Spring naar bijdragen

Onwetendheid (gedegen herstelonderzoek)


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei TTC:

Het is perfect zoals het is, de rest van de wereld bestaat niet, naargelang het bewustzijn kan dat variëren, dat is alles.

Het is niet perfect. Maar ziet hoe ze de bevolking opvangen tijdens een crisis?

Als ik eens optimistisch ben over het land zal daar hoogstwaarschijnlijk wel een reden toe zijn. 

De wereld boeit me geen fak tot het aan de poorten staat en tbc, buiktyfus etc begint te verspreiden en westerse vrouwen als oorlogsbuit zien. 

Dan is het persoonlijk en komt een herstel voor die onmensen niet zo meteen in me op neen. Laat staan voor de pro choicers binnen eigen grenzen.

Voorwaar de drie magische woorden tot gelukzaligheid en succes zijn: fuck them all.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 3,2k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het is nooit te laat en je mag best interesse hebben in allerlei zaken, zolang je je er maar niet door laat verzwelgen. Dan wordt het een afgod. Maar je kunt altijd weer terug en opnieuw beginnen. Ied

We kunnen er niet te buiten, als we niet bereid zijn om dieper over iets na te denken dan lopen we het risico om onwetend te blijven over deze of gene materie. Logischerwijs kunnen we deze stelling oo

Beste @Bastiaan73 en @Willempie een ontwijkende persoonlijkheid blijft op eigen denkniveau en zal dus moeilijk bepaalde vraagstellingen van een ander niveau overbruggen. Op zich heb ik zelf wel e

13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het is niet perfect. Maar ziet hoe ze de bevolking opvangen tijdens een crisis? Als ik eens optimistisch ben over het land zal daar hoogstwaarschijnlijk wel een reden toe zijn. De wereld boeit me geen fak tot het aan de poorten staat en tbc, buiktyfus etc begint te verspreiden en westerse vrouwen als oorlogsbuit zien. Dan is het persoonlijk en komt een herstel voor die onmensen niet zo meteen in me op neen. Laat staan voor de pro choicers binnen eigen grenzen. Voorwaar de drie magische woorden tot gelukzaligheid en succes zijn: fuck them all.

Filosofisch geneuzel, als ik niet zou bestaan dan zou morgen de kosmos imploderen, met in het kielzog miljarden sterren en planeten. Wacht even, niet te snel met je oordeel, hetzelfde geldt immers wanneer jij niet zou bestaan. Maar wat we hier nu eigenlijk komen doen, geen flauw idee, misschien kunnen we dat samen verzinnen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Filosofisch geneuzel, als ik niet zou bestaan dan zou morgen de kosmos imploderen, met in het kielzog miljarden sterren en planeten. Wacht even, niet te snel met je oordeel, hetzelfde geldt immers wanneer jij niet zou bestaan. Maar wat we hier nu eigenlijk komen doen, geen flauw idee, misschien kunnen we dat samen verzinnen.

We worden onderworpen aan de trip van ons leven... Ik denk dat het een kwestie van herscheppen is. Niet de wereld, maar jezelf.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Fundamenteel:

We worden onderworpen aan de trip van ons leven... Ik denk dat het een kwestie van herscheppen is. Niet de wereld, maar jezelf.

Het is nu eenmaal zo, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen laat veel variaties toe, herscheppen kunnen we niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei TTC:

Het is nu eenmaal zo, optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen laat veel variaties toe, herscheppen kunnen we niets.

Dus het is onmogelijk de geest te herscheppen naartoe nieuwe visies. Als dat uw standpunt is, waarom verder een ander overtuigen?

Kijk eens naar boven. Zie ze blinken...

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Plume:

Uit welke natuur is dit afkomstig?

Je bedoelt dat je een nogal eendimensionaal begrip van hoop hebt en niet begrijpt waar het over ging. 

Voor Immanuel Kant (die de filosofie samenvat in de drie vragen: ‘Wat kan ik denken?’ ‘Wat moet ik doen?’ ‘Wat mag ik hopen?’) verwijst de thematiek van de hoop naar een filosofie van de religie. De toekomstverwachting in het Westerse collectieve geheugen is op doorslaggevende wijze getekend door de typisch joodse metaforen van het ‘beloofde land’ de ‘uittocht’ en de ‘messiaanse eindtijd’. Dit in tegenstelling tot de Griekse antieken die wel geschiedschrijving als specifieke discipline kenden maar minder getuigden van een uitgesproken toekomstverwachting. De receptie van de mythe van Pandora geeft een ambigue beeld van de hoop: de hoop is de enige van alle kwalen die niet uit de doos van Pandora ontsnapt. Maar het is de vraag of dat een zegen is (temidden van alle ellende hebben we tenminste de hoop nog), of juist de ergste straf: de hoop houdt ons vast in een leven vol ellende. Kenmerkend voor archaïsche culturen is dat door het geïdealiseerde verleden (en door de mythe van de eeuwige terugkeer) de hoop eerder atrofieert. De joods-christelijke geschiedenisvisie daarentegen is ten diepste bepaald door de spanning tussen de reeds gerealiseerde verlossing (in Israël, in Christus) en het nog niet gerealiseerde heil (het komende rijk Gods). Deze visie ligt aan de basis van een collectieve voorstellingswereld die een ‘praktijk van de hoop’ mogelijk maakt.

https://www.ensie.nl/lexicon-van-de-ethiek/hoop

 

3 uur geleden zei Bastiaan73:

Nee dat bedoel ik niet. Ik bedoel dat jij een fucked up opvatting van hoop hebt. Een citaat over wat Immanuel Kant vond of dacht verandert daar niks aan. 


Je hebt een nogal eendimensionaal verstaan van hoop. Of die rode lap zit voor je ogen.  Heb het even vetgedrukt voor je.

De mensen aldoor voorhouden dat Christus vooral in een verre toekomst het in orde komt maken en dat ze daar alleen maar hopend op moeten wachten, intussen  het onderricht van Christus negerend als dat hen uitkomt, is de realisatie van de liefde die van Christus is steeds buiten het bereik van mensen leggen.  En zo zijn er ook heden ten dage mensen die zich christen noemen en die vinden dat Israëliërs wel mogen doden en stelen. Als je erop wijst dat dat niet deugt, ben je antisemiet. En de liefde wordt tot massadestructiewapen gebombardeerd en verdraaid met haat. Alsof God nooit mens werd en er nooit een Boek werd geschreven en Jezus nooit op de navolging heeft gewezen. Jezus zegt van zulke schriftgeleerden:

Lukas 11, 45-54

Wee jullie, want jullie bouwen graftomben voor de profeten, terwijl jullie voorouders hen hebben gedood. Jullie zijn getuigen die instemmen met de daden van jullie voorouders, want zij hebben hen gedood en jullie bouwen de tomben! Daarom heeft God in zijn wijsheid gezegd: "Ik zal profeten en apostelen naar hen zenden, maar ze zullen sommigen van hen doden en anderen vervolgen." Voor het bloed van al de profeten dat sinds de grondvesting van de wereld vergoten is, zal van deze generatie genoegdoening worden geëist, van het bloed van Abel tot het bloed van Zecharja, die omkwam tussen het brandofferaltaar en het heiligdom. Ja, ik zeg jullie, van deze generatie zal genoegdoening worden geëist! Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.' Toen hij het huis verliet, waren de schriftgeleerden en de Farizeeën uitzinnig van woede; ze begonnen hem over van alles uit te vragen, in een arglistige poging om hem te betrappen op een ongeoorloofde uitspraak.

 

En Jesaja 5: 8-23

Zesvoudig wee over de onrechtvaardigen

Wee degenen die zich huis na huis toe-eigenen,

die akker na akker samenvoegen,

tot er voor niemand meer ruimte is

en zij alleen het land bewonen.

Ik hoor de HEER van de hemelse machten zweren:

‘Al die huizen zullen tot puin vervallen,

zelfs de grootste en mooiste worden niet meer bewoond.

Een uitgestrekte wijngaard levert amper wijn op,

een berg zaaigoed maar één zak graan.’

Wee degenen die ’s ochtends in alle vroegte

naarstig op zoek gaan naar drank,

die zich tot diep in de nacht door wijn laten benevelen.

Bij al hun drinkgelagen klinkt muziek

van lier en tamboerijn, van trommel en fluit.

Maar voor de daden van de HEER hebben zij geen oog,

wat hij tot stand brengt zien ze niet.

Daarom gaat mijn volk in ballingschap,

zonder in te zien waarom.

Hun edelen komen om van de honger,

de massa versmacht van dorst.

Het dodenrijk opent zijn keel,

het spert zijn muil wijd open.

Daar verdwijnt de bloem der natie, verzinkt de massa,

daar verstommen de druktemakers en feestvierders.

Zij worden vernederd, ze moeten buigen,

wie trots was, zal de ogen neerslaan.

De HEER van de hemelse machten houdt het recht hoog,

de heilige God toont zich heilig in zijn gerechtigheid.

De schapen zullen grazen als op hun eigen grond,

rondzwerven tussen de puinhopen van de rijken.

Wee degenen die de straf naar zich toe halen

met de touwen van onrecht,

en de zonde met de dissel van een wagen;

die smalen: ‘Laat de HEER opschieten

en zijn werk afmaken. Wij willen het nu wel eens zien.

Laat de Heilige van Israël komen met zijn plan

en het uitvoeren, zodat we het eindelijk weten.’

Wee degenen die het kwade goed noemen

en het goede kwaad,

die het licht tot duisternis maken

en het duister tot licht,

die van zoet bitter maken

en van bitter zoet.

Wee degenen die wijs zijn in eigen ogen,

die naar eigen oordeel verstandig zijn.

Wee degenen die helden zijn in het drinken,

die dapper zijn als er wijn wordt geschonken,

die voor een geschenk de schuldige gelijk geven

en de rechtvaardige beroven van zijn recht.

Daarom, zoals kaf door vuur wordt verteerd

en dor gras in vlammen opgaat,

zo zal hun wortel verrotten en hun bloesem verwaaien.

Zij verwierpen het onderricht

van de HEER van de hemelse machten,

en verachtten de woorden van de Heilige van Israël.

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik heb het even voor je ingekort. Veel te lange en misplaatste tekst.

De God van Christus is een Heilig God. Zonder aanzien des persoons.  En daar kom je dan nog wel achter Bastiaan. 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Bastiaan73:

Ik heb het even voor je ingekort. Veel te lange en misplaatste tekst.

De likers van suicidale patienten en de suïcidale patiënten gaan de anderen leren wat leven is, en hoe dat moet.

Misschien moeten ze in diezelfde bijbel eens lezen wat er gebeurt wanneer men rebelleert tegen Israël.

19 minuten geleden zei Plume:

De God van Christus is een Heilig God. Zonder aanzien des persoons.  En daar kom je dan nog wel achter Bastiaan. 

Christus was een Jood die waarschuwde voor de anti christ en den valse profeet. Wat de islam en nablaters van de msm zijn die later niet kunnen zeggen “wir haben es das nicht gewusst” Alles is gearchiveerd.

Waar is den tijd waar ze overlopers kaal schoren en publiekelijk ten schande de massa intrapte? Daar ben je familie van zeker? Ik zie ons daar terugkeren door de struisvogels van deze tijd.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bastiaan73:

Is de God van Christus volgens jou dezelfde God als Jahweh?

Christus IS God. God is Schepper en Verlosser van de in zonde gevallen schepping. Buiten Hem is er geen God.Alpha en Omega.
 

Johannes 14, 6-7

Jezus zei: ‘Ik ben de weg, de waarheid en het leven. Niemand kan bij de Vader komen dan door mij. 7Als jullie mij kennen zullen jullie ook mijn Vader kennen, en vanaf nu kennen jullie hem, want jullie hebben hem zelf gezien.’

 

Johannes 14,8-10

8Daarop zei Filippus: ‘Laat ons de Vader zien, Heer, meer verlangen we niet.’ 9Jezus zei: ‘Ik ben nu al zo lang bij jullie, en nog ken je me niet, Filippus? Wie mij gezien heeft, heeft de Vader gezien. Waarom vraag je dan om de Vader te mogen zien?


Johannes 15, 1-8

1 ‘IK BEN DE WARE WIJNSTOK  en mijn Vader is de wijnbouwer. 2 Iedere rank aan mij die geen vrucht draagt snijdt hij weg, en iedere rank die wel vrucht draagt snoeit hij bij, opdat hij meer vruchten draagt. 3 Jullie zijn al rein door alles wat ik tegen jullie gezegd heb. 4 Blijf in mij, dan blijf ik in jullie. Een rank die niet aan de wijnstok blijft, kan uit zichzelf geen vrucht dragen. Zo kunnen jullie geen vrucht dragen als jullie niet in mij blijven. 5 Ik ben de wijnstok en jullie zijn de ranken. Als iemand in mij blijft en ik in hem, zal hij veel vrucht dragen. Maar zonder mij kun je niets doen. 6 Wie niet in mij blijft wordt weggegooid als een wijnrank en verdort; hij wordt met andere ranken verzameld, in het vuur gegooid en verbrand. 7 Als jullie in mij blijven en mijn woorden in jullie, kun je vragen wat je wilt en het zal gebeuren. 8 De grootheid van mijn Vader zal zichtbaar worden wanneer jullie veel vrucht dragen en mijn leerlingen zijn.

Johannes 1,18

18Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, die aan het hart van de Vader rust, heeft hem doen kennen.

 

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Nicky O:

Heb je daar geen flauw idee van?

Waar waren die 125 pagina's dan goed voor?

 

Je citeert hem niet goed, er stond nog wat achter:

Citaat

misschien kunnen we dat samen verzinnen.

Volgens Fundamenteel schijnt het de hersenen van migranten inslaan te moeten zijn, waar hij voor op aarde is,  opblaasboten met kinderen erin beschieten, België in tweeën splitsen, mensen kaal scheren, cavia’s kweken, handelen op de beurs, scheten laten, mensen “afknallen” (zijn woorden, ik citeer ze enkel), etcetera.  

bewerkt door Plume
Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Nicky O:

Heb je daar geen flauw idee van? Waar waren die 125 pagina's dan goed voor?

Dat was om blindheid te accentueren, middels een eenvoudige oefening en dan te zien wat er allemaal gebeurt, wat niet iedereen ziet.

8 uur geleden zei Bastiaan73:

Is de God van Christus volgens jou dezelfde God als Jahweh?

Het verhaal van het pleroma?

6 uur geleden zei Plume:

Volgens Fundamenteel schijnt het de hersenen van migranten inslaan te moeten zijn, waar hij voor op aarde is,  opblaasboten met kinderen erin beschieten, België in tweeën splitsen, mensen kaal scheren, cavia’s kweken, handelen op de beurs, scheten laten, mensen “afknallen” (zijn woorden, ik citeer ze enkel), etcetera.

Er zijn verschillende opties, alles is goed om maar geen oefeningetje te moeten oplossen, zo zouden de neveneffecten misschien wegvallen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Plume:

Je citeert hem niet goed, er stond nog wat achter:

Volgens Fundamenteel schijnt het de hersenen van migranten inslaan te moeten zijn, waar hij voor op aarde is,  opblaasboten met kinderen erin beschieten, België in tweeën splitsen, mensen kaal scheren, cavia’s kweken, handelen op de beurs, scheten laten, mensen “afknallen” (zijn woorden, ik citeer ze enkel), etcetera.  

Je quoteert me daar ook niet goed. Ik sprak daar over mensen die zich met geweld willen binnendringen en oorlogsverklaringen scanderen. Het gros zijn weerbare mannen die beter hun eigen land terug gaan opbouwen dan hier op vakantie te komen terwijl we zelf met existentiële crisissen te maken hebben.

Ik heb het ook allemaal zien veranderen op 5j tijd sedert de eerste golf jihadisten van omvolker Merkel.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Fundamenteel:

Je quoteert me daar ook niet goed. Ik sprak daar over mensen die zich met geweld willen binnendringen en oorlogsverklaringen scanderen. Het gros zijn weerbare mannen die beter hun eigen land terug gaan opbouwen dan hier op vakantie te komen terwijl we zelf met existentiële crisissen te maken hebben. Ik heb het ook allemaal zien veranderen op 5j tijd sedert de eerste golf jihadisten van omvolker Merkel.

Een kwelling is het, in de eerste fase herstelonderzoek, diepe introspectie en innerlijke transformatie om er vervolgens expressie aan te geven en dan snoeihard geconfronteerd te worden met je oude zelf, met wat je vroeger voor normaal nam en zich nu laat opmerken als de tirannie van de meerderheid. Ergo, niets is veranderd en alles is veranderd, bewust van een aantal zaken waar je vroeger geen aandacht aan besteedde, wat amper iemand gelooft, zelfs krachtdadig bestrijdt of belachelijk maakt, aanhoudend, geen levensvreugde, zingeving des te meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei TTC:

Een kwelling is het, in de eerste fase herstelonderzoek, diepe introspectie en innerlijke transformatie om er vervolgens expressie aan te geven en dan snoeihard geconfronteerd te worden met je oude zelf, met wat je vroeger voor normaal nam en zich nu laat opmerken als de tirannie van de meerderheid. Ergo, niets is veranderd en alles is veranderd, bewust van een aantal zaken waar je vroeger geen aandacht aan besteedde, wat amper iemand gelooft, zelfs krachtdadig bestrijdt of belachelijk maakt, aanhoudend, geen levensvreugde, zingeving des te meer.

Natuurlijk is er niets veranderd. Het is sterker dan een mening hier, het is een geloofssysteem waarin ik de hand van de anti christ at play zie.

Dat anti semitisme komt altijd van Europeanen die meelopen in een Duits verhaal. Toeval? Als ze die mensen zo graag helpen, ga dan naar daar. We weten dat de achterlijke Europeaan graag alles op een ander afduwt, maar misschien moeten ze eens naar Lesbos gaan om te zien wat ze in huis willen halen. 

Alsof een Europees mensenleven niets meer waard is. Zie hoe irriationeel Nederland ontwikkelde. Anti semitisme in Amsterdam onder politiebescherming, fascisten van kozp beschermen, kinderfeestjes verpesten met hun racisme ocd, bejaarden bewust blootstellen aan covid19 zonder enige voorbereiding.

En dat stukske onbenul ga kritiek leveren op Vlaanderen? We sloegen ze in de 19e eeuw naar huis en daar is vandaag niets aan veranderd. Poco okifoben, nie te doen.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

Natuurlijk is er niets veranderd. Het is sterker dan een mening hier, het is een geloofssysteem waarin ik de hand van de anti christ at play zie. Dat anti semitisme komt altijd van Europeanen die meelopen in een Duits verhaal. Toeval? Als ze die mensen zo graag helpen, ga dan naar daar. We weten dat de achterlijke Europeaan graag alles op een ander afduwt, maar misschien moeten ze eens naar Lesbos gaan om te zien wat ze in huis willen halen. Alsof een Europees mensenleven niets meer waard is. Zie hoe irriationeel Nederland ontwikkelde. Anti semitisme in Amsterdam onder politiebescherming, fascisten van kozp beschermen, kinderfeestjes verpesten met hun racisme ocd, bejaarden bewust blootstellen aan covid19 zonder enige voorbereiding. En dat stukske onbenul ga kritiek leveren op Vlaanderen? We sloegen ze in de 19e eeuw naar huis en daar is vandaag niets aan veranderd. Poco okifoben, nie te doen.

Heb je de oefening al eens bekeken? Amper geloofwaardig dat Vlamingen dat niet eens weten, niet moeilijk dat daar reactie op komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Heb je de oefening al eens bekeken? Amper geloofwaardig dat Vlamingen dat niet eens weten, niet moeilijk dat daar reactie op komt. 

Lol zijt ge daar weer ja. Ik zou ze aan enkele keikoppen kunnen voorleggen? Maar de tijd is daar nu niet rijp voor. Als ik ooit nog wel terug recht kan lopen mehehe.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Fundamenteel:

Lol zijt ge daar weer ja. Ik zou ze aan enkele keikoppen kunnen voorleggen? Maar de tijd is daar nu niet rijp voor. Als ik ooit nog wel terug recht kan lopen mehehe.  

Ik dacht eerst dat je dat altijd zei om te lachen, het valt me op dat je echt niet weet waar het over gaat, des te pijnlijker. Misschien vandaag, bij tijdloos is er niet zoiets als de tijd die rijp moet zijn, alsof je nog nooit in de Bijbel gelezen hebt. En je bent christen? 

TAlSS8G.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei TTC:

Ik dacht eerst dat je dat altijd zei om te lachen, het valt me op dat je echt niet weet waar het over gaat, des te pijnlijker. Misschien vandaag, bij tijdloos is er niet zoiets als de tijd die rijp moet zijn, alsof je nog nooit in de Bijbel gelezen hebt. En je bent christen? 

Kan iemand anders ze dan oplossen of ga ik daar weer als enige de bonen van vreten omdat ik dat eerlijk zei? :)

Misschien is er in mijn geest wel iets als gepaste tijden? En het is daar waar ge in duwt. Niet in de tijdloosheid.

Ik ben gelovig en christelijk geïnspireerd. Maar geen christen, laten we het op creationist houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Nicky O:

Beste TTC, Wanneer komt er een conclusie van je onderzoek? Hoe lang blijf je dit Christelijke forum nog gebruiken om je gedachtes over de wereld en jezelf te verwoorden?

Zie je dat zelf niet? Het onwaarschijnlijke laat zich hier elke dag opmerken, misschien kan jij de oefening wel oplossen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid