet andersom. Tijdens dit proces kunnen er zich voor de eerste keer een aantal inzichten openbaren die voeding geven aan reeks bijkomende hulpvragen jegens de GGZ, wat alleen stigmatiserend wordt wanneer hulpverleners dit proces niet maatschappelijk (h)erkennen. Op deze manier komen we op het idee van ‘platland’, het soort psychologie dat ons groeipotentieel uitschakelt en als ‘eenheidsworst’ doet voorkomen, in de vorm van auto-conformisme aan het wereldbeeld dat we als het enige echte zien, niets anders is mogelijk met alle gevolgen van dien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Eenmaal het navigerende zelf het kennis- en/of bewustwordingsdomein van Zijn en Zijnden effectief betreedt dan mag dat de voorbode zijn van veel verwarring en onbegrip, het wordt dan misschien tollen en pijn lijden omdat je de richtlijnen van de GGZ ter harte hebt genomen, niet andersom. Tijdens dit proces kunnen er zich voor de eerste keer een aantal inzichten openbaren die voeding geven aan reeks bijkomende hulpvragen jegens de GGZ, wat alleen stigmatiserend wordt wanneer hulpverleners dit proces niet maatschappelijk (h)erkennen. Op deze manier komen we op het idee van ‘platland’, het soort psychologie dat ons groeipotentieel uitschakelt en als ‘eenheidsworst’ doet voorkomen, in de vorm van auto-conformisme aan het wereldbeeld dat we als het enige echte zien, niets anders is mogelijk met alle gevolgen van dien.

Misschien moet ge de ggz eens uit uw eigen paradigma halen en vervangen met uw eigen naam? :)

Of schrijf een boek om uw spoken onder ogen te komen en te verwerken. Gevoelens ontleden ofzo....  Doe gewoon uw ding zonder derden er tussen te mengen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 minuten geleden zei Fundamenteel:

Misschien moet ge de ggz eens uit uw eigen paradigma halen en vervangen met uw eigen naam? Of schrijf een boek om uw spoken onder ogen te komen en te verwerken. Gevoelens ontleden ofzo....  Doe gewoon uw ding zonder derden er tussen te mengen.

Het aanhoudende stigma weegt te zwaar, dat is alles. In deze wereld is namelijk niets mogelijk, zelfs wanneer het perfect mogelijk is. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid