Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

Zojuist zei Fundamenteel:

Ik kan mensen ook een poëzie voorschotelen en blijven hameren de verborgen tekst eruit te halen. Dan heb je 2 opties. Ik trek me op aan mijn eigen gefrabiceerde brol om neer te kijken op anderen of ik trek ze er mee op door mijn poëzie in mensentaal te vertalen. Einstein zei ook, alles complex moet je simpel kunnen uitleggen of ge hebt er zelf geen kloten van verstaan.

Zeg dat wel, kan je netjes afleiden van de oefening die daarop gebaseerd is, hij had nog andere stellingen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

1 minuut geleden zei TTC:

Zeg dat wel, kan je netjes afleiden van de oefening die daarop gebaseerd is, hij had nog andere stellingen. 

En weet je hoe moeilijk simpel geworden is anno 2020? Wellicht heb je dat in een ergere gradatie dan mij door.... Laten we gewoon beperkt rationeel blijven, waarom radicaliseren mensen? Waarom plegen mensen zelfmoord? Ze denken teveel en te obsessief na. 

Einstein sloot zich in segregatie op tot hij in zijn eentje obsessief een probleem oploste. Credible is een grote afleiding in uw doel vrees ik, de www is van de duivel. Dat maakt iets los in mensen, ook in mij.

Beter richt ge u niet langer op mensen maar iets hoger, diep in het konijnenhol op volle frequentie de ether in. Traag maar zeker leef ik daar naartoe, irrationeel als het moge zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

En weet je hoe moeilijk simpel geworden is anno 2020? Wellicht heb je dat in een ergere gradatie dan mij door.... Laten we gewoon beperkt rationeel blijven, waarom radicaliseren mensen? Waarom plegen mensen zelfmoord? Ze denken teveel en te obsessief na.  Einstein sloot zich in segregatie op tot hij in zijn eentje obsessief een probleem oploste. Credible is een grote afleiding in uw doel vrees ik, de www is van de duivel. Dat maakt iets los in mensen, ook in mij. Beter richt ge u niet langer op mensen maar iets hoger, diep in het konijnenhol op volle frequentie de ether in. Traag maar zeker leef ik daar naartoe, irrationeel als het moge zijn.

Van de nood een deugd maken en nood breekt wet, of hoe een negatieve situatie onverhoopt ook tot een heel hoopvol toekomstbeeld kan leiden? In zowel de VS als EU maakt men nu gewag van dat spreekwoordelijke helikoptergeld dat spontaan nog veel meer opties biedt wanneer we hierover doordenken, zelfs in die zin dat we ook schuldenbergen en begrotingstekorten kunnen wegwerken. Technici zouden hier een Special Purpose Vehicle voor kunnen gebruiken, wat naar uitzonderlijke traditie gebruikt wordt om toxische elementen in af te zonderen. Op deze manier kunnen politici zich terug gaan bezighouden met waar ze voor verkozen zijn, een wereld van verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei TTC:

Van de nood een deugd maken en nood breekt wet, of hoe een negatieve situatie onverhoopt ook tot een heel hoopvol toekomstbeeld kan leiden? In zowel de VS als EU maakt men nu gewag van dat spreekwoordelijke helikoptergeld dat spontaan nog veel meer opties biedt wanneer we hierover doordenken, zelfs in die zin dat we ook schuldenbergen en begrotingstekorten kunnen wegwerken. Technici zouden hier een Special Purpose Vehicle voor kunnen gebruiken, wat naar uitzonderlijke traditie gebruikt wordt om toxische elementen in af te zonderen. Op deze manier kunnen politici zich terug gaan bezighouden met waar ze voor verkozen zijn, een wereld van verschil.

Dus je ziet, al die systemen die je oppert zijn van kracht. Veel Belgen moeten solidair geen huur betalen, de technisch werklozen krijgen gratis gas en elektriciteit. Ik zou bijna terug in de functie van een staat gaan geloven.

Slecht pakken ze dit niet aan. In tijden van nood ken je je vrienden, België deed het goed en als het goed is mag dat gezegd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dus je ziet, al die systemen die je oppert zijn van kracht. Veel Belgen moeten solidair geen huur betalen, de technisch werklozen krijgen gratis gas en elektriciteit. Ik zou bijna terug in de functie van een staat gaan geloven. Slecht pakken ze dit niet aan. In tijden van nood ken je je vrienden, België deed het goed en als het goed is mag dat gezegd worden.

Ja, en de oplossing ligt gewoon op de tafel, hadden er blijkbaar eerst een coronavirus voor nodig om het aan de bevolking te vertellen. Zo zie je maar, de neveneffecten van beperkte rationaliteit laat mensen reageren alsof ze in een presspot zitten, in het kwadraat. En dan roepen op God, dat is religie tegenwoordig. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei TTC:

Ja, en de oplossing ligt gewoon op de tafel, hadden er blijkbaar eerst een coronavirus voor nodig om het aan de bevolking te vertellen. Zo zie je maar, de neveneffecten van beperkte rationaliteit laat mensen reageren alsof ze in een presspot zitten, in het kwadraat. En dan roepen op God, dat is religie tegenwoordig. 

Alsof ik corona of helikoptergeld nodig heb? If you don’t know me by now, you will never never never know me.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fundamenteel:

Alsof ik corona of helikoptergeld nodig heb? If you don’t know me by now, you will never never never know me.

Als we de situatie vandaag beschouwen dan komt het metaspel in het vizier, als een traditionele psychodramatische expositie met een waaier aan opties en derde orde impulsen die herstel in ruime zin kunnen bevorderen. Aan kennis en expertise ontbreekt het niet in deze wereld, in welke richting we gaan evolueren is echter minder duidelijk, sterk afhankelijk van hoe we onze energie aanwenden en tot welk doel. Vanuit het hart mag liefde gedijen, en heel misschien komt dat onderliggende potentieel spontaan boven drijven, zeggen OPS-lijders, ervaringswerkers in de GGZ die in de marge van het bestaan leven, niet gezien, niet begrepen, maar toch bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei TTC:

Als we de situatie vandaag beschouwen dan komt het metaspel in het vizier, als een traditionele psychodramatische expositie met een waaier aan opties en derde orde impulsen die herstel in ruime zin kunnen bevorderen. Aan kennis en expertise ontbreekt het niet in deze wereld, in welke richting we gaan evolueren is echter minder duidelijk, sterk afhankelijk van hoe we onze energie aanwenden en tot welk doel. Vanuit het hart mag liefde gedijen, en heel misschien komt dat onderliggende potentieel spontaan boven drijven, zeggen OPS-lijders, ervaringswerkers in de GGZ die in de marge van het bestaan leven, niet gezien, niet begrepen, maar toch bestaan.

De liefde is een wmd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wapen van massa destructie.

Als ik me de vraag stel hoe het komt dat ik nu weet wat ik vroeger niet wist, mag het antwoord eenvoudig zijn. Maar het bijhorende psychische ongemak is veel minder eenvoudig, ondanks het wel verbluffend eenvoudig te verklaren is, zij het niet altijd zo begrepen. Ergo, als we zeggen dat we op een kwartiertje de wereld kunnen veranderen dan heeft dat simpelweg te maken met kennis, het psychische ongemak door deze kennis te verdringen en het zicht op een wereld die auto-immuun verder raast zonder rekening te houden met deze kennis, wat een bevreemdend gevoel opwekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Als ik me de vraag stel hoe het komt dat ik nu weet wat ik vroeger niet wist, mag het antwoord eenvoudig zijn. Maar het bijhorende psychische ongemak is veel minder eenvoudig, ondanks het wel verbluffend eenvoudig te verklaren is, zij het niet altijd zo begrepen. Ergo, als we zeggen dat we op een kwartiertje de wereld kunnen veranderen dan heeft dat simpelweg te maken met kennis, het psychische ongemak door deze kennis te verdringen en het zicht op een wereld die auto-immuun verder raast zonder rekening te houden met deze kennis, wat een bevreemdend gevoel opwekt.

De wereld ... :)

Kunt ge nog meer op uw schouders nemen? De wereld staat regelmatig verenigd. Maar dat gaat veelal aan de meesten hun neus voorbij. Zoals applaudisseren voor de zorgverlening, samen een crisis aanpakken, samen streven tegen barbaarse dierenmishandelingen etc.

Ge moet het gewoon niet hier komen doen. Het zijn parels voor zwijnen oa door uw poepvriendje Plume aka Dolce :)

bewerkt door Fundamenteel
Verdeeld is verenigd
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik verpak mijn woning zodat er niets kan binnendringen en ga via rituelen op kosmische reis om de duivel terug te werpen. De tijd nadert,

Uw verlossing is nabij. Letterlijk, kijk in de spiegel en aldaar is ze te vinden. Misschien is er een beetje nodig om te kunnen lossen, maar geeft niet op. Uw verlossing is nabij. We zullen het allemaal regelen voor u. AVV VVK

 

28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Wapen van massa destructie.

Volslagen waanzinnig dit.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Fundamenteel:

Welken trol krijgt jaar na jaar zijn gelijk door de tijd? Alas... 

Holisme en parallelle werelden, niet altijd eenvoudig. Wellicht te simpel, zo zat ik me net nog te bedenken dat de mensheid tracht immuun te worden voor het coronavirus, iets dat ons lichaam spontaan doet zonder dat we (ik toch niet) hier inspraak in hebben. Op deze manier zou je kunnen zeggen dat er in een andere wereld een wereldoorlog bezig is, een aanval van buitenaf op dat niveau maar wel ergens in ons als collectieve mensheid. Enfin, het is maar hoe je het bekijken wil, snap er eigenlijk niks van, van al de rest ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei TTC:

Holisme en parallelle werelden, niet altijd eenvoudig. Wellicht te simpel, zo zat ik me net nog te bedenken dat de mensheid tracht immuun te worden voor het coronavirus, iets dat ons lichaam spontaan doet zonder dat we (ik toch niet) hier inspraak in hebben. Op deze manier zou je kunnen zeggen dat er in een andere wereld een wereldoorlog bezig is, een aanval van buitenaf op dat niveau maar wel ergens in ons als collectieve mensheid. Enfin, het is maar hoe je het bekijken wil, snap er eigenlijk niks van, van al de rest ook niet.

Als een virusje meer doden dan een wo kan veroorzaken, wat reeds gebeurde in het verleden, worden we wel gedwongen tot veranderen. Àlzie de hand van God, uw sabbatsjaar is afgelopen week ingeluid en helikoptergeld kwam vrij. 

Zie het voordeel.

1 minuut geleden zei Plume:

Elke trol krijgt altijd gelijk en leeft daarmee. Had je dat nog steeds niet begrepen? 

Daarom dat ik ook mijn ongelijk durf toegeven? Eerder dan persoonlijk op de man beginnen te spelen. Ik kaats die persoonlijke bal pas later als dat echt verdiend is.

Geloof mij, ge draagt geen kloten bij maar zijt een irritante meeloper die nog niet eens weet wat er achter uw eigen hoek gaande is. Typisch profiel leftard gij. Betere reclame kan rechts niet wensen dus doe vooral verder. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Fundamenteel:

Als een virusje meer doden dan een wo kan veroorzaken, wat reeds gebeurde in het verleden, worden we wel gedwongen tot veranderen. Àlzie de hand van God, uw sabbatsjaar is afgelopen week ingeluid en helikoptergeld kwam vrij. Zie het voordeel. Daarom dat ik ook mijn ongelijk durf toegeven? Eerder dan persoonlijk op de man beginnen te spelen. Ik kaats die persoonlijke bal pas later als dat echt verdiend is. Geloof mij, ge draagt geen kloten bij maar zijt een irritante meeloper die nog niet eens weet wat er achter uw eigen hoek gaande is. Typisch profiel leftard gij. Betere reclame kan rechts niet wensen dus doe vooral verder. 

Na m’n veroordeling ben ik zoek gegaan naar eerherstel maar de GGZ bestond niet meer, ik kon dan ook nergens meer terecht met m’n nuchter doordachte hulpvragen die ik in alle integriteit wou voorleggen tot nader onderzoek. Ik blijf dan ook zitten met m’n schaamte en schuldbesef, in twijfel en tweestrijd of ik nu werkelijk zo’n monster ben, probeerde enkel m’n best te doen, hopend op vergeving.

9 minuten geleden zei Plume:

Elke trol krijgt altijd gelijk en leeft daarmee. Had je dat nog steeds niet begrepen? 

Wat logisch is als destructie altijd het doel is, gewoon wachten en af en toe eens op God roepen, zo lijkt het allemaal gemeend. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Na m’n veroordeling ben ik zoek gegaan naar eerherstel maar de GGZ bestond niet meer, ik kon dan ook nergens meer terecht met m’n nuchter doordachte hulpvragen die ik in alle integriteit wou voorleggen tot nader onderzoek. Ik blijf dan ook zitten met m’n schaamte en schuldbesef, in twijfel en tweestrijd of ik nu werkelijk zo’n monster ben, probeerde enkel m’n best te doen, hopend op vergeving.

Wat logisch is als destructie altijd het doel is, gewoon wachten en af en toe eens op God roepen, zo lijkt het allemaal gemeend. 

Ja. Voor een blinde lijkt het gemeend. Daar is eenoog koning. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
27 minuten geleden zei Plume:

Ja. Voor een blinde lijkt het gemeend. Daar is eenoog koning. 

Ja, bizar eigenlijk, waarom zou een mens zich een beetje slecht kunnen voelen in de wetenschap dat we ‘morgen’ alle schulden en begrotingstekorten naar fabeltjesland kunnen verdrijven, zou je dan niet net heel blij moeten zijn? Of is hoop een slechte raadgever?

Link naar bericht
Deel via andere websites
49 minuten geleden zei TTC:

Ja, bizar eigenlijk, waarom zou een mens zich een beetje slecht kunnen voelen in de wetenschap dat we ‘morgen’ alle schulden en begrotingstekorten naar fabeltjesland kunnen verdrijven, zou je dan niet net heel blij moeten zijn? Of is hoop een slechte raadgever?

Hoop is een hele goede raadgever. Maar niets zo goed als de liefde. Paulus zegt ‘Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde’. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Plume:

Hoop is een hele goede raadgever. Maar niets zo goed als de liefde. Paulus zegt ‘Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde’. 

Kunnen nog wel een reeks argumenten geven waarom dat niet altijd zo'n goede raadgever is, niet omwille van de hoop zelf maar om andere redenen. Op een christelijk forum valt het beter op dan elders, wat tegelijk dan ook weer bijzonder leerzaam is voor wie het aanschouwen wil. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid